Régen nem írtam a topicba, de mentségem legyen, hogy nagyon elfoglalt vagyok. Szóval : valaki keresett BR 130-as motort. A Beleznai féle boltban nincs per pillanat, de ha van akkor cirka 2500-3000 HUF az ára. Sajnos nem emlékszem ki ajánlotta, de ott minden arany árban van, hivatkozással a Német Márka folyamatos drágulására. A Csikós Pista bácsinál rendelhető, ő 1800-2000 HUF-ért hozza. De várni kell. No most hogy előkészítettem magamnak a reklámot, ki vele:
Nekem van néhány motorom, használtak de negyon jó állapotúak. BR 130/01/03/41/E499-be való, BR 120/52/118/106-ba való és még egy harmadik fajta, ami a VT 137-ben van, meg még néhány régebbi gőzösben / BR75, stb. / eddig, mint tartalék alkatrészeket megtartottam, de most már nincs szükségem rájuk és baráti áron odaadom. Ha érdekel még valakit küldjön emilt.
Más : A V 43 azért esik szét, mert az egyik oldalán nem csavarral, hanem bepattintós módszerrel oldja meg a gyártó a stabilitást. Ez jó is de nem abból a viszonylag puha műanyagból, amiből a V 43 forgózsámolya készül. Én úgy küszöböltem ki ezt a dolgot, hogy a forgózsámoly összerakása után csavarhúzóval a helyére toltam azt a kis kapaszkodó fület és egy előre elkészített / műanyagból kivágott / pici lapocskát dugtam a csavarhúzó helyére. Többet nem fog szétesni és nem bonyolítja a további szétszedést sem. Próbáld ki ! Egyébként, mint azt Luc72 is írta, egy pici türelem és meglesz az új V 43-as hajtás abszolúte elérthető áron, ami tökéletes futást fog biztosítani a gépnek, leszámítva a kerek adta hibákat. Apropó nálatok is az a helyzet, hogy a tengely hossztengelye és a kerék síkja nem merőleges, tehát futás közben 8-as szerű forgást produkál a kerék ?
Mégegy apróság a V43-hoz. Aki teheti vegye le a lendkereket, mert tragikus a minősége és a Bűhler motor beégéssel honorálja, ha hosszabb távon ütő lendkerékkel kínozza valaki. Ugrásszerűen javul a billegés és remegés. De nagyon óvatosan vegyétek le a lendkereket, mert sajnos a rözítése úgy történt, hogy 1,9 mm-re, +/- 0,03 mm lett a lendkerék felfúrva és nagy erővel a motor tengelyére préselve. Éppen ezért nagyon szorul és vigyázni kell nehogy a motort is tönkre tegyük vele. A helyes az lett volna, ha mint az a nagy gyárakban bevett szokás, hogy fix 1,97 mm-re teszik a furatot és akkor is egy stabil de viszonylag könnyen oldható kötést hoznak létre. Egyébként a németországi barkácsboltokban lehet 1,97 és 2,03 mm-es fúrókat kapni. A 2,03 mm-est arra használják, hogy a 2 mm-es tengelyen forgó pl. fogaskerekek imbolygás nélkül forogjanak.
Jól elkalandoztam.
e-mail: Flieger@freestart.hu
> A honlap háttérképe a MÁV Pécsi Üzletigazgatóság udvarán álló 275 sor. - mozdony.
Sorry, szégyellhetem magam. Nem néztem jobban utána. Valóban a 275-ös volt a "legnémetesebb" magyar mozdony - szimpla keresztfej-vezeték, Y-alakú tolattyúrúd vezeték, kiálló tolattyú-fedél, stb. Még a 242 és a 303 voltak hasonlóak. Nem gondoltam erre...
> NYPD (new york police department)dekorációs matrica kellene, amit H0 autókra szánok.
> Már vagy 1,5 hónapja keresek ilyet a neten, de nem találok
Nem is fogsz. A rec.models.railroad Newsgroupban már megírták, hogy New York városa nem járul hozzá a városi címerek semmiféle felhasználásához, még modelleken sem. Állítólag az az oka, hogy felelôsségi perektôl félnek. Talán hallottatok már róla, hogy Amerikában ügyes ügyvédek egész elképesztô felelôsségi pereket is megnyertek, pl. amikor valaki nekiment egy lámpaoszlopnak, a város fizetett! Nem világos ugyan, hogy a címerek milyen felelôsségi kérdéseket vethetnek fel, de NY városa mereven elzárkózik minden ilyesmitôl. Tehát csak illegálisan lehet ilyesmit forgalomba hozni, de azt ott meg büntetik.
> gondoltam, hogy elkészítem én a matrica képeket
Nem könnyű. Kell hozzá üres matrica fólia és színes lézer nyomtató vagy másológép. Tintasugaras nyomtatóval nem működik, bár ez talán megérne egy kísérletet, mert az utóbbi idôben a tintasugarasok is vízben nem oldódó tintát használnak. Kell még fixáló lakk, amit a tetejére kell fújni, amikor rányomtattál. Az egészet ezután úgy lehet használni, mint egy szokásos matricát.
Mivel a lézernyomtatók és másolók fehér festéket nem használnak, ilyet nem lehet készíteni!
Van egy speciális nyomtató, az Alps cég gyártmánya, ami viaszréteget nyomtat. Ez ideális, árulnak hozzá fehér meg arany színű festéket is. De csak Amerikában. Az Alps cég sajnos már évekkel ezelôtt kivonult az európai piacról.
Friss hír a kiadótól: a könyv hivatalos ára 2424, aki nem akar többet adni érte, az a korrekt üzleteket keresse. Aki nem talál ennyiért, az keressen engem, vagy ZM-éket a képeslapokon is megtalálható számok valamelyikén.
Tegnap megvetem az „Emlékképek a 424-esröl” című könyvet... Történt az, hogy a könyv ugye tavaly évvégén jelent meg 2424 Ft áron viszont jan. 1-töl már 3424 Ft árulják
Hol? Megkeresem Zékányékat, ha ez valami partizánakció, akkor a bolt megüti a bokáját érte.
Tegnap megvetem az „Emlékképek a 424-esröl” című könyvet. Nekem tetcik, viszont vigyázat új vásárlok, sajnos kis hazánkban szokásos trendbe ütköztem. Történt az, hogy a könyv ugye tavaly évvégén jelent meg 2424 Ft áron viszont jan. 1-töl már 3424 Ft árulják, de a könyvön a régi ár szerepel és a szállítmány már tavaly meg volt, de az utász az lehetőleg tárolják jövőig így plusz haszon van rajta.
Meg vettem az Ezüst könyvet is, mivel szinte csak ez van a témában, ezért ennek az ára is borsos 7500Ft. (Erre már matricás ár dukál)
Sok érdekes dolgot fedeztem fel gyorsba benne. Pl TT előnyben, a MÁV M322, 40 sor. Később M30,20 sor. Mozdony gyártotta: Jung, Jugenthal, 1950 Nekem kísértetiesen hasonlít a BTTB 2630, 2631 azaz V36/BR103 mozdonyra.
De érdekes a MÁV Bzmot 601 psz. Sínautóbusza is. Az Ikarus/Ganz-MÁVAG gyártmánya 1983bol.
Ez két Ikarus busz egymásba kapcsolva Cummins 250 kW motorral.
Ezt a hírt pedig igazából lucförster nickel kellett volna beírnom, MEG VAN A KÉT FRÖCSÖNTÖ GÉP ÉS A TAMPON NYOMO IS!!! A fém tömb is meg van, úgyhogy már semmi sem tart vissza minket.
Szép Jó Estét!
Tudod most nem voltam a saját gépem - sőt egyáltalán gép, és telefonközelben sem! - és szépen elkezdtem olvasgatni, oszt, ha olyat láTTam, akkor válaszoltam...
steve
P.S.: készül egy DCC kompatibilis dekóder, ami jó a régi BTTB mozdonyokba is! nem egy nagy "vasziszdasz", de legalább olcsó lesz, nagyon. Bővebbet majd a V&M tavaszi számában, ha minden stimmelni fog...
Kivánok!
Valamikor vissza fogok kérni egy kölcsönadoTT "TT Kurier" újságot: volt benne egy szép hosszú cikk: 50 éves a TT címmel. Sajna német, de majd segít valaki, ha el nem ilyesztem...
steve
P.S.: Roland! Az újság asszem '96-os szám...
"A mozdony közepe felé eső 2 tengely rugózik, arra nem jöttem rá, mire jó ez."
Ez arra jo, hogy biztositva legyen valamennyi kerék érintkezése a sinnel. A 3 tengelyes alvázak, ha merev csapágyazásuak akkor csak maximum 4 kerék érintkezik a sinnel a maradék a levegöben van. (A fizika szerint csak 3 kerék tenné ezt). Ezért kell egy tengelyt rugozva, vagy billenöen megépiteni minden jo (jonak készülö) 3 tengelyes alvázban. (4 tengelyesben két tengelynek kell rugoznia).
Zsirozáshoz legjobb a savmentes szilikon zsir - orás szaküzletben, de sok modell szaküzletben is kapghato. Autos- és barkácsboltokban néha van grafitos vagy teflonos zsir is azok is jok, csak savmentes legyen (rá szokott lenni irva).
Az ünnepek alatt nem igen voltak bent, de egyébként bármit elintéznek és gyorsan válaszolnak. A BRAWA lassabban válaszol és szűkszavúbban :-((((((((((
Más.Lassan egy éve üzemelnek a modelljeim, megkezdtem a "főjavításukat" :-) A Ludmillát szétszedtem és alaposan megtisztogattam, már nagyon ráfért, felszedett némi port a pályáról. A mechanikája gyönyörű. Tényleg, mint az igazié :) A forgóváz alján kis fedelek vannak. Az eleje felé eső két tengelyhez egy közös, a hátsó tengelynek külön fedél. Ezt lepattintva lehet hozzáférni a tengelyekhez. Az egyes tengelyekre fogaskerekek viszik át a meghajtást, nem pedig egy hosszú kardán - ezzel gondolom megspórolták a csigakerekeket és a velük járó zajt. A mozdony közepe felé eső 2 tengely rugózik, arra nem jöttem rá, mire jó ez. Minden tengely fém csapágyas. A kerekeken nincs érintkező. És mivel nincs a mozdonyban, nem is tud elkoszolódni, nagyon jó megoldás! A tengelyek középen szigeteltek, lévén a két oldaluk ellentétes pólusú, a csapágyon és a forgóváz oldalán levő fémlapon keresztül veszi az áramot fel. A tényleges meghajtáshoz nem nyúltam hozzá, annyira zárt, hogy nem volt semmi kosz benne, inkább a kerekek és a fékpofák között valamint a forgóváz egyes részeinél állt meg a por.
Ahogy a sajátjaimon tapasztaltam, a modellek belsejét zsírozzák, nem pedig olajozzák. Milyen zsírt lehet használni? Van speciálísan erre a célra készített anyag? Ha van, hol keressek pesten?
A két Gützöld mozdonyt is megtakarítanám, azoknak csapnivaló az érintkezésük a BRAWAkhoz képest :-( A 106-ossal manapság állandóan gond van, lehet hogy átalakítom az érintezőit valami megbízhatóbbra.
Szóval mindig ez az Andrea szokott írni. :-)
Kérdeztem régebben tőle TT-s dolgot, csak akkor még nem tudtam, mi a helyzet a Roco-Tillig dologról. De nem is válaszolt.
Fresh from the factory:
thank you for your mail.
There will be two NOHABs in our 2003-production-program:
- the Rek 1600 of the CFL
- the MY of the DSB
Exact delivery dates are not available yet.
Mit freundlichen Grüssen / With best regards,
ROCO MODELLSPIELWAREN GMBH