Keresés

Részletes keresés

sansan Creative Commons License 2001.07.27 0 0 5394
Ma Szegeden csavarogtam,természetesen szakítottam időt,hogy beugorjak a Mikihez.
Láttam DB állatszállíto kocsit,talán EPIII,talán arról volt szo néhány napja.
Kb 1600 az ára(roco)

Benéztem a Plázába is és nagy meglepetésemre találkoztam modellekkel.
(Fecus,tudsz róla?)
Ami tetszett:Fiatal eladó csajok,sokmindent megengednek,lehet próbálni(na ez most hülyén hangzik,csak a nejem ne olvassa.-)))) )
Lehet vágányokat is venni,még TT-hez is(pilz)
Nagyon szép Faller fűtőházakat láttam
Az egyik nagy gyárkéménnyel.Beszerelhető füstgenerátor is,az nem derült ki,hogy mellékelik,vagy külön kell venni.
Kaphatóak Roco,Piko,Fuggerth jármüvek

Ami viszont nem tetszett: hogy a járművek alá bizony illett volna vágánymezőket helyezni,ne azon a textilián álljanak szegények.Mint Pl. a Lurdy házban.Hiába,nőőőők,nincs érzékük a modellekhez(tisztelet a szabályt erősítő nagyon ritka kivételnek).

etwg Creative Commons License 2001.07.27 0 0 5393
Szia Csikos

a BR56-osok alapvetöen tehervonati mozdonyok voltak. Valamennyi még a nagy német vasutegyesités elött készült, azaz nem a DR számára. Igy van az, hogy 9 alaptipusu BR56 van. Ez a kilenc a DR elödjeitöl származik (Länderbahnen)ahol mindenféle elnevezésük volt G7, G8, G4, IX V, IX HV, VII stb.) Ebböl jön az is, hogy alig van kettö BR56-os, amelyik egyformán néz ki (kivlve természetesen a modelleket).
Mind az szokott lenni az évek folyamán rengeteget változtattak a mozdonyokon (nedves göz, tulhevitös, szénportüzelés stb.) ezzel, azzal szerelték fel (generátor, Knorr fék). A háboruk alatt eljutottak igen sok országba, ahonnan ha nem tértek vissza, akkor ujabb szerelvényeket kaptak (CSD, PKP, SNCB, ÖBB, stb.), ha meg visszatértek, akkor ismét át lettek alakitva.
Nagyon jo mozdony a modellgyársaknak, hiszen évente lehet egy ujabb variáciot kihozni (az alap marad) ami gyakorlatilag uj tipust jelent. Nem tudom összeszámolni hány fajta (külsöre más) BR56-os volt, de szerintem a számuk közel van az 50-hez.
A DB 1963-ban huzta ki ezeket a masinákat a listárol, mig a DR csak 1971-ben.

Az elsö (késöbb BR56-os) mozdony 1893-ban lett üzembe állitva.
A többség 2 hengeres volt, de volt köztük 3 hengeres (BR 56.1 porosz) meg négyhengeres gép is (BR 56.7 - BR56.11 badeni ill. bajor mozdony).

Előzmény: Törölt nick (5389)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.26 0 0 5392
Gützold, pár napja érkezett. Kitűnő mechanika, jó külső, digital előkészített.
Előzmény: Törölt nick (5391)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.26 0 0 5391
Hali!
Milyen gyártmányú a 106-os? Biztos írtad, csak elkerülte a figyelmemet! A "miki" TT nagyságú terméke, hát... inkább hagyjuk.
steve
Előzmény: Törölt nick (5390)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.26 0 0 5390
Ma is dolgozgattam; elkészültek az utólsó vágányok is. Az állomás bal oldalára került az üzemanyag-telep. A raktárépület mellé bekerült a daru is. A váltóknál bekötöttem pár helyen a polarizálást, mert a 106-os nagyon érzékeny erre.
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.26 0 0 5389
Jut "eszembe" még valami!

Magánban értekeztem egy kollégával, BR56 ügyben, és ugye luc72-nek is van egy erről a tőről fakadó gépezete, a BR58. Valaki tud részletesebb infokat ezekről? Arra gondoltam, hogy mire készültek, miket huzigáltak, mikor vonták ki őket a forgalomból, tényleg egy tőről fakadnak-e?
Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.26 0 0 5388
Szia "Cu"garas!

Ha szép és finom dolgokat akarsz maratni, akkor nem úszod meg a vegyészkedést!

Ez a vasalható akármi egy ötletes dolog, mert időt spórolsz, de ára van!!! Szép, éles vonalú felületek nem lesznek, töredezik, és egy éven belül fel KELL HASZNÁLNI! Ha rá van írva, ha nincs!
Amúgy minden tiszteletem a Tiéd! Én nem fognék bele ilyesmibe, csak csináltam jónéhány NYÁK lemezt, tele SMD IC-kel, stb. Innen van a tapasztalat. Ezek a vasalható dolgok nekem abszolut nem jöttek be, friss ropogós korukban sem, inkább a saját film, és a Pozitiv20!
steve

Előzmény: rezgaras (5382)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.26 0 0 5387
Kivánok!

Minden Elkozónak!
Teljesen mindegy milyen okból, de egy elkot NEM EGÉSZSÉGES DOLOG FORDÍTOTT POLARITÁSNAK KITENNI! Sajnos ez afféle ökölszabály. Ez van! Lehet átmenni igénytelenbe, de hosszútávon nem kifizetődő...

luc72!
Ma láttam a Marklin Report néhány idei számát! Az egyikben a BR58-ról van szó! Szép képek vannak a gépről, az egyiken REKO személykocsikat húz!

csíkosháTTú/steve

mdbz Creative Commons License 2001.07.26 0 0 5386
Off

JSB!

A leveleket megkaptam, válaszoltam is, nem tudom hol járhatnak. A képet köszönöm! Írd meg a telefonszámodat, felhívlak.

On

mdbz

khotjoe Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5385
Sansan.
Az eddigi tapasztalat,a rendelt áru 704 ATS,a költségekkel 827ATS,ez forintban befizetve sárga csekken a postán,kb 8 nap alatt megérkezik a bécsi számlára utána küldik a rendelést amit csak át kell venni.A banki átutalás sokkal drágább, nem ajánlom.Ha megjön a cucc majd megirom de ez kb 15-20 nap. Ha rendelsz ne az imailt használd mert az nem jo lagalábbis nekem ezt mondották,pedig 2-szer is elküldtem a megadott cimre,azt javasolták az adatlapot kitöltve nyomtassam ki és faxoljam el nekik ami meg is történt,majd visszaigazolták mennyit és hova köldjek.Eddig ennyi,ja és a pénz megérkezte után kb 1hétre jön a csomag.
Előzmény: sansan (5376)
backspace Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5384
rezgaras: lehet, hogy van hiba a gondolatmenetemben, de a terepasztalomon regota muxik. Egyebkent egy radiotechnikaba evkonyvben lattam valami ketyereben a dolgot. Kiprobaltam es mukodott. En mindenkinek a kiserletezest javasoltam, de inkabb nem is javaslok semmit.
udv
bs
Előzmény: rezgaras (5364)
etwg Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5383
Finom maratást ezzel az eljärässal nekem sem sikerült megcsinálni. Pausz illetve hasonlo papirokrol át lehet másolni a rajzot, csak szörös a széle, nem fed mindenütt. Jo az eljárás primitivebb nyakokra, de már nem jo IC-kre, ahol 1,27 milliméter a raszter, és a vonalak max. 1 mm-esek lehetnek.
A PNP Blue-t nem ismerem, de hasonlo foliák nálam is egy-két év alatt bedöglenek.
Előzmény: rezgaras (5382)
rezgaras Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5382
Gyerekek, meg szeretnék próbálkozni maratással. El szeretném kerülni a fotoeljárást (Pozitív20 meg nátronlúg :-(( ). Vannak olyan eljárások, ahol a lézernyomtatóval készített ábrát a rézre egyszerűen felvasalják. Van is nekem ilyen fóliám, még sok-sok évvel ezelôtt vettem Amerikában, PNP-Blue a neve. Sajnos nem működik. Egy része az ábrának ráragad, egy része nem. Az élek nem szép egyenesek, hanem cakkosak. Már többféle vasaló-hômérséklettel kísérleteztem, de mindig ugyanaz jön ki. De az is lehet, hogy a PNP-Blue az évek során bedöglött. 8 éves, de a leírásban nincs egy szó sem arról, hogy a tárolás során veszítene a minôségbôl.

Állítólag meg lehet ezt különleges fólia nélkül is, pauszpapírral csinálni.

Van valakinek tapasztalata ezen a téren?

Ha nem sikerül ablakkereteket maratni, az új mozdony nem lesz kész az ôszi kiállításra!!! :-((((

rezgaras Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5381
by az ex bhv írta:

> Már fázist is javítunk? Mennyire Cos fi 1-re?

Nem, nem, azt meghagyom az erôsáramúaknak. Ahol a ti áramotok kezdôdik, ott nálam már nagy baj van!!!

Előzmény: by az ex bhv (5373)
rezgaras Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5380
etwg írta:

> Elméletileg teljesen igazad van, sajnos a gyakorlat egy kicsit rácáfol erre az elméletre.

Teljesen igazad van. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy magam is már jópár hangszórót szedtem szét, de az általad leírt megoldást csak az olcsóbbakban láttam. Sôt, láttam elkót egyedül is! Azt hiszem itt arra építenek, hogy mire az elkó megöregedik, a vevô nem fogja visszahozni a hangszórót, ha egyáltalán észreveszi az egészet.

Veszélyes csak a robbanás, ami itt nem következik be. Nekem utóljára pont a modellvasúti trafómban robbant egy (csak 16V-osat találtam a fiókban, pedig az egyeirányított, szűrt fesz. 22V volt. Reméltem, hogy ennyi túlfeszültséget kibír, de nem bírta. Szerencsére nem voltam a közelben. A kondi házát a szoba másik végében találtam meg, a trafót pedig teljesen szét kellett szedni és megpucolni.)

Előzmény: etwg (5377)
rezgaras Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5379
BoGar írta:

Érdekelne, hogy külföldről milyen sebességgel éritek el a http://bogar.ye.hu weblapot.

Most reggel elég gyorsan jött. A tarral nem is lehet egy lapon említeni.

Előzmény: BoGar (5366)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5378
Szia luc!
Köszi az infokat! Most egy kicsit macerás az internet hozzáférésem, mert két napja döglött a telefonvonalam otthon. (Bocsika freestart! M...V vedd magadra! Már telefonálni sem tudok! klijdfhv boer!!!!!)
Előzmény: luc72 (5372)
etwg Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5377
Szia rézgaras

A legnagyobb az, hogy mivel elkóról van szó, a rossz polarítással bekötött sem nem rendelkezik a névleges kapacítással, de ráadásul ha hosszabb ideig feszültség alatt van, tönkre is megy. A leírt kapcsolásban nem fog felrobbanni, mert a tartós áramot a vele sorba kötött párja megakadályozza, de elveszti a kapacítását.

Elméletileg teljesen igazad van, sajnos a gyakorlat egy kicsit rácáfol erre az elméletre. Több erösitö (hangszoro stb.) müködik már évtizedek óta igy kialakitott unipoláris kondival (bootstrap az erösítöben, szürö a hangszorokban) és eddig nem vettem észre semilyen jelentösebb változást.

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a mozdonyban is sokáig kibirja a kondenzátor eme müködést, mert ellentétben az erösitövel itt tényleg hosszu ideig van egyenáram (az egyiken mindig rossz polaritással) a kondik sarkain. (Egy erösitöben a váltoáram a lényeges összetevö, és ott csak a nagy unipoláris kapacitás a lényeges.)

Majd biztosan egyik - másik topictársunk nekiáll kisérletezni, és elmeséli, hogy mire jutott.

Ami drága aszinkron kondikat illetti, azoknak a belsö felépitése is hasonlo, csak ott sok kis kondenzátorbol állitják össze a kapacitást, és mindegyikkel sorba van kötve egy ellenállás (a folia áteresztö jellemzöje), igy stabilizálják a feszültséget az egyes kondikon, és érik el a kivánt 400 V-nyi feszültséget. Itt inkább a körülményes gyártási technologia a drága, mint maga az elv. Ráadásul ezek a kondik is váltoáramu közegben müködnek.
Gyakorlatilag ez érvényes minden unipoláris kondenzátorra, azokat nem igen lehet használni egyenáramú áramkörökben, kivéve a száraz (nem elektrolyt) kondenzátorokat.

Ebböl kifolyolag mi igenis eröltetünk valamit, ami nem nagyon müködhet (a tudomány mai állása szerint), ezért vetettem el eme megoldást egy pár napja. Itt teljesen azonos a nézetünk, hogy ez a megoldás nem jo , még akkor sem, ha néha müxik is.

Erre szokták mondani, hogy populisztikus az álláspontunk, tudjuk, hogy amit kér a nép az nem jo, de segitünk nekik azt megcsinálni, hadd szerezzenek egy kis tapasztalatot a rossz döntésröl.

Előzmény: rezgaras (5364)
sansan Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5376
Khotjoe, ha megjönnek a kocsik légyszíves számolj be a tapasztalatokról.Én is játszadozom a gondolattal,mert nagyon szépek a Klein vagonok.

Vagy szedjem össze a rendeléseket az ismerőseimtől és bécsi kirándulás?

Előzmény: khotjoe (5314)
crash__override Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5375
Magyarok az allatszallito vagonok ? Vagy atfestessel lehet beloluk magyart faragni ?
Előzmény: luc72 (5363)
etwg Creative Commons License 2001.07.25 0 0 5374
Mendegél,

inkább lassan mint biztosan, de legalább nyithato.

Előzmény: BoGar (5366)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.07.24 0 0 5373
Szia Rézgaras!
Már fázist is javítunk? Mennyire Cos fi 1-re?
Egyébként az én Csörgömben 1000 mikrós kondér van bekötve.
A világítás jelentősen javult, és a felharmonikusok is csökkentek!

Zsolt

Előzmény: rezgaras (5364)
luc72 Creative Commons License 2001.07.24 0 0 5372
Mivan csak én vagyok.
CsikostáTTu

Találtam e havi TT infot
TT - Neuheiten 7/2001

Hersteller Neuheit
Beckmann: neues Modell der Dampflok 94.20 mit vielen Detailverbesserungen und neuer Betriebsnummer
B. Hohmann: sechsachsiger Schwerlastwagen mit diversen Ladungen, z.B. Kisten, Sandstein, Panzern
Faller: lieferbar sind jetzt: Hotel Stadt Prag, Burg Fürstenstein, Modell Waldburg, Bogenbrücke, Belaubungsvliese
Modist: JATT-Kesselwagen TEXACO, Güterwagenprogramm von Dr. Kunze
RK-Modelle: Ikarus-Bus IK 66
Tillig: V 36 Poyntz, Wärmeschutzwagen, Güterwagen Gbs Sersa, Containertragwagen Nedlloyd
Viessmann: neuer Produktkatalog mit verbesserter Beschreibung der Artikel

luc72 Creative Commons License 2001.07.24 0 0 5371
A BR23 nem semmi ahogy megy, de az ICE film se rossz 406 Km/h
luc72 Creative Commons License 2001.07.24 0 0 5370
Még egyszer én.
Sokan kerestetek letölthető filmeket, na ezt találtam: http://www.dbmuseum.de/download_d.htm
luc72 Creative Commons License 2001.07.24 0 0 5369
A ROCO foto pályázatot hirdetet az ÖBB 1044 018 Euro mozdonyra, és, hogy tudjuk merre jár GPS látták el, a ROCO honlapján 10 perces frissítéssel nyomon lehet követni.
luc72 Creative Commons License 2001.07.24 0 0 5368
Talált .
Tiszta szívből kívánok neked sok ilyet, nagyon szép, de sajnos az ára is, kb a típus szám.

Mikor csinálunk, egy igazi topic talit?

Előzmény: Törölt nick (5367)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.24 0 0 5367
Hali!
Rákérdezhetek? BR65?
csíkosháTTú
Előzmény: luc72 (5363)
BoGar Creative Commons License 2001.07.24 0 0 5366
OFF
Sziasztok!

Látom belemerültetek a webhelykeresésbe. Én találtam magamnak helyet, de sajnos már nem engednek fel több embert. A webzine-t is oda akartam tenni, de nem jött válasz. Érdekelne, hogy külföldről milyen sebességgel éritek el a http://bogar.ye.hu weblapot. Ha megy, lehet, hogy berakom a webzine-t az egyik könyvtárba. (Sajnos a webzine-t most nem tudom frissíteni, mert nem jó a szerverük és az FTP tiltva van. Ja és webes feltöltés soha nem is volt.)

Üdv: BoGár
ON

rezgaras Creative Commons License 2001.07.24 0 0 5365
etwg írta:

> nohab.hu külföldröl is igen jol, és gyorsan jön

Igen, és a Gigant szerver is.

Azt hiszem, ezek az egyetemi hálózaton vannak. Az a gyanúm, hogy a magyar web-szolgáltatók ott spórolnak, hogy csak nagyon kis sávszélességet vásárolnak külföld felé. Az egyetemi hálózat sebessége mutatja, hogy maga a Mo. - Nyugat sávszélesség elegendô lenne.

Előzmény: etwg (5355)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!