A svéd-norvég ércvasút Dm3-as mozdonyának 1-es léptékű modellje 600 kocsiból álló 180 m hosszú vonatot vontatott el 31 m hosszan.
Az előkészületek (240 m pályaépítés stb.) 5 óra hosszat tartott.
A kísérletet tévések rögzítették, megtekinthető lesz 2002. február 23-án az ARD "Guiness-Show"-műsorában.
OFF: a V63 jellegzetes forgovazaban ket motor egy iranyban, egy veluk szembe nez. Ezert tunik ugy, hogy az egyik iranyba nagyobb a hely! Lasd: Gigant Club jellegrajz, de megvan scannelve csak a V63 forgovaz rajza oldal- es felulnezetben! ON
Deák V63: Már elnézést, de a géptér oldalán a szellozo rácsok száma nem csak 11 a valóságban, ellentétben a modellen 12 részre van osztva.
Valamint túl szélesek az ablakok körüli keretek, és ezáltal kicsik az ablakok.
(semminek nem tudunk örülni :-))
üdv
bs
Szokásos reggeli nettezésem közepette akadtam eme gyöngyszemre. Déli, izzadságszagú modellvasutazás, a’la Turkis.
Érdemes megkukkantani, és vannak letölthető filmek is.
http://www.ferendeci.com/trains/
A V63rol annyit összképben nézve rossz, de a Deák gyártmányok között már jó. Futása eddigi készítményei közül a legjobb. De még így is kerreg, ívekben olyat dől, hogy azt hittem kiborul. A forgóváz maszkok nagyon csúnyák, valamelyiken onnan tudtam hogy az rugó, hogy láttam már mozdonyt élőben. A festés már most kopott. És a végére egy idézett.
A kiállítás legnagyobb sikerét aratta mozdonyunk.
A Fuggerth V43 nem konkurencia, mert az csak müanyag.
No comment.
Konkrétan:
- szerintem baj van az orr-rész dőlésszögeivel,
- túl keskeny az oldalrácsozás alatti kék sáv,
- és a már mások által leírtak (tábla, oldalrács)
pg
Puff neki! Már megint lemaradtam a netről. Permanens programom a péntek esti őrület (hol van már a szomabt esti láz?) aminek egyenes következménye: 1. pénteken rendszerint nem ülök a gép elé, 2. szombat reggel 9 óra csak álmomban létezik. Egyébként ma is kinnt voltam, természetesen 11 után. Kérdésedre - bár ha kinnt voltál, biztosan láttad - a fazon a galérián van (a múltkor is ugyanott) az ablaktól visszafelé talán a harmadik asztalnál. Pont az orrom előtt vitték el a minta V40-est HO-ban (nem dőltem kardomba, mert én TT-zek, de TÉNYLEG GYÖNYÖRŰ!)
Hali BoGar!
Mindíg vannak nálam szerencsésebbek, nekem sajna az axelero a limit (vagy legalábbis nálam nem megy több egyszerre - lehet hogy el kellene olvasnom az ASDL megállapodást?)
Üdv: Péter
Nem tudom, nem emléxem rá, ki volt kint annak idején a börzén, amikor megvettem a műgyanta V63-ast. Elnézve a Deák félét, állítom az enyémhez fel sem érhet. Elnézegetve egyetlen hibát találtam, (persze a fizikai sérülést leszámítva,) ez pedig az, hogy túl vastagra csinálták a forgózsámolyt, amely kanyarodáskor bizony kilóg a kasztni alól. (A fizikai sérülés nem más, minthogy hő hatásra sajnos a kasztni egy oldala picit deformálodott.) A Deák félén érdekes, hogy nagyon át lehet látni a szürke bordák között, holott a valóságban én még sose láttam át. (Lehet, hogy az én szemem rossz??)
Nem biztos, hogy ez a V63 olyan rossz. Egy modell egész másképp mutat egy ilyen nagyfelbontású képen, másképp szabad szemmel nézve, másképp a pályán.
Egy V40-est pedig nagyon pontosan össze kell rakni, mert sok apró alkatrész van rajta, Kandó-háromszög etc.
Süveges Attila készít nagyon szép magyar modelleket, egy M43-at láttam, ha V63-at is készít akkor olcsóbb is mint a Deák.
Műgyanta, de nagyon igényes, szép, nem csillogó festés, korlátok, minden.
És még kicsit OFF, nem kell különösebb technikai bravúr, hogy a Deák Modellsport könyvtáraiban megtaláljunk még pár képet, pl ezt :) És innentől már teljesen OFF:
kép1 kép2 Csak hogy tudjuk, a vasútmodellezők is szeretik a humort :) (Van még jópár ilyen karikatúra ott.)
ON
Bízom benne, hogy lesz szép fröccsöntött, vagy akár szép réz belátható időn belül, mert megépíteni nem tudnám a mozdonyt (kézügyességem nem elég jó hozzá), és évek óta álmom egy Gigant-modell :-)
Erről beszéltem, az nem pályacímtábla, hanem a Ganz gyári táblák... Nézd meg bármelyik Gigantot, rajta van! Ezzel max az a gond, hogy ha nem tetszik, át kell festened kékre // szürkére....
(BTW, ha szép Gigantot akarsz, hát, akkor várjál még, hátha lesz fröccsöntött is.)
Pedig az volt, csak épp rézszínű :((( Találtam is róla képeket a www.deakmodellsport.hu-n, és sajna beigazolódott amit az előbb írtam... :-((((( Pedig azt hittem, lesz egy szép gigantom...
Fent van pár új kép, amik már az új fotomasinával készültek. EZ a link vezet hozzájuk.
118 - még egyben 118 - hopp, lecsúszott a festék... A fehér réteg valamiért makacsabb volt, de végül az is lejött. Itt már látni, hogy lereszeltem ezt-azt róla. Lehet, hogy az ajtók kapaszkodói maradnak, mert nincs ötletem, hogyan távolíthatnám el őket anélkül, hogy a kasznit teljesen hazavágnám.
biztos, hogy pályaszámtábla volt? (Alu szinű pályacímtábla?)
Tudod, van rajtuk is Ganz tábla, féksúlytábla, némelyiken név-tábla is...szóval...ki tudja, ekkorát csak nem bakiznak :)
Láttam futólag a Deák-féle V63-ast (028). A kérdésem az lenne, hogy vajon ez már végleges változat, vagy fognak rajta még csiszolni? Mert amennyit láttam belőle, még ráfér az alakítgatás (legalábbis a V43-mal és V46-tal összehasonlítva). Az nagyon nem tetszett, hogy az újfestésű gépen oldalt öntött psztábla IS volt (messziről láttam, de mintha a psz. sem felelt volna meg), ráadásul öntött tábla csak a 001-002-n volt...
Nos, a kérdés tehát az, hogy várható-e tökéletesített változat?