A Trix-re is érvényes, bár mint írtam, abból nem sok van.
A Märklin szigeteletlen kerekeket díjmentesen kicseréljük szigeteltre, ha kétsínes pályán akarod használni a vagont!
Ez az igazi kavarodás, mivel a 118.0 és 118.1 - 2 stb pályaszám-csoportokat jelöl, legalábbis az én forrásom szerint (pl 118.001 vagy 118.640). A panoráma ablakosból pedig tényleg nem volt csak néhány, nem is maradt belőle, visszaépítették (?). De tényleg kíváncsi vagyok a könyvre, remélem hamar megérkezik.
Mindenkinek köszsz!
A vonat négyrészes, ezek fővonalakon jártak, a kétrészes volt mellékvonalon. Így a 118 lesz a nyerő. A V180 festésű gép meg... Majd csak lesz vele valami.
Ebből a gépből 3 külsőre is igen látványosan megkülönböztethető változat volt:
BR118.0: ezt mindenki ismeri, amolyan alapgép a BTTB választékában: B'B' tengelyelrendezésű, és tényleg csak fővonalakon járhatott.
BR118.1: régi PIKO-sok ismerhetik! Panoráma ablakos, jellegzetesen befelé dől a szélvédője, ez is B'B', és újabban a Tillig is gyártja TT-ben, meg a GÜTZOLD H0-ban.
BR118.2: Ennek a kasztnija hasonlít a 118.0-ra, de már járhatott mellékvonalakon is, lévén C'C' elrendezésű.
A belső változatokat nem ismerem. A Tillig katalógusok következetesen dízel-hidraulikusnak írják valamennyit, és B'B', meg C'C' elrendezést emlegetnek. Meg a régi BTTB, Zeuke is.
csíkos
Kérdésed értem. Meg kérdeztem förstert, kinek apósa az NDKban gőzmozdonyvezető volt, és rahedli fotója van. Tehát 118 vitte az emeleteseket, míg 110 és rokonai ritkán és két kocsist. Találtam én is képeket de nem látszik a tábla. De förster majd részletezi. A BTTB katalógusban is így javadalmazzák. De elérakhatod a BR35öst is ill BR65 de BR50 és BR52 is vitte. Tudom ezek drága mozdonyok, úgyhogy szerintem a BR118 húzza csak büszkén nálad. Ja BTTB kat. Van benne egy kép BR132röl és teljes korlátos.(Matiz) A Roco által lemodellezet is ilyen, de valamiért átépítették a korlátjait később. Ezért nem okolható a ROCO hiszen akkor akinek otthon van 004-es Nohabja az most vágja ketté?
Egyébként a 118as érdekes számozásilag, van jó pár féle.
Nem sokára a hason szőrű kérdésekre biztosabbakat tudunk válaszolni, mert megrendeltünk németből egy rahedli típus könyvet.
Öcsém vette az egész szettet, festékestől, pisztolyostól a Arany János utcai metró megállónál lévő grafikai boltban. Ezzel ő tulajdonképpen rajzolni akart, de ahogy kezd beletanulni a szakmába, rá kellett jönnie, ez nem az, ami neki kell, ez modellezéshez való. Van hozzá festék is (azért kérdeztem, hogy az akrill jó-e) abból a három alapszin meg a felete, abból pdig már bármit ki lehet keverni.
A RAL számokat pedig szinte bármelyik szofisztikáltabb rajzolóprogram átszámolja 4 színre. De tényleg, a RAL kódokhoz hol lehet hozzájutni? (A jelenleg is érvényesekhez...)
Ha akrill, akkor Gunze. En azzal festek, es nagyon bevalt.
Olajfestek nem modellre valo. :-))) Szortal mar olajfesteket pisztollyal?
A muveszboltokban kaphato festekek jobban fednek, jol hasznalhatok, de ugyanolyan dragak, mint a modellfestekek. Haaat, en vettem egy marnememlexemanevere muvesz akrillt, kifejezetten ajanlottak fujasra (persze, csak vigye a vevo, 800 penz/uveg volt, a Gunze 420/uvegjevel szemben). Akkora volt a pigmentmerete, hogy imadkoztam, hogy ki lehessen mosni a piszolybol.
A RAL szinkodokat nem lehetne publikussa tenni valahol?
Ha akrill, akkor Gunze. En azzal festek, es nagyon bevalt.
Olajfestek nem modellre valo. :-))) Szortal mar olajfesteket pisztollyal?
A muveszboltokban kaphato festekek jobban fednek, jol hasznalhatok, de ugyanolyan dragak, mint a modellfestekek. Haaat, en vettem egy marnememlexemanevere muvesz akrillt, kifejezetten ajanlottak fujasra (persze, csak vigye a vevo, 800 penz/uveg volt, a Gunze 420/uvegjevel szemben). Akkora volt a pigmentmerete, hogy imadkoztam, hogy ki lehessen mosni a piszolybol.
A RAL szinekodokat nem lehetne publikussa tenni valahol?
> akrill festékkel próbálok meg átfesteni egy kocsit,
Attol fugg...
Manapsag Magyarorszagon a modellezok alapvetoen ketfajta festeket hasznalhatnak, az alkidgyanta alapu festeket - ez a szintetikus festek, higitoja touol. A masik a vizes bazisu akrilfestek. Vigyazat, akrilfestek van mas higitasu is, pl. az Akrilan. Tempera csak epuletek, fak festesere alkalmas, de idovel ott is kifakul. Olajfestek nem modellre valo. Szerintem nitrofestek sem. Tehat marad az alkid (szintetikus) es a vizes bazisu akril.
Egyikbol sem tanacsolnam a barkacsboltokban kaphato olcso kivitelt. Allitolag abban tul nagy a pigment szemcsenagysaga, bar ezt en nem tapasztaltam. Az igazi baj veluk viszont az, hogy a barkacsbolti festekek nem fednek olyan erosen, mint az igazi modellfestekek, emiatt sokkal vastagabb reteget kell felrakni, ami elfedi a reszleteket es csunya. A muveszboltokban kaphato festekek jobban fednek, jol hasznalhatok, de ugyanolyan dragak, mint a modellfestekek.
Egyebkent nekem az a velemenyem, hogy modellt csak szoropisztollyal (airbrush) szabad festeni!!! (Karthagonak pedig pusztulnia kell!)
> magyar vasuti kocsik pontos színeit
A mostani jarmuvek RAL szine ismert. Sajnos egyik modellfestek-gyarto sem arulja a magyar RAL szineket, sem Roco, sem Humbrol, sem Revell. (Tamiyat nem ismerem). Tehat ki kell a szineket keverni.
A regi magyar vasuti jarmuvek szine meg kritikusabb.
A 118 eredetileg hidraulikus hajtasu volt, B'B' elrendezessel. Hogy lett belole Co'Co'? Atepitettek dizel-villamosra? Hogyan oldottak meg minden tengely egyedi hajtasat? Vag csak elirtad, es C'C' elrendezesu lett az uj gep ? Ezt inkabb elhinnem....
Elkészültem a scannelésekkel, a Tillig 2002-es újdonságlap és Faller 2002 TT-s újdonságlappal, melyek ma megtekinthetőek lesznek a WebZinen. Valamint a Tillig honlapjáról is kiveséztem az újdonságokat és betettem egy táblázatba. Lehet, hogy a H0-ás "Zakson" modelleket is bescannelem, ha van rá igény.
Az átfestés évekig eltartott. Mikor a hetvenes éávek elején ott tanultam, volmtilyen is-olyan is. A gépek között volt olyam amin a festett V108-ra takarólag felcsavarozták a 118 öntött aluminium táblát.
Szerintem ne a 118-assal vontasd, JSB szerint es a kepek tanulsaga szerint V100 illik leginkabb hozza.
Utanajartam egy picit; javitsatok ki ha tevedek; egyebkent ez is az egyik kedvenc sorozatom.
118-tortenelem:
A fejlesztes kezdtetol fogva vilagos volt, hogy ezek a mozdonyok (118.0) nem jarhatnak majd a mellekvonalakon a magas tengelyterheles miatt (19-20t, B`B` tengelyelrendezes). Ezert, a DR kerte, hogy fejlesszenek Co`Co` mozdonyokat, melyek 16t tengelyterhelesuek es a maximalis sebesseguk 120km/h. A szempontok kozott az is szerepelt, hogy szemely ill. tehervonatokat egyarant vontathasson illetve a leheto legtobb szerkezeti elem a V 180 sorozattal egyezo legyen. A "Karl Marx" mozdonygyar (Babelsberg) ket proto Co` Co` mozdonyt epitett, az elsot 1964-ben adtak at a DR-nek tesztelesre. A sorozatgyartas 1966 augusztusaban indult meg, az elso a V 180 204-es volt, negy evvel kesobb pedig a 118 406-al ert veget. Miutan a nemet vasut bevezette a szamitogepes szamozasi rendszert 1970-ben, a sorozatok 118.2 -tol 118.4-ig lettek szamozva. 1972-ben nehany gep 835kW-os dizelmotort kapott, ezek a nagyobb teljesitmenyu gepek 400-al magasabb palyaszamot kaptak. A reviziok/fojavitasok alatt 900kW-os motorokat is beepitettek, 12 KVD AL-4 tipust; ezek a mozdonyok a 118.6 - 118.8 sorozatba kerultek. Atlagos megbizhatosagu gepek voltak, mig vissza nem vontak oket a hivatalos forgalombol.