Magától értedődő, hogy az x árfolyamon vett árú annyi-amennyi, és nem érinti az UTÓLAG változott árfolyam. Ezt normális modellező nem várhatja el, közgazdasági nonszensz. Nem lep meg, hogy az ICE lassan fogyott, mert sokra tartott városotok az ellentétek nyugatdunántúli központja. A művészetben vagyok elsősorban érdekelt, ugyanazt tapasztaltam. Túl közel a határ és ennek következtében nálatok csapódik le sok minden, ami nem öröm.
Igyekeztem már elmesélni a tisztelt modellező cspatnak, hogy a gyárak egy modellt egyszer állítanak elő. A piac nyugaton MINDENBEN nyomott, igyekeznek azonnal kiszállítani, hamarabb elmegy alapon, megelőzve a hosszú raktározási időt, s végül az akciót (féláron). A kereskedőt kényszerítik készletezésre, hogy a cég fejleszteni tudjon. Így működik körbe-körbe. A számítógép bődületes eligyénytelenedést IS hozott, a modellezés az igényesek műfaja. Keleten, nyugaton ez a réteg áll legkevésbé könnyen úgy, mint anno.
A látszatfejlődés lassúl, s egyedül ez hoz vissza régi (a fiataloknak újnak tűnő) egészséges szeleket.
A "BŐR A POFÁJUKON" azokra vonatkozik, akik az "árpolitikát" a körülményekre nem hederítve saját igényeik szerint alakítják. Ahogy lenni szokott az reagált kinek legkevésbé sem inge. Tartok tőle akiknek kellett volna nem is kisérik figyelemmel a topicot.
A netet arra kellene használnunk, amire való, a KÖZVETLEN KAPCSOLAT TEREMTÉSRE, így ki-ki megtalálná lelki (s zsebi) egyensúlyát (amennyire ez lehetséges).
Ti meg 101 - nem tanácsokkal kívánlak bombázni - időröl-időre köszönjetek be a topicon, ha új mondandótok van. Ez nem reklám, hanem figyelemfelhívás, most nézz be hozzánk. A nyomasztó LÁTSZATBŐSÉG (látsztinformáció - információ szó szerint az, ami valőban új tartalmat hordoz)idejét éljük, hogy Tőletek segítség, ha közvetlenül hozzátok tudomásunkra, ami fontos lehet.
Ezt a szép web nem pótolja, mert nem személyesen megszólító.
Litánia vége, elég műveltek vagytok, mindkét oldalon tovább gondolni.
Ezért a válaszért provokáltalak! Ezer bocs! Amire konkrétan gondoltam: A Tillig által gyártott, epoch IV-es BR 120 ára kint , ha jól tudom kb. 200DM, a kiskereskedelemben. Kövezzetek meg, de már nem emlékszem, hogy hol, 39.980Ft-ért láttam. ( Nem Nálad, arrafelé még nem jártam...) Bocs, hogy Tillig példát hoztam fel, ez nem a gyár szégyene, amúgy meg a nevemből is látszik, melyik méretben utazom.
Amúgy a nevezett modellt én 25.860Ft-ért vettem idehaza, JSB is látta, meg luc72 is, nem csak nekem tetszik...
csíkosháTTú
P.S.: a nevem csíkosháTTú akart lenni, csak elgépeltem, amikor bejelentkeztem. Amúgy a steve névre is hallgatok.
Sajnos általánosságokban nem tudok válaszolni, de ha konkrétumot kérsz pontosan meg tudom mondani egy-egy termék értékét vagy árát.
Sajnos azzal nem tudunk idehaza mit kezdeni, amikor egy kinti kereskedő a nem mozgó készleteit /újdonságot biztosan nem!/ akár 30-50 %-al leárazza. Ha hiszed ha nem a haszonkulcsom ezt el sem éri. Ebből adok még klubkedvezményt 5-10 %-t. A nagykereskedő haszonkulcs talán eléri ezt, de őneki meg nagy készletet kell tartani.
Egy példa: megpróbáltam egy direkt importot. A kedvezményesen 50 DM-ért adott kezdő mozdonyt /ROCO/ ÁFA, VÁM, szállítás, csomagolási díj után 12.000,- Ft-t tudtam kitenni, ráadásul 3 hétbe tellett mire megkaptam. Sajnos a megrendelt mennyiség 50%-t sem kaptam meg.
Ha magánszemély teszi ugyanezt már 25%-al olcsóbb.
Egy másik példa: A ROCO minden évben tart akciót a kereskedőknek. A kereskedőknek és nem a végfelhasználóknak. A hazai kereskedők mindegyike ezt a kedvezményt egy az egyben továbbadta. Igy lehetett svájci mozdonyt 7-8 ezer ft-ért vásárolni /ezt most valamelyik boltban bizományba beadva 25.000,- Ft-t láttam/, vagy Marklin krokodilt digitális dekóderrel 30.000,- Ft-t. AZ osztrák vevők ezekről az akciókról odakinnt nem tudnak.
Nagyon sok vevőnek okoztunk kellemes meglepetést a ROCO Om svájci darabjaival. A mozdonyok 10.000,- Ft alatt voltak egy-egy kocsi 2500 Ft volt.
Szivesen válaszolok bármilyen kérdésre ,ha tudok, bátran keressetek akár közvetlenül levélben is.
Bocs, hogy ennyit magyarázok, de néhány dolgot rendbe kellene tenni.
Bocsánat, hogy végül nem mentem ki, nos azért nem mentem ki mert pofátlanságnak tartom a 800 Ft-ot ezért a szolgáltatásért, én nem a tedy-vagon miatt mentem ki ! Természetesen ha jobb, és szinvonalasabb lenne, biztos , hogy szó nélkül fizetnék még akár 1000Ft.-t is !
Gondolok arra : Német, Osztrák, Olasz, Szlovák, Szlovén mozdonyok is megjelennek!
Kérlek benneteket, hogy írjátok meg a véleményeteket ti is!
Én valószínüleg bojkottálni fogom a füstit!
(Egyébként a kerítésen át lehet látni, elég sok kolléga nézte onnan a felvonulást)
Zsolt aki lehet , hogy egy kicsit igényes!
Kedves 101!
Örülök, hogy megszólaltál itt közöttünk! Remélem hozzászólásaid rendszeressé válnak! Jó, ha van köztünk egy profi kereskedő, hiszen mi itt abból építkezünk, vagy alakítunk át valamit, ami Ti árultok. Nehéz szakma ez!
Mi szegény modellezők csak azt nem értjük, hogy mitől lesz 40e Ft egy kinti boltban 200DM árú portéka...
Előre is köszi a felvilágosítást, és remélem tényleg sűrű látogató leszel, hátha jobban fel tudod mérni a várható keresletet!
csíkosháTTú
Hozzászólás a "BŐR A POFÁJUKON" a fórumon már kétszer is megpendített témához.
Régóta figyelem a fórumot és elég gyakran találkozom a kereskedőket /esetleg joggal/ bántó megjegyzéseket.
Én úgy gondolom minden kereskedésnek az alapja a kölcsönös bizalom az eladó és a vevő között. A fórumon tapasztalható általános negatív hozzáállás azt mutatja, hogy ez a bizalom valahol felbomlott és ez károsan hat az egész modellvasutas társasága, a fórumot gyakran olvasókat pedig szerintem megtéveszti.
Úgy látom a bántó kritikák mögött néha sértődöttség található.
Úgy gondolom a negatív jelenségeket felszínre kell hozni, de minősíteni a másik oldal teljes ismerete nélkül nagy hiba.
Nézzük először az árfolyam problémáját. Ti mit csinálnátok, ha 10% leértékelik a valutákat és 5.000.000,- Ft-s készleteted van. Átáraznád az egész készletet? Kapásból buktál 500.000,- Ft-t.
Természetesen az új beszerzéseket a napi áron vételezem be, de a régiket nem tudom változtatni.
Van olyan kereskedő /nagy/ aki egész éven át egy forint alapú árral dolgozik. Ő a valuta emelésekor veszít. Van aki valuta alapon dolgozik Ő csökkenéskor veszít. Mindenki igyekszik olyan áron dolgozni, hogy tisztességes haszonra tegyen szert és a modellező is megtalálja számítását.
Az ICE probléma során is találkoztam negatív felhanggal. Jómagam 17 db szettet adtam el 50.000,- Ft-ért és imádkoztam, hogy mind elmenjen. Kb a készlet 1 hónapig nem mozdult és kb 600.000,- Ft állt benn.
Sajnos mi kereskedők nem tehetünk róla, hogy a gyár csak ősszel szállít és akkor is csak egyszer.
Nagyot lehet bukni, ha valaki nem jól méri fel a várható keresletet. Úgy gondolom az adott kereskedő is örült neki, hogy elment a készlet.
Nem ragozom tovább a kérdést. Bizonyos személyiségfejlesztő gyakorlatokon néha azt a feladatot adják, hogy a másik fejével is vizsgáld meg az adott helyzetben mit tennél. Én is ajánlom ezt mindenkinek. Jómagam vasútmodellezek is sikerült egy boltot csinálnom. Nekem könnyü mindkét fejjel gondolkodnom. Próbáljátok meg Ti is. A jószándékú kritikát sem mellőzve nagyon jó vasutazást kívánok mindenkinek.
Nem sírás és a reklám helye, de csak az a példány hoz valamit ( amit persze a lapra költünk) amit előfizetnek, a újságonak túl nagy a terjesztési költsége. Ha mégis úgy veszed, kérném, hol volt, hogy összevethessem az országos kiosztási listával.
Olvasás utáni kritika jól jönne, mert tanulunk belőle.
T. olvasó kollégák, szabad kritizálni, és ötletekkel, kívánsággal jönni.
Mi a vélemény pl. a digitális sorozatról stb?
A vezérlőkocsi érzékeli a digi impulzusokat, de nem teljes panel van benne. Ne szedd szét, ha nem kell. Műanyag az műanyag, akkor is ha bírja.
A sínek kombinálva igaziak. Az ágyazatos sínt níilt pályára ajánlom, illetve pályaudvaron előny, hogy elhelyezhető benne a váltóhajtás, kábel, ami diginél persze nem nagy ügy.
AZ ICE hangja tényleg olyan, ajtónyitás-csukás élőben is diszkrté promotiv. Pályán a kürt, mint egy skrizofrér lusta tehén bőgése. A vonathoz Modell és Hobbynál kapható plusz kocsi, lévén start ca. 400/darab(max).
JA Uraim! Vett észre valaki oljasmit a modell üzletekben, hogy a forint erősödött ca. 10%-nyit, vagy megírjuk a "Bőr a pofátokon" c. nem éppen hízelgő szerenádot? Ui. kinti üzletek az eddigi 138 helyett 127 Ft/DEM kurzussal már jelentenek a "nagy" pesti bolthálózatnak konkurrenciát( no nem a belvárosiak)
Lesz direkt motorvonat is külön ide?? Jó lenne találkozni. Nem tudom mi van itt levélcímnek megadva, de a borby@tar.hu működik jelenleg. Aki régen a borby@matavnet.hu-ra írt az már el is felejtheti, mert én is elfelejtettem már a Matávot.
Én megyek, megpróbálok Luc72-nek is szólni, hogy jöjjön (meg hozza a CD-met :) )
11 körül leszek ott. De az is lehet, hogy a Nyugatiból megyek, a motorvonattal. Egyeztethetünk e-mailen!
Kezdődött azzal, hogy bementem a boltba, megpillantottam Őt... Erre kérdik az eladók, hogy mit is szeretnék. Mondom neki, egy Roco Digitális alapszettet (Digital-startset ICE 2). Erre mondja, hogy persze, van, ami ott van a polcon. Erre picit beijedtem, kérdeztem is, az el lehet vinni? Mire mind a ketten, kórusban: persze :-))
Kifizettem (érzem, jó hely ez, lehetett kártyával is fizetni), (no reklám, a Replica volt, köszönöm az infót), indultam is vissza, akkor még csak a munkahelyemre. Ott persze rögötn mindenki látni akarta, hát hogy is mondjam, osztatlan sikert aratott. A kevésbé hozzáértők az áramszedőt antennának nézték, a kevéssé humánusak rögtön azt kérteék, szimuláljunk tömegszerencsétlenséget. Úgyhogy itt miután mindenki megnézte, jól összecsomagoltam, majd itthon folytattam a darab vizsgálatát, próbáltam vele közelebbi kapcsolatba kerülni. (A közelebbi kapcsolat a kutyának nem sikerült, ő fél tőle, nem kicsit)
Itthon össze is raktam, de sajnos csak a szőnyegen fért el. (Majd jól megpucolom). A kocsik kidolgozása nagyon jó (milyen lehet az, amit nem gyerekeknek szánnak?), még nem szedtem szét és nem néztem meg, hogy az áramszedő dísz-e vagy valóság. De ami késik nem múlik. Sokáig nézegettem csak. Nekem nagyon tetszik. Aztán rávettem magam és összeraktam a sineket. Ez a lila híg eléggé muris, tényleg kívánja a festéket.
Hogy ne csak jót mondjak róla: a kocsik összekötése eléggé megbonthatatlan, Ez nem volna baj, csak ha nem egyesével teszed sinre őket, akkor az majdnem két emberes munka, ha külön, akkor pedig az összeakasztásuk kissé idegörlő. A sinrerakó berendezés hasznos, azért 12 pár kereket abajgatni nem könnyű. Aki ezt ismeri, nem tudja véletlenül, hogy ezeket a "kapcsolat" ki lehet-e cserélni hagyományos kapcsolószerkezetre, vagy nyugodjak bele abba, ami van?
Szóval sinre tettem. A programozást nem próbáltam, mert gyárilag programozott (nyugtassatok meg, hogy így van :-)). Először csak a mozdonyt tettem fel, az ment is szépen. de nem volt semmi hangja. A vezérlőkocsi sipol, eléggé fanáziátlanul, méghogy ajtónyitás hang... Aztán először csak kapcsolgattam a világítást ki-be-ki-be... (örül a gyerek ha játszik). Aztán rávettem magam és ugyi körbe. Aztán gyakorlatoztam a sebességek, a gyorsulaás és a lassulás állítgatásával, haláli.
Ezen módon szeretném kijelenteni: nem bántam meg, hogy megvettem. Bár nem volt olcsó, de ami kell, az kell :-)))
Ezen kívül merült fel néhány kérdésem:
a sinek a kavicsokat utánzó réteggel vannak. Érdekelnek, hogy ezeket a sineket lehet-e használniezek nélkül vagy nem? És melyiket használjam egyébként? Amelyik kőimitációval bír, vagy az anélkülit? (De értem, miért jobb ebbe a szettbe a magasított sin: jobban bírja a port).
A másik amit nem értek: a mozdony bir digitális vezérléssel, azt még értem. De ezek szerint a vezérlőkocsi is? Mert ugye az szegény honnan tudja, mikor kell neki komolyan venni a meneteket? Ezek szerint ez az ICE két digi vezérléssel bír?
Bocsi, hogy hosszú voltam, de nekem nagyon tetszik
"Ördög veri a feleségét", az apó volt a vasutas témához kötött. A film tíz évvel később készült. A dologról csak beszélnek, nem jelenik meg a képen. Színes volt, annak idején nagy siker, Nektek már történelem könyv.
Amit magam ismerek, doku, s talán az első színes magya rdokumentum anyag.
Sajna Pannonhalma nem szerepel, a legközelebbi helyszín Veszprém, 1938 nyara. A pályaudvaron és a püspökvárban készültek a felvételek.