HELP!
pg54 és BoGar! Ha még megvan az e-mail címem, küldjetek egy HELLÓ-t, lécci, lécci, lécci. Bill Gates áldozata vagyok, elszállt minden, persze hogy süket lettem. Köszönöm!!
Hi!Tudna nekem mondani valaki olyan honlapot(lapokat),ahol a villanymozdonyok elvi működéséről kapok részletesebb leirást????Például a fázisváltóról és a vontatómotorokról sem találtam nem műszaki tanulmányokat folytatóknak értelmes leirást!!Ha valaki tudna ilyeneket vagy hasonlót és leadja nekem ezt az infót azt nagyon megköszönném!!
> Az universalkupplung tenyleg nem huzza annyira ossze a kocsikat, mint a kurzkupplung?
Szerintem ez attól függ, milyen hosszú szárral szereled fel. Ha minden kocsidon universal van és mindegyiken belsô emeltyűvel, ami a kanyarban a kapcsolót kiemeli, akkor szvsz. elég rövidre lehet beállítani a távolságot, hiszen az universalkupplungok úgy kapcsolódnak egymással, mint egy Kurzkupplung: mereven.
Ha viszont vannak olyan kocsik, amik nincsenek kurz-kinematikával ellátva, vagy más kapcsolókat használnak, akkor viszonylag távol kell szerelni az universal kapcsolót is, különben a kanyarban az ütközôk feltámaszkodnak, és az nem szokott jól elsülni. Ráadásul az universal kapcsoló a hagyományos kapcsolóval rövidebbre tolható össze, mint egy másik universal kapcsolóval, mert a hagyományos kapcsoló tolófeje teljesen bemegy az universal villájába. Tehát emiatt vegyes felhasználásnál még a szokásosnál nagyobb távot kell tartani.
Jónéhány vagonomba tettem egy kis súlyt, + szilikon spricc a kapcsolófejre. A súlytol szebb lessz a járásuk, főleg a kitérőkben. Nem rezegnek be. Amig a szilikon tart a finom összeakasztás is jó.
BT.
> betolod a vonatot az akaszto fole, szetakasztod, tovabbtolod, ameddig kell, es ha elore indulsz, ahol szetakasztottad, ott kettevalik a vonat
Ezt hívják "elô-szétkapcsolásnak". Ezt tudja az Universal is (mármint két Universal egymással), és az eredeti Märklin kapcsoló is. Tudta a híres, sohasem árult Piko "i"-Kupplung is.
Az Universal elônye, hogy universal :-))) A régi kapcsolókkal is kapcsolódik. Sôt, ha minden igaz, a Roco Kurzkupplunggal is, de ezt még csak olvastam, ilyet sohasem láttam igaziban.
Véleményem és tapasztalatom szerint is jó a Roco kurzkupplung, csak igen kényes. Elég egyszer megtörni és ha ez a vékonyka műanyag milliméternyit is eldeformálódik, már lehet cserélni, mert olyankor már tényleg szétakad, nem csatlakozik könnyen, stb...
Az eredeti ROCO kurzkupplung nehezen csatolodik Szerintem nagysagrendekkel konnyebben csatolodik.
tolatasra tenyleg nem jo! Neem? Olyat tudsz vele csinalni, hogy betolod a vonatot az akaszto fole, szetakasztod, tovabbtolod, ameddig kell, es ha elore indulsz, ahol szetakasztottad, ott kettevalik a vonat. ennel mar csak a vagononkenti digitalis coupler lenne jobb :-)
Az universal kupplung szvsz bumfordi. A kurzkupplungban az a szep, hogy karcsu, es kicsi.
Az eredeti ROCO kurzkupplung nehezen csatolodik, tolatasra tenyleg nem jo! (Kemenyen ra kell durrannia a mozdonynak a szerelvenyre ha ossze akar kapcsolodni!) Az universal szepen csatlakozik de nagyon csunya. Talan a Fleischmann a legszebb; viszont azt nem ismerem, mennyire lehet vele tolatni.
Mennyire "kurz"? Valódi régi Roco Kurzkupplung, vagy az Universalkupplung?
Az eredetirôl nem sok jót olvastam. Azt állították róla, hogy rövidnek róvid, egyenesnek is egyenes, de nem kapcsolódik könnyen, tolatásra nem igen alkalmas. Az Universal jobb, de szvsz. egy kicsit bumfordi. Lásd:
Lattam, probaltam, Erkel utcaban. Az araval volt bajom, nem biztos, hogy megerte volna minden teherkocsimra felszerelni. (Ha gonoszkodni akanek, azt mondanam: ilyet kellene gyartani es olcsobban adni...) Mint otlet, jo, de nalam maradt a vegyes-uzem vegyes mozdonyokkal, ekkorka asztalon meg nem okoz gondot.
Hali!
Éppen most kezdtem bele a "kurz"-ositásba.
Kapcsolók, befogók különböző változatai...
(PIKO,Klein,Fleischman,stb.)
Ha érdekel,beszámolok az eredményről.
Üdv!b.
Matiz irta:
A PIKO teherkocsijaimat nem akarom kidobalni, amit ernek annyit ugysem adnak erte sehol, es ezeket a kocsikat modernebb formaban nem gyartja egy ceg sem...kenyszer, de ez van. Lehet kapni Roco kinemetik fur kurz kupplung-ot, amit a piko teherkocsik aljara kell eszkebalni. Nagyon jol hasznalhato, es egyszeru a hasznalata. Meg Mo-is lehet kapni :-)
Mar "megoldottam", ROCO kurzkupplungokat szereltem fel, de van vegyes mozdony, amin a regi csatolo is megvan. A PIKO teherkocsijaimat nem akarom kidobalni, amit ernek annyit ugysem adnak erte sehol, es ezeket a kocsikat modernebb formaban nem gyartja egy ceg sem...kenyszer, de ez van.
Hello,
en egyet tudok mondani, ha latok ilyet, lefotozom neked; de szerintem Te is fotozhatsz, Bp-en sok hely van ahonnan elkeszithetoek ilyen jellegu kepek.
1. a középsö forgováz igen körülményesen van felszerelve, igy nagyon karbantartás igényes
2. Az egész elrendezés nem igen hatásos (más ma már jobb megoldásokhoz viszonyitva).
3. A az egész mozdony a tagoltságát figyelembe véve messze nem olyan massziv mint azt a vasuti üzem megköveteli (gondolj csak a tegnapelötti balesetre, mi történne hasonlo esetben egy tagolt mozdonnyal).
4. A mozdony elég bizonytalanul áll a vágányokon is (nagy a kisiklásveszély.
Kicsit OFF, de ha itt került szóba.
Miért nem vált be ez konstrukció a nagyvasúton?
Az E636 után volt még az E645, E656, E646.
Ez a kedvenc mozdonyom - bár elismerem, hogy nem a legszebb -, az olasz veblapokon úgy említik őket, hogy "gloriose macchine", úgyhogy a hibáiról még nem olvastam.
Most nincs időm belinkelni, de találtam egy képet, egy E636 gy ETR 500-at vontat.
Sziasztok,
én még új vagyok itt, és nemrégóta foglalkozom modellvasutakkal. Régebben N-ben utaztam, most H0 a nyerő.
Szoktam nézegetni a vasútmodelles oldalakat (is), és rábukkantam a vasutmodellezés.lap.hu-n a Szörényi Szabolcs féle Nyugati pályaudvarról készített felvételre, a jobb alsó sarokban a letöltésnél. Lehet, hogy már volt, és ki is tárgyaltátok, akkor bocs!
Igen, rendszerint a középsö alvázon nincs meghajtás.
Ha jol emlékszem akkor az egyik konstrukcios megoldásban csak a középsö alváz volt meghajtva (azon ült a motor), a másik rendszerben meg az alváz csak nagyon lazán logott a motor alatt, ami egy segédrámán ült és onnan kardánokkal hajtotta a külsö zsámolyokat.
Mindenképpen egy nagyon körülményes konstrukcio (akárcsak a nagyvasuton - ott sem igazán vált be).