Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2001.08.14 0 0 5660
ez már megtörtént máskor is, hogy a Lajosmizsei külön nosztalgiavonat visszafelé nem nagyon fér el a menetrendi vonatok között, ezért aztán fogják és összecsatolják a menetrendszerinti vonattal, és így jönnek visszafelé...
de jó lenne tudni az ilyet előre!
Előzmény: Törölt nick (5659)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.14 0 0 5659
Bocs Gyerekek!

Nem ide tartozik, de nem állom meg, hogy el ne meséljem:

Ma 18.05 körül érdekes vonat járt be Kőbánya- Kispest 8. vágányára, Lajosmizséről. Az összeállítás a következő volt: 109 szerkocsival előre, három nosztalgia kocsi, vezérkocsi+BHV-k, a végén fityegett egy M41. Az egészet a 109 húzta!

Nem vicc, de a fene egye meg, nem volt nálam fényképezőgép!!!

csíkosháTTú

luc72 Creative Commons License 2001.08.14 0 0 5658
101

Nincs semmi baj! Nincs harag!

Az 520al nekem is pont az okozott fejtörést, hogy melyiket csináljam, mert van teli kerekes, de van küllős is. Van hosszú járdás, de volt rövid is, és láttam képet légterelősről is, na és akkor még nem is beszélve a három lámpásról, és ezek aztán mindenfajta kombinálással.

101 Creative Commons License 2001.08.14 0 0 5657
Luc72

Bocs! Ez most így alakult. Nem akartuk senki üzletét rontani. Nem tolonganak a modellért egy klubtagunk rendelte még csak meg, érdekelne majd a végén mennyit sikerült eladni. Természetesen tudjuk, hogy a magyar más, van bőven fényképünk. Az egyik jellegrajzon még légterelő is van.

Üdv: 101

Előzmény: luc72 (5649)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5656
Figyelem! Válasz magánban úton van!
Előzmény: luc72 (5655)
luc72 Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5655
Hali

Melyiken legyek?

De lehet, hogy B.örsön mert el repülünk Korfura egy, vagy két napra.

Előzmény: Törölt nick (5654)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5654
Wuoahhh!!!

OFF!
Balaton-Kilitin, vagy Szentkirályon leszel?
ON!

Előzmény: luc72 (5653)
luc72 Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5653
csikosháTTú

Bécsben konkrétan a repülőtéren voltam fotozni.

luc72 Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5652
„Ha jól tudom a feliratokon kívül van még néhány szembeszökő különbség a német és a magyar mozdony között”

Így igaz én sem véletlenül voltam kint többször a füstiben és fényképeztem körbe meg méregetem.

Förster

Nekem van Fleischmann BR86-om, és én a gyengeségét nem vettem észre, egyébiránt erről is vannak fent fotók a tar.hun.

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5651
BR52/MÁV520

Az, hogy "igény szerint magyar felirattal", háátt...!?

Ha jól tudom a feliratokon kívül van még néhány szembeszökő különbség a német és a magyar mozdony között, lévén mi a SZU-ból kaptuk őket, ottan hadizsákmány voltak.

Egyébként a Börzén feltűnt néha egy szép, Tillig 52-ből alakított 520, persze TT nagyságban, csak csillagászati áron...

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5650
Vasárnap, Bécs...

JJóóó Rreggeeltt Vitenááám!, helyett luc72! -)))

Előzmény: luc72 (5649)
luc72 Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5649
101

Szia

Azért annyit hozzáfűznék a dologhoz, hogy egy hónapnál sokkal régebben írtam a Liliput 52 520-á alakításáról úgyhogy Förster erre célzott.

Gyerekek vasárnap Bécsben semmi sincs nyitva még a non stop se.

Előzmény: 101 (5645)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5648
TT rajongók, meg 1:120-asok!

www.beckmanntt.de

Az árakat csak erős idegzetűek nézzék.

Matiz!
Neked is érdekes lehet, persze, ha még nem ismered...

csíkosháTTú

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5647
Hali Förster!

A BR95-öt nem véletlenül hívták "mammutnak", ha jól tévedek. (Ezek leváltására kapták DDR-ék a BR119-et.)
Szerintem a Fleish-féle 86 jól sikerült darab, és még a 80-as évek közepén is szolgált, legalábbis a DR-nél.
Egyébként még mindig nem tudjuk - legalábbis én - , hogy Matiz milyen vonatokat akar vontatni gőzössel?

csíkos

Előzmény: Förster (5641)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5646
Én, mint kotnyeles TT-s:

A Gützold 65-ös szebb... H0-ban is!

Előzmény: Törölt nick (5642)
101 Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5645
Förster!

Mindig a kereskedőkben keresitek a hibát! A mozdonyra megrendelést 06.15-én adtuk le, mert gyárilag nincs feliratozva. Adnak hozzá matricát amivel 4-5 féle vasút "520-a" készíthető el. Természetesen magyar nem. Mi lennénk a legnagyobb őrültek ha egy ilyen lehetőséget nem használnánk ki. Kb 1 hete olvastam az ötleteteket, a hónlapon pedig már kb egy hónapja fenn van a mozdony. Nagyon rosszul esik ha igazságtalanul célzásokat tesztek. Egyébként ez egy profi mozdony, de most teszteljük a Klein 520-s mozdonyát mert nagyságrenddel olcsóbb. Egyébként még sok ötletünk van amivel a vásárlóinkat ki szeretnénk szolgálni és nem szeretnék minden ilyen után egy hozzászólást írni. Úgy gondolom Ti is megtaláljátok a vásárlókat és mi is. Egyáltalán nem kell árversenybe bonyolódni mert az senkinek sem hasznos, mert a minőség rovására megy.
Üdv. 101

Förster Creative Commons License 2001.08.12 0 0 5644
Beszélgessünk egy kicsit megint a magyar kereskedőkről. Megdöbbenve vettem észre a bygmodellnél, hogy kapható a 520-asnak való Liliput BR52 igény szerint magyar felirattal. Mindez azután, hogy luc72 egy ici-picit pletykálkodott. Vagy netalántán pont egyszerre jutott az eszünkbe hirtelen 520-ast készíteni ? Lassan ott tartunk, hogy az ötleteinket meg kell tartanunk magunknak minimum a megvalósításig, mert gátlástalanul lenyúlják. Ettől függetlenül elkészítjük mi is az 520-ast és megpróbalunk az árral kissé lejjebb menni.
Förster Creative Commons License 2001.08.12 0 0 5643
Ez a Brawa dolog nagyon behúzott nálad ! A BR 65 -ös még a legbarátibb áron is kb 60-65000. Szerintem nincs ennyire jó modell
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.12 0 0 5642
Nagyon-nagyon koszi!

Elokaptam a BRAWA katalogust..baratkoztam a BR65/10/-el...

Előzmény: Förster (5641)
Förster Creative Commons License 2001.08.12 0 0 5641
Matiz!
Meg kell mondanom őszintén, hogy az E 42-t elfelejtettem megkérdezni a nagy zsongásban. Most megkérdeztem, de azt mondja a barátom, hogy éjfél felé ér haza és akkor megküldi az árat emilben. A gőzősökhöz néhány szót még, hogy bonyolítsam a választást. A BR86 nem szerencsés választás, mert gyenge és a Fleischmann változata lehet hogy szép, de minden csak nem az eredeti jól sikerült modellje. Vonóereje nem jó, az ára pedig valahol a tejút magasságában van. Véleményem szerint a legjobb megoldás a PIKO BR95. Az is univerzális mozdony volt. 1982- ben búcsúzott az utolsó. A Harz hegységben például a nehéz mészporos vagonokat húzta, valamint a Reko kocsis személyvonatokat. De húzott modernizált vagonos szerelvényt is. Továbbá rengeteg volt belőle és a háborút is szép számmal élték túl. A hetvenes években jórészt olajra átalakított változatok jártak, de akadt néhány szénporos tüzelésű is. A barátom adott még néhány tippet. Gyakori volt a BR93 is. Illetve a BR94. Ha jól tudom luc72-nek van egy Roco BR93-a. A BR94-et a Fleischmann készíti. A barátomnak van mind a kettőből és van neki olyan is amely ott az üzletben ment pár kört, vagyis " szalonmozdony ", ami természetesen olcsóbb. Mára várom az árakat. Ha megvan írok.
gyurmosz Creative Commons License 2001.08.12 0 0 5640
:-)
Előzmény: by az ex bhv (5639)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.08.12 0 0 5639
Sziasztok!

Mindenkitől szertnék elnézést kérni a hír nem volt igaz! Chresh .... úr szórakozott velem !
ő megteheti szabatságon van én meg a festés közepén ülök és a meodelleket féltem szerintem olyan vagyok mint az anya tigris amikor a kicsinyeit félti!
Zsolt

Előzmény: gyurmosz (5600)
gyurmosz Creative Commons License 2001.08.11 0 0 5638
Igen, az az ablakos dolog valóban nem szerencsés.
Előzmény: luc72 (5637)
luc72 Creative Commons License 2001.08.11 0 0 5637
DEÁK Szili

Nekem konkrétan az nem tetszik, hogy a vezető ablakon benézve éktelenkedik egy marha nagy áttétel kupac + nem győzött meg a működése, és így baromira sokallom érte az 50 rupiát, pedig kéne belőle jó pár.

Előzmény: gyurmosz (5636)
gyurmosz Creative Commons License 2001.08.11 0 0 5636
Én szeretem a Deák-mozdonyokat minden hibájuk ellenére. Valóban nem tökéletesek, de engem valahogy megfogtak :-)
Előzmény: Törölt nick (5622)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.11 0 0 5635
Megnézem azt a BRAWA-t....Az E42/11-ről van info? (ár)
Előzmény: Förster (5632)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.11 0 0 5634
Matiz!
Átsiklottam kérdésed felett, miszerint "millyen gőzmozdonyt vegyek?"
Mit akarsz vontatni vele? Univerzális gépnek ott van BR86. A Fleishmann gyártja, gyönyörű szép, és sok járt a DR vonalain, még a nyolcvanas évek elején is. A Gützold 65-öse pazar lehet H0-ban, abból kiindulva, hogy a TT-s olyan, mint egy álom... Persze a 65 elsősorban a személyvonatok előtt tündökölt.
csíkos
101 Creative Commons License 2001.08.11 0 0 5633
Joem!
Köszönöm a megszólítást gyártás és terítés ügyében. Már rég kialakult a véleményem gyártás ügyében, de nem akartam a kedveteket elvenni a véleményemmel. Természetesen sokunk fantáziáját izgatják azok a modellek, amelyek nem láthatók és kaphatók a boltokban. Mivel mi klubbozunk is szerettünk volna magyar járgányokat futtani. Egy-két dolog született is V63, M63 de nem voltunk elégedettek. Messziről jól mutattak, de közelről bizony voltak gondok. Átfestések számozások stb, ezek csak játékok ahhoz képest amit ti szeretnétek. Az biztos, hogy valahol el kell kezdeni, de vétek ipari háttér nélkül kezdeni. Fröccsöntő, tamponozó célszerszámok stb. Mi elindultunk ez irányban /csak számozás és festés!/. 50 db-s tétellel a tamponozó nem állt szóba velünk. Min 150.000,- Ft egy használt kézi tamponozó + festék és anyagok. Ha autómata kell kb fél millió, vagy nagy sorozat. És akkor a költségek. Az M63-as műanyag modell nem tetszett. Fotómaratási tervek, rengeteg munka egy M41- es és egy mechano mozdony alkatrésznek, festékek korlátok stb. Most már valahogy kinéz, de ezt a polcra sehol nem tudom kitenni, csak annak tudom eladni aki akarja és tudomásul veszi, hogy ilyen a minősége. Lehet Brawa alvázra is rakni kb 16.000,- Ft, de akkor az ár kezd el emelkedni. 30-35 Ft-t kérünk érte, de még csak a harmadikat adtuk el. Kb 10 db-t kellene eladnunk, hogy valami nyereségünk legyen, mert a munkaóra megfizethetetlen.
Próbálkoztunk vágányzáró sorompó, vízdaru építésével /klubmunka/ 1-2 db ment el. Prototípusban már elkészítettük a vágányzáró sorompó és a siklasztó sarú működő verzióit is, de még nem volt rá igény. Úgy gondolom azért, mert ebben a minőségben akinek szüksége van rá saját maga is meg tudja építeni.
Összegezve: nagyon jó szervező munka kell egy ilyen megvalósítására és rengeteg pénz.

A kereskedésről: próbáltunk már készítő által behozott terméket árulni, nem sok sikerrel. Úgy gondolom csak olyan termék lehet sikeres, amely összeépíthető /pl papír ház (magyar)jó öttlet/ olcsó áru és folyamatosan kapható. Híreim szerint pl a Fu. akciót nem a gyártó kezdeményezte, egy kereskedő látott benn fantáziát. Aztán nem árt jóban lenni a nagykereskedőkkel, mert a kiskereskedőnek eladható mennyiség nem sok és nem is vagyunk sokan.
Tudjátok, hogy egy nagyáruház 30-90 napra fizet és csak az eladott mennyiséget?

Úgy gondolom, azért van valamilyen megoldás. A klubunk évről-évre tud olyan megrendeléseket szerezni, amellyel szépet tudunk alkotni és még marad is valami. Legutóbb Zalalövő állomást készítettük el a MÁVÉPCELL megrendelésére /8 m hosszú/ talán az ősz folyamán láthatjátok majd Budapesten. Ilyen munkákkal talán össze lehet hozni egy kis gyártás alapköltségeit.
Azonban vigyázzatok /nekünk is volt már tanulópénzünk!/, ahol a pénz megjelenik ott az egység nagyon hamar fel tud bomlani, mert a kedvenc szórakozást lehet szívvel lélekkel csinálni, de termelni, gyártani csak kemény céltudatossággal és jövedelemért lehet.
Szivesen beszámolok próbálkozásainkról, és sok sikert kivánok mindenkinek aki bármilyen minőségben saját maga és mások örömére kicsi és nagy vasutat alkot.
Üdv. 101

Előzmény: joem (5588)
Förster Creative Commons License 2001.08.11 0 0 5632
Matiz ! Ha viszonylag jó áron akarsz a leírtaknak megfelelő mozdony venni, akkor az a BR95 a PIKO-tól. Szenzációsan jól sikerült. Bődületes vonóerő. Egészen kicsi íven is elmegy, köszönhetően az átalakított futóműnek, sőt a rudazat sem akad egymásba negyobb sebességnél mint az NDK-s elődé. Másik tippem a Gützold BR65, de az kicsivel az arany ára felett van. Ezt egyébként gyártja a Brawa is, pont aranyáron. A MIBA tesztje a Gützoldot jobbnak hozza ki.
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.11 0 0 5631
Megpróbálok utánanézni.
Előzmény: Törölt nick (5630)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!