Keresés

Részletes keresés

JSB Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7825
Rendelkezésre áll elegendő szakirodalom és élő példa. Keress mailen. Add meg pontosan miről van szó és adok anyagot.
Előzmény: krupiz (7823)
JSB Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7824
Nem piszkálta a kutya se, átvette és nem javította, tehát így az övé.(7741 folytat 7784-en, remélem nem a 77844-ig)

Kutya kötelesség ha valahol éltél, dolgoztál és ismered őket megszólalj ha mittudomén...
Kívánom valamennyiünknek, hogy ott tartsunk AKÁRMIBEN, mint manapság mélyen elhallgatott északi rokonaink. Többek között láttam a modellezőiket dolgozni, EGYÜTT egymásra fújás nélkül(Te láttál már ilyet idehaza?).

Kaptatok két tényt(VR, Imatra), no commenttel. Egyébként a nagyvasutas topic témája lenne!

Előzmény: Mopi (7817)
krupiz Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7823
Sziasztok!

Köszönöm a sok hozzászólást, segítséget domb/hegy/terep építés ügyében.
Megpróbálkozok vele a napokban.
(seTTebello várom az igért csatolt állományt!)
Ha még van valakinek jótanácsa, tapasztalat ne tartsa vissza magát!!

read_me Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7822
Üdv Mindenkinek!

A kérdésem a köv.:
Hogyan tudok vizesmatricát készíttetni saját tervezésű vektorgarfikás, vagy sima jpg képről??? A 1:87 miatt fontos lenne a jó minőség, és a nem túl vastag hordozófelület. Ha tudtok ilyet, légyszíves osszátok meg velem, sokat segítenétek!

Vagy, ha valaki tudja, hogy hol lehet venni Mo.n 1:87 emergency matrica szettet, az szintén sokat segítene. Sajna a gyártó céget nem tudom, talán microscale...?

Előre is kösz

seTTebello Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7821
Ez egy reménytelen randevú...
Előzmény: Törölt nick (7815)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7820
Ezt én sem tudom... Miért is nem jó?
Előzmény: BoGar (7818)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7819
Pontosan. Talán ki lehetne alakítani a hungarocellből egy stabilabb réteget, ami bírná a terhelést - a Big Boyt természetesen nem -, de szerintem itt kezdődik a gányolás.

Matiz
Nincsenek már fenn a szkennelt katalógusok, vagy csak én nem találom?

Előzmény: BoGar (7818)
BoGar Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7818
Szia!

Mond, Hungarocellre miért nem jó, ha vágányt fektetünk?? Mi baj lesz? Mert én csak arra tudok gondolni, hogy a terhelés miatt esetleg benyomodik, mást nem.

Előzmény: bambusz_ (7813)
Mopi Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7817
JSB!

Ne piszkáldd nohabot a "mittudomén Finn Vasutakkal", ha figyelmesebben olvasnál, akkor tudnád, hogy én írtam a "mittudomén"-t. (7741-es hozzászólás)

Előzmény: JSB (7816)
JSB Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7816
A finnek az általad említett "a mittudomén" vasútjuknak készítettek néhány gépet a kedvencedhez hasonló formával(nem vált be). Ezek közül láthatsz egyet Rihimäkiban (Helsinkitől északra, elágazó csomópont). A múzeum csak a nyári hónapokban tart nyitva(ápr. vége - okt eleje).

Mellesleg kívánhatnánk olyan mittudomén vasutat magunknak. "Csak" ER 460, és Pendolino futkározik feléjük. Hat év alatt, míg ott dolgoztam, egyszer késtünk 3 percet a Helsinki-Lieksa 680km-es távon.

Már megbocsáss, de azt feltételezni(akárkiről), hogy akad oly futobolond ki arra gondolna, hogy a "szentek" közül egy is Imatraban készült, siralmas.

B.U.É.K. Nektek és Mozdonyotoknak!

Előzmény: nohab (7814)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7815
Akkor baj van, jó, ha dél felé kiérek...
Előzmény: seTTebello (7810)
nohab Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7814
A gépek Imatraban készültek.

Mármint a NOHAB-ok?

Előzmény: JSB (7808)
bambusz_ Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7813
Erre vonatkozóan volt (?) egy cikksorozat a Vasútbarát magazinban...

Egyébként seTTebello kolléga eljárásaihoz annyit tennék még hozzá, hogy a Nikecell helyett lehet alkalmazni a kicsit drágább, viszont jóval könnyebben alakítható kék styroform anyagot. Ujabban ezt használják építkezéseken hőszigetelő anyagként. Esetleg ilyen helyekről maradékot lehet szerezni, de venni is lehet...

Ez általában 2 cm vastag táblákból áll, és faipari ragasztóval kiválóan ragasztható. A felület pedig akár csiszolható is (vannak spec. kaparó szerszámok, amivel nagy hatékonysággal dolgozható az anyag).

Ha a terep kialakítása kész, érdemes egy vékony gipszréteget képezni a felületén, mert ez már festhető, és jöhet rá a homok, fű, stb...

Vágányt nem szabad rá építeni, ahogy a Nikecell-re sem!!!

Jó munkát!

Előzmény: krupiz (7805)
JSB Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7812
Elnézést: Krupp rajz, amiről elhagytuk azt, ami a modellen nem szerepel, kivéve a vonórudakat, melyet Fleischmann már több mozdonyán megoldott.
Előzmény: JSB (7807)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7811
Köszönöm
A Bühlerre én is gondoltam, ezek elméletileg el is férnének, ha a motor tengelye rövidebb lenne.
Nálad mi szükség volt a remotra?
Előzmény: ltibor (7796)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7810
Igen, de csak 10.30-ig. Valószínüleg fekete öltönyben, szürke kabátban leszek, és lesz ott majd valahol egy bordó Astra, sáros macskatalp-nyomokkal a motorházon.
Előzmény: Törölt nick (7803)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7809
Szia Krupiz
Most nem leszek túl részletes, amit találok, azt elküldöm csatolt fálylként.
Elöször is választanod kell, hogy papírból, vagy Nikecellből, az egykori Hungarocell, építesz-e.
Papír: kartonból kivágod a hegy metszeteit mind a két, egymásra merőleges nézetből. Ezek a metszetek egy rácsot alkotnak. Összeillesztés után a metszetek közt adódó négyzeteket összegyűrt újságpapírral feltöltöd. A domb felületéd enyvvel bekened, ne sajnáld, majd néhány réteg újságpapírt, ragasztasz rá. Azt az újságpapírt, amit a domb felületére ragasztasz előzőleg gyűrd össze, majd simísd ki. Így jobban felveszi a terep formáját.
Nikecell: a lapokból hozzávetőlegesen kivágod a domb alakját, összeragasztod. Ragasztás előtt a ragasztót próbáld ki. A Technokol oldja a Nikecellt. Szvsz. az enyvvel érdemes megpróbálni, mert olcsó, és igen csodálkoznék ha oldaná. A ragasztó száradása után felmelegített késsel pontosan vágd ki a terepet. Azért kell felmelegíteni a kést, hogy kevesebb Nikecell-hulladék képződjön. Ez az eljárás rettentő büdös, szeretteink nyugalma érdekében érdemes a pincében végezni.
Még néhány megjegyzés:
Papírból főleg kisebb dombok és töltésoldalak készíthetők. Ha a dombon út vezet nem ajánlom, mert az árkok, kanyarok, elkészítése macerás.
Nikecellből sziklák is készithetők, ezeket modellfestékkel, vagy enyvvel kell bekenni. A modellfesték sokkal szebb és végülis nem kell belőle jelentős mennyiség.
Van még valami olyan, hogy kifeszített drótok tartják az újságpapír-rétegekből készített terepet. Műszaki érzékem azt súgja, hogy ez nem az igazi. A sziklákat gipszből is szokás készíteni, ekkor a gipszhez ragasztót kell adagolni, különben porlad. A gipsszel vigyázz, nehezen jön ki, viszont könnyen ejt foltot. Vaszary János egyik könyvében olvastam: "Ez olyasféle dolog, mint a spiritizmus, a dolognak magyarázatát adni nem lehet, viszont az itt-ott jelentkező giszfoltokat se lehet letagadni."

Előzmény: krupiz (7805)
JSB Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7808
Finnek: VR - Valtion Rautatie - Állami Vasutak.

A gépek Imatraban készültek.

Előzmény: nohab (7801)
JSB Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7807
A két V43 modellt "összehasonlítani" annyi, mint az USA Modern Art Museum (Modern Művészetek Múzeuma) és a Louvre Párizs gyűjteményét összevetni.

Az ábra amit a téli szám 22. oldalon (V&M)közöltünk autentikus rupp jellegrajz, Kasselből. Az NEM tűrés szerint mindkettő jó. A lényeg most már az, melyik kinek jelenti az arányban hibátlant. Ez bizony vizuális ízlés kérdése, amit a zseb "tehetsége" is befolyásol.

A fotomaratott az exlusive, a "tömeg" is VW kategória. Örüljünk , hogy leglább e mozdony modell esetében a "bőség zavara" okozhat gondot!
Adjatok hálát mindkét önpusztító hősnek, hogy belevágott. Aki az első volt, vállalta a többet, a nem járt úton, gondolnátok... mindkettő első? Deák a maratott, Fuggerth a fröccsöntött.
Aki bírja szuflával, tessék, utánuk csinálhatja.

Előzmény: Törölt nick (7803)
Mopi Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7806
Az addig oké, hogy az 5 finn 18900, de ez a standard, a többi norvég a kivétel, nem ez az öt.

Ezt nem tudtam.

. Az A1A'A1A' elrendezésnek a hosszhoz semmi köze (pláne, hogy az ötből 2 Co'Co'), egyszerűen azért lettek A1A'A1A'-k, mert a finneknek azok lettek volna, és 3 gép már nagyon kész volt (teljes vezérlés megvolt), amikor visszamondták a szerződést (illetve még nem volt semmi aláírva, csak a szoros határidő miatt a NOHAB már elkezdte építeni a gépeket a saját szakállára).

Ezt tudom. Azt, hogy A1A'A1A' elrendezésű csak zárójelben jegyeztem meg. Nem mondtam, hogy sok köze van egymáshoz a hossznak és a tengelyeknek.

Előzmény: nohab (7801)
krupiz Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7805
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
Ha volna olyan jó, és türelmes valaki, hogy leírná a domb/hegy készítés mikéntjét (minél részletesebben, esetleg képekkel/ábrákkal)nagyon megköszönném!!(Esetleg Link-is jöhet!)

A 101-es nick-el jelenlévő topiclakó társunktól már kértem ezügyben segítséget, de ő csak az ünnepek után érne rá leírogatni, én meg pont most az ünnepek alatt érnék rá.:)

Köszi!

Üdv.: Zoli

BoGar Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7804
Csíkosháttú: Nekem is azt tetszik jobban. De nekem a másik, azaz amit a börzén vettem, az is tetszik. Ha időm engedi, akkor kiviszem mindkettőt a börzére és össze lehet hasonlítani!

Üdv: BoGár

Előzmény: Törölt nick (7803)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7803
Szia!
Szombaton ki tudsz jönni a börzére?

Bogár!
A két V43: Deák, és Fuggerth 5mm különbség van, ennyivel hosszabb a Deák. (Ennyi eltérést a NEM szabvány megenged.) JSB barátunk szerint a hosszabb modell egy olyan jellegrajzról készült, amin ennyi a helyes hossz. Ennyit arról, hogy mennyit ér egy jellegrajz. A mostani V&M-ben megjelent rajz 5mm-rel rövidebbnek mutatja a V43-at. Ha számít az egyéni véleményem, én a Fuggerth-et tartom szebbnek.
steve

Előzmény: seTTebello (7793)
luc72 Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7802
Valami Barbon arc szesz trükköt hallottam.

Szombaton börzére gyertek minél többen.

Előzmény: khotjoe (7797)
nohab Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7801
Az M61-es 18600mm hosszú, ez biztos A 30 centivel hosszabb adat azért jöhet szóba, mert a NoHAB cég a Finn Vasutak (mittudomén, hogy mi pontosan a finnek neve) részére gyártott volna 5 gépet, de a finnek visszamondták. De ekkor már elkezték a gépek gyártását, a norvégok pedig megvették ezt az 5 gépet. Ezért van az, hogy 5db Di3-mas 18900mm. (És az 5 gép közül szvsz 3db négytengely meghajtású. A1A A1A)

Az addig oké, hogy az 5 finn 18900, de ez a standard, a többi norvég a kivétel, nem ez az öt. Az A1A'A1A' elrendezésnek a hosszhoz semmi köze (pláne, hogy az ötből 2 Co'Co'), egyszerűen azért lettek A1A'A1A'-k, mert a finneknek azok lettek volna, és 3 gép már nagyon kész volt (teljes vezérlés megvolt), amikor visszamondták a szerződést (illetve még nem volt semmi aláírva, csak a szoros határidő miatt a NOHAB már elkezdte építeni a gépeket a saját szakállára). A másik kettőnek (622-623) szinte csak a váza volt meg (Dániából érkezett az összes az MY 1101 kivételével, a FRICHS gyártotta), ezért azokból minden gond nélkül lehetett Co'Co'-t csinálni.

Egyébként meg a dánok is 18900-asok, és A1A'A1A'-k. Ez utóbbi inkább csak vezérlési és tengelyterhelési kérdés, mert két TC mindenképpen könnyebb, mint 3, persze a vonóerő 3-mal nagyobb.

Előzmény: Mopi (7758)
nohab Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7800
A miért kérdéseket megelőzendő, a 6 hosszabb norvég azért hosszabb, mert a 602 eredetileg MY volt, illetve abban a szériában gyártották, mint az MY 1101-1104-et (ezeknek még nincs hangtompítójuk, nagyon vaddisznó hangjuk van!). A maradék öt a honlapomon, illetve a cikkeimben is olvasható "finn export" példányai.

A norvégek a tudomásaim szerint a kisebb kinyúlás miatt lettek rövidebbek, a királycsapok távolsága ugyanaz, az orr rövidebb 15-15 centivel.

Előzmény: nohab (7798)
nohab Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7799
MX 18300
Előzmény: nohab (7798)
nohab Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7798
NOHAB-hossz:

DSB MY 18900 mm
MÁV M61 18900 mm
NSB Di 3.602,622,623,641,642,643 18900 mm
NSB Di3 összes többi 18600 mm
DSB MX egyelőre passz, utánanézek, de vázszerkezetileg nincs köze a hagyományos kerekorrúakhoz.

khotjoe Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7797
Segitség kellene.Hogyan lehet leszedni a feliratozást régi PIKO kocsikrol ugy,hogy a festése ne sérüljön.
ltibor Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7796
Motor ügyben lenne egy címem:
www.mgb.hu
Itt található a Bühler cég mo-i képviselője (Óbudaiak helyzeti előnyben). A TT Tillig Szergejembe innen szereztem új eredeti villanymotort, és a Fuggerth mozdonyok motorjai is innen vannak (legalábbis tavaly még úgy volt).
A motorokról részletesebb leírás a
www.buehlermotor.de vagy www.buehlermotor.com címen érhető el, ha épp elérhető.
Jó remotorizációt!
Előzmény: seTTebello (7791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!