Keresés

Részletes keresés

jéegykerek Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7794
7777
seTTebello Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7793
Sőt, szerintem a korai BerlínerTT-n is így van. Van egy régi savszállító kocsim, azon így van. Volt egy átmeneti kor, amikor Zeuke dobozban jöttek ki a modellek, de már népi tulajdonú volt az üzem, talán ekkor gyárthatták.
Nagyon szívesen a gondjaidra bízom az E444-et, a hétvége felé valamikor.
Előzmény: Törölt nick (7792)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7792
Nem csak a kerékre gondoltam, a régi Zeukén van egy belső fém keret, abban vannak "csapágyazva" a tengelyvégek. A BTTB simán belerakta a műanyagba.
E444: sajna nem ismerem a modellt, látni kéne, hátha jó bele valami! Ezért is nem reagáltam a felvetésedre.
Előzmény: seTTebello (7791)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7791
Fémkerékkel szépen fut a berlini TT is. Egyébként jó, hogy előkerültél, az E444 motorra nincs valami tipped?
Előzmény: Törölt nick (7790)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7790
Igen, ezt kihagytam, mert sajna a régi Zeuke kocsijaim kezdenek erősen kopni, meg az Y-nok mára már... Otto Zeuke még adott az ilyesmire! Azt észrevetted, hogy a Zeuke kocsi sokkal szebben fut, mint a BTTB?
Előzmény: seTTebello (7764)
crash__override Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7789
Ez a Te sarad, ne kendd bambuszra :-)
Előzmény: by az ex bhv (7781)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7788

Így kellett volna írnom:
Szerintem az SVT137 sokkal szebb, mint az ICE...
Előzmény: seTTebello (7785)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7787
Most újít(gat)ok fel egy LIMA gyártmányú FS E444-et. Az eredeti motor tönkrement. Mivel anyagi lehetőségeim korlátozottak, eddig csak NDK gyártmányú mozdonyaim voltak.
Milyen új motort építsek be? Kardánost nem lehet, csak olyat, ami csak az első forgóvázat hajtja. Az eredeti E444 Bobo tengelyelrendezésű.
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7786
Nem csak volt, van is. Ideiglenes a megoldás - nyomai láthatóak is. (De ennek nemsokára vége!!)
Előzmény: BoGar (7784)
seTTebello Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7785
Szervusz etwg
Kicsit sokallom ezt a 600 márkát egy TT SVT 137-ért, amennyit a KATO kér érte. Lehet, hogy nem értek a gazdasághoz, de szvsz a TT piaca ezt nem bírja el.
Szerintem sokkal az SVT 137 szebb mint, az ICE, + nem kell felsővezeték. Szeretnék egy ilyet építeni, van néhány előnye, nincsenek szegecsek, kiugró részek az áramvonalazás miatt, és vannak hátrányai is, a sok házilag készített alkatrész.
Nem tudsz esetleg egy olyan weboldalt ahol fenn vannak a jellegrajzok? Én már megnéztem a korabeli magyar folyóiratokat, Technika, MMÉEK, de csak fényképek vannak, sínzeppelin, SVT 137, BR 69, BR 06, etc. A német keresőoldalakról kiindulva még ennél is rosszabb az eredmény. Megpróbáltam a formatervező, Peter Behrens építész szerint is keresni, de semmi.
Köszönöm.
BoGar Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7784
Vettem. Ezek szerint a társzolgáltatóval volt a gond.
Előzmény: Törölt nick (7780)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7783
Szia etwg,

bölcsebben látod ezt a dolgot, csak az a baj, amíg nem vettem észre a hosszméret eltérést nem is zavart, hogy milyen hosszúnak kellene lennie. Sok más vasútmodellezős dologgal is így vagyok, szinte jobb nem tudni részleteket (milyen forgóváz, kerékméret stb.), mert addig nem is zavar. Ez a lapos üveges szertifikát viszont jó ötlet. A magam megnyugtatására lezárandó a Nohab hosszméret bizonytalanságot, a kék könyvben (amely 18600 mm hosszat jelöl) levő nézetrajz összes ott megjelölt mérete a rajzhoz képest méretarányosan stimmel, kivéve a hosszméretet, amely a méretarányos rajz alapján 18900 mm kellene legyen. Így tehát a 18900 mm a jó szerintem és kész. (A megnyugszik a beteg tipikus esete)

Oszi

Előzmény: etwg (7778)
bambusz_ Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7782
Milyen szabványra gondolsz???
Előzmény: by az ex bhv (7781)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7781
JSB und andere Leute!
I wünsche auch!
Na megyarul sikerekben gazdag, de siklásokban szegény új évet kívánok mindenkinek!
Zsolt
Ui.:
Bambusz szabvány mikor lesz?
Előzmény: JSB (7732)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7780
Sajnos, a "saját magam által készített" honlapnak az átka, hogy bizony a freeweb szolgáltatók néha nem elérhetőek, vagy leterheltek. Igazából ehhez/ebbe nekem beleszólásom nincs, de ezeket a dolgokat neked is illene tudnod......a HTML-el a legjobb tudomásom szerint nincs gond. Az ünnepek alatt pedig igyekszem távol tartani magam a számítógéptől, szünet van, csak egy fél órára nézek be.

Mindenkinek kellemes ünnepeket,

üdv!

Előzmény: BoGar (7745)
etwg Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7779
Szi DGKum

ha ténylegesen valamikor hüvelykben voltak a méretek, akkor ne csodálkozzunk, hogy valami nem stimmel, annak az átszámitása az amerikaiak számára még ma is rejtély (lásd az utolso Mars szondájukat, ami emiatt ment tönkre 3 éves igen költséges, de sikeres utazás után a Marson - még a számitogép is rosszul számolta át a collt).

Előzmény: DGKUm (7767)
etwg Creative Commons License 2001.12.26 0 0 7778
Szia Oszi,

látod, hova fajult az egyszerü kérdés megválaszolása. Ezért lényeg az, hogy ha egy szép mozdonyt csinálsz, neked tetszeni fog, és örömet okozni, akkor bárki közülünk tanusitani fogja, hogy a hosszméret stimmel (egy lapos üveg ellenében még irásban is adjuk). Ugyhogy ne nagyon törd a fejed, meret esetleg betörik, és soha nem lesz egy igazi szép NOHAB mozdonyod.

(az a 3 mm nem jelent semmit föleg ilyen esetben, mert aki esetleg kritizálja, azt nyugodtan el lehet küldeni a füstibe megméretteni vele a masinát, és majd utánna ugathat...)

Előzmény: Bender Oszi (7765)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7777
Köszönöm! Vettem, mentettem.
Előzmény: Törölt nick (7772)
Mopi Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7776
pg54

Van-e erre infód vagy ötleted?

Nincs. :-(

Előzmény: pg54 (7760)
mdbz Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7775
Azonos gondolataink keresztezték egymást, bár nekem a laposüveg nem jutott eszembe.

Ha van laposüveg, spárga sem kell! Add oda az üveget a portásnak, kapásból megmondja a mozdony hosszát (legaláb olyan pontosan mint a szakirodalom)! :-))

mdbz

Előzmény: sansan (7773)
mdbz Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7774
A rajz nyilván ugyan abból a forrásból származik mint a Lovas-Mezei féle.

Két újabb eltérő forrás:

MÁV Menetrendfüggelék 18600 mm

Varga Jenő: Vasúti diesel-vontatójárművek 18900 mm

A végső megoldás, menjetek ki a "Füsti"-be és mérjétek meg (vagy a Keletibe).
Csak nehogy kiderüljön hogy a még meglévő példányok sem egyformák!

mdbz

Előzmény: Törölt nick (7772)
sansan Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7773
Ki kellene ballagni a Füstibe egy lapos üveggel a zsebben és egy tekercs spárgával és megmérni a 001-et ,a 020-at,de még megkeresni Nohabék 010-ét is,azt is megmérni.Az eredményekre kiváncsi lennék,de főleg az eltérésekre.:-))))))
(és a végén még lehúzni a maradékot a lapos üvegből)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7772
Nos, DGKUm üzeni:
Előzmény: Bender Oszi (7771)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7771
Ez a hosszméretezett elrendezési rajz mennyire látszik korrektnek? Ha nem szemtelen a kér(d)és: beszkennelhető? Egyébként jópofa, amiket írsz.
Előzmény: DGKUm (7769)
DGKUm Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7770
Éljen az igazság! A Műszaki Táblázatok 385. oldalán levő táblázat szerint 18,6 m, a Vasúti járművek baleseti emelése I. c. jegyzet szerint szintén 18,6 m hosszú e remek szerkezet.
DGKUm Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7769
No, még egy! Szakács Gábor: A korszerű (nem röhögni! DGKUm diesel-mozdonyok üzemeltetése, karbantartása, különös tekintettel a MÁV M61 sorozatú mozdonyainak diesel-motoraira c. és Vághegyi Károly: Diesel vasúti járművek c. kéziratos jegyzetei szerint - mindkettő 1964 évi Mérnök Továbbképző Intézeti - 18900 mm a szerkezet hossza. Előbbiben hosszméretezett elrendezési rajz is van ezzel a mérettel.
Előzmény: Bender Oszi (7765)
DGKUm Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7768
Hogy egyszerűbb legyen: Brian Garvin, Peter Fox és Gordon Lacy Benelux locomotíves and multiple units c. könyve (1986, Publishing Ltd. London) szerint a belga 52, 53, 54 18850 mm, a luxemburgi, belga eredetű 1600-as (elvileg az 52-vel megegyezik) 19007 mm ütközők közötti hosszúságú.
Szóval, a Nohab igazán rugalmas mozdony! ezért szeretem ennyire! :-)
Előzmény: Bender Oszi (7765)
DGKUm Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7767
A Villányi féle Hungarian Motive Power c. könyv szerint is 18900 mm az M61 hossza. David Haydock Motíve Power Reconition: 7 Benelux című, a Ian Allan által 1988-ban kiadott könyve szerint az SNCB 52, 53, 54 sorozatú mozdonyai 18850 mm (61 láb 10 hüvelyk) hosszúak.
Találós kérdés: milyen hosszú lesz fél év múlva az M61 002? :-)
Előzmény: Bender Oszi (7765)
DGKUm Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7766
A KPM VF. 7. Szakosztály által 1964-ben kiadott "Kezelési Vezérfonal az M61 sorozatú Diesel-villamos mozdonyhoz" 5. oldalán felsorolt méretek szerint az ütközők közötti hossz 18900 mm.
Előzmény: Bender Oszi (7765)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7765
etwg!

Teljesen rendben van, amit írsz, ráadásul még tovább növeled a kételyt, de hát az eltérés HO-ban több, mint 3 mm. Ki tud biztosat? Nohab tasztaltársunk épít egy tuti kasznit, az vajon milyen hosszú? Az Ő honlapján következetesen 18900 mm a helyes adat. Összegyűlt alkatrészekből próbálnék digi Nohabot építeni, PIKO kaszniból, ami ugye 18900 mm hossz kicsinyítése. Rengeteg munkával nehogy már sz@rt csináljak. Azt is próbáltam, hogy fénykép alapján lekicsinyítem 1:87-be. De vagy a hossz, vagy a magasság nem stimmel. Lehet, hogy emiatt a hossz eltérés miatt, de lehet a fénykép torzítása miatt is. Ha nem elég messziről készül a felvétel a perspektíva torzítása hamisítja az adatokat. Egy autentikus hossznézeti rajz kellene. Tud ilyet valaki.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!