Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7815
Akkor baj van, jó, ha dél felé kiérek...
Előzmény: seTTebello (7810)
nohab Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7814
A gépek Imatraban készültek.

Mármint a NOHAB-ok?

Előzmény: JSB (7808)
bambusz_ Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7813
Erre vonatkozóan volt (?) egy cikksorozat a Vasútbarát magazinban...

Egyébként seTTebello kolléga eljárásaihoz annyit tennék még hozzá, hogy a Nikecell helyett lehet alkalmazni a kicsit drágább, viszont jóval könnyebben alakítható kék styroform anyagot. Ujabban ezt használják építkezéseken hőszigetelő anyagként. Esetleg ilyen helyekről maradékot lehet szerezni, de venni is lehet...

Ez általában 2 cm vastag táblákból áll, és faipari ragasztóval kiválóan ragasztható. A felület pedig akár csiszolható is (vannak spec. kaparó szerszámok, amivel nagy hatékonysággal dolgozható az anyag).

Ha a terep kialakítása kész, érdemes egy vékony gipszréteget képezni a felületén, mert ez már festhető, és jöhet rá a homok, fű, stb...

Vágányt nem szabad rá építeni, ahogy a Nikecell-re sem!!!

Jó munkát!

Előzmény: krupiz (7805)
JSB Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7812
Elnézést: Krupp rajz, amiről elhagytuk azt, ami a modellen nem szerepel, kivéve a vonórudakat, melyet Fleischmann már több mozdonyán megoldott.
Előzmény: JSB (7807)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7811
Köszönöm
A Bühlerre én is gondoltam, ezek elméletileg el is férnének, ha a motor tengelye rövidebb lenne.
Nálad mi szükség volt a remotra?
Előzmény: ltibor (7796)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7810
Igen, de csak 10.30-ig. Valószínüleg fekete öltönyben, szürke kabátban leszek, és lesz ott majd valahol egy bordó Astra, sáros macskatalp-nyomokkal a motorházon.
Előzmény: Törölt nick (7803)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7809
Szia Krupiz
Most nem leszek túl részletes, amit találok, azt elküldöm csatolt fálylként.
Elöször is választanod kell, hogy papírból, vagy Nikecellből, az egykori Hungarocell, építesz-e.
Papír: kartonból kivágod a hegy metszeteit mind a két, egymásra merőleges nézetből. Ezek a metszetek egy rácsot alkotnak. Összeillesztés után a metszetek közt adódó négyzeteket összegyűrt újságpapírral feltöltöd. A domb felületéd enyvvel bekened, ne sajnáld, majd néhány réteg újságpapírt, ragasztasz rá. Azt az újságpapírt, amit a domb felületére ragasztasz előzőleg gyűrd össze, majd simísd ki. Így jobban felveszi a terep formáját.
Nikecell: a lapokból hozzávetőlegesen kivágod a domb alakját, összeragasztod. Ragasztás előtt a ragasztót próbáld ki. A Technokol oldja a Nikecellt. Szvsz. az enyvvel érdemes megpróbálni, mert olcsó, és igen csodálkoznék ha oldaná. A ragasztó száradása után felmelegített késsel pontosan vágd ki a terepet. Azért kell felmelegíteni a kést, hogy kevesebb Nikecell-hulladék képződjön. Ez az eljárás rettentő büdös, szeretteink nyugalma érdekében érdemes a pincében végezni.
Még néhány megjegyzés:
Papírból főleg kisebb dombok és töltésoldalak készíthetők. Ha a dombon út vezet nem ajánlom, mert az árkok, kanyarok, elkészítése macerás.
Nikecellből sziklák is készithetők, ezeket modellfestékkel, vagy enyvvel kell bekenni. A modellfesték sokkal szebb és végülis nem kell belőle jelentős mennyiség.
Van még valami olyan, hogy kifeszített drótok tartják az újságpapír-rétegekből készített terepet. Műszaki érzékem azt súgja, hogy ez nem az igazi. A sziklákat gipszből is szokás készíteni, ekkor a gipszhez ragasztót kell adagolni, különben porlad. A gipsszel vigyázz, nehezen jön ki, viszont könnyen ejt foltot. Vaszary János egyik könyvében olvastam: "Ez olyasféle dolog, mint a spiritizmus, a dolognak magyarázatát adni nem lehet, viszont az itt-ott jelentkező giszfoltokat se lehet letagadni."

Előzmény: krupiz (7805)
JSB Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7808
Finnek: VR - Valtion Rautatie - Állami Vasutak.

A gépek Imatraban készültek.

Előzmény: nohab (7801)
JSB Creative Commons License 2001.12.28 0 0 7807
A két V43 modellt "összehasonlítani" annyi, mint az USA Modern Art Museum (Modern Művészetek Múzeuma) és a Louvre Párizs gyűjteményét összevetni.

Az ábra amit a téli szám 22. oldalon (V&M)közöltünk autentikus rupp jellegrajz, Kasselből. Az NEM tűrés szerint mindkettő jó. A lényeg most már az, melyik kinek jelenti az arányban hibátlant. Ez bizony vizuális ízlés kérdése, amit a zseb "tehetsége" is befolyásol.

A fotomaratott az exlusive, a "tömeg" is VW kategória. Örüljünk , hogy leglább e mozdony modell esetében a "bőség zavara" okozhat gondot!
Adjatok hálát mindkét önpusztító hősnek, hogy belevágott. Aki az első volt, vállalta a többet, a nem járt úton, gondolnátok... mindkettő első? Deák a maratott, Fuggerth a fröccsöntött.
Aki bírja szuflával, tessék, utánuk csinálhatja.

Előzmény: Törölt nick (7803)
Mopi Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7806
Az addig oké, hogy az 5 finn 18900, de ez a standard, a többi norvég a kivétel, nem ez az öt.

Ezt nem tudtam.

. Az A1A'A1A' elrendezésnek a hosszhoz semmi köze (pláne, hogy az ötből 2 Co'Co'), egyszerűen azért lettek A1A'A1A'-k, mert a finneknek azok lettek volna, és 3 gép már nagyon kész volt (teljes vezérlés megvolt), amikor visszamondták a szerződést (illetve még nem volt semmi aláírva, csak a szoros határidő miatt a NOHAB már elkezdte építeni a gépeket a saját szakállára).

Ezt tudom. Azt, hogy A1A'A1A' elrendezésű csak zárójelben jegyeztem meg. Nem mondtam, hogy sok köze van egymáshoz a hossznak és a tengelyeknek.

Előzmény: nohab (7801)
krupiz Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7805
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
Ha volna olyan jó, és türelmes valaki, hogy leírná a domb/hegy készítés mikéntjét (minél részletesebben, esetleg képekkel/ábrákkal)nagyon megköszönném!!(Esetleg Link-is jöhet!)

A 101-es nick-el jelenlévő topiclakó társunktól már kértem ezügyben segítséget, de ő csak az ünnepek után érne rá leírogatni, én meg pont most az ünnepek alatt érnék rá.:)

Köszi!

Üdv.: Zoli

BoGar Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7804
Csíkosháttú: Nekem is azt tetszik jobban. De nekem a másik, azaz amit a börzén vettem, az is tetszik. Ha időm engedi, akkor kiviszem mindkettőt a börzére és össze lehet hasonlítani!

Üdv: BoGár

Előzmény: Törölt nick (7803)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7803
Szia!
Szombaton ki tudsz jönni a börzére?

Bogár!
A két V43: Deák, és Fuggerth 5mm különbség van, ennyivel hosszabb a Deák. (Ennyi eltérést a NEM szabvány megenged.) JSB barátunk szerint a hosszabb modell egy olyan jellegrajzról készült, amin ennyi a helyes hossz. Ennyit arról, hogy mennyit ér egy jellegrajz. A mostani V&M-ben megjelent rajz 5mm-rel rövidebbnek mutatja a V43-at. Ha számít az egyéni véleményem, én a Fuggerth-et tartom szebbnek.
steve

Előzmény: seTTebello (7793)
luc72 Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7802
Valami Barbon arc szesz trükköt hallottam.

Szombaton börzére gyertek minél többen.

Előzmény: khotjoe (7797)
nohab Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7801
Az M61-es 18600mm hosszú, ez biztos A 30 centivel hosszabb adat azért jöhet szóba, mert a NoHAB cég a Finn Vasutak (mittudomén, hogy mi pontosan a finnek neve) részére gyártott volna 5 gépet, de a finnek visszamondták. De ekkor már elkezték a gépek gyártását, a norvégok pedig megvették ezt az 5 gépet. Ezért van az, hogy 5db Di3-mas 18900mm. (És az 5 gép közül szvsz 3db négytengely meghajtású. A1A A1A)

Az addig oké, hogy az 5 finn 18900, de ez a standard, a többi norvég a kivétel, nem ez az öt. Az A1A'A1A' elrendezésnek a hosszhoz semmi köze (pláne, hogy az ötből 2 Co'Co'), egyszerűen azért lettek A1A'A1A'-k, mert a finneknek azok lettek volna, és 3 gép már nagyon kész volt (teljes vezérlés megvolt), amikor visszamondták a szerződést (illetve még nem volt semmi aláírva, csak a szoros határidő miatt a NOHAB már elkezdte építeni a gépeket a saját szakállára). A másik kettőnek (622-623) szinte csak a váza volt meg (Dániából érkezett az összes az MY 1101 kivételével, a FRICHS gyártotta), ezért azokból minden gond nélkül lehetett Co'Co'-t csinálni.

Egyébként meg a dánok is 18900-asok, és A1A'A1A'-k. Ez utóbbi inkább csak vezérlési és tengelyterhelési kérdés, mert két TC mindenképpen könnyebb, mint 3, persze a vonóerő 3-mal nagyobb.

Előzmény: Mopi (7758)
nohab Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7800
A miért kérdéseket megelőzendő, a 6 hosszabb norvég azért hosszabb, mert a 602 eredetileg MY volt, illetve abban a szériában gyártották, mint az MY 1101-1104-et (ezeknek még nincs hangtompítójuk, nagyon vaddisznó hangjuk van!). A maradék öt a honlapomon, illetve a cikkeimben is olvasható "finn export" példányai.

A norvégek a tudomásaim szerint a kisebb kinyúlás miatt lettek rövidebbek, a királycsapok távolsága ugyanaz, az orr rövidebb 15-15 centivel.

Előzmény: nohab (7798)
nohab Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7799
MX 18300
Előzmény: nohab (7798)
nohab Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7798
NOHAB-hossz:

DSB MY 18900 mm
MÁV M61 18900 mm
NSB Di 3.602,622,623,641,642,643 18900 mm
NSB Di3 összes többi 18600 mm
DSB MX egyelőre passz, utánanézek, de vázszerkezetileg nincs köze a hagyományos kerekorrúakhoz.

khotjoe Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7797
Segitség kellene.Hogyan lehet leszedni a feliratozást régi PIKO kocsikrol ugy,hogy a festése ne sérüljön.
ltibor Creative Commons License 2001.12.27 0 0 7796
Motor ügyben lenne egy címem:
www.mgb.hu
Itt található a Bühler cég mo-i képviselője (Óbudaiak helyzeti előnyben). A TT Tillig Szergejembe innen szereztem új eredeti villanymotort, és a Fuggerth mozdonyok motorjai is innen vannak (legalábbis tavaly még úgy volt).
A motorokról részletesebb leírás a
www.buehlermotor.de vagy www.buehlermotor.com címen érhető el, ha épp elérhető.
Jó remotorizációt!
Előzmény: seTTebello (7791)
BoGar Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7795
Akit érdekel: Régebben volt szó arról, hogy a legnehezebb mozdony a valóságban a Szergej. (Persze itt csak a mo-i jelenleg is üzemben állókról van szó.) Akkor mondtam, hogy nekem itthon az egyéni gyártású Szilim, amit a bőrzén vettem. Most, hogy a Fuggertet is megvettem tettem egy összehasonlítást, és ekkor eszembe jutott lemérni a súlyát. Az egyén Szilié 30 dkg, a Szergejé 25 dkg.

Akik akkor ott voltak a bőrzén, amikor összehasonlítottunk az én V43-asomat és a Deák félét, tudják, hogy többeknek nem tetszett a Deák, mert szerintük nem volt arányos az igazihoz képest. A Deák féle hosszabb mint az egyéni. Most kiderült, az egyéni és a Fuggerth egyforma hosszú a Deák féle tényleg hosszú. Arányaiban a Fuggert féle és a magán nagyon megegyezik, bár a kézi kicsit mintha magasabb lenne. De csak 2-3 mm lehet az eltérés, vagy még annál is kevesebb. Akinek van kedve, leközelebbi összejövetelen összehasonlíthatja. Vagy ha JSB-nek van kedve, odadom tesztelésre az kézit, és lehet írni egy nagy V43 tesztet! d:-))

JSB: Holnap feladom a csekket, gondolom, idén már nem lesz belőle újság.

Bocs, ha hosszú voltam. Üdv: BoGár

jéegykerek Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7794
7777
seTTebello Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7793
Sőt, szerintem a korai BerlínerTT-n is így van. Van egy régi savszállító kocsim, azon így van. Volt egy átmeneti kor, amikor Zeuke dobozban jöttek ki a modellek, de már népi tulajdonú volt az üzem, talán ekkor gyárthatták.
Nagyon szívesen a gondjaidra bízom az E444-et, a hétvége felé valamikor.
Előzmény: Törölt nick (7792)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7792
Nem csak a kerékre gondoltam, a régi Zeukén van egy belső fém keret, abban vannak "csapágyazva" a tengelyvégek. A BTTB simán belerakta a műanyagba.
E444: sajna nem ismerem a modellt, látni kéne, hátha jó bele valami! Ezért is nem reagáltam a felvetésedre.
Előzmény: seTTebello (7791)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7791
Fémkerékkel szépen fut a berlini TT is. Egyébként jó, hogy előkerültél, az E444 motorra nincs valami tipped?
Előzmény: Törölt nick (7790)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7790
Igen, ezt kihagytam, mert sajna a régi Zeuke kocsijaim kezdenek erősen kopni, meg az Y-nok mára már... Otto Zeuke még adott az ilyesmire! Azt észrevetted, hogy a Zeuke kocsi sokkal szebben fut, mint a BTTB?
Előzmény: seTTebello (7764)
crash__override Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7789
Ez a Te sarad, ne kendd bambuszra :-)
Előzmény: by az ex bhv (7781)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7788

Így kellett volna írnom:
Szerintem az SVT137 sokkal szebb, mint az ICE...
Előzmény: seTTebello (7785)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7787
Most újít(gat)ok fel egy LIMA gyártmányú FS E444-et. Az eredeti motor tönkrement. Mivel anyagi lehetőségeim korlátozottak, eddig csak NDK gyártmányú mozdonyaim voltak.
Milyen új motort építsek be? Kardánost nem lehet, csak olyat, ami csak az első forgóvázat hajtja. Az eredeti E444 Bobo tengelyelrendezésű.
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7786
Nem csak volt, van is. Ideiglenes a megoldás - nyomai láthatóak is. (De ennek nemsokára vége!!)
Előzmény: BoGar (7784)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!