Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5826
by az ex bhv írta:

> valamikor Novemberben lesz nyílt nap nálunk

Tudod már pontosan, mikor?

És tudja valaki, hogy mikor lesz a MAVOE idei kiállítása a Pecsában?

Előzmény: by az ex bhv (5808)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5825
M62 187 írta:

rézgaras:
"Azonban szvsz. üzleti célból inkább egyszerűbb modellekkel kellene kezdeni, elsôsorban kereslet. A magyar szabványtipusok pedig szerintem jó alanyok a modulrendszerű modellekhez."

> Nem értem az első mondatot... Hogy jön ide az üzleti cél?

Úgy gondoltam, hogy ha eladásra akarod gyártani a házakat. Az igaz, hogy a bemutatott épületeidbôl kettô felvételi épület, de meglehetôsen nagy és ritka. Az is igaz, hogy a németeknél kapható olyan nagy állomásépület is, mint Bonn (Pola?). De szvsz. a modellezôk többsége mégiscsak kisebb állomásokat keres, mert a terepasztala is kicsi, amit egy nagy állomás optikailag agyonnyomna. Tehát én a mellékvonali típustervekben utaznák inkább. Az eredetibôl meg jó sok volt a Kárpát medencében.

Ha még nem olvastad volna:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/Station/Sta_main_m.htm

> a házak minden alkatrésze (ablak, ajtó, lépcső, "stukkó", rács, korlát stb. - különböző fajtájú és minőségű - kartonból van.

Van Németországban egy pofa, aki szintén mindent kartonból épít, még vasúti kocsit is. Volt róla egy jó cikk a HP1 újságban (Willy Kosak lapja). Ha érdekel, elôkereshetem, mert asszem véletlen pont ez a példány van meg.

Előzmény: M62 187 (5804)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.03 0 0 5824
Matiz írta:

> ha kiég az izzó, azt sem tudom, honnan szerzek majd....

Rizsszem izzót lehet szerezni elektromikai boltokban. Szvsz. Conradnak is van.

Előzmény: Törölt nick (5793)
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5823
Kösz!

Ma nagyon elvacakoltam az Orienttel. Csupa olasz (részben földi) viszi és ellubickoltam az olaszban(spagetti nem válik vízzé). Laschiate mi cantare(néha)
Reggel átküldöm, mekkora lehet egy kép max.?

Előzmény: Törölt nick (5820)
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5822
emil nuku, ism. ha lehet.
Kösz!

Mikor gyüssz, témamegrágás.

Jövő héten illő lenne őszi előzetes címlista a netere az Uraknak(HÓLGYEKNEK ) is.

Előzmény: Kisbuta (5821)
Kisbuta Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5821
JSB!

Mail ment, válasz azonban nem jött!

???

Kisbuta

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5820
Hello!

BRAWA BR211 ara Modell Kiteknel 42 ezer HUF, legalabbis ennyi volt rairva.... Van meg ott sok finomsag, az osszes festesi variacio. Viszont van nalul DR V100-is, szinten BRAWA, de csak a narancssarga es piros valtozat :-(( a bordo nincs....kar.

A peronrol majd mailt kuldok, viszont Te is kuldd a mailt a felteendo dolgokkal, a metros dolog most megy fel nemsokara.

udv

Előzmény: JSB (5819)
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5819
Milyen peron ügyben? Sorry vasárnap esti lustaság, de nem keresgélek, merre volt amit kérdeztél. Scusi! Mille grazie!

Bravo BRAWA, egyetértek, de nem csak úgy, hanem mérten.

Persze 449 DEM az nem 82500 fricsesz , amennyiért nálunk vesztegetik. Kinn utazással, + tejeskávé-kuglof Sachernél is olcsóbb.
Na majd az EU-ban!

PS.: Lenne némi Orient a WEB-re, persze a Märklin digi átépítés mellé. Szerkesztő Úr, vélemény?

Előzmény: Törölt nick (5816)
Arsenal Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5818
Hello!
Csak most találtam rá erre az igen érdekes fórumra. Engem is igen érdekel a vasút modelezés.
Ezért nagyon hálás lennék ha valaki tudna nekem küldeni képet TERVRAJZOT információt..stb. a Bzmot motorkocsiról vagy a V43-as típusú villanymozdonyról. A gunner@freestart.hu -ra
Egyébként HO-ban utazom, és ezentúl figyelemmel fogom kisérni ezt az igen jó fórumot:) hátha én is tudok segíteni valakinek.
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5817
Nos mea culpa, mea maxima culpa. Az az átkozott Schwung!

A BRAWA és a Gützold az azonos gépek, azaz DR.65-10(persze index 10, a fene tudja topicon hogy kell csinálni).

Változatlanul BRAWAT ajánlom? mert Gützi 495DEM, BRAWA 449DEM. Osztán: Brawa 159 vonóerő előre, 107 hátra, de ha a lemezrugőt a futóvázban elhajlítod (avagy kiveszed) egyből 149 lesz, ami szinte optimális, mert ugyi a szertartálos mongyinak oda-vissza azonosan illik húznia. Gützi előre 171, hátra 124 gramm, nem javítható, mert a hajtást csigatengellyel a hátsó ( a valódinál futő) forgóvázban helyezték el. A vonóerő émiá, nem korrigálható ( kukát kivéve, ahol ua.) A két gépet kissé lólábasan 99/8 (BRAWA) és 99/5 (Gützi) tesztelték. A kaszni BRAWA-nál jobb, mert az Indusi vezeték 0,5 mm(!) is van és nem törik. Mögötte légrés, ahogy illik, Ez eddig csak BR-nek sikeredett. Ezen túlmenően BR rudazata javarészt fotómaratott.

Nos ennyit itt, mert nem kívánom kész (tartalék) tesztünket végig leírni(no meg elsütni). Egy bizti, : BR65 nem ér 500 márkát - márha nem aranyból van. Persze akkor is csak törtaranyban, mert ugyan kinek kéne fazonáron.

Előzmény: luc72 (5814)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5816
Hallo!

Luc72:
Vegyel BRAWA-t, vidd haza es csodald :-))

Mas:
Megneztem az Erkel utcaban a BRAWA 211-es modellt, gyonyoru, ilyennek kell lennie. Meg fogom venni, legalabb lesz valami, ami a felsovezetek kiepitesere osztokeljen :-))

A peron ugyben nem ad senki otletet?

Es megint mas: ha a hagyomanyos kupplungrol atternek masfajtara, akkor a ROCO felet vagy az univerzalisat valasszam? A ROCO csak ROCOval kapcsolhato, az univerzalis pedig a regi fajtaval is. Azert cserelnem le, hogy a szemelykocsikat osszehuzza az uj kapcsolo. Allitolag az univerzalis is tudja ezt, probalta valaki mar?

udv

Előzmény: luc72 (5814)
JSB Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5815
A kérdés csak az, hogy melyiket akarod, ui. a Fleischmann 65 ami tökéletes modell (1:87) és Gützold azonos gépről szóé, a nyugati változatról. Brawa az NDK (volt keletnémet) gép modelljét képezte le, és ebben egyedül álló. A három között ha döűnteni kell(ugyan miért lennék részrehajló, hűiszen az újság méréseinek valóságtartalma adja a minőséget, s nekünk nem fizetnek (mont nyugaton) előre az "eredményért". Kis lap mondhat igazat!.
Nos: BRAWA-Fleischmann(izlés kérdése-holtverseny, BRAWA valamivel jobb, de a különbséget asztalon úgy sem használod ki),Gützold a sorrend.
Plusz Gützold ahhoz képes túl borsos áron kínálja magát. Brawa és Fleischmann árában van, ha ott vaszad ahol árában adják.
Ha technikai részletek érdekelnek, adj emilt, mert a többiek elalszanak az unalomtól ha hosszan elemezzük a mongyikat.

Jövő héten légy szíves telefonon keresni, van számodra egy három méter hosszú eredtiről másolt északi fűtőház 1:100 helyszínrajz, teljes vágányhálózattal.

üdv: JSB

Előzmény: luc72 (5814)
luc72 Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5814
Sziasztok

M62nek én mondtam, hogy ha a füstinek a tervrajza meg lesz, akkor csikosháTTú mondta, papírból el lehet készíteni a házakat, és erre van valaki ismerőse. Tehát a félre értés innen ered.

Más

Srácok szerintetek
Gützold vagy Brawa BR65 mert valaki a Brawara esküszik, de olyat is halottam, hogy a Miba tesztbe a Gützold volt a jobb. Brawat láttam, fogtam is a kezembe, és láttam működni, eddig + is a kép róla, de Gützit látott innen valaki?

Megint más

Az Erkelben sok szép magyar cucc készült, volt most egy MÁVos 6 vagonból álló Express szerelvény Saschen kocsikból átalakítva, minden részletre oda figyelve, de az ára nagyon súlyos 140000 Ft.

Előzmény: Törölt nick (5813)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5813
Kivánok!
12 fröccs öntés után én sem tudnám összerakni.-)))

Viccet félre!

Szóval dehogy akarok én kötözködni! Ha így érezted akkor ezer bocs, visszavonom az egészet!

Én azt szeretném, ha bemegyek a modellboltba, rábökök egy M62 187 kolléga által kitalált ház modelljére, megveszem, otthon összerakom, és felteszem a MÁV pályámra, és gyönyörködöm.

Most meg álmodozom...

Az információd fals, nem készítek házakat, csak saját magamnak volt egy-két kísérletem.

steve

Előzmény: M62 187 (5812)
M62 187 Creative Commons License 2001.09.02 0 0 5812
"Illesztő fülről" nem volt szó. Ezt Te találtad ki...

Illesztő peremről volt szó meg fülekről... külön... És nem lustaság miatt nincs. Én össze tudom állítani így is, akkor meg minek legyen rajta? Mellesleg papírról van szó, ami eleve egy sík valami. Nincsenek rajta peremek meg fülek. Persze a fröccsöntés (meg a fröccs öntés :-)) esetén sokkal egyszerűbb lenne ilyen extra részleteket előállítani.

Miért érzem úgy, hogy csak kötözködni akarsz? Úgy tudom, Te is készítesz házakat, másoknak is. Persze lehet, hogy akitől hallottam, csak rosszul tudja. Azokból mikor lesz sorozatgyártás? Gondolom akkor, amikor nálam is. Vajon miért...? :-)

Előzmény: Törölt nick (5809)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5811
Szerintem MINDENKIT!
Előzmény: by az ex bhv (5808)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5810
Hali!

Köszi! A hangját hallottam, de OFF
Éppen Veres Zolikának a videó anyagát másoltam át, és a kamerával, mert az SVHS editáló gépemnek lepukkant a hangja. Holnap, ha az időjárás is engedi záró buli a Kiliti műrepülő EB-n.
ON

Kéne már valami gőzös videó...

steve

Előzmény: luc72 (5807)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5809
"Lustaság: fél egészség!"

Amúgy meg miért nincsenek "illesztő fülek"? Tudom, itt most másról beszélgetünk, egyedi épületekről, meg a sorozat gyártásról. Én csak álmodozom...

Elpárolgó ragasztó... Az is hagy nyomot, de még hogy!!!

Előzmény: M62 187 (5806)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5808
Hali!

Na und, das stört mich net!
(Na és az nem zavar engem)
Egyébként most töbségben vagytok (TT )
A H0-ások egyébként most csak hallgatnak!
(Csak vicc volt senki se vegye magára!)
Nos a lényeg valamikor Novemberben lesz nyílt nap nálunk(LÁVA Egyesület aki még nem tudná), én szervezem !
Valakit érdekel ?
Zsolt

Előzmény: Törölt nick (5803)
luc72 Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5807
CsikosháTTú

Egy másik topicban kérdezted, hogy mikor megy a Lajosmizsei vonalon nosztalgia vonat? Állítólag ma ment. Sőt ismerem az egyik mozdonyvezetőt, de ö most az Esztergomit nyomta nagy örömömre, mert a Bécsi úti átjárónál hosszan fütyült és kapartatta a 424est. Egyébként meg a Váci vonalon motorvonaton nyomja. De a lényeg, ha előbb értesülök szolok, és akkor egy kis hiénázásra kapható vagy, már ha érdekel.

Előzmény: Törölt nick (5805)
M62 187 Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5806
A nagy kézügyesség jelen esetben egy magasabb fokozatot jelentett. Itt nincs elpárolgó, műanyagot oldó szintetikus ragasztó. Itt festett matt felületek vannak, amin még egy megszáradt vízcsep is látszik, hát még a fényes, megszáradt ragasztó. Itt nincsenek illesztést könnyítő peremek, fülek, itt egyszerű élragasztás van közel sem merev kartonon. Nincsenek előre letört éle, a helyzettől függően szemmértékre kell az illesztéseknél a karton élét a kellő szögben megmunkálni. Gyakran nincsenek előre kiszabott elemek, sokszor menet közben kell alakítani, mert még a felvitt ragasztó vastagsága is torzíthat. És még csak előre kivágható, tervezhető sablonok sincsenek, mert még az ugyanakkora grammsúlyú kartonnak is más és más a vastagsága a származási helytől függően.

Én inkább azt mondom, hogy aki úgy érzi, kellő kézügyességgel rendelkezik, az ne fossza meg magát az alkotás örömétől, saját maga készítsen házakat, ne készleteket keressen... :-)

Előzmény: Törölt nick (5805)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5805
Szevasz M62 187!

Az a legkevesebb, hogy, ha valaki alkot valamit, ami ráadásul szép is, akkor megdícsérjük!

Viszont egy valamit nem értek:
"...nagy kézügyesség kell..."

Hát persze! E nélkül nem létezhet vasútmodellező! Persze a "nagy"-nak is vannak fokozatai! Én például nem építenék - egyelőre - vasúti járműveket, de egy ház összerakását már be merem vállalni. Ha valaki még ezt sem, akkor ott baj van!

csíkosháTTú

P.S.: a felhasználói nevemet anno elgépeltem, csíkosháTTú akart lenni, de steve megszólításra is hallgatok.

Előzmény: M62 187 (5804)
M62 187 Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5804
rézgaras:
"Azonban szvsz. üzleti célból inkább egyszerűbb modellekkel kellene kezdeni, elsôsorban állomásokkal, mert úgy érzem, arra nagyobb lenne a kereslet. A magyar szabványtipusok pedig szerintem jó alanyok a modulrendszerű modellekhez."

Nem értem az első mondatot... Hogy jön ide az üzleti cél? Erről itt nem esett szó. A bemutatott három épületből kettő felvételi épület. Az egyik egy fővonali II. osztályú épület, szabványterv alapján, éppen ahogyan említetted, a másik Balatonfűzfő állomásépületének tükörképe...

"Csak egy pár kérdés, ha nem szakmai titok:

- mibôl vannak a házak? Műanyag, kartin vagy gipsz?
- a stukkó-csíkok hogy készültek?"

Nem titok, de minden részletbe nem mennék bele. Minden ház, és a házak minden alkatrésze (ablak, ajtó, lépcső, "stukkó", rács, korlát stb. - különböző fajtájú és minőségű - kartonból van.

khotjoe?
"Valoban szép munka, alig várom a többi kép elkészültét."

Sajnos szerdán leszállítottam az újabb megrendelést, a digitális fotózás az előző napon kútba esett. Most várni kell néhány hetet, amíg kapok papírképeket a már beépített házakról. :-(

csíkosháTTú?
"Mikor lesznek építőkészletként megvásárolhatók?"

Nem lesznek építőkészletek. Két évvel ezelőtt H0-ás egyszerű őrházzal megpróbálkoztam, de sorban hozták vissza őket, mert nagy kézügyesség kell a tökéletes összeállításhoz. Mivel itt kartonról van szó, a megfolyt ragasztó nem távolítható el nyom nélkül. Összeállítás után a festés már nem oldható meg eredeti minőségben...
Vagyis a jövőben csak készházak lesznek, készletek nem...
A sorozatgyrtás ötlet szinten foglalkoztat, de a speciális technológia miatt nehezen megoldható.

Egyébként a látottakon kívül jelenleg még egy lakóház, egy 1888-as MÁV-szabványú TT-s "emeletes őrház raktárhelyiséggel", egy TT-s és egy H0-ás egyállású mellékvonali mozdonyszín és egy mellékvonali H0-ás egyszerű őrház van itthon, még leszállítás előtt. Szerdán egy TT-s kétállású mellékvonali fűtőházat, egy-egy TT-s Balatonakarattya és Balatonkenese "mintájú" épületet szállítottam, ezek az őszi MAVOE-kiállításon is láthatóak lesznek a Molnár Rezső helyi kör asztalán...

És végül: köszönöm a dícsérő szavakat!

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5803
Hali!

Mert nekem nix dajcs, viszont jeszty inglis, és nemes egyszerűséggel elnéztem.
Kösz a korrekciót!

steve

Előzmény: TableTop (5802)
TableTop Creative Commons License 2001.09.01 0 0 5802
Üdv

Steve, ha német asztalt építesz, miért angolosítod az állomásépületed nevét??:)))
Írod:
"Ez koNkrétan az AUHAGEN cég egyik állomásépülete: Klingenberg-Colmniss."

Az enyém maradt az eredeti nevén Klingenberg-Colmnitz. (Bár lehetne Schoroksár is, de az túl úriasan hangzik:)

Előzmény: Törölt nick (5794)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.31 0 0 5801
A POLA fűtőházat Te is meg tudnád magyarni. A BR 52 magyarítása kemény dió...

Egyébként igazad van.Ki csinál 375-öt, 424-et, M40-et, M32-őt, stb???
(Nem egyedi darabra gondolok, hanem megvásárolhatóra, mondjuk bemegyek egy modell boltba, és megveszem...)

Előzmény: Törölt nick (5800)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.31 0 0 5800
POLA fűtőházból is lehet magyar, BR52ből is...akinek ügyes keze van, az előtt nyitva áll minden kapu. De akinek nincs, és nem nagyon szeretne barkácsolni...
Előzmény: Törölt nick (5799)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.31 0 0 5799
Nálam marad az eredeti, de legalább kiderül, hogy van némi alapanyag magyarni...
Előzmény: gyurmosz (5798)
gyurmosz Creative Commons License 2001.08.31 0 0 5798
Én abból az állomásból Budapest-Csepelt csináltam :-)
Előzmény: Törölt nick (5794)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.31 0 0 5797
OFF
I'm waiting for the mail...
ON
Előzmény: Törölt nick (5795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!