Fecus: nem lakkoztam le, felesleges lett volna. Le sem ragasztottam, mert erre meg jon ra az agyazat-imitacio es egyeb dolgok, hogy mutasson is valahogy. A ragasztast azert hagytam ki, mert a sinszegek eleg jol tartjak :-) A szelet otletszeruen megprobaltam a sinfuresszel, ugy is ment, de egy nagyon eles es eros pengevel sokkal gyorsabban sikerult levagni.
Kisbuta: A Pannonos Bhv a PGSM reklammal ellatott Bhv kocsit jelenti. Lasd: Vasut&Modell keptar, ALOE kepek kozott!
Az asztal befoglalo merete 115x235 korul van, amennyire pontosan sikerult kivagni a lapot :-)
Elhoztam Zsolttól a Pannonos Bhv-mat. Nagyon jól sikerült. Sajnos a róla készült képek még a gépben vannak mert céges gép és más is van rajta. Ha letöltik felteszem a honlapomra. Zsolt azt mondta, szeretnének csinálni néhány púpost is. Szerencsére csak "majd" mert nincs keretem még egy mozdonyra az asztal befejezése előtt.
Matiz!
A parafát lelakkoztad valamivel? Mivel ragasztottad? Néhány hónapja írtátok, hogy mivel lehetne ferdére levágni a parafa szélét. Sikerült megoldani, levágtad?
Gyurmosz!
Én még kezdő vagyok de láttam néhány újrafestett mozdonyt a Zsoltéknál. Nekem nagyon tetszettek. Egy nohabot nekem is átfestenek szép, veres csillagosra.
CsikoshaTTu: ertekezzunk, ugyis logok meg egy videokazettaval Neked :-)
Az allomasi vaganyzat ala is megy parafa, de nem lesz toltes. Majd menet kozben kialakul, hogy lesz :-) Ahogy elneztem, a felsovezetekkel is fogok szivni boven. Ugy csinalom ezt is, mint a flex sint: ott kezdem, ahol nem fog annyira latszani... (Ott kattognak a kocsik a sinen :-) )
Hali!
Láttam a Fleischmann-t, való igaz, ha festegetem, nagyon szép lesz! Abban igazad van, hogy praktikus, és lehet szépet is építeni belőle. Ellenpélda: a Marklin C, ebből enyhén szólva kiábrándultam, amikor megláttam. Meg, ha házilag csnálod, nem kell festeni a kavicságyat, ami igy a szóróanyaggal szerintem jobban mutat.
Egyébként minden elismerésem a Tiéd! Én nem vállalkoznék modellek építésére...
csíkosháTTú/steve
Lattad mar a Fleischmann agyazatos sinjet ? Ahhoz mit szolsz ?
Ugyes festessel szerintem nagyon jo dolog hozhato ki belole... bar en is agyazat nelkuli sint vennek, de ha valakinek olyan van, es ugyesen be tudja epiteni, es szep, akkor miert ne tegye ?
Akkor gondolj bele az en helyzetembe :-)) En N-ezek :-)))
Magyar Nohab -> van Piko tudom, tudom, olyan amilyen, de legalabb van... Van Minitrix Taiga Trommel, aranyarban (Deak u. 42k), mintha a fogam huznak, de azert van egy magyar szergelyem.... Es kesz.
Az igazi kihivas a jarmuepites... most fogok gigantot es Kandot epiteni. Azert a kettot egyutt, mert ekkora meretben a kasztnit vetek kulon maratni, rafer a ketto egy lapra :-)
Mondjuk az ezeves tervbe bele kellene kalkulalni egy szergelyt, es az uj taurust... Csak a baratnom meg ne tudja... ...pedig mennyi sok ertelmes dolgot lehet venni egy ilyen kis mozdony aran :-)))))
Ja még két dolog:
1.: Ha már spontán szavazunk: M62 001! Sokkal elegánsabb, mint a mostani napszítta, randa narancsvörös.
2.: Az ágyazatos sínekről: én még nem láttam olyat, ami felért volna egy gondosan kivitelezett házi ágyazattal. És mi van az állomási vágányokkal? Szóval én nem vennék ágyazatost, inkább dolgozom vele. A másik, ha már zavar a hang: lehet hangszigetelő anyagból is csinálni a töltést, nem?!
Szia Zsolt!
Kösz az ajánlatot, de én DR asztalt építgetek, így marad a Tajgatrommel. Viszont nagyon szeretném, hogy kis hazánkban egy modellező MÁV témát tudkon építeni, akármelyik nagyságban. Szép, szép a modellek faragása, festése, de az lenne az igazi, ha bemegyek a boltba, és választok a MÁV mozdonyok és kocsik közül. ( Minden tiszteletem Fuggerth-é, de egyedül a Csörgő, meg a bhv nem csinál nyarat...)
Matiz!
Örülök, hogy haladsz! A felsővezetékről majd értekezünk, én is kacérkodom a gondolattal...
csíkosháTTú/steve
És ha mondjuk csak szépen le kellene festeni egy mozdonyt, de nincs festékszóróm? Vállaljátok? Csörgőről lenne szó, de nem most, talán júliusban vagy augusztusban.
Na, mara abbahagytam a munkat. A kulso kor keszen van, a belso is megvan 80%-ban, az allomashoz nem kezdtem hozza. A szigeteleseket gyorsan rovidrezartam, es remego kezzel gyorsan ra is tettem a 232-t meg az uj kocsikat :-)) Szinte hangtalanul siklottak, teljesen siman. (Na jo, a flex sinek vagasaban meg van mit tanulnom, harom sinszalnal lett 0.5-1mm res, ezeken szepen kattognak mint az igazi szerelveny :-) ) Szoval kool. Az allomas 3.-ik vaganya van csak meg, ezen a 232 + 5db 4 tengelyes szemelykocsi elfer rohogve. Az elso es 2-ik vaganyon 4db 4tg szemelykocsi fer el, legalabbis egyenlore ugy tunik. A flex sin szepen fogyott, 5m-t felhasznaltam belole (es meg sok van hatra....)
Crash_:
Sinekbol eleve agyazat nelkulit vettem, parafat fektettem a sin ala es nagyon bevallt! Lattam az agyazatos ROCO sint, hallottam is, nem gyozott meg. Remelem ez szebb lesz :-)
Ezek mentek.
Luc72: en meg mindig a regi festes mellett vagyok...001-nek nincs parja :-)
Van még egy Szergej, aminek díszléc van az elején, ovális a táblája és szintén nagyon szép meg jó; az M62,171 (dombóvár, de ha jól tudom most kölcsönben van vagy volt Fc-n)!
Na, Luc, vélemény? :-)
Ui.: a Gigant Clubon van róla egy rakat kép!
Engem a cseppet sem zavar, ha az M62-esen tábla nem rombusz, hanem ovális, a lényeg a magyar festésen van. Beszéltem néhány modellezővel akik szerint a projekt lehetetlen. Én azt mondom igenis van fantázia benne és valószínűleg előbb lesz belőle valami mint a Fuggerth féle V43-ból, ami ahogy hallottam mégsem lesz kész idén. Apropó tud valaki valami közelebbit és hiteleset erről ?
Tenyleg, a Roco Line agyazatot megtartod, vagy epitessz magad ?
Egyebkent kellemesen csalodtam a Roco Line agyazatban. Eleinte idegenkedtem tole... de a MOM kiallitason ossze lett belole allitva egy visszafordito hurok. A gyari agyazat nagyon jo hangszigetelo. A modulon iszonyatos hanggal jartak a vonatok, mert ott nincs a sin alatt parafa... de amikor a gumi agyazatos Roco Line visszaforditora ertek, szep csendben mentek... Szoval nem volt hulye, aki kitalalta... otthon jatszk a parkettan a gyerek, es kozben meg beszlegetni is lehet, ha jarnak a vonatok :-)
Viessmann felsovezetek, majd leirom, mire jutottam vele. A sinfuresz tenyleg csak 300Ft volt, es tenyleg nagyon jo, gyorsan viszi a sint. Epitkezek :-)
Én a síneket egy pici fúrógépbe befogott vágókoronggal vágom. Ha a sín közepét kell vágni, akkor az elsô vágás ferde lesz, mert a vágókorong átmérôje kisebb, mint a fúrógép teste. Ekkor elôször ferdén levágom 1mm-re a végleges helytôl aztán merôlegesen a kívánt helyen. A vágókorong lapjával óvatosan el lehet a sorját is távolítani.
Aki elôször csinálja, vegyen védôszemüveget, mert a vágókorong csak 0,5mm vastag, és átkozott könnyen törik.