Épp tegnap mondták nekem, hogy ki lett küldve egy több oldalból álló Trix megrendelés a németeknek! Már csak arra kell várni, hogy leszállítsák! Katalógusunk sajna egyelőre még nincs is róla. :-(
A V188-at egy három gépből álló mozdonyszettben találtam meg a V120-al és a V140-nel együtt a tavalyi Märklin katalógusban. Van Trix cikkszáma is, de majd holnap megnézem az idei katalógust.
Sajnálom, ha nem értetted a poént, mert ezt bizony az volt! (Lucnak pl. egyértelműen.) Egyébiránt már 10 éve dolgozom a kereskedelemben, úgyhogy van némi fogalmam a dolgokról. Fapofával pedig nem lehet a pult mögött állni, mert annak láttán tényleg kifordul az üzletből a kuncsaft! Igazad van, hogy mindent a vevőért, és ha visszaolvasol egy hónapnyit, akkor láthatod, hogy mindenkinek igyekszem itt is mihamarabb válaszolgatni a kérdéseire!
Mondd, beszéltem én valamikor is a bolt ellen?! Mi mást képviselnék, mint annak az érdekeit? Nekem is az a célom, hogy minél több elégedett vásárlónk legyen, hiszen egyedül ők tarthatják fenn ezt az üzletet és persze az én állásomat!
> Nalam 329 a minimum, az H0-ban 600-nak felel meg... Szerintem ez mar eleg jo.
Persze, csak vicceltem, bár félig-meddig komolyan. Én sok kritikát kapok amiatt, hogy a HO-mozdonyaimnak legalább 500mm-es ívsugár kell. Egyesek még külön büszkék is rá, hogy a gyorsvonati mozdonyuk 328mm-es sugarú íven is elmegy. Csak azért panaszkodnak, hogy az oldalt kilógó orra nekimegy az alagút bejárat oldalának...
Borzalmasan néz ki szvsz., amikor egy hosszú kocsi az egyik oldalon teljesen belóg az ív fölé, a másik oldalon pedig a sín messze kikunkorodik alóla.
> fussunk ossze, es gyere el hozzam, es megmutatom, milyen egy igazi N-es allomas, hosszu vonatokkal.
Ha én N-eznék, soha nem raknék le 500mm-nél kisebb sugarú ívet (na jó, a mellékvonalon 400mm-t ;-)
Haat, az az 500mm eleg durva :-) Nalam 329 a minimum, az H0-ban 600-nak felel meg... Szerintem ez mar eleg jo.
Egyszer büszkén veritek a melletek, hogy ti igazi vonatokat tudtok igazi pályákon felvonultatni, amíg a HO-sok csak szenvednek. Aztán ugyanazt csináljátok kicsiben. Legkozelebb, ha hazajossz, fussunk ossze, es gyere el hozzam, es megmutatom, milyen egy igazi N-es allomas, hosszu vonatokkal.
Jól ismerem. Van egy könyvem róla, és megvan a Mehano modell is. Láttam egy igazit is az Illinois Múzeumban, sajnos az áramszedôje épp le volt szerelve.
A GG-1 volt általános vélekedés szerint a valaha is épített legjobb amerikai villanymozdony. Két utána kifejlesztett gépet is túlélt (E44, E60), mert egyszerűen még öreg korában is sokkal jobb volt náluk!
A modellt a Mehano gyártja, de azt hiszem a Rivarossi is forgalmazza. Hogy ez aztán ugyanaz a modell-e, azt nem tudom. Az én modellemben 5 pólusú hosszában elhelyezett motor van, kardántengellyel, de nincs benne lendkerék. Lehet, hogy az újabbakban már van. A legérdekesebb a "kardáncsukló": egy hosszában elhelyezett tekercsrugóból áll. Működik!!! A motor viszonylag lassú futású, az áttétel kicsi, emiatt a modell kissé egyenetlenűl jár.
Régebben olyan 40$ környékén árulták, mostanában felment az ára, olyan 70-80$-ért adják.
Érdeklődnék, hogy kik frizíroznak Piko H0 Nohabot. Festeni kellene veres csillagosra és a lámpákat szétrakni, meg amit még lehet rajta javítani. Aki elvállalta a nyáron, még nem kezdett hozzá különböző privát problémák miatt.
Bármilyen kapcsolat jöhet (tel, mobil, emil...) akár magánban is.
Szia Rézgaras
A Pennsylvania mozdonyt emlékezetből írtam le, már nem értem rá megnézni. Fel akartam tenni a képét, de nem sikerült. Egyfázisú, CG-1 osztályú, 2-Co-Co-2, 2 motoros mozdony modellje. Szolgálati súly 216,5 t, legnagyobb sebesség 161 km/h. A formája a Nohabra hasonlít leginkább, de két vezetőállása van. A szélvédő elött van az áramszedő. Színe fekete, az ablakok alatt 5 sárga csík, ezalatt a Pennsylvania felirat. Az árát nem kérdeztem, új vevő jött be. Ha érdekel csatolt fálylként elküldöm a képét.
Volt még 2 F7-A, az egyik Santa Fe festéssel, ha nem csalódunk.
PS. Azért 1946, mert hírtelenjében összekevertem a szintén pennsylvániás, T-1 osztályú mallettel.
Jó hogy látlak Roland! (Jelen esetben TableTop.)
Ha tényleg szeretnéd te frissíteni azokat a részeket, amit most tettem fel töled, akkor írj, és megy a jelszó!
Váltó régi tip. (íves és egyenes is): 2700,- Ft Újonnan, 550-1200 használtban, állapottól és árustól függően.
Sínek 228 mm (Nr.:06110) 240,- új 50-90 használt, u ennyi a hosszabb ívek (gondolom érted). Ennél rövidebbek: 90-130 Új 10-60 használt. Relé 2500,- úl 1200-1700 old. Kocsik: Teher 2500-12000 többség átlag 5000,- Ft új Tillig, 300-2500 használt BTTB, Személy 3500-11000,- Tillig, 800-3500,- BTTB, mozdonyok 9700-63000 Tillig, Jatt, Gützold, Brawa, Pmt, Beckmann, 2500-14000 használt, (jó helyen 2500-max 8000,-).
Üdv
Tökéletesen igazad van!
Csak annakidején az N elsősorban azzal reklámozta magát, hogy kis helyen is elfér...
Namármost: vagy normális ív, vagy kis hely - a kettő együtt nem megy.
pg
Meg vagytok ti buggyanva, N-esek. ;-))) Egyszer büszkén veritek a melletek, hogy ti igazi vonatokat tudtok igazi pályákon felvonultatni, amíg a HO-sok csak szenvednek. Aztán ugyanazt csináljátok kicsiben.
Ha én N-eznék, soha nem raknék le 500mm-nél kisebb sugarú ívet (na jó, a mellékvonalon 400mm-t ;-)
jaja,de en arra akartam ramutatni, hogy ugyanazon a helyen N-ben jobban nez ki az iv,... A 193mm-t mar nem preferaljak a gyartok. Mindenki altalaban a 228mm-t adja meg ajanlott minimumnak. Mondjuk, egy 1:160-as kocsi azon is eleg randan fest...
Sziasztok, egy kérdés erejéig beóvakodom ebbe a topicba.
Ami kiskorom óta érthetelenül izgat: Mi az oka a H0-modellek mindent agyoncsapó hosszúsági torzításának?
Na, nehogy már az, hogy ne lógjon be a kanyarban! Hiszen az N is ugyanúgy belóg!
TEE kollega,meg viccbol sem beszelhet a munkahelye ellen. Nem is poenkodhat. Szerintem nem illik.. Az persze mas, hogy mi mosolygunk az arakon (en sirok, mert mikor lesz nekem Spur II-es live steamerem?), de TEE-nek nem szabad, mert O _ott dolgozik a boltban_ es Neki a bolt erdekeit kell kepviselni, hiszen ezert fizetik...
TEE!
A tavalyi vagy tavaly előtti kecskeméti kiállításon egy környékbeli vendég-kiállító hozott ilyen I-es cuccokat. Volt neki V200 (nem-digi), amit kb. 400e-ért vett, meg az a pici gőzös (Glaskasten), meg csomó kocsi.
Piszok jól néztek ki...
pg
> doboz nélkül a Pennsylvania R. R. villamos mozdonya 2'D 2' 1946
Hát ez meg miféle csodabogár? És mibe került?
A híres GG1, amit a Mehano gyárt, az szerintem (2'C)(C2'). Valóban volt a Pennsylvaniának 2'D2' mozdonya (szigorúan véve a 2'D2'-t csak egy darab, az R1-es, de sok (2'B)(B2') volt, a DD-1 osztály), de azikról szvsz. nincs nagysorozatú modell, csak rézmodell! Az R-1 egyébként 1934-ben készült, a DD-1-esek 1909-1911. Az R1-es prototípust a GG1-gyel versenyeztették, a formája nagyon hasonló volt, de minden tekintetben elmaradt a GG1-tôl.
Megmondom öszintén, többre számítottam! Félreértés ne essék, ezek is durva árak.) Jövő hét hétfőn megyek ki Bécsbe kirándulni, körülnézgelődök mi-mennyi, előítéleteimet félretéve toll-papír lesz nálam nehogy elfelejtsem :-) A kocsit nem adnám el semmi pénzért meg kell hogy mondjam :-)) de a V200 nagyon tetszik :-)) Sajnos a hétvégi főnyeremény a lottón nem az enyém lett, úgyhogy még gyűjtögetek rá....a 218-ast meg tudnám vásárolni, de értelme nem sok lenne, lévén se sín, se vagonok, se trafóm nincs hozzá - ami még szerény becslésem szerint is cca 200 ezer lenne... Ha találok kint kedvező árú LGB szettet (esetleg nagy méretű ROCO szerelvényt) lehet, hogy arra beruházok!
Szerintem olvass visszább, mert mind ketten poénkodtak.
Egyébb iránt TEE egy meglehetősen rendes ficko, és tudatában van, hogy mi mennyi, nem beszélve Matizrol.