Keresés

Részletes keresés

lelketlen Creative Commons License 2001.09.04 0 0 5838
Szia Matil!
Mit szólnak a régi PIKO kocsik a 2.1-es váltókhoz?
Próbáltad már? (vagy esetleg kerék csere?)
Ugyanis most tartok egy előzetes "beszerzési"
akció elején és nem minden léptezik 2.5-ösben ami
kellene.Viszont a ROCO LINE jó megoldásnak tünik.
Üdv.! lelketlen
Előzmény: Törölt nick (5828)
TEE Creative Commons License 2001.09.04 0 0 5837
Álláslehetőség!

Október 1-én nyíló vasútmodellboltba hármunk mellé keresünk még két, (lehetőleg teljes munkaidős) eladót. Gyakorlat nem feltétlen szükséges, elhivatottság annál inkább. A részletekért hívd ezt a számot: 20/376-49-49

Rézgarasnak és persze másoknak is:
A MAVOE kiállítás friss információim szerint szeptember 28-án kezdődik a Pecsában.

TEE

Előzmény: crash__override (5665)
M62 187 Creative Commons License 2001.09.04 0 0 5836
Rézgaras minden szavával egyetértek...
Előzmény: rezgaras (5833)
M62 187 Creative Commons License 2001.09.04 0 0 5835
Természetesen gondoltam a sorozatgyártásra, de...
De manuálisan lehetetlen, mert nem lehet lépést tartani az igényekkel, mennyiségileg. A speciális kézi kivágószerszámok annyira drágák, hogy sosem hozzák be az árukat. Egy 100000 forintos bélyeggel jó pár ezer, tízezer ablakot kellene készíteni. Egy mellékvonali típusépülethez legalább 6-8 féle bélyeg kellene...
Van gépesített megoldás is, de ahhoz először megfelelő médiát (nyersanyagot) kellene keresni, hogy a gép elboldoguljon vele. Jelen ismereteim szerint pepírból nem létezik, vagy csak komoly kompromisszumokkal, és nem folymatos abból a lemezfajtából az ellátát. És ugye meg kellene venni a gépet, amiből a legkisebb is 500000 forint, az üzemeltetés költségét egyelőre megbecsülni sem tudom.
A legvalószínűbb ötletem, hogy szervezek egy kis manufakturát, ahol bedolgozó(k) segítségével elkezdünk - várhatóan még az idén - egy kis próbatermelést. Egy biztos: nehéz lesz az árat egyszerre alacsonyan is tartani, meg abból némi kis haszonra is szert tenni...
Előzmény: Törölt nick (5831)
cst Creative Commons License 2001.09.04 0 0 5834
Üdv!

Rézgaras!

Most tudtam megnézni először a honlapodat, de már most sokat segített épületkészítésben.Remélem továbbra is meg tudom majd nézni, mert nagyon tetszik.

Más:most fogtam hozzá a terepasztal építéshez. Az alapja léckeretre csavarozott farostlemez.Mérete 1*2m.Már ráragasztottam a parafa ágyazatot.Most a vezetékezéssel tötltöm az időmet.Egyébként a motívum egy kétvágányú vonal kisebb állomással és három rakodóvágánnyal. Az asztal egyrészén egy domb lesz melyen alagút megy keresztül.A korszak napjainkban.
Egyelőre ennyi

Tamás

rezgaras Creative Commons License 2001.09.04 0 0 5833
csíkostáTTú írta:

> csinálni kéne egy kartonmodell épületet, és kapcsolatban vagyok egy nyomdával

Szvsz. ez egy nagyon jó ötlet, de nem egészen ugyanaz, mint a karton.

Amerikában van egy kiadó (Dover Books), akik számtalan füzetet jelentettek meg mindenféle, fôleg régi épülettel, amiket ki lehet vágni és összeragasztani (mind 1:87). Az épületek szép színesek és egész jól néznek ki - pár méter távolságról, félig behúnyt szemmel nézve (tehát háttérépületnek egy terepasztalra...). A baj velük szvsz., hogy a kivágós papírnak nincsen igazi vastagsága, így az ablakok, ajtók csak fel vannak nyomtatva, de az egésznek nincs mélysége. A valódi karton más, az akár 1mm vastag is lehet és tartása van. Viszont azt hiszem, nem lehet egyszerűen nyomtatni. Elvileg rá lehet egy vékony, nyomtatott papírt kasírozni. Vágni sem lehet ollóval, csak szikével.

Előzmény: Törölt nick (5829)
djt-122 Creative Commons License 2001.09.04 0 0 5832
Hello mindenkinek.
végre sikerült üzemképessé tenni a VT 135 ös motorkocsimat.Nem tud valaki hozzá eladó pótkocsit legalább egyet de csak bordó-elefántcsont szinüt?
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5831
Na most akkor nehogy félreértsd!

Nem gondoltál soha arra, hogy sorozatgyártásba (gyártatásba) kezdesz? Most azért kérdem, mert nekünk TT-seknek különösen sovány a MÁV ellátásunk. Tudom, ez nagy feladat, meg igen sok munka, de...

steve

Előzmény: M62 187 (5830)
M62 187 Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5830
TT méretben a MÁV szabványú II. osztályú fővonali felvételi épület kb. 13 x 22 cm. Szerintem ez nem veszélyesen nagy. Bár egy zsúfolt asztalon biztosan.
Egyébként korábban én is mellékvonali típustervekkel kezdtem, jó pár darab készült belőlük, a börzén is lehetett kapni.
Fővonaliból ez volt az egyetlen, szabványterv alapján, de elég jól sikerült... Hálás téma: Biatorbágy régi felvételi épülete.

Fűzfő épületét konkrét megrendelésre készítettem, az eredeti színben. Ez a sárga tükrözés azért készült, mert méretben akkora, mint amit az új megrendelő akart, és a már adoptált tervek alapján gyorsan elkészíthető volt...

Előzmény: rezgaras (5825)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5829
Ahha!

Akkor innen van. JSB-vel tervezgetjük, hogy csinálni kéne egy kartonmodell épületet, és kapcsolatban vagyok egy nyomdával, amelyik olcsó, jó, és nem ráz (sem meg, sem át).

steve

Előzmény: luc72 (5814)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5828
Tökéletes, erre a megoldásra - fejjel lefelé - még nem gondoltam! Csütörtökön próbálkozom, megírom mire jutok! A kapcsoló nem sürgős, az a legkevesebb, majd ha már járhatnak a vonatok akkor lesz igazán aktuális. Köszi.
Előzmény: rezgaras (5827)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5827
Matiz írta:

> A peron ugyben nem ad senki otletet?

Nem vagyok biztos abban, hogy jól értettem a problémát. Ha jól értettem, akkor az az ötletem, hogy öntsd ki gipszbôl, de _fejjel lefelé_! Azaz, veszel egy sima lapot (laminált), elkészíted a peron keretét rajta, és kiöntöd gipsszel. Ekkor a kiszedás után a teteje gyönyörű síma lesz, az élei meg sarkosak. Az alja nem lesz síma, de azt meg többé-kevésbé csiszolópapíron való huzigatással le lehet simítani, és amúgy sem látszik.

> ...a szemelykocsikat osszehuzza az uj kapcsolo. Allitolag az univerzalis is tudja ezt, probalta valaki mar?

Igen. Nagyon jó az univerzális. Kapcsolódik más kapcsolókkal, saját magával mereven is, egy nagyon szellemes megoldással. Nagyon biztosan kapcsolódik. Az egyetlen baja szvsz., hogy egy kicsit bumszli. Ennek az az oka, hogy a többi idegen kapcsolóval úgy kapcsolódik, hogy _körülveszi_ a másik kapcsoló ütközôfelületét, azaz az univerzális kapcsoló feje szükségképpen nagyobb, mint a szokásos kapcsolók feje (hogy körbe tudja venni azt). Nekem van egy dobozzal, megmutathatom, ha tudsz várni novemberig.

Előzmény: Törölt nick (5816)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5826
by az ex bhv írta:

> valamikor Novemberben lesz nyílt nap nálunk

Tudod már pontosan, mikor?

És tudja valaki, hogy mikor lesz a MAVOE idei kiállítása a Pecsában?

Előzmény: by az ex bhv (5808)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5825
M62 187 írta:

rézgaras:
"Azonban szvsz. üzleti célból inkább egyszerűbb modellekkel kellene kezdeni, elsôsorban kereslet. A magyar szabványtipusok pedig szerintem jó alanyok a modulrendszerű modellekhez."

> Nem értem az első mondatot... Hogy jön ide az üzleti cél?

Úgy gondoltam, hogy ha eladásra akarod gyártani a házakat. Az igaz, hogy a bemutatott épületeidbôl kettô felvételi épület, de meglehetôsen nagy és ritka. Az is igaz, hogy a németeknél kapható olyan nagy állomásépület is, mint Bonn (Pola?). De szvsz. a modellezôk többsége mégiscsak kisebb állomásokat keres, mert a terepasztala is kicsi, amit egy nagy állomás optikailag agyonnyomna. Tehát én a mellékvonali típustervekben utaznák inkább. Az eredetibôl meg jó sok volt a Kárpát medencében.

Ha még nem olvastad volna:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/Station/Sta_main_m.htm

> a házak minden alkatrésze (ablak, ajtó, lépcső, "stukkó", rács, korlát stb. - különböző fajtájú és minőségű - kartonból van.

Van Németországban egy pofa, aki szintén mindent kartonból épít, még vasúti kocsit is. Volt róla egy jó cikk a HP1 újságban (Willy Kosak lapja). Ha érdekel, elôkereshetem, mert asszem véletlen pont ez a példány van meg.

Előzmény: M62 187 (5804)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5824
Matiz írta:

> ha kiég az izzó, azt sem tudom, honnan szerzek majd....

Rizsszem izzót lehet szerezni elektromikai boltokban. Szvsz. Conradnak is van.

Előzmény: Törölt nick (5793)
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5823
Kösz!

Ma nagyon elvacakoltam az Orienttel. Csupa olasz (részben földi) viszi és ellubickoltam az olaszban(spagetti nem válik vízzé). Laschiate mi cantare(néha)
Reggel átküldöm, mekkora lehet egy kép max.?

Előzmény: Törölt nick (5820)
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5822
emil nuku, ism. ha lehet.
Kösz!

Mikor gyüssz, témamegrágás.

Jövő héten illő lenne őszi előzetes címlista a netere az Uraknak(HÓLGYEKNEK ) is.

Előzmény: Kisbuta (5821)
Kisbuta Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5821
JSB!

Mail ment, válasz azonban nem jött!

???

Kisbuta

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5820
Hello!

BRAWA BR211 ara Modell Kiteknel 42 ezer HUF, legalabbis ennyi volt rairva.... Van meg ott sok finomsag, az osszes festesi variacio. Viszont van nalul DR V100-is, szinten BRAWA, de csak a narancssarga es piros valtozat :-(( a bordo nincs....kar.

A peronrol majd mailt kuldok, viszont Te is kuldd a mailt a felteendo dolgokkal, a metros dolog most megy fel nemsokara.

udv

Előzmény: JSB (5819)
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5819
Milyen peron ügyben? Sorry vasárnap esti lustaság, de nem keresgélek, merre volt amit kérdeztél. Scusi! Mille grazie!

Bravo BRAWA, egyetértek, de nem csak úgy, hanem mérten.

Persze 449 DEM az nem 82500 fricsesz , amennyiért nálunk vesztegetik. Kinn utazással, + tejeskávé-kuglof Sachernél is olcsóbb.
Na majd az EU-ban!

PS.: Lenne némi Orient a WEB-re, persze a Märklin digi átépítés mellé. Szerkesztő Úr, vélemény?

Előzmény: Törölt nick (5816)
Arsenal Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5818
Hello!
Csak most találtam rá erre az igen érdekes fórumra. Engem is igen érdekel a vasút modelezés.
Ezért nagyon hálás lennék ha valaki tudna nekem küldeni képet TERVRAJZOT információt..stb. a Bzmot motorkocsiról vagy a V43-as típusú villanymozdonyról. A gunner@freestart.hu -ra
Egyébként HO-ban utazom, és ezentúl figyelemmel fogom kisérni ezt az igen jó fórumot:) hátha én is tudok segíteni valakinek.
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5817
Nos mea culpa, mea maxima culpa. Az az átkozott Schwung!

A BRAWA és a Gützold az azonos gépek, azaz DR.65-10(persze index 10, a fene tudja topicon hogy kell csinálni).

Változatlanul BRAWAT ajánlom? mert Gützi 495DEM, BRAWA 449DEM. Osztán: Brawa 159 vonóerő előre, 107 hátra, de ha a lemezrugőt a futóvázban elhajlítod (avagy kiveszed) egyből 149 lesz, ami szinte optimális, mert ugyi a szertartálos mongyinak oda-vissza azonosan illik húznia. Gützi előre 171, hátra 124 gramm, nem javítható, mert a hajtást csigatengellyel a hátsó ( a valódinál futő) forgóvázban helyezték el. A vonóerő émiá, nem korrigálható ( kukát kivéve, ahol ua.) A két gépet kissé lólábasan 99/8 (BRAWA) és 99/5 (Gützi) tesztelték. A kaszni BRAWA-nál jobb, mert az Indusi vezeték 0,5 mm(!) is van és nem törik. Mögötte légrés, ahogy illik, Ez eddig csak BR-nek sikeredett. Ezen túlmenően BR rudazata javarészt fotómaratott.

Nos ennyit itt, mert nem kívánom kész (tartalék) tesztünket végig leírni(no meg elsütni). Egy bizti, : BR65 nem ér 500 márkát - márha nem aranyból van. Persze akkor is csak törtaranyban, mert ugyan kinek kéne fazonáron.

Előzmény: luc72 (5814)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5816
Hallo!

Luc72:
Vegyel BRAWA-t, vidd haza es csodald :-))

Mas:
Megneztem az Erkel utcaban a BRAWA 211-es modellt, gyonyoru, ilyennek kell lennie. Meg fogom venni, legalabb lesz valami, ami a felsovezetek kiepitesere osztokeljen :-))

A peron ugyben nem ad senki otletet?

Es megint mas: ha a hagyomanyos kupplungrol atternek masfajtara, akkor a ROCO felet vagy az univerzalisat valasszam? A ROCO csak ROCOval kapcsolhato, az univerzalis pedig a regi fajtaval is. Azert cserelnem le, hogy a szemelykocsikat osszehuzza az uj kapcsolo. Allitolag az univerzalis is tudja ezt, probalta valaki mar?

udv

Előzmény: luc72 (5814)
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5815
A kérdés csak az, hogy melyiket akarod, ui. a Fleischmann 65 ami tökéletes modell (1:87) és Gützold azonos gépről szóé, a nyugati változatról. Brawa az NDK (volt keletnémet) gép modelljét képezte le, és ebben egyedül álló. A három között ha döűnteni kell(ugyan miért lennék részrehajló, hűiszen az újság méréseinek valóságtartalma adja a minőséget, s nekünk nem fizetnek (mont nyugaton) előre az "eredményért". Kis lap mondhat igazat!.
Nos: BRAWA-Fleischmann(izlés kérdése-holtverseny, BRAWA valamivel jobb, de a különbséget asztalon úgy sem használod ki),Gützold a sorrend.
Plusz Gützold ahhoz képes túl borsos áron kínálja magát. Brawa és Fleischmann árában van, ha ott vaszad ahol árában adják.
Ha technikai részletek érdekelnek, adj emilt, mert a többiek elalszanak az unalomtól ha hosszan elemezzük a mongyikat.

Jövő héten légy szíves telefonon keresni, van számodra egy három méter hosszú eredtiről másolt északi fűtőház 1:100 helyszínrajz, teljes vágányhálózattal.

üdv: JSB

Előzmény: luc72 (5814)
luc72 Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5814
Sziasztok

M62nek én mondtam, hogy ha a füstinek a tervrajza meg lesz, akkor csikosháTTú mondta, papírból el lehet készíteni a házakat, és erre van valaki ismerőse. Tehát a félre értés innen ered.

Más

Srácok szerintetek
Gützold vagy Brawa BR65 mert valaki a Brawara esküszik, de olyat is halottam, hogy a Miba tesztbe a Gützold volt a jobb. Brawat láttam, fogtam is a kezembe, és láttam működni, eddig + is a kép róla, de Gützit látott innen valaki?

Megint más

Az Erkelben sok szép magyar cucc készült, volt most egy MÁVos 6 vagonból álló Express szerelvény Saschen kocsikból átalakítva, minden részletre oda figyelve, de az ára nagyon súlyos 140000 Ft.

Előzmény: Törölt nick (5813)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5813
Kivánok!
12 fröccs öntés után én sem tudnám összerakni.-)))

Viccet félre!

Szóval dehogy akarok én kötözködni! Ha így érezted akkor ezer bocs, visszavonom az egészet!

Én azt szeretném, ha bemegyek a modellboltba, rábökök egy M62 187 kolléga által kitalált ház modelljére, megveszem, otthon összerakom, és felteszem a MÁV pályámra, és gyönyörködöm.

Most meg álmodozom...

Az információd fals, nem készítek házakat, csak saját magamnak volt egy-két kísérletem.

steve

Előzmény: M62 187 (5812)
M62 187 Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5812
"Illesztő fülről" nem volt szó. Ezt Te találtad ki...

Illesztő peremről volt szó meg fülekről... külön... És nem lustaság miatt nincs. Én össze tudom állítani így is, akkor meg minek legyen rajta? Mellesleg papírról van szó, ami eleve egy sík valami. Nincsenek rajta peremek meg fülek. Persze a fröccsöntés (meg a fröccs öntés :-)) esetén sokkal egyszerűbb lenne ilyen extra részleteket előállítani.

Miért érzem úgy, hogy csak kötözködni akarsz? Úgy tudom, Te is készítesz házakat, másoknak is. Persze lehet, hogy akitől hallottam, csak rosszul tudja. Azokból mikor lesz sorozatgyártás? Gondolom akkor, amikor nálam is. Vajon miért...? :-)

Előzmény: Törölt nick (5809)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5811
Szerintem MINDENKIT!
Előzmény: by az ex bhv (5808)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5810
Hali!

Köszi! A hangját hallottam, de OFF
Éppen Veres Zolikának a videó anyagát másoltam át, és a kamerával, mert az SVHS editáló gépemnek lepukkant a hangja. Holnap, ha az időjárás is engedi záró buli a Kiliti műrepülő EB-n.
ON

Kéne már valami gőzös videó...

steve

Előzmény: luc72 (5807)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5809
"Lustaság: fél egészség!"

Amúgy meg miért nincsenek "illesztő fülek"? Tudom, itt most másról beszélgetünk, egyedi épületekről, meg a sorozat gyártásról. Én csak álmodozom...

Elpárolgó ragasztó... Az is hagy nyomot, de még hogy!!!

Előzmény: M62 187 (5806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!