Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6087
Kivánok!

Na éppen ez az! Hogy ne lötyögjenek túlságosan, meg pontosan legyenek a kerekek negyedelve!!! Ez sincs meg. (Inkább ne nézd meg a darabot, kiábrándulsz...)
A motort nem szedtem szét, ránézésre meg nem tudom. De mértem: 3,5V-nál indul meg, de erősen akadozik, kb. 5V-tól válik egyenletessé a futása (pontosabban válna, ha a mechanika nem akadályozná ebben).

Ezt az egytengelyes hajtást nem ítálem el, a mai napig vadászok egy ZEUKE BR23-ra, de még nem láttam olyat, amelyért pénzt adtam volna.

steve

Előzmény: rezgaras (6081)
pg54 Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6086
BoGar!
Nem feledkeztem meg az ígéretemről, de 17. óta (ma délutánig) nem volt netem.
Tehát:
KECSKEMÉTI KIÁLLÍTÁS
2001.10.12-10.21.
Kecskemét, Lechner Ö. u. 3-5.
(Városháza mögött)
Nyitva: naponta 10-18 (utolsó nap 17-ig)
Lesz több N, TT, HO asztal meg vitrinek is.
És most egy kis (ön)reklám:
lesz egy kb. 1200 db-os képeslapkiállítás,
lesz egy kb. 6 m hosszú (félkész) O-ás asztal,
rajta háromsínes Marklin, PV és Roco Om...
(De most megyek is vissza dolgozni...)
pg
Előzmény: BoGar (6004)
Fecus Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6085
Sziasztok!

Mikor nyit? Az lenne a legjobb ha 9-kor ott kezdhetnék ahogy felértem Szegedről. Bent meg rákenném a forgalomra. 12-től biztos, hogy találkozóm van. Magánban is ment.

Üdv.
Feri

Előzmény: Törölt nick (6076)
etwg Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6084
Ha valaki tud maratni, akkor jobb ha megrajzolja a laprugokat a lyukakkal együtt. Ezeket ugy kell megrajzolni, hogy kb. 1 mm-rel legyenek egymás mellett a középtengelyük azonos legyen. A tengely mentén össze kell öket kötni egy kb. 1-mm-széleses vonallal. Ez a vonal tartjy össze valamennyi lapot. Ha kimaratod a dolgot kapsz egy "rugófát", amint harmonikaszerüen kell összehaltogatni, majd satuban összenyomni. Egy csepp onnal összeforrasztani, majd a füleket lecsiszolni. Máris kész a laprugo.

kb. igy nez ki a rajz:

|
| |
| | |
|-|-|-|
| | |
| |
|

(Ha sikerül a primitiv grafika).
Persze annyi lapot rajzolhatsz amennyire szükseg van.

Előzmény: rezgaras (6082)
etwg Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6083
Sziasztok,

ismét itthon egy néhány napra, igy egy két hozzászólás az utóbbi dolgokhoz.

Igaza van rézgaras barátomnak, hogy az nem baj ha csak egy tengely van meghajtva, söt szvsz ez modellben annyival jobb, hogy sokkal kisebb a surlódás, tehát ha jol van kivitelezve a dolog, akkor jobb a modell hatásfoka. Sajnos a nagy gyárak még mindig az ellenkezőjét kivánják bizonyítani - sajnos nem sok eséllyel. Lehet, hogy nekik az az érdekük, hogy sok fogaskereket szereljenek a modellekbe.
Ennek ellenére van néhány gyári modellem is ilyen megoldással és igen jo tulajdonságokkal (a Big Boy, a Zeuke BR23-sa stb.) Tehát csak a kivitelen mulik a dolog.
Ma már azt hiszem kötelezö az 5 polusu motor, és aki nem ilyet használ az bizony nem veszi komolyan az érdekeinket (mármint a modellvasutasokét).

Előzmény: rezgaras (6081)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6082
crash__override írta:

> a laprugokat meglattam rajta.

Veszel 1mm széles és 0,2mm vastag rézszalagot. 0,4mm-es fúróval középen lyukakat fúrsz bele. Pontozni nem lehet, mert a vékony szalag a pontozó ütésétôl meghajlik. Aztán éles oldalcsípô fogóval leszabod a "lemezeket". Úgy emlékszem, minden rugóban 8 db. van. Átdugsz középen egy 0,4mm-es átmérôjű drótot és összeforrasztod az egészet. Kész. A végükön a húzóvas kicsit macerásabb, különösen az a villás rész, ami közrefogja a keretoldalt. Az is ugyanabból a szalagból van, de kifúrás, és felforrasztás _után_ lehet csak formára csiszolni, mert úgy önmagában nem tudod megfogni. JÓ, ha a csiszoláskor hosszú a körmöd, azzal jobban lehet fogni és nem kár, ha a csiszolókorong abból is lecsiszol egy kicsit ;-))

Előzmény: crash__override (6080)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6081
csíkostáTTú írta:

> Ez a szegény motor (Bühler) két fogaskeréken át hajta az M31 modell középső tengelyét, és csak azt.

Te, szvsz. ez még nem lenne baj. Az csak az európai modellgyártók szokása, hogy az összes tengelyt fogaskerékkel hajtanak meg. Amerikában az az általános, hogy rudazatos mozdonyoknak csak az egyik tengelyét hajtják, a többi kereket a rudazat hajtja. Csak az a feltétele, hogy a furatok pontosak legyenek, a hajtócsapok ne lötyögjenek (túlságosan) és az egy tengelyen lévô kerekek pontosan ki legyenek negyedelve (mind pont 90 fokban).

Én azonban inkább a hátsó tengelyt hajtanám fogaskerékkel. Ekkor a másik kettôt kompenzálni lehet. A vakforgattyús tengely egy kicsit macerás: mivel a levegôben forog, ha akadozik, nem forgatja tovább a többi!

Kérdés az is, hogy milyen Bühler motor van benne. Úgy tudom, a Bühler motorokat is, mint a legtöbb ilyen terméket, Kínában gyártják, és rettenetesen nagy a termékskála - hasonló, mint a Mabuchi. Van köztük igényes 5 pólusú motor gyűrűmágnessel is, meg szemét is, mint amit az ugrálós nyusziba építenek. Szvsz. kár egy értékes modellt egy szemét motorral tönkretenni.

Pl. a Roco motorok 5 pólusúak ferde légréssel, de nem gyűrűmágnessel. Amerikában csak 5 pólusú motorral ellátott modelleket árulnak - még a Mehanokat is!

Előzmény: Törölt nick (6068)
crash__override Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6080
Restellem, de csak a fekete mozdonyra emlekszem, meg arra, hogy majd lehidaltam, amikor a laprugokat meglattam rajta. Egyszeruen szep.
Előzmény: rezgaras (6078)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6079
JSB írta:

> Ott leszek mert mi is pakoljuk a lap kiállítási anyagát kifele

Kösz az elismerô szavakat. A lebontáskor sajnos nem megy, mert akit megkértem, hogy vigye oda, megesküdött rá, hogy senkinek semmilyen körülmények között nem adja oda. De november második felében Budapesten leszek, akkor össze lehet jönni.

> hozzá való teherszerelvénnyel, vagy vegyesvonattal (kocsi van) /snip/ egy sorozatot készíteni róla.

Igen, ez jó ötlet. Milyen kocsik? A Piko MÁV kocsik sajnos egy kicsit ütik, mert azok mind a 2. világháború után voltak a MÁV-nál, amikor viszont már rövid füstszekrényes 326-os nem volt, nem is beszélve a koronás címeres számtábláról.

> Ezek szerint három év munkája a 326?

Nem, igazából jóval több. Épp tegnap néztem meg a régi floppykat, és az elsô számítógépes vázlat 1991-bôl van. De a web-lapon a fotókon is a Copyright szöveg elsô éve a fényképezés dátuma. Ha jól emlékszem, a legrégebbi, a fôkeret oldallemezeinek a képe 1996-ból van. Tehát kb. akkor kezdtem az érdemi munkát.

Előzmény: JSB (6064)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6078
crash__override írta:

> rézgaras mozdonyát láttam,

Te a kitbôl épült porosz T3-ast (pici zöld) is kitették? Mert arról nem írt senki.

Előzmény: crash__override (6077)
crash__override Creative Commons License 2001.09.24 0 0 6077
Fényképezőgépet a PECSÁ-ba ? Minek ? Jobb ha nem örökíti meg senki sem...

Megnéztem. Elszörnyedtem. Nagymamám után szabadon : seggel jöttem ki. Hát nem semmi.

Belépek. Szemben egy Deák féle Szili húz egy hosszú szerelvényt. Ez igen. Ez a modulrendszer. Ezt erdemes megnezni. Közelebb mentem. Bár ne tettem volna. "Modulterepasztal", egy állomással, önmagába visszatérő pályával. Ok, kicsi a hely, kevés az üzemeltető... megértem. Azután megnéztem még közelebbről. Én azt hittem, hogy fűrészpopros terepasztal már nincs... de van. Zománcfestékkel festve. Az ágyazat a ROCO halvaszületett szivacs alja, kövek, festés nélkül. A váltókörzetben pedig a számítástechnikából ismert szürke szivacs a vágányok alatt. Ja, állítómű mindenütt a terepszint felett... Azt már nem iskérdezem, hogy a modulok milyen szabvány alapján lettek építve.
Üzemeltetés : 10-12 kocsis tehervonat kihúz pálya közepéig, majd onnan full sebességgel tolva vissza az állomásra. Állomáson három kitérön átmegy6 a vonat, ebből kettő kitérőállásban. Lestem, mikor zúg le a vonat az asztalról. Szerencsére nem történt meg... Mondjuk a járművek szépek voltak.

Tovább... A Gyermekvasút régi terepasztala MAVOE színekben... Mióta a Gyermekvasút eladta, azóta nem igazán lett hozzányúlva. Járnak rajta vonatok, ám négy körből egyben siklanak, mert az állomási peron el van deformálódva. Vonat siklik, szakad. Üzemeltető feje vörös, Vonat ezerrel visszatol, bele a siklott vonatrészbe, sikoljon ki az egesz. A harmadik ilyen akcioig birtam, amikor a fovonalon siklott vonatban tolatott bele a gyerek olyan sebességgel, hogy az egyik kocsit a mellékvonali töltésen lévő fák fogták meg.

Továbbállok. MAVOE modulterepasztal. Hát ezt sem tudom mikor modul. Maximum szegmensterepasztal, de inkább szétszedhető asztal. Terep nyema. Ezt miért kell kiállítani ?

Tovább is olyan asztalok, amelyeket nem kellett volna kiállítani.

A gyermekvasút asztala gyönyörű.

Vitrinek : rézgaras mozdonyát láttam, majd kijött a vitrinből. A vitrinek szépek voltak, bár lehetett látni ott is pár olyan dolgot, amin látszott, hogy csak azért van, hogy az üre hely fogyjon.

Látogatók : kevés. Nagyon kevés.

Konlúzió : lesz még LÁVA kiállítás a jövőben, azt kell majd megnézni.

Előzmény: Törölt nick (6067)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.23 0 0 6076
Szeva!
Persze, hogy tudunk találkozni. Esteleg egy mini-topic találkozó? Matiz? Ugyanis Ő is alapvetően elektronikus alkat, ha jól tudom... Küldtem egy mailt, éretsítést várok, aztán egyeztetünk. etwg úgyis vár valami reakciót tápügyben.
steve
Előzmény: Fecus (6074)
JSB Creative Commons License 2001.09.23 0 0 6075
extra.hu/vasutesmodell weben a vasuti hírek rovatban az október 7-i Strasshof-i LICAON ünnepségről minden, ami fontos, hogy dönteni tudjatok, kell-nem kell.
Mozdonylista mellékelve.
Fecus Creative Commons License 2001.09.22 0 0 6074
csíkostáTTú!

Kedden én is Bp.-en leszek. Tudunk találkozni? Egyeztetés? Sajnos az én időmet hétfő estig "töltik" a kollégák, csak akkor tudom mikor vagyok szabad.

Fecus

Előzmény: Törölt nick (6067)
luc72 Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6073
Szeva

Na jövő hétre legyűrtem a munkáimat, így a hét elején telcsizek.
Kezd össze állni a dolog.

Előzmény: JSB (6071)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6072
Mostan műxik! 2001.09.21.21h28.
Előzmény: JSB (6071)
JSB Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6071
rezgaras
Elnézést, de nem tudtasm, hogy a hosszú tűzszekrényes 326-on is dolgozol.
Esetleg nem a lapodon is szereplő Lukács Béla lesz belőle? Ugyanis az volt az 500. magyar mozdony.

Ezek szerint három év munkája a 326? Megérte, gyorsabban biztosan nem így sikerült volna.
Urak! Kegyeskedjetek rezgaras lapjait meglátogatni. Címek itt a topcon. Megéri!

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6070
Üdv KözöTTünk!

BR81: 5-8.000Ft között,
vagonok:500-900Ft között valahol, de igazából ez nagyon állapot függő. Sínek, váltók... Egy angolváltó kb. 1.200Ft körüli, a sínek meg egyben érnek valamit, de ma már csak keveset.

Minenkinek!
(Majdnem elfelejtettem)
Itt Pestlőrincen, az Üllői út - Lakatos u. sarkán van egy használtcikk bolt. Ha kifele jövünk a belvárosból, akkor a bal kéz felé esik, a villamossínek melletti szervíz útnál van. Feltűnt ebben a boltban néhány jó állapotban lévű H0 vagon: PIKO, Schicht, Kleinbahn. Vegyesen személy, teher. Van kéttengelyes személy, négytengelyes poggyász, étkező, hűtővagon, tartálykocsi, etc. Áruk: 500 - 1800Ft. A legdrágább egy CSD "Y" tipusú étkező, hibátlan állapotban. Akit érdekel fusson...
csíkos

Előzmény: amphora (6069)
amphora Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6069
Sziasztok TT hívők.

Szerintetek mennyit ér az alábbi összeállítás:

BR 81-es mozodony (kék borítású hungarocell dobozos
3 DR személykocsi (3 különbözö korszak)
4 2 tengelyes teherkocsi,
2 4 tengelyes tartálykocsi

4 új és 2 használt váltó
+kör és némi egyenes
elektromágneses szétkapcsoló

a 4 váltó kivételével minden használt.

Előzmény: Törölt nick (6067)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6068
A meghajtás a következő:
Lakik a kasztni elejében egy darab motor, lendkerék az nincs, habár hely az lenne rá. Ez a szegény motor (Bühler) két fogaskeréken át hajta az M31 modell középső tengelyét, és csak azt.
Többet nem tudok írni róla, mert nincs benne több...
Előzmény: rezgaras (6050)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6067
Hali Matiz!
Én is csak kedden tudom szabaddá tenni magam, egyeztetünk?

Bogár!
Fényképezőgépet vigyél! A videózáshoz túl kevés a fény a kiállításokon, fotózásnál meg van vaku...

luc72!
A DEÁK-féle M31 témában sajnos igazad van. Kuriózum volta miatt van értéke. Ha én csináltam volna, akkor nagyon szép, de profi munkának amatőr. A hajtás, a világítás megoldása igénytelen. Elveszett a modell a nyitott hűtőzsaluban, a festett géptérajtóban. A lényeg, hogy szépen fusson, meg tolató révén lassú menetben is biztosan működjön, az nincs meg.

csíkos

Előzmény: Törölt nick (6061)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6066
Hali!
Én, mint alapvetően "repülésőrült" meg nézegetek egy csomó egyéb külhoni szervert, azok mennek...
No comment...
steve
Előzmény: rezgaras (6045)
Förster Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6065
Esetleg érdekel-e valakit komplett motorszett, ami régi Piko mozdonyokba építhető ? Pontosbban BR 130, BR 01, BR 03, BR 41-be. A szett egy Bühler motorból két fogaskerékből egy motor tartó nyakból és egy röpsúlyból áll. A röpsúly sajnos csak a BR 130-ba fér bele. Azért van két fogaskerék is benne, mert a Bühler fordulatszáma 6850 és ez túl gyorssá tenné a mozdonyt. Így az eredeti 12/20 as áttételt 12/22-re kellett vűltoztatni. Mivel nem akart egyetlen forgácsoló sem ferdefogazású kereket készíteni, így kettőt kellett fogaztatni. Összesen 5 db szett maradt meg, beszerzési áron odaadom.
JSB Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6064
János!
Gratulálok a rövid tűzszekrényes 326 sor. mozdonyodhoz!
A kiállítás legjobb darabja.
Kár, hogy a képek nem egy kattra jönnek. Sajna ott nem lehet fényképezni, mert az üveg mindent elront, s még polárral sem megy. Záráskor ki veszi ki a mozdonyodat? Ott leszek mert mi is pakoljuk a lap kiállítási anyagát kifele. Szívesen lehoznánk az újságba, némi magyarázattal., mint az eredeti története, meg Te hogyan készítetted. erről némi beszámoló jól jönne.
Jó lenne műtermi körülmények között hozzá való teherszerelvénnyel, vagy vegyesvonattal ( kocsi van) méltó környezetben egy sorozatot készíteni róla.

Uraim! Tegnap is írtam tessék kimenni és megnézni érdemes.

A középső nagy terepaztalon fut Károly Imre MÁV 303 sor. mozdonya. Az a másik kiávló darab. Még negy öt szép modell van, de azok egy részét már Ti is ismeritek.

Előzmény: rezgaras (6063)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6063
Igen, úgy tudom kint van a PeCsában két modellem is. Akinek nincs alkalma megnézni ôket, vagy nem fér a vitrinhez a nagy tömegtôl :-))) az megnézheti ôket a web-oldalon:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/326/326_main_m.htm

A képek, köztük egész nagy is:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Picmenu/326pic_m.HTM

A másik modell:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/T3/T3_main_m.htm

(itt a szöveg még nincs készen)

A képek (egész nagyok ehhez nincsenek):

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Picmenu/T3pic_m.htm

Sok szerencsét.

V43 2376 Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6062
Holnap lesz Börze ?
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6061
Nem kérdés, fényképezőt vigyél. Személy szerint ha ki tudok egyáltalán menni, jövő hét elején tudok csak... (kedden).
Előzmény: BoGar (6060)
BoGar Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6060
Sziasztok!

Most azon gondolkozom érdemes-e videeokamerával kimenni, vagy inkább fényképezőgépet vigyek?? (Bocs, nem akartam fellengzős lenni, de tényleg nem tudom melyik a jobb ilyenekre.)

Más: Zsolt (by ex bhv): Kint leszel-e te vagy a Pannonos kocsi valamikor és elő lehet-e fizetni rá??

Üdv: BoGár

sansan Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6059
Mivel Sikerült eljutni Szombathelyre,megnéztem 101-ék boltját.
Helyes kis üzlet,egész jó választékkal.Látszik,hogy elhivatott emberek dolgoznak benne.

Más:Matiz utalt a V&M őszi számára.a MÁV és trianon.Türelmetlenül várom!(elég jó témákat talál JSB)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.21 0 0 6058
Bövebb info? Mettől meddig, hány órakor, mit és miért?
Előzmény: JSB (6056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!