Ok, felebredtem, kosz :-)
Szoval mar csak a gepem tengelytavjat kell lemerni... hatha..
Igen, en N-ezek... Brawa gep lenne atalakitva, kozepmotoros, otpolusu, csavart forgoreszu motor, kardannal az osszes tengely hajtva, osszes tengelyen valo aramszedessel...
Ludmilla jellegrajza nincs senkinek ? :-)) Tenyleg, nem tud senki a neten fellelheto jellegrajzokat ?
Az egyesuletnek van majd' az osszes magyar geprol jellegrajza papiron. Az a gaz, vele, hogy mind masolt. Nem tud valaki valami megoldast a masolat scannelesere, hogy a fenymasolo foltjai eltunjenek ?
Meg kell mondanom, hogy pokoli mázlid volt - meg valószínüleg még az olcsó dollár idején tetted.
Ezeket legolcsóbban úgy kb. 40$-ért lehetett kapni, de csak csomagküldôknél, ahol a postai költség erre még rájött. Németországban erre mindig rávertek jó 50%-ot plusz MWSt (ÄFA). Tehát szerintem igen jól vetted, és nem hiszem, hogy ezt meg lehet ismételni (már csak a dollár erôsödése miatt sem).
Én az enyémet 55$-ért plusz helyi adó (6%) vettem. Mondjuk szerintem 15e pénzt megér Pesten.
Csak összehasonlításul: ma 360 DEM-ért egy HELJAN-t kapok. Aminek ugyan Life-like a belseje, de az SD7/9 finomabban fut és 6 hajtott tengelye van a HELJAN 4-ével szemben.
Az SD9 kompromisszumokat én is ismerem (mail ment). Természetesen torzított forgóvázmaszk elengedhetetlen, anélkül nem lehet "hiteles" modellt készíteni abből az alapanyagból. Én úgy gondolom, hogy elsősorban az SD9 felülmúlhatatlan ár/teljesítmény aránya miatt érdemes ebbe a - szerintem akceptálható - kompromisszumba belemenni (a modell hihetetlenul finoman fut, erős, mind a 6 tengely hajtott és én a 4 darabért fizettem 360 DEM-et).
Csíkoshátú két szélső képe az ékezet miatt nem jelenik meg!!
http://super.malom.hu/vasut/Kepek/kecskemet/H0_%e1llom%e1s%204.jpg
és
http://super.malom.hu/vasut/Kepek/kecskemet/TT_kont%e9ner_pu.jpg
Így megjelenik, ha valakit addig is érdekel!
(Ja és ETWG-nek sürgősen válaszolni!!! Főleg, ha akarod, hogy Valaki feldobja a WebZint!)
A hírdetés tartalma a lényeg, lesz magyar nagysorozatú V43, és pedig heteken belül. Nincs jogunk megváltoztatni az eredeti képet és szöveget(így kaptuk). Ezen túlmenően egy halom pénz is lenne, mert grafikailag is át kellene alakítani.
Egyébként mindenki tudja, hogy ötpolusura gondoltak. Nem az a lényeg, hogy szálka, vagy gerenda amibe belelülsz, hanm, hogy FÁJ!
PS.: valójában nem is hírdetés, hanem felkiáltás, végre eljutottunk tíz év után odáig, hogy újabb MÁV nagy sorozatú modell jelenik meg a piacon.
Ez a lényeg, bitte schön!
Bocs gyerekek, de ettől a "szeletes motor" kifejezéstől feláll a szőr a hátamon! Hentesboltban vagyunk? Nem párizsi ez! (Tudom, régen így is hívták...) Nem kéne "szeletek" helyett pólusokról beszélnünk?
Közben elkészült az öt vagonos gyorsvonatom. Kb. 20 éves BTTB "Y" kocsikból. Az extrájuk az, hogy az ütközők menet közben összeérnek, és a legkisebb íven sem siklanak ki. (Nem faragtam beléjük Fleischmann N-es kupplungot, a mostani TT-vel megy, persze jelentősen átalakítva!)
Emlékeim szerint azért volt szép számmal. Annál is inkább, mert a börzén mai napig is sok van belőle. "Ennek megfelelően" én az enyémet Krakkóban vettem. 1 motorral is bika a tapadógyűrű miatt. Nagyon keveset futott.
Igazad van, alapos tuningot kapott Piko gépről van szó.
Alsó lámpák a helyükre kerültek, a középső is rövidebb lett, középre, a psz. alá felkerült a csatlás, szélvédő egyenként a keret szintjében, szélvédő felett korlátok, kürtök, ablaktörlő, visszapill., fellépők az oldalán, forgóvázak, kémény, tankoló nyílás, stb., stb. Az orrhoz és a szélvédőkerethez azonban nem lett hozzá nyúlva. Ha nem látom a három képet egymás mellett, soha nem jöttem volna rá, mi a hiba. Különben nohab már látta közelről, úgyhogy tud róla autentikus véleményt mondani.
Ízlések és pofonok, de nekem még mindig jobban tetszik, mint a TT.
Két külön tipusról beszéltem. Ludmi motorja a forgóvázban van. Szergej modell csak egyfajta, középmotoros volt. A kasznit variálgatták. Iszonyú hangú háromszeletes motorjától a háborus Junkers Stukák féltékenységi rohamot kapnak.
Igen, tipikus kozepmotor-kardan hajtasu a BRAWA. Egyebkent, a 3 szeletes motorral ugyan olyan siman (ha nem simabban) megy mint az ot szeletes ROCO...kozben megrendeltem a BRAWA BR110/V100-at is...
Nem motorszámról van szó, hanem, hogy hány forgóvázat hajtott(ak). Emlékeim szerint a Neked rendbehozott PIKO (Gützold) Szergej is egy motoros, de mindkét forgóvázat hajtja.
Mindkét fajta volt. A készletekben csak egymotorost forgalmaztak. A külön kapható mozdonyból aránylag kevés került Magyarországra. Főleg az M62 Szergejt importáltuk(ill. azt adták a németek, a Demusa nevű hangszer-sportcikk- játék exportör orvosi ló), abból is a német DR verziót. Cseh modell alig került hozzánk. Igaz akkor arattunk Prágában, mert ott ca. 40%-al olcsóbb volt minden vasútmodell.
Hmm...
Köszi a megvilágosítást! Akkoriban én még csak a TT-vel foglalkoztam, a többi méretarányt még kerültem, és a PIKO eme példány teljesen kimaradt az életemből.
Akkor felvilagositas keppen: gyarilag szerintem egy forgovaz hajtott, rajta levo motorral (mint az M41-es eleinte). Extrakent lehet szerezni motoros fogovazat a borzen ;-) "Termeszetesen" mindez az os-PIKO BR130-ra vonatkozolag.
Hali!
crash kolléga N-es. Gondolom ebben a méretarányban érdeklődik. (crash?) Ja! lehet, hogy csak én vagyok tudatlan, de eddig csak olyan Ludmillát láttam, amelyiknek mindkét forgóvázát meghajtotta a motor.
OFF
Küldtem két mailt, megkaptad?
ON
steve
Life-like elég közel áll lekileg Salzburghoz(az évtizedek során sok mindenük ott készült). Várjatok még egy pár hetet és meglátjátok, hiszen három változat sorban készül. Kissé fázom tőle, mikor és hogyan lesz belőle igazi MÁV és nem a gyár által EAI (eladhatjuk azt is)szabványos "modell".
Pontossággal, türelemmel kiváló modell készíthető. Attól függ melyik változatot akarod megcsinálni.
Hol találod a rajzokat, Csikos-TT már leírta. Gyakorlati visszatekintés, mert a puding próbája az evés, tehát csináltam ilyet. Ludmilla forgóvázban a középső tengély áthelyezhető, és megfelelő maszkkal, jó a tengelytávval máris V63 lesz belőle. Nagyon vigyázz a királycsap távra. Rendre elszúrják. Mérethelyes kaszni kell hozzá. Sok a rövidebb, torz!!!
Kérdés, hány hajtott forgóvázat akarsz, mert Ludji volt ilyen - olyan is. A középső lemezes súly fontos, ne könnyítsd, mert az adhézió csapnivaló lesz.
Halkan megjegyzem, hogy rövidesen jön a V63 sorozatban. A magas számú verzió (százas psz.). Ez igazán profi modell lesz, rézmaratott, öntvény főkerettel, ami egyben súky is. ca. 80%-os készültségben láttam, remélem nem rontják el a végén. Igaz, már elég nehéz lenne.
Ára a V43 körülinek igérkezik. Hajtása a nagy gyárakéval azonos minőségű(már kész, láttam, futattam).
Mester, ne reagáld túl a dolgot, főleg akkor nem, ha Magad is feltételes módban írsz.
Természetesen megnézni ingyen lehet, kutatási engedély bírtokában. Ez se dühítsen, mert minimális jog (mint akárhol a világon), hogy tudni ajarják ki vagy. A másolást természetesen ők végzik. Nem kell nagy fantázia hozzá, ha kiadnák a negatívokat "kölcsönbe" hány kerülne vissza.
Nos, hívd a muzaumot és kérd Dr. Molnár Erzsébet muzeológus-fototárost. Pár nap alatt kiturja amit keresel. Türelemmel várd ki, mert a világon minden állami gyűjteményből kisporolják a pénzt, és egy ember három helyett hajt.