Keresés

Részletes keresés

luc72 Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8014
Probáltalak hivni, de valszeg nem értél haza, holnap csörentelek.
Előzmény: JSB (8013)
JSB Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8013
TT gyártók voltak:

Zeuke (Otto Zeuek/Berlin)1957! Magyarországona az akkor szokásos novemberi játékkiállításon 1962-ben mutatták be a BNV akkrori városligeti területén. Ekkor kezdődött nagyobb mértékben nálunk a PIKO és Zeuke árúsítás az Úttörő Árúházban (Bp. V.ker. Kossuth Lajos utca).
Herr(keskeny nyomközű gőzős és kocsik, valamint E70) Gützold E-Holzroller sorozat gépei (egy időben Hruska is)valamint néhány kocsitípus.
Több alkalmommal, hogy a szocialista munkaverseny sikeres és a termelési százalék 100 felett legyen beszállt Hruska és Oybin is. Ők folyamatos beszállítók is voltak.

Nyugati oldalon, az NSZK-ban (Német Szövetségi Köztársaság, volt BRD-Bundes Republik Deutschland-alias Nyugatnémetország - megszűnt 1990-ben - az NDK-val újraegyesítéskor)csak ROKAL gyártott TT vasutat(eleinte TT nyomtávval de 1:100 méretarányban), de csődbe ment és megszűnt.

Zeuke előszőr Berliner TT Bahnen, az ottani rendszerváltás után Tillig lett.
Gyártott még JATT( 2001-ben béke poraira), és ROCO aki szintén a múlt év tavaszán adta át a TT-t Tillignek.
Nagyjából itt tartunk ma.

Előzmény: RolandTT (8003)
andresz Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8012
Sziasztok!

Ajánlom figyelmetekbe a Szombathelyi Vasútmodellező Klub decemberi kiállításán készült képeket. Ahhoz képest, hogy egy kis város modellezői elég szép makettekkel büszkélkedhetnek. Legalábbis szerintem :)

Üdv:

andresz

Vasútmodell-kiállítás képei 2001.


Törölt nick Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8011
Inkább 12-16 körül.
Előzmény: BoGar (8010)
BoGar Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8010
Szia!
Szinte mindig van ha jól emléxem még az árakra akkor kb 9-10 e Ft körül van.
Előzmény: GZoltan (8009)
GZoltan Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8009
Sziasztok!
H0-ás PIKO NoHAB-ot szeretnék vásárolni, azt szeretném megtudni, hogy a Börzén milyen gyakorisággal szokott lenni, és kb. milyen árban?
Ha volna valaki, aki segítene, nagyon megköszönném.

E-mail cím: ggs@mailbox.hu

luc72 Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8008
rolandTT

Uhhh emilt meg kaptam, ami neked jó.
Sok sikert nektek!!!

luc72 Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8007
RolandTT

Na mi legyen?
Ha gondolod viszem a digifényképezőt is.

luc72 Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8006
Gyerekek türelem, már folyik a gyártása a Szili uj meghajtásának.
A lendkerékel vigyázni, ha a mozdonynak van oldal irányu billegése mert szétveri a motort.
Előzmény: BoGar (7994)
etwg Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8005
Ne szomorkodj ilyen hidegben, én sem vagyok már biztos minden részletben. Nekem csak azok a dolgok állnak össze, amik átmentek a kezemen, illetve maradékai még mindig a gyüjteményemet gazdagitja.

Valmikor amikor a ZEUKE elkezdte a TT-t (1960 körül), akkor volt már a Herr a maga H0m (keskenynyomtávu mozdonyaival), illetve a Zeuke és Herr közösen hoztak valamit a terepasztalra. Igaza van JSB-nek, hogy részletekben nem lehet követni ma már a dolgokat, mert szegények anno maguk sem tudták, mikor hol mi készül.
A Herr mozdonyt, ha megvizsgálod ott láthato a Herr konstruktöri iskola (E70-es ben megmaradt - egy tengely meghajtás, fémváz) a két keskenynyomtávu mozdonyban meg eltünt a mozdonnyal együtt. A BR23, és a BR81-es is ugyanilyen alapu volt (a legelsök). Késöbb valami megváltozott (nehézkes lett a fém beszerzése a boldog szociban), és a 60-as évek vége felé jött Renz (vagy Renk) mérnök ur, aki mindent egészen jol átdolgozott és egységesitett.
A Herr mozdonyban a motor is egy kicsit nagyobb volt (kb 2 mm-rel) ugyanigy az elsö BR23-sban is. Sajnos a BR81-es elsö darabjai már a veszendöbe mentek, igy nem tudom, hogy azok milyenek voltak, mert a késöbbi kaszniba ez a motor már bele sem fért volna. (A BR23-be belefért még 1970-ben is).

Ennyi. Hiteles története nincs igen a Zeuke-nak, valamikor az uj Modelleisebahnerben kitértek eme részletekre is, de nem tudom melyik számban. Szerintem, csak a belsö (ha még van ilyen) emberek tudnának több részlettel szolgálni, de nem hiszem, hogy ma már nagyon sokan vannak, akik mindent tudnak az akkori döntésekröl. Volt egy idö, amikor még a DMV klubok is bedolgoztak ugy a PIKO-nak mint a Zeukenak, söt mint azt már megbeszéltük a gyártás sokszor ki lett adva harmadik (egyébként pl. gombot gyárto) cégnek.

Előzmény: RolandTT (8003)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8004
Rosszul raktad össze, semmi mást nem rontottál el. Biztos, hogy minden fogaskerék jó helyen van? Egyébként a mozdony közepéhez közel eső tengelyeket hajtó fogaskerekeket ki is hagyhatod, egyrészt csendesebb lesz, másrészt meg gyengébb sem lesz tőle! Ha ez nem jön be, akkor a kupplung-befogót raktad rossz helyre.

Még valami, aki csak ki szeretné állítani, annak sem ajánlom, hogy a kupplung-befogót kivegye! Ugyanis e hiányában álló helyzetében képes darabokra hullani a modell :-O Ha nincs benne, kiesik a forgóváz és az azt hajtó kardántengely!

Előzmény: BoGar (7994)
RolandTT Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8003
Kedves ETWG!
Tudod, hogy minden tiszteletem a Tiéd, de lassan rá kell jönnöm, hogy nem sokat tudok az egészről, pedig van egypár újságom pl. Der Modelleisenbahner 72-80 minden szám és könyvem is Modell Eisebahn Katalog No. 1-3 (Z,N,TT,H0,0,I,II), és ami érdekesebb Spielzeugland 2000 Buch (Phantastische Welt der Modelle). Ezekből őszintén semmi újat nem tudtam meg ugyan, de a Herr-ről az E70-en kívül nem volt tudomásom, hogy mást is gyártott volna TT-ben. De a lényeg, hogy a BR 23 és 81 számomra echte Zeüke. Kérlek, ha kis időd jut rá ejtsünk mégis pár szót, mert most úgy vagyok vele, mint egy régi Kabos filmbeni szereplők, hogy: "hogyan kerül a kalapüzletbe a vasút?"
Előzmény: etwg (7997)
JSB Creative Commons License 2002.01.04 0 0 8002
A fejlesztés a Köpenicker Strassen ment, utána ki-ki úgy gyártotta amije volt, azaz a szerszámterveket eleve testre szabták.

Nyilt titok, hogy hadigazdálkodás folyt, így ha utána mérsz, valóban minden kalliberben tökéletes.

Mikor Otto bátyánktól (Isten nyugosztalja) az üzemet elvették, mert túl nagy volt, a többieknek még adtak két évet, jött az AS(ahogy sikerül) szabvány. Akkor züllöt le a modellek színvonala.
A BR 23 berlini fejlesztés, a sorozat is mindaddig, amíg fém első gerendába két esztergált ütközöt szereltek. Később jött az egybe fröcssöntött, az már ott készült máshol, ahogy írtad.
A totális káosz akkor ütött ki, mikor egész Sonneberget és környkét (Türingia) államosították. Gyakran egy fimához öt telephely tartozott.
Még véletlenül sem hagytak meg semmit úgy ahogy volt, átszerveztek (sok értekezlettel). Évtizedek óta egymással dolgozó üzemek sora nem tudta ki-mit hol gyárt. "Nagy idők" voltak.
Akkor állt egyszer 3000 MÁV tartálykocsi (hónapokig) mert berlinből nem jött kerékpár. Csak a forgóváz keret volt Gützinál, aki örjöngött, hogy ki fogják rúgni, mert nem teljesíti a TERVET amit a minisztérium a DEMUSA-n keresztül előírt.
Nem rúgták ki, de plusz HO-s mozdonyokat kellett gyártania a népi karácsonyra 8000 (akkor még ez volt a széria) darabot.
Emlékszem , akkor csak azt lehetett kapni Bad Schandautól, Rostockig.

Előzmény: etwg (7997)
Király E. Creative Commons License 2002.01.04 0 0 8001
Üdv!
A börzén mindig van új és bontott is,de pár hete láttam az Alkotás Úton is Beleznayné üzletében.Biztosan találsz, nem egy ritka darab.Szia
Előzmény: 424nurmi (8000)
424nurmi Creative Commons License 2002.01.04 0 0 8000
Lehet még valahol kapni Br 130-as hoz motort? H0-ás.
RolandTT Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7999
Köszönöm, hogy megnézted! Igen a telefon az rossz helyen volt, pedig a kávéscsészémet nagynehezen kimontíroztam a képből!:) Az E18 szerintem a legjobban sikerült darabjainak egyike a Jatt-nál. Arról is lesznek képek, de mint írtam 2 gyártónál nem teljes a paletám!!!: Jatt és a Beckmann!!
De az alap dolgok meg vannak. Csak azért írtam, hogy ne legyen csalódás senkinek esetleg.
Előzmény: seTTebello (7995)
RolandTT Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7998
Úgy lesz, csak reggel végeztem vele, így az indexnél nem vettem le még a NEW feliratot sem a régiekről. Mellesleg ezek még csak az első szárnypróbálgatások. (pl. a kb. 3000 db képből pont a BR81 képeket nem találom sehol. Meg ilyenek.)
Előzmény: BoGar (7992)
etwg Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7997
Szia JSB

"Később már egy-egy tipust gyártott más, de a szerszánok és természetesen a fejlesztés is Berlinből származott. "

EZ a mondat igy nem egészen felel meg a valoságnak, mert egészen a legutobbi idökig legalább 2, de inkább 3 "kézirást" lehetett a TT-s mozdonyokon felfedezni.

Az eredeti TT modellek pl. mind 0,4 modulos fogaskerekekkel készültek.
A Gützold modelleken 0,5-ös modult használtak (durvább fogak).
A Herr eredetü modellek meg fémvázasak voltak (belülröl). (BR23, az elsö BR81-es). Késöbb ezeket átdolgozták.

A vagonokon is felfedezhetö ilyesmi. A Zeuke iskola a vagonok aljára felfröccsentette a fékberendezést, az Oybini (vagy a Schicht már nem tudom) meg külön fékekek voltak.

Előzmény: JSB (7980)
seTTebello Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7996
"...ha esetleg valakit érdekel."
Hogyne, főleg a JATT DRG E18. Azt még úgyse láttam.
Előzmény: RolandTT (7985)
seTTebello Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7995
A telefonod se rossz.))
Előzmény: RolandTT (7991)
BoGar Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7994
Szétszedtem a Fuggert Szili-t, megnézni, hogy miért is oly hangos. Szétszedtem a futóműveket is, amit utolag belegondolva már nem tennék meg. Nem tudom, mit szúrtam el összeszerelésnél, de azóta nem megy a mozdony. Még hangosabb lett és az aljánál lévő rögzítést a fogaskerekek lelökik. Mit csinálhattam rosszul??

Üdv: BoGár

seTTebello Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7993
A képek nagyításban elég hamar lejönnek. Aztán rendes méretben is. Épp most nézem.
Előzmény: RolandTT (7991)
BoGar Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7992
Roland: Lenne hozzád egy apró kérésem. Amennyiben frissíted a Webzine hozzád tartozó részét, légyszí küldd el a frissítés lényegét. Erre a frissítés kiírása miatt lenne szükségem. Köszi!
RolandTT Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7991
Lelketlen! Ne légy ilyen lelketlen! Mi a lenyűgöző? Az, hogy nem jönnek le a képek, vagy az, hogy "má megint itt ez a hülye", vagy inább a Roco modelljei, vagy én magam?:-)
Előzmény: lelketlen (7986)
luc72 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7990
Én is meg néztem.

Nekem elég lassú volt az oldal.

Előzmény: TuTú (7989)
TuTú Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7989
Waov!Meg is pörgött a számlálóm!:-)
És nem csak néha olvasom a fórumot hanem minden munkanap...:-)
Remélem sikerül hasznos dolgokat találni a lapomon.Szivesen várok javaslatokat hogy miket jelentessek meg rajta...(vagy az esetleges hibákat is kérem mailban...)
Hozzákezdtem az új asztalomhoz közben,ezt munkafolyamatonként végig fogom fotózni...

Üdv!
TuTú
(Andrew3)

Előzmény: Törölt nick (7974)
MAREZ Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7988
Egy érdekes link a Nohab barátoknak

http://emdexport.railfan.net/

a.fusi Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7987
Szia Taka_TT
vannak eladó TT-s sínim, váltóim a szintén eladó asztalomon. Asztal nélkül is megegyezhetünk.
írtam az email címedre, de visszadobta.
Ha érdekel jelezz magánba.
fusi
Előzmény: Taka_TT (7963)
lelketlen Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7986
Ez lenyűűűűűűűűgöző!
Előzmény: RolandTT (7985)
RolandTT Creative Commons License 2002.01.04 0 0 7985
A teljesség igényével feltettem a Roco TT-s képeket, Őket követi, majd a Brawa, Gützold, Jatt, ha esetleg véletlen valakit érdekel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!