Ma megneztem a Feher uton a 13as villamos sineit. A Gyakorlo utcanal megforditottak a valtot, es egy jo darabon, majdnem a Finommechanikaig fel is ujitottak. Ott, ahol a regi szakaszra csatlakozik, van a sinszalak mellett negy szurke doboz. Mik ezek?
Eköször szord le követ.
Száraz ecsettel alakitsd formába, majd pedig jöhet a ragazstás:
1. Permetezd be a kövezetet nedves vizzel (gy csepp mosogatoszer 0,5 liter vizhez). Vigyäzz, hogy ne fujd szöt a köveket.
2. Pipettével csepegtess egy kicsit higitott fehér faragasztót a kövezetre (parkettragasztót). Ennek szét kell folynia mint a tojásnak forró tepsiben. ha nem folyik, akkor nem elégge nedves a kövezet vagy sürü a ragasztó.
Pontosan efféle ágyazat lapokra gondolta. Konkrétan Noch-ot vettem. Kissé műanyag szerű az alsó rétege és nem igen fogta a fa ragasztó. Köszi a tanácsot.
Erre szeretnék még szórni + anyagot. Miki hoz a NOCH-tól ilyen szórnivaló követ. Sajnos azonban a lap sem nyerte el teljesen a tetszésemet. Van más ötlete valakinek a szóróanyagra (gyártó beszerzési hely...)? Gondolom úgyis az adja majd meg a karakterét.
Az "ezüstkönyv" 204. oldalán képpel is illusztrálva:
MÁV M322.40xx később M30.20xx sorozatú gépként szerepelt az 1950-ben gyártott V36-os.
Itt darabszámról nincs említés.
A szövegösszefüggés szerint 1954-ben vagy előbb került a MÁV-hoz, tehát - tekintettel az átszámozásra - néhány évig forgalomban (vagy legalábbis állományban) kellett lennie...
Matiz!
Nem említ sem az új sem a régi leírás, de még a Helyes vágányon a TT-vasúttal sem a BR 103 (exV36)-ról MÁV vonatkozásban semmit. Ld:
A BR 103 (ex V36) sorozatszámú dieselhydraulikus mozdonyokat -több mint 300 darabot- a harmincas években gyártották a Deutz, Orenstein v. Koppel és Schwartzkopff mozdonygyárak. E típus -melyből ma már csak néhány darab létezik (ÍRTÁK EZT 1979-ben)- egyaránt használták tolatómozdonyként és könnyű személyvonatok továbbítására. Legnagyobb sebessége 60km/h.
Ennyi, ill. a többi, csak a modellre vonatkozik.
további maradék nyarat mindenkinek: RolandTT (mert ez is én vagyok, csak az irodai gépemen)
Egyszóval véleményem szerint a TT-ben létező legjobb Nohabot vetted, mert a BTTB-s M61-ek sajnos nagyon kényesek festés szempontjából (kopnak). Gratula érte!
Egyébként, ha valakit érdekel a TableTop próbálkozik, ma is gyártani Nohabot TT-ben bár, hogy őszinte legyek ez inkább a régi Nohabok átfestett változatainak tűnnek nekem.
Ősrégen volt a Zeüke-nek felnyitható papírdoboza (azt megelőzően kis két végén nyitható narancssárga) doboza.
Az államosítás után a BTTB gyártotta zöld oldalú, sárga tető+alj papírdobozban a tetején kivágott nyílással, hogy az átlátszó műanyag vagon méretű öntésben belégen keresztül a vagon látható legyen (ezek voltak azok a dobozok ahol a narancsszínű véglapok a vagon grafikus képével és sorszámával kivehetők voltak és a most kaphatóak közül ezért sokból hiányzik.)
Ezt követték az egyszerű kék és zöld dobozok kb 85-88ig melyekben a két végén egy-egy nikecell betét volt hivatva a vagonokat védeni.
88-93-ig jöttek a mai formát is megtartó rendes nikecellbetétes piros dobozok (a mozdonyok kék helyett zöld dobozban voltak kaphatóak), az átlátszó műanyaglappal, melyen keresztül látható volt a doboz tartalma.
1990-93 között valóban mint írtad a Zeüke gyártatott fehér dobozokat kis piros TT-s emblémával, de mint fentebb írtam még a piros dobozok is forgalomban maradtak, egészen a Tillig-ig, csak ők már a dobozok végére ráragasztották az emblémájukat (Tillig - Made in Germany (((De büszkék lehettek rá, bár a minőség még egy darabig Kelet német maradt, de mindegy)))). Ilyen dobozban voltak pl. 14243 cikkszámú -katalógusban soha meg sem jelent- MÁV nyitott vagonok.
Végezetül a mai kék dobozokat mindenki ismeri. jellege, mint a pirosaké, csak jobb minőségben, és 2000 óta már nincs rajta a BR 0102204-4-es gőzös jellegrajza sem, csak egyszínű kék.
A szeptember 15-ét megdumáltuk!
Kocsikat úgy alapban nem lehet kapni, mert senki sem gyártotta, a BTTB "A" próbálkozását leszámítva. Az "Y" kocsit átépítve, átfesteve van esély, de By, Ap...?! Sajnos elég halovány!
FIGYELEM MINDENKI!!!
SZEPTEMBER 15., BÖRZE? KETTEN MÁR LESZÜNK! MÉG VALAKI CSATLAKOZIK?
Steve!
Ez a Nohab narancspiros M61 019 fehér gyári dobozban,rajta a két nagy T betű,benne Zeuke felirattal.Egy cseh TT-s honlapot nézegettem,és ott irják hogy 90-ben visszavették hivatalosan a Zeuke nevet,de 93-ban az egészet megvette a Tillig.SZerintem ez a modell 90-93 között készülhetett,mert már Germany van a dobozon , nem GDR.Nagyon szépen megy, azonnal és halkan indul, nem billeg egyáltalán.Szept. 8-án ,ha gondolod kivihetem a börzére.
A Zeuke a 001-et gyártotta, a régi, csíkos MÁV festéssel, olyannal, mint a Múzeumnál a 004.(Csak valami balf... szégyellte a csillagot, nesze neked történelmi hűség!)
Az akkori új MÁV festéssel már a BTTB gyártotta a 019-et.
Fehér doboz?! Ezt nem értem... Soha nem volt a TT színe a fehér...
Amúgy sok örömet a TT modelledhez, a fentiektől még lehet jó! Nem sír a motor? Kanyarokban nem gyötrődik a hajtás? Nem billeg? Ezek csak a kritikus pontok, amit figyelni érdemes.
Az ötlet a TT pályához jó! Napfény Expressz Szegedre B, A és WRM kocsikkal,. vagy a Balaton északi partja: By, Ap? Ez utóbbi a kocsik miatt nehezebb választás!
steve
Meg nagyon kiscsiko koromban egyik vasutmodellezo ismerosnel olvastam ezt, a dobozban talalt papiron volt; mivel eleg reg volt, kizarasos alapon csak BTTB lehetett, ezert gondoltam erre...
Szia
Most vettem egy Nohabot/első TT-s modellem,egyszerűen nem birtam otthagyni,annyira megtetszett/MÁV M61 019 a szokásos, de gyönyörű ,teljesen új,fehér dobozban, rajta hogy Zeuke és Made in Germany.Kellene épiteni hozzá egy kis magyar asztalt,a h0-ás német mellé...Mit gondolsz?
Emlékezeted nem csal, csak rosszul azonosítja a tárhelyet. A BTTB papírusz (legalábbis, ami nekem volt) nem ír ilyesmit, a Tillig meg végképp nem.
Ettől függetlenül a MÁV-nál a háború után közvetlenül tényleg volt egy, azaz egy darab ilyen gép, de tönkre vágták, mert állítólag úgy vontatták fel Pestre a MÁVAG-ba koppintásra, hogy nem volt szegényben hidraulika olaj...
Állítólag ezen gép alapján született az M31. De ennek a vaktengelye máshol van, mint a V63-é.
Én ilyeneket hallottam, ha valaki többet tud, köszönettel veszem, ha pontosít, mindannyiunk nevében.
steve
A V36-hoz adott papir mintha olyat is emlitene, hogy a MAV-nak is volt ilyene. Kinek van meg ez a lap, tenyleg igy irja, vagy ennyit romlott volna az elmekezetem :-))) (Termeszetesen az old school BTTB modellrol van szo)
A régi (meg az ősrégi) TT-s Nohabok váltanak menetirány szerint világítást. Van egy-két szépészeti bajuk, de a maguk nemében szép modellek.
Régi Zeuke váltóhoz "külön állítómű"??? Ez egy kicsit nehézkes, mert a műanyag alap a talpfarács is egyben. Cserébe nagyon jól javítható, de külön állítómű? Csak az új BTTB-féle (most "standart gleissistem"-hez) van.
BR35, és V36 is szokott lenni, de vigyázni, mint a börzén általában. Inkább többször nézni, próbálni, különösen a 35-nek vannak kényes, de javítható pontjai.
Üdv mindenkinek!
CsikosháTTú/Steve/bocs ,hogy off, de igazán most nincs feldobott téma,ezért a következő kérdéseim lennének:a Nohabot a Tillig soha nem gyártotta,a BTTB Nohabok váltják-e a fényt menetirány szerint ,a régi Zeuke váltóhoz van-e a börzén elektromos állitómű,van-e V36 és Br35 általában, és ezek kb. mennyibe kerülnek.Bocs hogy ilyen sok kérdés,/talán mást is érdekel, ezért irok ide/de én csak a H0-hoz "értek" és még két hét a börzéig,és ezek fontosak lennének.Köszi