Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.01.12 0 0 8312
www.kleibahn.at
Ha jól tévedek...
Előzmény: BoGar (8311)
BoGar Creative Commons License 2002.01.12 0 0 8311
Ha jól értem Luc megkapta a levelet, de szüksége lenne a rendelési számokra. Ehhez nekem meg a Klein honlapja kellene. Mi a címe??

Üdv: BoGár

TEE Creative Commons License 2002.01.12 0 0 8310
Nos, nekiálltam Märklint méregetni, és hamar rájöttem, hogy kénytelen vagyok felülbírálni az indulási feszültségről írt nézetemet!
A váltóáramú trafó méresem szerint 4,8V-tól 17,4V-ig szabályozható, az irányváltáskor huszonegynéhány Voltot ad le. A hobby kategóriából például a BR 89 6,5V-nál indul el egyenletes sebességgel, a BR 24 6,8V-nál...

Megnéztem egy kb. 60-70dkg-os C-szinuszos BR 152-est, hogy mit csinál egy lejtőn. Kb. 20 fokos szögbe kellett felemelnem a sín egyik végét, hogy elkezdjen legurulni! Ekkora lejtő meg ugye egy terepasztalon sincs!
Aztán szétszedtem a mozdonyt, és megnéztem közelebbről a motorját. A digi panelről egy 8 erű fóliakábel vezet a motorba, amelyekből 3 kicsit szélesebb a többinél, és azok mennek a 9 tekercshez, a többi meg az érzékelőkhöz.

Üdv: TEE

Előzmény: TEE (8170)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.12 0 0 8309
En meg csak most ertem haza :-)

Szoval, a borze jo nagy volt, de dragasag is volt! Az altalam keresett BR118-asok 6500-8500 kozott mentek, kaszni 4000-ert volt.

Sok alkatresz volt, komplett NoHAB-kasznik is festve, mindenfele.

A tobbiek majd irnak bovebben :-)

udv

Előzmény: luc72 (8308)
luc72 Creative Commons License 2002.01.12 0 0 8308
Felkerült három kép a táramba.
luc72 Creative Commons License 2002.01.12 0 0 8307
A fenébe is, még mindig fent vagyok, na csáááááááá
Előzmény: luc72 (8306)
luc72 Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8306
Na én leléptem. Jó éjt.

Azért jol birtuk már megint.

Törölt nick Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8305
Majd együtt ásítozunk reggel...
Előzmény: luc72 (8303)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8304
Rövid történetem:
A hetvenes évek hajnalán kaptam karácsonyra az első villanyvasútat. Egy TT start szettet, elemes szabályzóval. Aztán némi kiegészítők, kézi váltó, egyebek. Aztán PIKO trafó - milyen idegen szerkentyű egy TT sarokban! - katalógus. Aztán az első komoly mozdony, egy M61. A 001-es még ZEUKE gyártmányú modellje. Ma is meg van, átesett első felújításán is. Innen kezdve beindult az üzlet! Én élveztem, szüleim meg örültek, hogy nem szedtem szét, vigyázok rá. Valamikor '78-ban megépült első terepasztalom: síkvidék, kétvágányú fővonal átmenő állomása. Persze olyan volt, amilyen. Aztán külön helyiségben a második, az első kibővítése területileg. A pálya teljesen átalakult, fővonal, de csak egy vágányú, az ékállomásról kiinduló mellékvonallal, ami a hegyi végállomásra vezetett. A fővonal autómata vonatbefolyásolással ment, egyszerre két vonat mozoghatott rajta. A melékvonal volt az igazi, teljesen kézi vezérlés, vicinális, iparvágány.
Aztán hosszú szünet. Az asztal mára már nincs meg. Két éve egy börzére kivittem a barátomat, aki a két kisfiával építgeti H0 asztalát. Aztán a börzét látva döntötem úgy, hogy a cucc nem maradhat szekrényben. A sors úgy hozta, hogy hozzájutottam egy szép gyűjtemányhez is. Meg rászabadultam a topicra is...
Előzmény: luc72 (8298)
luc72 Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8303
Mosmá tessék alukázni, ha nincs otthon az asszony akkor rögtön éjszakába nyulo netezés folyik? Be köplek:-)))

Holnap pihenten gyere a börzére.

Előzmény: Törölt nick (8302)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8302
TEE!
A szilikonzsír hosszútávon nem fog beválni! Nagyon tapad! Igaz, hogy csendesedik a hajtás, de "le is fogja". Én műszerolajjal higítottam közönséges LZS-2 kenőzsírt. Így már jó, legalábbis nekem bevállt, eddig. Csak olaj, az nagyon híg, és gyakorlatilag percek alatt kifolyik a mozdonyból a pályára. Aztán jön a por/olaj keverék, ami igen csak randa dolog...
steve
Előzmény: TEE (8283)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8301
Milyen hosszú vonatokra gondolsz? Nekem öt vagonos a gyorsvonatom. Régi BTTB gyártású "Y" kocsik, átalakítva, lesúlyozva, belső világítással. Nem nyúli, pedig eléggé nehéz a szerelvány + a BTTB gördülési ellenállása elég nagy. (Nem a régi Zeuke forgóváz van alattuk, hanem az echte szocilista.)

A dekóder igen-igen picike lesz, az eredeti ötlet N mozdonyokra lett kitalálva, de át kellett tervezni, mert a lelkét azóta nem gyártják. Így viszont jó lesz az NDK-s mozdonyokba is. Az első darab, amiben futáspróbái lesznek egy BTTB BR81 lesz.

Előzmény: crash__override (8275)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8300
"Nagy Szellemek, ha találkoznak..."
Nekem is kicsi még az asztalom, csak részletek vannak kész. Tavasszal én is, akarom mondani MI is tetőteret építünk, ott szabad lesz majd nekem garázdálkodni, hogy ne a szekrényben legyen a cucc. Május a vasútmodellezők esküvői hónapja?
Előzmény: TEE (8285)
martisz Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8299
rezgaras: elmentek a képek, ha nem megy át üzenj
luc72 Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8298
Hamá igy belendültünk, nyomasa má mindenki a sztoriját.

Börzén fotozok.

luc72 Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8297
ÁLLJJJJJJJJJJJJJJJJJJ

Mégiscsak meg vannak!!!!!

Igy van hozok klein kocsikat, de kell a pontos katalogus szám, és a honlapjukon ott az ár is.

joem Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8296
Bocsi, most látom, hogy JSB már itthon van.
OFF
Holnap telefon megy, börze sajnos nem.
ON
joem Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8295
Kedves Uraim!
Hála Istennek alig győztem elolvasni a topic elmúlt két napi termését. Ez igen! Pedig JSB nincs itthon, és én sem voltam gépközelben ;-))
OFFocska, de luc72 megilletett…
Szóval faterom az 50-es évek végén, 60-as évek elején a helyi (debreceni Úttörő bolt vezetője volt (később ebbőll lett az Ezermester. Úgyhogy vett a nővéremnek egy pár Piko cuccot (junior BR80, E44, BR23, NSB204(utóbbi ékszíjhajtásos, két éve lett talpra állítva, müxik, BR23 kerekekre vár, E44 fogaskereke ledarálódott, de vettem egy ugyanolyat, ami rosszul volt összerakva, ezért állandó zárlatos volt á 4K HUF)). Ez a 60-as évek legelején volt. Én csak később pottyantam a világra. Jött az E69, VT135, BN150,stb.stb. Egészen pici koromban volt 2 „amerikai” kocsi, mely az enyém volt, azzal lehetett játszani=tologatni a talpfán, hogy kerregjen. Amikor a múltkor elővettem az egyiket, meglepve láttam, hogy ez egy Athearn poggyászkocsi. Gőzöm nincs, honnan szerezhette az öreg a 60-as években. Aztán pontosan 10 éves voltam, amikor az első vásárlásomat, egy NoHAB-ot megejtettem. Akkori beszerzési forrásaim: Debrecenben 2 játékbolt, Nagyváradon a híd színháztól távolabb eső feléhez közel egy játékbolt, Hobby bolt Deák tér, Kálvin tér, és természetesen Tóth a Váci u 71-ben. Apám még a régi helyükön is vásárolt Tőle. 13 évesen relékből automatikát építettem. A terepasztal a konyhában, a plafonra volt felhúzva. Ha leengedtük (2 emberes volt) akkor a konyha, mint olyan nem funkcionált. Amikor onnan elköltöztünk (1981), azóta nincs terepasztalom L. Nekem nincsen komplett gyűjteményem. Soha nem is törekedtem rá, amit – utólag nézve – jól tettem, merthogy MÁV era V-öt szeretnék modellezni. Röviden: 92-ben találkoztam először a Rocoval, veszegettem ezt-azt, jelenleg már azt sem tudom, mim van. Sok mindent még anyámnál hagytam, úgyhogy nagy összevisszaság. Majd egyszer… Aztán jött az Internet korszak, jött a topic, és rájöttem, hogy van, amihez jól értek és van, amihez kevésbé. Végül én is a modell gyártásban szeretném megélni a hobbim csúcspontját. A Bz alváza alakul, a kasznirólmég nincs végleges döntés. Egy biztos: ha megvalósul, akkor szép és jó lesz, ja, és olcsóbb, mint a hamarabb kijövő konkurencia.
Az asszonyról: időnként már meg merem neki mondani az árakat, viszont nem szólok, ha Ő megy vásárolni magának. Még mindig olcsóbb… A mozdonyok közül a „szutyok Dácsiát” megismeri, de ez inkább a nagyvasúti topicba való. Lányom 14 hónapos, és 0 vasúti érdeklődésű. Igaz, működő modellvasutat még nem látott, viszont fel se nézett szánkózás közben, mikor a miskolci IC tőle kb 10 m-re robogott el.
Bocs az unalmas sztoriért, de szerintem érdekes lehet kinek-kinek a modellező előélete, magam részéről szívesen olvasnám. Persze nyugodtan üssetek, ha ezzel nem értetek egyet.
ON
Valaki kérdezte az Md-t és a Btx-et. Nos, komplett Btx kaszni szokott lenni, úgy tudom, a fugi kocsik alja megy alá. Nekem az Md piko BR110 aljon fut, kétségtelen, hogy a tengelytáv kicsit rövidebb, és mérethű maszkkal az agyak nem esnek egybe a tengelycsúccsal. Ez van…
luc72 Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8294
Hali

Szerintem nem.

Most jövök JSBtöl, láttam csuda fotokat a SIEMENS gyárbol, készülnek a Taurusaink. Van a gyárnak egy hatamas terkoja, és azon tesztelték a szin összeálításunkat(kék,sárga) jol fog kinézni.
A ROCO ujdonság katbol: Digi buster pc bemenettel, vágány út állításal. És III negyed év MÁV TAURUS.

Előzmény: tom sawyer (8292)
BoGar Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8293
Tényleg Luc, az én levelemet megkaptad??
tom sawyer Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8292
luc72!

Kb. egy hete írtam egy levelet.Megkaptad?
Fontos lenne.

seTTebello Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8291
Azt hiszem a Petőfi Csarnokban tartott bolhapiacról van szó.
2 árus van komolyabb készlettel, aki a fedett részen árul van olyan drága, mint a börze.

Rajtuk kívül is árulnak használt vasútmodelleket, de csak alkalomszerűen. Miután kipróbálni nem lehet, a mozdony-vásárlást itt nem javaslom. PIKO mozdonyokat szoktak árulni.
Viszont az alkalmi árusoknál egész jól lehet alkudni.

Előzmény: ms bakter (8288)
Mopi Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8290
Képek Märklinről:
itt

(Én most gyorsan végigfutottam őket (azé' nem mindet) és sehol sem láttam az áramszedőt.)

Előzmény: Mopi (8289)
Mopi Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8289
Szerintem Mopi kolléga tudna mesélni, hogy milyen gyakran kell pucolni a pályát...

Mi a pályát évente egyszet tisztítjuk, de az az asztal nagytakarításához tartozik. Kontaktproblémánk nincs. Az áramszedő pedig szvsz nem feltűnő.

Előzmény: Törölt nick (8232)
ms bakter Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8288
Örülök, hogy a boltokkal kapcsolatban születtek uj tippek, én is meg fogom tekinteni őket.

A Sziv utcai bolttal kapcsolatban én csak pozitiv élményekröl tudok beszámolni. Szerintem a boltvezető úr hozzáértése a témához messze veri az áltag modellbolt-eladóét (mentségére legyen mondva, hogy vasúton kivül más modellekkel nem foglalkozik). Én ezen a helyen még sosem jártam pórul, nemcsak ami az árucikket, hanem ami az árat is illeti. Itt lehetett kérdezni szakmai témákban, és azokra mindig használható választ kaptam, olyankor is, amikor az úrnak nem füzödött éppen anyagi érdeke a dologhoz. A stilusa néha valóban hagy kivánnivalót maga után, de ha az ember ismerős vásárlóvá növi ki magát, akkor ez is megváltozik. Alig használt Roco-s mozdonyokban pedig eddigi tapasztalataim szerint a legjobb Pesten, én már vagy 6-7 ilyet vettem töle, és azon túl, hogy mind nagyon szépen muzsikál, valóban csak alig használt darabokról volt szó (i.e. nem kamuzott). Egyszóval én szeretem a Sziv utcai boltot, és gyakran járok ide.

Erről a Pecsás dologról viszont, bevallom, még nem hallottam. A Lángba rendszeresen járok, de erről eddig lemaradtam. Tud valaki konkrét paraméterekkel szolgálni?

És ha már a családi élmények is teritékre kerültek: Gratula RolandTT-nek az új jövevényhez.

Az én kis családomba a "mozdony füstje" valószinűleg nem épp szokványos módon kúszott be, úgyhogy most untatni foglak Benneteket a részletekkel. A fiam most múlt 2 éves, és ő volt az, aki (isteni sugallatra?) már egészen korán, úgy egy kicsivel az 1 éves születésnapja után el kezdett rajongani a vonatok iránt. Pl. élőben a vasútállomásokon, összeraktuk nagypapa ősrégi Piko-s dolgait, vonatos filmek (az angol "Thomas the Tank Engine" a kedvenc), vonatos könyvek, játékvonatok tömke lege, stb. Én bizony a kb. másfél éves fiamtól kaptam az indittatást, és azóta függővé váltam magam is. A 4 négyzetméteres asztalt már együtt épitjük, és azt gondolom, hogy "ebből a fiúból vasutas lesz, akárki meglássa..." Apa meg újra éli gyerekkorát...

Előzmény: eszgézsé (8253)
martisz Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8287
Én már túlvagyok azon, amire te most készülsz.2000.éve építkezéssel telt, nuku pénz vasútra, a feleségem szintén kerek szemekkel néz, az a legjobb, ha nem is látja mi mennyibe kerül, akkor nincs dumálás. A padlásról(tetőtér) viszont beszéljük majd egy kicsit, mert nekem ott van/volt az asztal és van pár hasznos információm ami fontos lehet, mielőtt kialakítod a terepet odafönt, ha majd érdekel összeszedem egy lapra és megosztom veled(tek).
Előzmény: TEE (8285)
etwg Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8286
Szia TEE

a leirtakbol is kitünik, hogy azokban nem igen lesz C-sinus motor, különben minden más megallapitás továbbra is érvényben marad - ez a Marklin.
Az tény és valo, hogy sokkal nagyobb a kontaktusbiztonsága és ráadásul a váltáram valamivel jobb tulajdonságu az áramátvitelre mint az egyenáram - de ez minden semmi más.

Valamennyi egyébb jellemzö amiatt a rohadt fizika miatt rosszabb, és nem született egy ujabb Einstein vagy Nobel, akik alapvetöen képessek lennének átirni a fizika törvényeit.
Igy marad a Marklin a gyüjtöknek meg a befektetöknek, illetve játéknak, és csak nagyon kevés embernek jo modellnek.
Ez kell figyelembe venni, és ezután dönteni. Nekem semmi bajom a Marklinesekkel, csak nem mondják már azt, hogy milyen csucstechnologia meg milyen jo az, ami alapjában rossz. Mondja azt, hogy Marklin, és el van minden intézve neki az tetszik azt vegy nekem nem, tehát nem is nagyon veszem csak ha muszáj. (pl. a Marklin dekodereket)

Előzmény: TEE (8281)
TEE Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8285
S ha már RolandTT a párjainkról kérdezett, akkor én annyit tudok erről mondani, hogy az én menyasszonyom, aki szintén májusban lesz feleség :-), maximálisan elfogadja a hobbimat, elkísér a kiállításokra, vagy akár a Füstibe is. Csak az áraktól kerekedik ki a szeme, és mindig megjegyzi, hogy éppen azért az árért mennyi kozmetikumot lehetne venni. Tavasszal építkezésbe kezdünk, onnantól kezdve alig költhetek majd vasutakra, így az addig megmaradt időt kell kihasználnom az amúgyis szűkös Piko állomány némi bővítésre, modernizálására. Egy Szilit mindenképpen veszek némi Roco sín és váltó társaságában, és építek a szobámba egy keskeny, falra szerelt pályát felsővezetékkel. A majdan felépülő házunk üres tetőterében szeretnék építeni egy nagyobb asztalt. Addig apránként csak sikerül összeszednem a hozzávalókat...

Mára ennyit,

TEE

TEE Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8284
Csíkos!

A Märklin mozdonyok alján lévő csúszka úgy 50 mm hosszú, 6-7 mm széles, ami valóban nem kicsi, de kell ekkora, hogy pl. egy angolváltón se álljon le a mozdony. Viszont ha a páylára teszed a mozdonyt, akkor néhány modelltől eltekintve nem is látszik, mert a forgózsámoly alatt van és az elég jól takarja.

Előzmény: Törölt nick (8249)
TEE Creative Commons License 2002.01.11 0 0 8283
Matiz!

A bemutatópályák tisztításához mi is vettünk Roco síntisztító vagont, de csodát nem tudott művelni rajtuk. Valamennyi koszt azért leszedett a sínről. Igaz, nálunk nap mint nap 10 órán keresztül futnak a vonatok, naponta kb. 10-12 kilométert(!) megtéve, ezért a koszolódás is sokkal gyorsabban jelentkezik. Ne tudjátok meg, hogy mit szoktam leszedni a felülről nyitott, és ezért porosodó kirakatban lévő szerelvények kerekeiről... Legutoljára elcsentem a menyasszonyom acetonmentes körömlakklemosóját, és ebből pár cseppet egy ruhára téve végigdörgöltem a sínszálakat, fültisztítő pálcikával pedig a kerékpárokat is. A fehér ruha és a vatta feketévé vált, tehát működik a dolog! A sima alkohol nem jött be, bár lehet, hogy nem jó helyre öntöttem... :-/ Vettem szilikonzsírt, és a mozdonyokat most azzal kenem a műszerolaj helyett, hátha tartósabb lesz a hatása.

Előzmény: Törölt nick (8237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!