Szia Matil!
Mit szólnak a régi PIKO kocsik a 2.1-es váltókhoz?
Próbáltad már? (vagy esetleg kerék csere?)
Ugyanis most tartok egy előzetes "beszerzési"
akció elején és nem minden léptezik 2.5-ösben ami
kellene.Viszont a ROCO LINE jó megoldásnak tünik.
Üdv.! lelketlen
Október 1-én nyíló vasútmodellboltba hármunk mellé keresünk még két, (lehetőleg teljes munkaidős) eladót. Gyakorlat nem feltétlen szükséges, elhivatottság annál inkább. A részletekért hívd ezt a számot: 20/376-49-49
Rézgarasnak és persze másoknak is:
A MAVOE kiállítás friss információim szerint szeptember 28-án kezdődik a Pecsában.
Természetesen gondoltam a sorozatgyártásra, de...
De manuálisan lehetetlen, mert nem lehet lépést tartani az igényekkel, mennyiségileg. A speciális kézi kivágószerszámok annyira drágák, hogy sosem hozzák be az árukat. Egy 100000 forintos bélyeggel jó pár ezer, tízezer ablakot kellene készíteni. Egy mellékvonali típusépülethez legalább 6-8 féle bélyeg kellene...
Van gépesített megoldás is, de ahhoz először megfelelő médiát (nyersanyagot) kellene keresni, hogy a gép elboldoguljon vele. Jelen ismereteim szerint pepírból nem létezik, vagy csak komoly kompromisszumokkal, és nem folymatos abból a lemezfajtából az ellátát. És ugye meg kellene venni a gépet, amiből a legkisebb is 500000 forint, az üzemeltetés költségét egyelőre megbecsülni sem tudom.
A legvalószínűbb ötletem, hogy szervezek egy kis manufakturát, ahol bedolgozó(k) segítségével elkezdünk - várhatóan még az idén - egy kis próbatermelést. Egy biztos: nehéz lesz az árat egyszerre alacsonyan is tartani, meg abból némi kis haszonra is szert tenni...
Most tudtam megnézni először a honlapodat, de már most sokat segített épületkészítésben.Remélem továbbra is meg tudom majd nézni, mert nagyon tetszik.
Más:most fogtam hozzá a terepasztal építéshez. Az alapja léckeretre csavarozott farostlemez.Mérete 1*2m.Már ráragasztottam a parafa ágyazatot.Most a vezetékezéssel tötltöm az időmet.Egyébként a motívum egy kétvágányú vonal kisebb állomással és három rakodóvágánnyal. Az asztal egyrészén egy domb lesz melyen alagút megy keresztül.A korszak napjainkban.
Egyelőre ennyi
> csinálni kéne egy kartonmodell épületet, és kapcsolatban vagyok egy nyomdával
Szvsz. ez egy nagyon jó ötlet, de nem egészen ugyanaz, mint a karton.
Amerikában van egy kiadó (Dover Books), akik számtalan füzetet jelentettek meg mindenféle, fôleg régi épülettel, amiket ki lehet vágni és összeragasztani (mind 1:87). Az épületek szép színesek és egész jól néznek ki - pár méter távolságról, félig behúnyt szemmel nézve (tehát háttérépületnek egy terepasztalra...). A baj velük szvsz., hogy a kivágós papírnak nincsen igazi vastagsága, így az ablakok, ajtók csak fel vannak nyomtatva, de az egésznek nincs mélysége. A valódi karton más, az akár 1mm vastag is lehet és tartása van. Viszont azt hiszem, nem lehet egyszerűen nyomtatni. Elvileg rá lehet egy vékony, nyomtatott papírt kasírozni. Vágni sem lehet ollóval, csak szikével.
Hello mindenkinek.
végre sikerült üzemképessé tenni a VT 135 ös motorkocsimat.Nem tud valaki hozzá eladó pótkocsit legalább egyet de csak bordó-elefántcsont szinüt?
Nem gondoltál soha arra, hogy sorozatgyártásba (gyártatásba) kezdesz? Most azért kérdem, mert nekünk TT-seknek különösen sovány a MÁV ellátásunk. Tudom, ez nagy feladat, meg igen sok munka, de...
TT méretben a MÁV szabványú II. osztályú fővonali felvételi épület kb. 13 x 22 cm. Szerintem ez nem veszélyesen nagy. Bár egy zsúfolt asztalon biztosan.
Egyébként korábban én is mellékvonali típustervekkel kezdtem, jó pár darab készült belőlük, a börzén is lehetett kapni.
Fővonaliból ez volt az egyetlen, szabványterv alapján, de elég jól sikerült... Hálás téma: Biatorbágy régi felvételi épülete.
Fűzfő épületét konkrét megrendelésre készítettem, az eredeti színben. Ez a sárga tükrözés azért készült, mert méretben akkora, mint amit az új megrendelő akart, és a már adoptált tervek alapján gyorsan elkészíthető volt...
Akkor innen van. JSB-vel tervezgetjük, hogy csinálni kéne egy kartonmodell épületet, és kapcsolatban vagyok egy nyomdával, amelyik olcsó, jó, és nem ráz (sem meg, sem át).
Tökéletes, erre a megoldásra - fejjel lefelé - még nem gondoltam! Csütörtökön próbálkozom, megírom mire jutok! A kapcsoló nem sürgős, az a legkevesebb, majd ha már járhatnak a vonatok akkor lesz igazán aktuális. Köszi.
Nem vagyok biztos abban, hogy jól értettem a problémát. Ha jól értettem, akkor az az ötletem, hogy öntsd ki gipszbôl, de _fejjel lefelé_! Azaz, veszel egy sima lapot (laminált), elkészíted a peron keretét rajta, és kiöntöd gipsszel. Ekkor a kiszedás után a teteje gyönyörű síma lesz, az élei meg sarkosak. Az alja nem lesz síma, de azt meg többé-kevésbé csiszolópapíron való huzigatással le lehet simítani, és amúgy sem látszik.
> ...a szemelykocsikat osszehuzza az uj kapcsolo. Allitolag az univerzalis is tudja ezt, probalta valaki mar?
Igen. Nagyon jó az univerzális. Kapcsolódik más kapcsolókkal, saját magával mereven is, egy nagyon szellemes megoldással. Nagyon biztosan kapcsolódik. Az egyetlen baja szvsz., hogy egy kicsit bumszli. Ennek az az oka, hogy a többi idegen kapcsolóval úgy kapcsolódik, hogy _körülveszi_ a másik kapcsoló ütközôfelületét, azaz az univerzális kapcsoló feje szükségképpen nagyobb, mint a szokásos kapcsolók feje (hogy körbe tudja venni azt). Nekem van egy dobozzal, megmutathatom, ha tudsz várni novemberig.
rézgaras:
"Azonban szvsz. üzleti célból inkább egyszerűbb modellekkel kellene kezdeni, elsôsorban kereslet. A magyar szabványtipusok pedig szerintem jó alanyok a modulrendszerű modellekhez."
> Nem értem az első mondatot... Hogy jön ide az üzleti cél?
Úgy gondoltam, hogy ha eladásra akarod gyártani a házakat. Az igaz, hogy a bemutatott épületeidbôl kettô felvételi épület, de meglehetôsen nagy és ritka. Az is igaz, hogy a németeknél kapható olyan nagy állomásépület is, mint Bonn (Pola?). De szvsz. a modellezôk többsége mégiscsak kisebb állomásokat keres, mert a terepasztala is kicsi, amit egy nagy állomás optikailag agyonnyomna. Tehát én a mellékvonali típustervekben utaznák inkább. Az eredetibôl meg jó sok volt a Kárpát medencében.
> a házak minden alkatrésze (ablak, ajtó, lépcső, "stukkó", rács, korlát stb. - különböző fajtájú és minőségű - kartonból van.
Van Németországban egy pofa, aki szintén mindent kartonból épít, még vasúti kocsit is. Volt róla egy jó cikk a HP1 újságban (Willy Kosak lapja). Ha érdekel, elôkereshetem, mert asszem véletlen pont ez a példány van meg.
Ma nagyon elvacakoltam az Orienttel. Csupa olasz (részben földi) viszi és ellubickoltam az olaszban(spagetti nem válik vízzé). Laschiate mi cantare(néha)
Reggel átküldöm, mekkora lehet egy kép max.?
BRAWA BR211 ara Modell Kiteknel 42 ezer HUF, legalabbis ennyi volt rairva.... Van meg ott sok finomsag, az osszes festesi variacio. Viszont van nalul DR V100-is, szinten BRAWA, de csak a narancssarga es piros valtozat :-(( a bordo nincs....kar.
A peronrol majd mailt kuldok, viszont Te is kuldd a mailt a felteendo dolgokkal, a metros dolog most megy fel nemsokara.
Hello!
Csak most találtam rá erre az igen érdekes fórumra. Engem is igen érdekel a vasút modelezés.
Ezért nagyon hálás lennék ha valaki tudna nekem küldeni képet TERVRAJZOT információt..stb. a Bzmot motorkocsiról vagy a V43-as típusú villanymozdonyról. A gunner@freestart.hu -ra
Egyébként HO-ban utazom, és ezentúl figyelemmel fogom kisérni ezt az igen jó fórumot:) hátha én is tudok segíteni valakinek.
Nos mea culpa, mea maxima culpa. Az az átkozott Schwung!
A BRAWA és a Gützold az azonos gépek, azaz DR.65-10(persze index 10, a fene tudja topicon hogy kell csinálni).
Változatlanul BRAWAT ajánlom? mert Gützi 495DEM, BRAWA 449DEM. Osztán: Brawa 159 vonóerő előre, 107 hátra, de ha a lemezrugőt a futóvázban elhajlítod (avagy kiveszed) egyből 149 lesz, ami szinte optimális, mert ugyi a szertartálos mongyinak oda-vissza azonosan illik húznia. Gützi előre 171, hátra 124 gramm, nem javítható, mert a hajtást csigatengellyel a hátsó ( a valódinál futő) forgóvázban helyezték el. A vonóerő émiá, nem korrigálható ( kukát kivéve, ahol ua.) A két gépet kissé lólábasan 99/8 (BRAWA) és 99/5 (Gützi) tesztelték. A kaszni BRAWA-nál jobb, mert az Indusi vezeték 0,5 mm(!) is van és nem törik. Mögötte légrés, ahogy illik, Ez eddig csak BR-nek sikeredett. Ezen túlmenően BR rudazata javarészt fotómaratott.
Nos ennyit itt, mert nem kívánom kész (tartalék) tesztünket végig leírni(no meg elsütni). Egy bizti, : BR65 nem ér 500 márkát - márha nem aranyból van. Persze akkor is csak törtaranyban, mert ugyan kinek kéne fazonáron.
Mas:
Megneztem az Erkel utcaban a BRAWA 211-es modellt, gyonyoru, ilyennek kell lennie. Meg fogom venni, legalabb lesz valami, ami a felsovezetek kiepitesere osztokeljen :-))
A peron ugyben nem ad senki otletet?
Es megint mas: ha a hagyomanyos kupplungrol atternek masfajtara, akkor a ROCO felet vagy az univerzalisat valasszam? A ROCO csak ROCOval kapcsolhato, az univerzalis pedig a regi fajtaval is. Azert cserelnem le, hogy a szemelykocsikat osszehuzza az uj kapcsolo. Allitolag az univerzalis is tudja ezt, probalta valaki mar?
A kérdés csak az, hogy melyiket akarod, ui. a Fleischmann 65 ami tökéletes modell (1:87) és Gützold azonos gépről szóé, a nyugati változatról. Brawa az NDK (volt keletnémet) gép modelljét képezte le, és ebben egyedül álló. A három között ha döűnteni kell(ugyan miért lennék részrehajló, hűiszen az újság méréseinek valóságtartalma adja a minőséget, s nekünk nem fizetnek (mont nyugaton) előre az "eredményért". Kis lap mondhat igazat!.
Nos: BRAWA-Fleischmann(izlés kérdése-holtverseny, BRAWA valamivel jobb, de a különbséget asztalon úgy sem használod ki),Gützold a sorrend.
Plusz Gützold ahhoz képes túl borsos áron kínálja magát. Brawa és Fleischmann árában van, ha ott vaszad ahol árában adják.
Ha technikai részletek érdekelnek, adj emilt, mert a többiek elalszanak az unalomtól ha hosszan elemezzük a mongyikat.
Jövő héten légy szíves telefonon keresni, van számodra egy három méter hosszú eredtiről másolt északi fűtőház 1:100 helyszínrajz, teljes vágányhálózattal.
M62nek én mondtam, hogy ha a füstinek a tervrajza meg lesz, akkor csikosháTTú mondta, papírból el lehet készíteni a házakat, és erre van valaki ismerőse. Tehát a félre értés innen ered.
Más
Srácok szerintetek
Gützold vagy Brawa BR65 mert valaki a Brawara esküszik, de olyat is halottam, hogy a Miba tesztbe a Gützold volt a jobb. Brawat láttam, fogtam is a kezembe, és láttam működni, eddig + is a kép róla, de Gützit látott innen valaki?
Megint más
Az Erkelben sok szép magyar cucc készült, volt most egy MÁVos 6 vagonból álló Express szerelvény Saschen kocsikból átalakítva, minden részletre oda figyelve, de az ára nagyon súlyos 140000 Ft.
Kivánok!
12 fröccs öntés után én sem tudnám összerakni.-)))
Viccet félre!
Szóval dehogy akarok én kötözködni! Ha így érezted akkor ezer bocs, visszavonom az egészet!
Én azt szeretném, ha bemegyek a modellboltba, rábökök egy M62 187 kolléga által kitalált ház modelljére, megveszem, otthon összerakom, és felteszem a MÁV pályámra, és gyönyörködöm.
Most meg álmodozom...
Az információd fals, nem készítek házakat, csak saját magamnak volt egy-két kísérletem.
"Illesztő fülről" nem volt szó. Ezt Te találtad ki...
Illesztő peremről volt szó meg fülekről... külön... És nem lustaság miatt nincs. Én össze tudom állítani így is, akkor meg minek legyen rajta? Mellesleg papírról van szó, ami eleve egy sík valami. Nincsenek rajta peremek meg fülek. Persze a fröccsöntés (meg a fröccs öntés :-)) esetén sokkal egyszerűbb lenne ilyen extra részleteket előállítani.
Miért érzem úgy, hogy csak kötözködni akarsz? Úgy tudom, Te is készítesz házakat, másoknak is. Persze lehet, hogy akitől hallottam, csak rosszul tudja. Azokból mikor lesz sorozatgyártás? Gondolom akkor, amikor nálam is. Vajon miért...? :-)
Köszi! A hangját hallottam, de OFF
Éppen Veres Zolikának a videó anyagát másoltam át, és a kamerával, mert az SVHS editáló gépemnek lepukkant a hangja. Holnap, ha az időjárás is engedi záró buli a Kiliti műrepülő EB-n.
ON