Kicsit OFF, de ha itt került szóba.
Miért nem vált be ez konstrukció a nagyvasúton?
Az E636 után volt még az E645, E656, E646.
Ez a kedvenc mozdonyom - bár elismerem, hogy nem a legszebb -, az olasz veblapokon úgy említik őket, hogy "gloriose macchine", úgyhogy a hibáiról még nem olvastam.
Most nincs időm belinkelni, de találtam egy képet, egy E636 gy ETR 500-at vontat.
Sziasztok,
én még új vagyok itt, és nemrégóta foglalkozom modellvasutakkal. Régebben N-ben utaztam, most H0 a nyerő.
Szoktam nézegetni a vasútmodelles oldalakat (is), és rábukkantam a vasutmodellezés.lap.hu-n a Szörényi Szabolcs féle Nyugati pályaudvarról készített felvételre, a jobb alsó sarokban a letöltésnél. Lehet, hogy már volt, és ki is tárgyaltátok, akkor bocs!
Igen, rendszerint a középsö alvázon nincs meghajtás.
Ha jol emlékszem akkor az egyik konstrukcios megoldásban csak a középsö alváz volt meghajtva (azon ült a motor), a másik rendszerben meg az alváz csak nagyon lazán logott a motor alatt, ami egy segédrámán ült és onnan kardánokkal hajtotta a külsö zsámolyokat.
Mindenképpen egy nagyon körülményes konstrukcio (akárcsak a nagyvasuton - ott sem igazán vált be).
Üdv. Matiz!
Ha jól emléxem a multkorában "igazi"
kapcsolót kerestél mozdonyra.
A ROCO katalógusban találtam egy Téged
érdeklő szetet 40014 megrendelési számmal.
Üdv.b.
A kétszekcios mozdonyok mind a három siemrt szerkezettel készültek, söt a képen láthato mozdony az idök folyamán mind a 3 verzioban paicra került.
A LIMA csak az egyik alvazt hajtotta meg.
A RIVAROSSI 2 motort épitett be
A ROCO hasonlo mozdonya meg kardanos kivitelü.
A forgocsap a kardános kivitelnél egészen alul van, mig a motor fölött egy nagyobb hézagu csap van, hogy az megengedje a vertikális játékot is (amikor emelkedöbe kell átmenni stb.)
Rézgaras
Egyszer láttam egy kétszekciós mozdony modelljéről metszetet - ez azt hiszem az -.
Nem Roco volt, de ott a mozdonyszekrény alsó egyharmadát a csapágy foglalta el.
Tehát ezeknél a mozdonyoknál külön mozogniuk kell a forgóvázaknak, és a mozdony két részének.
Ráadásul elég rövid is. Ha a motor a csapágy fölé kerül, akkor a súlypont lesz túl magasan, és még innen meredeken le kell vezetni a kardánokat a forgóvázakhoz.
Segítséget szeretnék kérni. Ha valakinek volna a V 46-ról és aHZ 1142-es "Tirisztorkáról" jellegrajza illetve a tetejéről fotója modellezés céljából nagyon megköszönöném.
Hurok ügyben még eszembe jutott, hogy mivel elég meredek a tető dőlése, a belső 10 cm-t csak dekorációs célokra tudom használni, így csak 110 cm marad. Ezért nem lesznek látható hurkok, így nem lesz 'nem valósághű' érzés.
rezgaras:
Köszi a kritikát
A felsővezetékben igazad van, hála istennek a Viesmannal pofon egyszerű eltüntetni (kihúzom a papucsból, a talpat meg eltakarja a töltés).
A képet megvágom majd Photoshoppal. Én is törtem a fejem rajta, azért maradt így, hogy a menüben ne legyen kép különböző méretű kis kép, de azt hiszem a képarányt megtartom, a nem odaillő dolgokat feketével letakarom
Az asztal 80 cm magasan lesz fémlábakon, amiért most a padlón van:
- napközben imádnak a gyerekek fent játszani, így hozzáférnek ők is (szeretnek fúrni-faragni, festeni),
- eléggé beszűkülne a tér, kevesebb hely maradna átjárni mellette
- általában éjszaka dolgozom fent a család hálószobái felett, hiába van 4 mm-es parafa a parketta alatt, eléggé lehallatszik a faszerkezeten keresztül minden.Ezért van alatta 2 db 3 cm szivacsbetét is, így egész jól tompítja a hangot
Ha kész lesz ez a rész, az oszlopos részbe fog kerülni,de ott már nem akarok dolgozni rajta, mert pont alatta van a kisebbik lányom szobája.
A térdeim sajognak 4 óra munka után, az igaz...
A hurokban igazat adok, viszont nálam nem látszó helyen a tárolópályaudvar kimenő oldalán vannak. Egyébként R4 sugarú a hurok, tehát nem kicsi, de ismétlem nem látható helyen van.(18 cm-rel a város alatt). A jobb oldalon lévő dupla hurok pedig a tárolópályaudvarra visz le, R4-R5 sugarú sínnel, ebből is az első 3 elem látszik a többi hegy alatt lesz elrejtve. Ha megnézed a 3.tervrajzot látszik az elvarratlan 2 vágányos fő- és az 1 vágányos mellékvonal vége. Ezek a hurok fölött fognak futni.
Köszi mégegyszer
>van egy hurok rajta (kell is!!). Ebben milyen ívsugarat használsz? Nekem az a vesszôparipám, hogy a lehetô legnagyobb sugarat kell használni!!! Ezzel egyetértek. A mi terepasztalunk 1,8 m széles lesz, és a két ív a leheto legnagyobb szélességet használja.
Épp a múlt hétvégén próbáltuk ki, hogy a pontos, 1:87-es kocsik (303 mm ütközok között) milyen sugarú íven fordulnak szépen. Úgy találtuk, hogy bizony a 760/700 mm az elfogadható, de az is inkább az ív belso oldala felol nézve...
> Jelentem: vasútmodellezéssel foglalkozó site-om első oldalai mai nappal felkerültek az axelero serverére
Az oldalak gyorsan jönnek külföldön is. A képek is. A képek szépek, élesek, jól láthatóak. Két megjegyzést csupán:
Én, ha kocsit fényképeznék, nem tenném felsôvezeték alá. A felsôvezeték eleve illúzióromboló, hiszen sohasem lehet igazán méretarányos, hanem messze túl vastag. Villanymozdony fényképezéséhez persze jobb, ha az áramszedôje nem a levegôbe lóg (mint nálam:-(((), de kocsikhoz igazából fölösleges. Pl. a hosszú személykocsi képén a vezeték vége is látszik.
A másik, kissé zavaró kép az, ahol a hosszú villanymotorvonatot fényképezted, ott is megtartottad a kép arányait. Emiatt a képen alul az asztal pereme, meg az alatta lévô dolgok látszanak. Ezt bármilyen képfeldolgozó programmal le lehet vágni (én LWiev-t használok).
A terepasztal a tetôtérben a padlón lesz? Azaz minden munkát hason fekve kell elvégezni?
Egy helyen írod, az asztal 1,2m széles. Ugyanakkor van egy hurok rajta (kell is!!). Ebben milyen ívsugarat használsz? Nekem az a vesszôparipám, hogy a lehetô legnagyobb sugarat kell használni!!! Ez mind optikailag, mind pedig az üzemeltetés során elônyös. A te asztalodon is lenne hely nagyobb ívnek! Szvsz. meg kellene próbálni a lehetô legnagyobbat venni! Roconak is van nagyobb sugarú íve, de szükség esetén flexbôl is lehet hajlítani.
Szevasztok!
Már régóta olvasom a Vasútmodellezés topicot, ha ide sokat nem is írtam eddig.
Nagy H0-ás terepasztalt építünk, és épp a sínanyag választás kínjait szenvedjük. Eddig a Roco 2,5 mm-es sínje látszott a legjobbnak (rengeget a Piko, meg hasonló kerékprofilú más külföldi jármuvünk), de az most bedugult. A Váci úti boltban megnéztem a Tillig PILZ féle sínrendszert, és a választék kielégíto, de épp most olvastam itt rosszat róla. Ez egyéni hiba lehet, vagy gyöngék a Tillig kitéroi? Nagyon örülnék, ha írnátok a tapasztalataitokról. Kösz!
manhattani
Jelentem: vasútmodellezéssel foglalkozó site-om első oldalai mai nappal felkerültek az axelero serverére. Cím:
http://web.axelero.hu/martrain
Szívesen vennék mindenféle kritikát vagy hozzászólást, (esetleg dicséretet is), amivel még jobbá lehetne tenni. Az anyag folyamatosan bővül, amint időm engedi teljes lesz a dolog.
Köszi és jó böngészést..
martisz
Ez az egy hajtott forgóváz ennyire rossz lenne?
Volt már róla szó Maerklin vs NEM, de NEM szabványban is van. Nemcsak a LIMA és Rivarossi is gyárt ilyen hajtással mozdonyt, de szerintem a Roco is.
Az egyik első példányt Domonkos mutatta tavaly májusban. Szép és jó volt. ROCO hajtás miegyéb. Az árát akkor ca.300Dem-re említett. Az ma, ca. 165 €.
Érdemes megfontolni!
Ha lesz, előre is gratula hozzá.
Szia RolandTT!
Láttad az AUHAGEN 2002-es újdonságait? Kihozták a VERO réges-régi vízi malmát, mint újdonságot! Háát...
A hétvégén kissé szétesett állapotban megtaláltam az én 1976 körüli példányomat. Nemrég lettem kész vele, már csak a környezete hiányzik. Szerintem a régi szebb, mert a falak olyan színűek, mint egy öreg, agyonhasznált malomé, még a fa zsindely tető is mohás színű egy két helyen. Nem olyan "vadiúj", mint a mostani.
Aki nem tudná: www.auhagen.de
Érdemes megnézni, van letölthető árlista is, meg ugye vannak H0, és N termékei is.
steve
Én valamikor 16 ezerért nem vettem meg egy használt Tilliget. Szerintem drága volt. Mostanság persze nagyon jó vételnek kell lenni ahhoz, hogy beruházzak egy mozdonyra. Gyűjtögetek a Gützold BR65.10-re, meg közeledik az esküvőm, miegymás...
A BTTB-nek erről a két utolsónak fejlesztett gyártmányáról én is lebeszélnélek! Egyetértünk RolandTT-vel, a konstrukció egy agyrém! Különösn akkor tűnik annak, ha van otthon egy BR56, vagy BR86-od!
Domokos féle Gigant nem inkább Süveges???
Mindketten Szögedében lakók.
Tisztelettel felhívom figyelmeteket, a mai Rola balesetre a V&M honlapon.
Informálni, nem pletyizni akarunk.
Sajnos úgy tűnik, honfitársaink lesznek az áldozatok.
A húsz kamionból 17 volt magyar.
Hírek rovatban bővebben.
Jelenleg moodell vonatot Fleischmann és Märklin kocsikból lehet összeállítani.
Faller Car System-mel akár funkcionálisan helyes is lehet.
Kérdésedre a választ nem tudom, de ne feledd (vagy ha olvastad volna a fórum régi hozzászólását), hogy a BTTB BR 119 és BR 250 (villany) csak 1 forgóváz van meghajtva!!!
Lebeszélnélek róla, igaz, hogy a fényt váltja, (van vörös fény is), de siralmasak a menettulajdonságai! Egyébként 14000,- Ft körüli összegért szeretik árulni, + 11000,- és szuper hajtással meg van Tillig-ben, garanciával!!!