Keresés

Részletes keresés

gyurmosz Creative Commons License 2001.06.30 0 0 4902
A CSD mozdonyt nem ismerem, de szerintem nem olyan; az M38-ból ha jól tudom csak 2 vagy 3 készült (Győrben, a Rábánál).
Előzmény: luc72 (4901)
luc72 Creative Commons License 2001.06.30 0 0 4901
Sziasztok

Volna egy kérdésem, a MÁV M38 tolató mozdonya az ugyan az, mint a szlovákok T334-ese?

Kösszi

luc72 Creative Commons License 2001.06.30 0 0 4900
Bogar

nem müksik nem jönnek le az új képek!

Előzmény: BoGar (4899)
BoGar Creative Commons License 2001.06.30 0 0 4899
Sziasztok!
Újabb képekkel frissítettem a webzine-t!
BoGár
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.29 0 0 4898
És korrigálom is magamat rögtön: megnéztem a parafa lapok csomagolását még1x: lakkozottak mind, de nem csillogóssal, ez tévesztett meg. Bocs.
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.29 0 0 4897
Amit ma végeztem az asztalon:
Véglegesen rogítettem néhány sínszakaszt. Alájuk került a közúzalékot imitáló "szőnyeg", mellé fűszőnyeg. Jött egy ötlet, az asztal egyik sarkába készítettem vékony kartonból egy domb-vázat. Erre papírcsíkokat ragasztottam aztán rá a fűszőnyeg, egy szép kis dombocska lett belőle. Azért az eredmény nem győzött meg annyira, hogy a nagy dombot is ilyen módszerrel készítsem, az fa vázra épül majd. Kipróbáltam, hogyan lehet felsővezetéket építeni. Hát, kollégák, ezzel lehet szívni rendesen. Először is. A gyárilag adott csavarok harmatgyengék. Kettőnek leszakadt a feje, egy pedig kettétört a kísérletek folyamán. Tartalék nincs. hogy honnan pótolom, nem tudom, mert nagyon pici csavar kell, utána kell járnom. Na, miután ezen túlestem, három oszlopot felállítottam. A távolságot könnyen belőttem, nem is mondhatnám, hogy laza volt a vezeték, de nem egészen úgy kígyózott, mint az igazi, és ezzel nem tudtam mit kezdeni. Hiába feszítettem, nem lett szebb, inkább nem gyűrtem tovább, ezt inkább hanyagolom egyenlőre. Ami lényegesebb, bekötöttem az első jelzőt és sínszakaszolást. Jó darabig eltartott, ez csak saját bénaságomnak köszönhető. Rossz helyre kötöttem az egyetlen elemet, amit be kell kötni tulajdonképpen: a diódát. De mire erre rájöttem, már a csatlakozót kicseréltem, a kapcsolót ellenőriztem.... A végeredmény viszont kárpótól: nagyon szépen világít, a kapcsoló visszajelzi, a piros jelző mellett ellenkező irányból (a jelző háta mögül) el tud menni a szerelvény. Buli. Bekötöttem pár váltót is, amiknek már végleges a helye. Ez nagyon könnyen ment, hála a csatlakozóknak, gyorsan, tisztán lehetett dolgozni. Elfogyott egy tubus ragasztó, elfogyott az ágyazat és fű lapom, vennem kell, továbbá rendesen fogyott a vezetékből is, majdnem mind a 10 méter elment, ezt is jobb, ha szerzek még. (Elfogyott néha a türelmem is, tessék mondani, hol kapni olyant? :-)) )
Ami még eszembe jutott: a sín meglepően jól forrasztható, mindenféle csiszolás nélkül is. Gyorsan meg is szüntettem némi kattogást okozó hiányosságokat :-)
Na, ennyi, lelövöm magam, bocsaszófosásért.
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.29 0 0 4896
A szünet előtti utólsó! (Ezt fel is raktuk valahova, talán ide is, hogy mikor van.)
Előzmény: _ Liar _ (4895)
_ Liar _ Creative Commons License 2001.06.29 0 0 4895
holnap még van börze?
Előzmény: Törölt nick (4894)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.29 0 0 4894
Holnap borze?
khotjoe Creative Commons License 2001.06.29 0 0 4893
Na mi van, csak én szedek bérescseppet.
_ Liar _ Creative Commons License 2001.06.29 0 0 4892
ne ettől akarj akkor beszívni......
Előzmény: Törölt nick (4889)
etwg Creative Commons License 2001.06.29 0 0 4891
>Büdös, de jó! Nem a szaga, a ragasztó hatásfoka. Gondolom ugyan azt használtuk, p-vel kezdődik a neve és ex-el végződik?
<

Én elég sok fajtát használtam már, sajnos mind büdös. Vannak jobbak, amelyek lasabban száradnak és teljesen szintelenek (böriparban használják, ahol nem maradhat nyom - boltban elég nehezen szerezhetö be, nálunk min. 10 kg kell venni), vannak sárgásak meg fehérszinüek, amit rendszerint boltban is lehet kapni (kis csomagolásban), ezek száradási ideje különbözik. Van amelyiket toluennal(vagy trichloretylennel) lehet csak higitani a börragasztot benzinnel (nem auto) is lehet.

Előzmény: Törölt nick (4889)
Szucs Lajos Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4890
Sziasztok!

Valtoztattam az oldalam arculatan.
Ezert arra kerlek benneteket irjatok bele.
Meg nem mukodik minden. De a modositasok keszulnek.

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4889
etwg!
Büdös, de jó! Nem a szaga, a ragasztó hatásfoka. Gondolom ugyan azt használtuk, p-vel kezdődik a neve és ex-el végződik?

Matiz!
Kösz a képek általi felvilágosítást a V43-ról. Háát? Szerintem nincs verseny a két gép - V43, V63 - között. A V43 nem ugyanaz a kategória, toronymagasan jobb!
steve

etwg Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4888
A parkett alá valo parafát egészen jol lehet hajlitgatni ( kivéve a ROCO két legkisebb ivü sinét), igy én csak egyenes csikokat vágtam. Ott ahol nem ment a hajlitás, ott be lett vágva. Gond szokott lenni a rögzitéssel, ezért az egyik közeli gyárbol egy csomo maradék vasdarabot kaptam (maradék a fürész meg az eszterga alol) amivel a parafat simán le tudtam nyomni a száradásig. Néha jobban ment a munka egy büdös kontaktragasztoval (gumi, linoleum stb ragasztására valo). Ezt elöre felkentem, hagytam megszáradni, igy a parafa azonnal odaragadt ahova tettem és rányomtam a majdnem száradt ragasztora. (csak ne lenne olyan büdös).
Előzmény: Fecus (4886)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4887
A lap csomagolásán szerepel, hogy nem muszáj lakkozni. (Volt lakkozott is, az nem tetszett mert fényeses csillogott...bár úgysem látszott volna...) Én leraktam a lapokat, ráfektettem a síneket, rögzítettem néhány főbb ponton aztán levágtam a sín mellett a parafát. Lehet, hogy nem pontosan ez a hivatalos és megfelelő módja, nekem működött. A váltóállítóknál gondban voltam, de azt találtam ki, hogy ott is körbevágtam. Később, a váltók körül csillogós fekete festékkel olajfoltokat szeretnék, az állítókat rozsdásra festem, a váltóra nem kerül zúzalék (azt hiszem ez érthető).
Előzmény: Fecus (4886)
Fecus Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4886
Matiz!

Nekem a hölgy ajánlotta, hogy a parafa járólapokhoz használt rugalmas lakkal fessem le mert évek alatt kiszárad és akkor porlani kezd.
Én egy ilyen boltban vettem maradék parafát tekercsben. Gondolom ez való a padló alá.
Nektek sikerült valamekkora sugarú kört is kivágni az ívek alá és annak a szélét ferdén levágni vagy egyenesekből raktátok ki a kört?

Fecus

Előzmény: Törölt nick (4866)
etwg Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4885
Valahogyan nem veszi be, ha az elejere teszem akkor ott jelenik meg a WEB oldal kepe felett, ha a vegere akkor meg alul. Majd meg probalkozok.

Csak a sor jelenik meg mindig, semmi hatasa.

Kösz

Előzmény: Törölt nick (4884)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4884
Saját web-oldalad, HTML kódba.
Előzmény: etwg (4882)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4883
Előzmény: Törölt nick (4881)
etwg Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4882
Kösz mar megy, csak azt a HTML sz@rt nem tudom hova is kell bemasolni ( sajat WEB oldalra vagy hova a fenebe.

Kösz

Előzmény: crash__override (4880)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4881
Szépek a modellek. A V43-at nem ismerem. A V63.ra annyi észrevételem volna, hogy az eredeti mintha "laposabbnak" tűnne. Ezt úgy értem, hogy a gép a hosszúságához képest szokatlanul alacsony mozdonyszekrénnyel bír. Nemrégen vettem szemügyre Szolnokon. Minden esetre egyedi jelenség. Az N modell meg ettől függetlenül tiszteletet érdrmel.
steve
Előzmény: Törölt nick (4878)
crash__override Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4880
Nemnem.. az volt a gaz, hogy en balfekeskedtem, es el kellet fogadni a jelentkezeseteket. Atiranyitottam az e-mail, ugyhogy mostmar egybol latszik, ha jon uj jelentkezo... Bocs a benazasert.
Előzmény: Törölt nick (4879)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4879
Beléptem én is. Aztán, kiderült, hogy csak akkor kerül fel az oldalam, ha a visszaigazolásként kapott képet beillesztem a HTMLbe az oldalamon....az meg hétvégére marad.
Előzmény: etwg (4877)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4878
Mindez N-ben. Ahonnan ez jött, van még egy Szili is, az SZVSZ jobban sikerült, mint a Gigant.
Előzmény: nohab (4876)
etwg Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4877
Beléptem, de eddig nem latni semmit. Lehet, hogy valami nincs rendben?
Előzmény: crash__override (4810)
nohab Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4876
Előzmény: Törölt nick (4861)
nohab Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4875
Hogy ne csak Matiz lássa, Gigant by Kemény Zsolt:


1. kép

2. kép

3. kép

4. kép

Előzmény: Törölt nick (4861)
etwg Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4874
A faburkolattol még olcsobb a parafa amit parkett alá kell rakni. Több méretben méterre kaphato. (1 meter szeles, tekercsben van mint a szönyeg). Maga parafa durvabb mint a parafapadlo, de nagyon jo a modellhez.
A szelekhez egy szerszamot csinaltam, ahova az F10-es penget kb. 30 foks szögben tudom befogni, es egy voalzo mellett vágni.
Mivel sok parafat vágtam felfogam az 1 m hosszu acélvonalzot (acel kömüves vinkli) az asztalra (nagy falapra) a vonalzovav parhuzamosan feécsavartam egy ütközö lecet.
Benyomtam a parafaszönyeget a vonalzo alá az ütközöig, rögzitettem egy gyors szoritoval a vonalzo masik végét, majd a kést a vonalzo mellett huzva levagtam az anyagot. Utánna azt megforditva ismét befogtam, és levagtam a masik szélet. ilyen modom 1 m hosszu csikokat kaptam, amit jol lehet hajlitgatni, és nagyon olcso.
Előzmény: rezgaras (4870)
crash__override Creative Commons License 2001.06.28 0 0 4873
Erdemes bemenni orvosi mintaboltba, nagyon jo minosegu a cserelheto szikepenge, amit az orvosok hasznalnak. Szikenyelet inkabb valamely modellezo boltban kell venni, mert az orvosi szikenyel (van valami spec nyele, modtak is, valami befogonek hivjak, vagy mi...) elegge bumfordi. Nekem az nagyon bevalt...
Előzmény: Törölt nick (4872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!