Jobb boltokban lehet kapni leválaszto sprayt (Trennmittel- Separator), amivel ha befujsz bármit az megakadályozza, hogy oda ragadjon.
De esetleg vehetsz viaszos butorfényezöt is - a folyadék jobb, ha krém van azt old fel mosobenzinben. Ezzel az anyaggal kenyd be a felületeket, hagyd megszáradni, és meglátod hogy nem ragad oda a gipsz.
Az a baj, hogy a "matiz_a" accountom már tele van, a "matiz_c"-nek ez adta meg a végső lökést, ugyanis megtelt..úgyhogy amint lesz időm, készítek "matiz_b" -t is :-) A tár.hu-n 1024x768-ban vannak a képek, ott nincs helykorlátozás, még mindíg reménykedem, hogy az index bővíti a kapacitását külföld felé.
Na ezért ajánlottam a lamináltat (laminált faforgácslap, amibôl a konyhabútorok vannak). Az nagyon síma és nem ragad rá. Persze ha felületi struktúrát akarsz, akkor más kell.
Én egyébként sokszor öntöttem már gipsz-kockákat úgy, hogy a lamináltra Legoból készítettem keretet. A keretbe öntött kockák simák és derékszögűek. Csak arra kell vigyázni, hogy a Lego kockák belsejébe ne kerüljön gipsz, mert azt nem egyszerű kiszedni.
Kiváncsi vagyok, ki tudja-e valaki találni, mi a fenének kellett nekem derékszögű gipsz kocka! (etwg csak a második fordulóban indulhat ;-))))
Egyébként tetszettek a fotók. Szvsz. lehetne egy kicsit nagyobb kivitelben is felrakni, pl. 800x600-asban, akkor jobban látszanak a részletek. Vagy azt nem engedik? Helyes kis terepasztal - kár, hogy német ;-))))
Na, ma a szabad perceimben kiserletezgettem a peronnal. Elso nekifutasra egy pozdorja lapon ontottem ki 4 elemet. Ebbol ketto sajna odaragadt :-) igy nem tudtam egeszben leszedni. A kovetkezo nekifutasnal mar osszeragasztottam a szeleket es igy ontottem ki az egeszet, alaja vekony papircsikot tettem. Igy mar sikerult a dolog. A fel- es lehajtokat meg nem volt idom megcsinalni, mert az ott helyben kell majd kiontenem az asztalon. Fenykepezni nem volt idom, csak 3 kep keszult, azon sem sok latszik... A jardat is elkezdtem, az egyszerubb, abbol egy csikot teljesen megcsinaltam, de meg 1-2 helyen festest fog kapni, koszolom majd. Szoval enyi jutott mara, majd szombaton remelhetoleg be tudom fejezni a peronokat. Egyebkent gipsszel kionte nagyon jol mutat, olyan hatasu, mintha tenyleg beton lenne. (Talan a papir anyaga tette..)
Általam nem ismert okoból nem kaptam rá felhatalmazást, hogy részleteket írjak, ezért akit az állás érdekel, hívja az említett telefonszámot!
A bolt pontos helyéről meg csak írhatok majd részleteket a megnyitás után...
Általam nem ismert okoból nem kaptam rá felhatalmazást, hogy részleteket írjak, ezért akit az állás érdekel, hívja az említett telefonszámot!
A bolt pontos helyéről meg csak írhatok majd részleteket a megnyitás után... Sőt, szerintem már a MAVOE kiállításon is megtudhatod, hogy hol nyílik!
Gondoltam hogy Budapest, csak azert nem artott volna eleve hozzatenni... Ha majd megirod, hogy pontosan hol nyilik a bolt, - vasarlokent - biztosan benezek.
Üdv. rezgaras!
Itt tul.keppen a 25-30 éves PIKO,Klein,...stb.
gyüjteményből származó vagonokról van szó.
De azt hiszem "a puding próbája..." ami "kattog"
az kerékcsere.
> a műanyag kerék _nem jó_ a 2.1-es sínre, mert kattog a talpfákon
Ja persze, de nem azért, mert műanyag, hanem azért, mert túl magas a nyomkarimája. Egyébként állítólag a Roco 2,1mm-es sín ebbôl a szempontból egy kicsit jobb, mint a többi. (a síncsavar-utánzatok egy kicsit mélyebben vannak)
Az az igazság, hogy szvsz. az ablakokat és ablakkereteket nem kellene papírból készíteni. Nem is láttam még ilyesmit soha. Ezért azt tanácsolnám, hogy - amennyiben nincsen valami speciális indokod a papír használatára - nézz körül más technológiák környékén is.
Az egyik megoldás a műanyag fröccsöntés. Jóllehet, azt írod:
> Egy mellékvonali típusépülethez legalább 6-8 féle bélyeg kellene...
Szerintem ez egy kicsit túlzás. Amikor felmértem a dolgot, azt találtam, hogy egyféle ajtó és kétféle ablak van. De mindegy, a fô kérdés a technológia.
Műanyagból szvsz. egy kisiparos sok ezret készít el, a kérdés a fröccsöntô forma. Ez általában igen drága, de úgy tudom, hogy az ár nagyon függ a nagyságtól. Az ablakok egy kicsi öntvényen is elférnek, tehát olcsóbb lehet, mint mondjuk egy mozdonytest. De ki lehet önteni uretánból is. Van aki hasonló struktúrákat fehérfémbôl önt, centrifugál-öntéssel. Meg fogom keresni a linket az Interneten, most sajnos elvesztettem. Szokásos még hasonló struktúrákat vékony funírlemezbôl lézerrel vagy nagynyomású vízsugárral kivágni, így készülnek a fa hajómodellek alkatrészei (Krick). Szóval ötletem még van, amíg a libák mind meg nem döglöttek! ;-))))