Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6121
Az a DEÁK Szili, amit én próbáltam, kifogástalanul ment. H0-ás volt. A TT-s az nem...
Előzmény: gyurmosz (6119)
V46 021 Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6120
Rézgaras írta:
>De, mint említettem, a legjobb lenne egy kasznit hajtás nélkül mondjuk egy tizesért megvenni.

Én probáltam egy Szöcskét így venni, de először merev elzárkózás, később pedig - 10 rongy.
Tehát 10 ezret ér ez a "remek" hajtás.
Üdv: BT.

Előzmény: rezgaras (6108)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6119
Persze, így van. Arról nem tudok mit mondani, h a TT-s hogy megy, nem láttam, csak külsőleg. A H0-ással nincs bajom. Persze, nem úgy megy, mint egy Roco gép, de én így is meg vagyok vele elégedve. Ez nem jelenti azt, hogy nem örülnék egy jobb hajtásnak.
Előzmény: Törölt nick (6117)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6118
http://www.extra.hu/vasutesmodell/tmp/kiallit.htm

Nehany kep, az M31-rol foleg.

Ilyenre tervezem a tobbi kepet is, mind az extrara kerul majd (ha fer...)

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6117
Hogy tisztába tegyük a dolgot:

Én igazából nem értek a "szegecs számláláshoz". (Ezzel nem azt akarom írni, hogy lényegtelennek tartom.) Ebben a témában hajlamos is vagyok megalkudni. Ami viszont bosszant, ha a mechanikus és elektronikus megoldások a gányolás szintjén vannak. Ne feledjük el: egy modell attól modell, hogy működik. És ha nagyon pontosan szép, akkor nagyon pontosan, jól működjön is. Akkor igazán szép, ha egy szépen megépített környezetben húz egy szép szerelvényt.
steve

Előzmény: gyurmosz (6116)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6116
A Deák TT-s Szilije annyira nem tetszik a nagy lámpák miatt. A H0-ást szeretem :-)
Előzmény: Törölt nick (6115)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6115
Én ki is próbáltam, rossz az...
A kinézete klassz, csak ne kelljen futtatni...
Előzmény: Törölt nick (6114)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6114
szemelykocsikrol lett egy, meg a magyar gepekrol is. A Deakek szilijet is megneztem, nem olyan rossz az!
Előzmény: Törölt nick (6113)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6113
Kivánok!
Abban igazad van, hogy elsőre pofás a modell (M31), de ennyi pénzért tessék tisztességesen megcsinálni! Láttad a veresegyházi asztalon működni?

Fecusnak és nekem is le kellet lépnünk olyan 11.30 körül, ezért nem tudtunk összefutni. A TT-s kocsikról csináltál képet a vitrinekben?
steve

Előzmény: Törölt nick (6112)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6112
Hello

Kint voltam en is, de keson ertem ki, 12 utan...
Hat, nagyon kellemetlen tapasztalatokat szereztem.
550Ft volt a jegy, fotoengedellyel egyutt. A kiallitott terepasztalok nagyon nem tetszettek. Egyedul a Veresegyhaz-asztalrol sikerult jo kepeket csinalni. Hatul volt meg egy szep asztal, jol eldugva, arrol is lett par kep.
Viszont a vitrinekben levo modellek nagyon tetszettek. Rezgaras kollega modelljei nagyon szepek, mindketto ki van rakva, kozottuk egy regi festesu fem M40-es. Igazan igenyes munkakat lathatunk itt, szokas szerint, ez a resz rendben van.
A teremorok unottan maszkalgattak, valogatott megjegyzeseiktol mind a kiallitokat mind pedig a vendegeket megkimelhettek volna ! ! ! Ez sajnos minosithetetlenne tette a kiallitas hangulatat ! ! ! Igazi jo magyar hangulatot teremtettek :-(
Mindenesetre eleg sok kepet keszitettem, sajnos egy darabig el fog tartani a feldolgozasuk, de felkerulnek.
Az M31-es ki volt rakva ket festesben is. Vegre megnezhettem, mirol is van szo :) Nem kell azert elve eltemetni! Szerintem nagyon pofas modell lett! A kerekek es a rudazatot tarto BAZI NAGY csavarok ugyan borzalmasan neznek ki, es egy-ket reszlet akad, amibe belekotnek, de nem teszem; a leirtak alapjan rosszabbra szamitottam.
Mindjart feldobok ideiglenesen 1-2 kepet rola.

A V&M keptarat atepitem, atkerul az extra-ra, hogy egy helyen legyen minden. Ehhez egy
kis idore van szukseg sajna, ezert fogok csuszni a kiallitas kepeivel is.

udv

Előzmény: Törölt nick (6111)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6111
Hát kérem szépen...
Ma délelőtt Fecussal körülnéztünk a PECSÁ-ban. crash kollégának van némi igaza, néhány asztalnak még sokat, de nagyon sokat kell fejlődni, hogy kiállítható legyen, és még is ki van téve. Egy teremőr meg olyasmit mondott egy reklamáló kiállítónak, hogy "... a mozdonyait". Eléggé sötét volt azokban a percelben, pedig fel volt kapcsolva a villany. Az történt, hogy a tegnapi szünnap alatt, amikor is a kiállítás zárva volt, elloptak három mozdonyt és egy darus szerelvényt a digitális N asztalról. Akkor zárva van a kiállító terem, nem?

Ami nagyon szép, és tényleg érdemes kimenni és megnézni: etwg kolléga két H0 mozdonya. Valódi remekművek. TT rajongóknak meg Enyedi László modellezőtársunk MÁV személy- és postavagonjai. Igen szépen sikerült darabok. Érdemes lenne sorozatban gyártani őket, a Bz vagon különösen szép.
csíkos

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6110
Hali!
Igazából nem figyeltem meg, hogy nyitva van-e a furat, de nincs kizárva. A véleményemet meg fenntartom, nem igazán sikerült darab. Azon már tovább kéne lépni, hogy senki nem gyárt MÁV modellt, így ide ez is jó. (Ha valaki még egyszer szidja a Fuggerth-et, odamegyek és megharapom. -))) )
steve
Előzmény: rezgaras (6108)
etwg Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6109
Szia rézgaras

a a négyszögletes lyuk valamikor a Fleischmann ötlete volt, késöbb sokan használták ezt a technikát, akik nagy automatikus préseken készitették a model eme részeit. Azok rendszerint egy kis késsel dolgoznak, és azokkal préselik ki a lemezekböl a nyilásokat (egy késsel a méretektöl függetlenül). Az ilyen prés csak szögletes lyukakat tud késziteni.

Késöbb hasonlo dolgok megjelentek a müanyag öntvényeken is - valoszinüleg az egyszerübb programozás végett. Gyakorlatilag azonban ezek a csapányok éppenugy müködnek mint a furt csapágyok, talán még egy kicsivel kisebb surlodással is járnak.

A keréklevétel sem ujdonság igen sok nagynevü cég bosszantja ezzel az eljárással a modellezö amatöröket, akiknek aztán fö a fejük, hogyan cseréljenek kereket, áttételt meg egyebet egy ilyen modellen.

Előzmény: rezgaras (6108)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6108
csíkostáTTú írta:

> A kerekek szépek, de hogy tönteted el a ménkű nagy furatokat?

No nem olyan vészes. Egy anyával, aminek kívül M2,5, belül M1,2-es menete van.

A rudazat furatai persze nem ilyen egyszerűek :-((( Talán a legegyszerűbb lenne egészen új rudakat készíteni úgy, hogy a tengely keret furatait használja az ember sablonnak.

De, mint említettem, a legjobb lenne egy kasznit hajtás nélkül mondjuk egy tizesért megvenni.

> ebben van négy keresztirányú furat, amiben laknak a kerekek, meg a vaktengely.

Te, ez még nem katasztrófa, ilyet láttam már máshol is. Biztos, hogy ami ott van az "furat", azaz nincs alul nyitva? Másképp fogalmazva: ha ki akarod venni a kerékpárt, akkor le kell-e szedni az egyik kereket a tengelyrôl? Mert az ilyesmi problémás szokott lenni.

Előzmény: Törölt nick (6098)
crash__override Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6107
MAtiz! Ebreszto! A kezed a biliben !

Ingyen modellt klubboknak ? Nee... Mi (a LAVA) most keszulunk Lipcsebe, egy nemzetkozi kiallitasra (kiallitas es vasar, 5000 m2, bovebben a honlapunkon), es ossze aklartunk allitani a magyar vasutmodellekbol egy kis prezentaciot, hogy a buta nemetek nehogymar jol gondoljak, hogy Mo-on nincs vasutmodell-gyartas.

Kertunk kolcsonbe modelleket modell cegektol, a vitrinekbe. Gondolod adtak ? Fizesdd ki nekik, es esetleg, ha ugy gondoljak, kiallitas utan visszavasaroljak. Mert ugye nem tobb, mint 7 milliora van a kiallitasi anyagunk biztositva...
Arrol nem is beszelve, hogy ingyen reklam lenne nekik (mas megkozelitesben pedig adhatnanak mar egy-egy ajandek modellt, ha mar megtakaritjuk Nekik a nemzetkozi reklamkoltsegek egy reszet...).

Csak annyit tudok mondani, mint a Tapsi Hapsi szombat delben : Ez van sracok.....

Előzmény: Törölt nick (6103)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6106
Iggenn!
Csak amíg a Szili legalább szépen fut (már, amit én próbáltam, a H0-ás! A TT az más téma, ez a méretarány még túl nagy kihívás a gyártónak), az M31 nem. Pedig egy tolatót úgy érdemes használni, ha szépen, lassan megy. Nem pedig darabosan, lassan, vagy 120-szal kotor, de akkor már viszi a tömeg...
Előzmény: luc72 (6105)
luc72 Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6105
Sziasztok

Amikor bementem a Deákhoz ugyan ezzel a szemponttal néztem én is, hogy mit tudnék tuningolni a szilin. Szétszedték nekem, és meg állapítottam van esély lendkerekes motora, és más meghajtásra, így vezetőállás elkészítésére is. Erről az eladó is meg győzött „Igen lehetséges ezeket meg oldani, ő már látott ilyet” sulykolta, csak, hogy meg vegyem a három szilit, de aztán hirtelen bekattant, fizessek valamiért 50000 Ft-ot, majd túrjam át az egészet + költsek rá? Azért ez no comment.
És ez van az M31-el is.

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6104
Én is "érte haragszom".
Tudod van egy közös barátunk, nála láttam több DEÁK modellt is, sőt még ki is próbálhattam őket. Az ősi Szili ment a legszebben (mértem is persze, ez volt a legjobb), aztán a Szöcske, de ezen már nyomai vannak a mechanikai bajoknak, és a sor végén kullog az M31. Tudod mi a vicc: ezeket nézegetve az volt a benyomásom, hogy minél szebb a modell, annál gyengébb a mechanika. Érdekes, nem? Most a vitrinnek dolgozunk (akkor minek bele hajtás?), vagy szeretnénk, ha működne is a pályánkon? Én az utóbbi táborhoz tartozom.
Előzmény: Törölt nick (6103)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6103
Jólvan, ne húzzuk azért le :)
Van egy alap, amiből ügyes kezű emberek biztosan stabil, jól működő modellt tudnak építeni.

Ha már bilibe lóg a kezem: igazából az lenne a szép, ha a modell gyártói az ismert klubboknak ingyen juttatnának egy-egy példányt. Szerintem megérné. Vélemények?

Előzmény: Törölt nick (6102)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6102
Én nem tudom...
Van egy nagyon szép, szépen kidolgozott, mérethelyes kasztni, ráadásul szépen is van festve. Alatta meg van egy igénytelen mechanika. Lehet, hogy túl drága lett a kasztni, és spórolni kellett a többin? Mint a SONY tv: jó képcső, botrányosan sz@r elektronikával. A V43 ehhez képest egy csúcs.
Előzmény: Törölt nick (6099)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6101
Nem, éppen a munkahelyemen ülök :)

Viccet félretéve, nem, de fogok.

Előzmény: Törölt nick (6100)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6100
Mértél feszültséget?
Előzmény: Törölt nick (6093)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6099
Én megkockáztatom: lehet, hogy nem Deákék műve...valakivel megterveztették és legyártatták. A leírás alapján még a Szili is jobban sikerült, pedig az sem egy matyóhímzés :)
Előzmény: Törölt nick (6098)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6098
Ha nem derült volna ki a rövid leírásomból: ilyen igényes megoldásokat, mint, amilyet Te is használsz, itt ne keress. A csavart nem tekertem ki (így is jön le a festék...), de nem lennék meglepve, ha tövigmenetes lenne. "Főkeret"... Van egy fémtömb, ebben van kivájva a fogaskerekek helye, és ebben van négy keresztirányú furat, amiben laknak a kerekek, meg a vaktengely. Megvezetés, ilyesmi...???
A kerekek fémek, igen szépen kidolgozottak (csak az az idomtalan csavar, Istenem!), a kasztni pedig tényleg szép. Csak ne nézd közelről a hajtást, meg ne indítsd el!
Ennyi pénzt nem ér! Van egy szép mozdonyszekrényed, ami alá aztán csinálhatsz hajtást. A kerekek szépek, de hogy tönteted el a ménkű nagy furatokat?
Előzmény: rezgaras (6095)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6097
Az a baj, hogy nekem ez biztos nem menne :-)
Előzmény: rezgaras (6096)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6096
gyurmosz írta:

> Azért én a hajtáshibák ellenére nagyon szemezek az M31-gyel :-))

Lehet, hogy rá kéne venni a gyártóját, hogy adja csak a kasznit, a többit pedig esetleg jobbat lehetne csinálni hozzá.

Előzmény: gyurmosz (6094)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6095
csíkostáTTú írta:

> A rudazatot 2.5-ös csavarok rögzítik a kerekekhez, a rudazaton a furat meg ovális, és majdnem átesik rajta csavar feje.

Ez így sajnos nem sok jót igér. Van a csavaron hengeres rész (ahol nincs menet rajta), ahol a rudazat fut? Vagy a rudazat a menetes részen fut? Az M2,5 sem nagyon szimpatikus. Az én modelleimen a rudazaton 1,5mm-es furat van, a hajtócsapok pedig egy M1,2-es csavarra húzott 1,5mm-es külsô átmérôjű csôbôl vannak. Sajnos, ha az ember nem dolgozott elég pontosan, a hajtórúd furatokat kicsit fel kell tágítani, amíg nem szorul. Ha viszont túl tág, akkor üt.

A leírásból az a benyomásom, hogy a meghajtáson esetleg lehetne javítani. Az a kérdés, hogy mibôl van a kerék és hogyan van a tengely a fôkeretben csapágyazva. Műanyag kerékbe nem könnyű tartós hajtócsapot rakni - bár nem lehetetlen. A csapágyaknak viszont a tengelyeket nagyon fixen kell hosszirányban tartaniuk, különben attól tartok, minden erôfeszítés hiábavaló.

Persze mondjuk egy ilyen drága modelltôl esetleg tisztességesebb megoldásokat is el lehetne várni...

Előzmény: Törölt nick (6090)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6094
Bár az ablakra ráfoghatjuk, hogy koszos :-)))))) Egyébként a Szili és a Szöcske újabb pályaszámokkal is készül. Papagájból már láttam 2360-at és 2377-et, Szöcskéből 021-et, 023-at és 045-öt, Sziliből 1146-ot, 1261-et, GySEV 322-őt meg még párat.

Azért én a hajtáshibák ellenére nagyon szemezek az M31-gyel :-))

Előzmény: Törölt nick (6092)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6093
Ezen ámulok és bámulok még mindíg...
Adott ugye az Fz1. Ha a szabályzó eléri a "kasznira öntött skála" első pontját, kigyulladnak a LEDek és elindul a gép.
Megmondom őszintén, kiváncsiságból széthúztam. Levettem a kasznit, meg a kerekek alatti részt. A többi szinte megbonthatatlan. Fémből forgácsolt téglalap alakú ház, teljesen zárt, szinte egy nagy blokk az egész, az alján a kerekekkel. Ez egyben a súly is a mozdonyhoz. Alulról, a kerekektől nézve két fogaskerék látszik, meg az, hogy meg van tömve a belseje zsírral. (Ettől eltekintve ha gyorsan megy, még ha halkan is de kerreg.) Szóval, tudnak ezek a ruszkik....őő izé németek.
Előzmény: Törölt nick (6091)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6092
Igen, attól félek ezek a finomságok Rád várnak..
Az ablakon pl. javíthatsz plexivel, vagy átlátszó műanyag lappal (akár csomagoló anyag is lehet, ez a legegyszerűbb). A hajtás...hát, ajánlom Rézgaras lapját az M41 átalakítással :)
Előzmény: gyurmosz (6088)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!