Keresés

Részletes keresés

luc72 Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4656
Hali

A mozdonyaid németből fognak jönni, a héten írok árakat.
A vagonok oké, de szerintem el írtál valamit.
„#53052 Bge
#53050 Age
#53051 ABge
#53044 Dge
#53043 Bgre
#53040 Age

Az első három nem stimmel helyesen 42, 40, 41. így gondoltad?

Flesi kocsikat is vettem szépek de a banános teherkocsin a matrica kicsit igénytelen.
Viszont a Szergejek igy együt gyönyörüek.
Nagyon irigylem azokat akiknek 20 db körül van ott még nem tartok de fantasztikus látvány lehet.

FONTOS!!!!

Német ismerősön keresztül lehetne mozdonyokat gyártani, vagy ROCO, vagy a GÜTZOLD-al, szerintetek mit lenne érdemes.
1000 db ot legyártanának, a részletek még kidolgozás alatt.
Terveim Gigant, vagy valamilyen tolató mozdony, szerintetek?
Mindenféleképen olyat kéne, amiből az 1000 db elmenne itthon, és külföldön is. Mert ha kész ki kell egyben fizetnem a cekket.
VÉLEMÉNYEK.
Szombaton hozod a CD-ket?

BoGar Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4655
Sziasztok!

Én is voltam kint a kiállításon, a TT-sek nekem is tetszettek, de a H0 modul is nagyon tetszett, szépen ki volt dolgozva. Képek holnapra lesznek kész mindenről, amit eddig volt vasutas rendezvény. Sajnos scannerem nincs, nem tudom, hogy kerülnek fel majd a honlapra.
Más: 23-á lesz utoljára börze, utánna már csak szeptemberben??
Megitn más: Most láttam kék vagonokat piros csikkal és egyszárnyas ajtóval. Ezek is ingajáratok??

üdv: Bogár

crash__override Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4654
Nem, nem olyan veszelyes a modulunk, de ha beut a gebasz, akkor.... Pl. az altalad nem szeretett sarga kis mozdony akkorat repult penteken (elektromos hiba volt az pultban, az egyik vagany konstans 16 voltot kapott - a mozdony begyorsult, es elutott ket felreallitott kocsit), hogy a csonkavagany vegen levo, habbol faragott dombocska egy reszet - ami egyebkeny gipsszel rendesen meg van erositve - elbontotta. Ha nincs domb, akkor fogalmam sincs, hol all meg a mozdony. Igaz, ez balaeset volt... de mi van, ha nem a klubb gepevel tortenik a baleset.

Balastyanal a penzhiany a legfobb dolog, ami korlatoz bennunket :-(

Előzmény: GEORGIE (4653)
GEORGIE Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4653
Egyeztessunk mar, mert a Brenner lokomat 5 db FS Z1 kocsival be kene jaratni:-)))

Ja, az elnok meg hajtepve (mar amennyi maradt
Neki) rohangal le fel, es imadkozik, hogy le ne essen :-) mondjuk sajat felelossegedre megoldhato a dolog...

Mi?! En nem lattam olyan palyaszakaszt, ahol Matuska Szilveszter lenne a palyamester!:-)))
meg ha jol lattam a palya nem 0,5 cm-re az asztal szeletol van lerakva!

Balastyahoz tudok instrukciokat adni, mert a Szeged feloli valtocsoportnal van a kiskertunk, ami most elado sorban van.

Van nehany javaslatom Balastyara:

RP.:

- A 3. vaganyon rozsdas teherkocsik tarolasa a teljes vaganyhosszban (1988-1993-ig az volt).
- Az Ideiglenesen Mo-on allomasozo Voros Hadsereg Deli Hadseregcsoport T-72-eseit szallito 40-60 kocsis poreszerelveny voroscsillagos Giganttal.
(Ehhez Szatymaz megepitese se hatrany, mert a szegedi harckocsizok Szatymazon rakodtak).
- Nagykereszt: Szeged-Bp IC az 1. vagy a 3. vaganyon, Ro-la a 2-on, es az elso a Bp-Szeged gyors.
- IC-motorvonat
-BDVmot 017-019 -bol allo Szeged-Bp, -Miskolc gyors.

Felsovezetek nelkuli allapotban: M61 vontatta Napfeny expressz, 12-16 db (lehetoseg szerint vekonycsikos 20-57-es) kocsival.

Előzmény: crash__override (4652)
crash__override Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4652
Hello,

A vonal nagy resze a fantazia szulemenye. De a Gyortelek megallohely az igazi... Meg van egy felkesz Balastya allomas modul - penzhiany miatt all a dolog. Ezen kivul most keszul a felsovezetek prototipus tervezese, es - allitolag - ha muxik a dolog, akkor lesz egy felsovezetekes resz - Balastyahoz - is (persze non plus ultra, hogy tervezunk ketvaganyu dolgot is... de kesobb). De, mint fentebb emitettem, ez mind soko-sok penzebe fog kerulni az egyesuletnek, ami momentan egy nem rendelkezesre allo eroforras...

Egyeztessunk mar, mert a Brenner lokomat 5 db FS Z1 kocsival be kene jaratni:-)))
Ja, az elnok meg hajtepve (mar amennyi maradt
Neki) rohangal le fel, es imadkozik, hogy le ne essen :-) mondjuk sajat felelossegedre megoldhato a dolog...

Előzmény: GEORGIE (4651)
GEORGIE Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4651
Haliho,

A 70m-t a szorolapokon es az utba ejtett plakatokon lattam!

Ismet megkerdezem: fizikailag is letezo, vagy csak a fantaziaban elo vasutat modelleztek?

Ugy latszik, hogy szombat nem a modellezok napja, de vasarnap a zuhogo esoben huzos lett volna a csaladdal bebumlizni Vecsesrol es elvezni a szekesfovaros tomegnemkozlekedeset! (reszletek a vasutbarat topicban).

"Meg jo, hogy a vasarnapot nem lattad :-) Felkerult az asztalra egy par DB, OBB gep is :-) Modjuk legalabb azok huztak is rendesen (foleg a nagyszergely)..."

Egyeztessunk mar, mert a Brenner lokomat 5 db FS Z1 kocsival be kene jaratni:-)))

Előzmény: crash__override (4650)
crash__override Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4650
Hello,

A 70m-ben, ha a weben olvastad, en voltam a ludas, ezert bocs. Egesz az epitesig nem lattam a helyet, es a terveket, hogy mennyi modul fer... A 70 meter megvolt, csak azokkal egyutt, amiknek nem volt hely (hatul, sarokban...)

Azert voltak csorgok, mert ez van az egyesuletnek. Szerenyek a lehetosegeink... De ha lesz egy kis penzunk, biztos lesz mas jarmu is... Ehhez persze sok-sok latogato kell...

Most csorgo volt, meg is halt _negy_ modell. Volt egy 2.5 meter hosszu, 10-12 centi szintkulonbsegu emelkedo... Na, ott recsegtek szet a fogaskerekek, meg a visszafordito hurokban - ennyit a muanyag kerekek idotallosagarol.
Ha lesz penzunk, biztos beruhazunk egy-ket szep Guetzold szergelybe... MD epites alatt, Bobo es Pupos pedig az egyesuletben maradt, a szekrenyben :-( Bennfelejtettuk :-(

Meg jo, hogy a vasarnapot nem lattad :-) Felkerult az asztalra egy par DB, OBB gep is :-) Modjuk legalabb azok huztak is rendesen (foleg a nagyszergely)... Volt motive power.

Telefonrendszer van, Penteken ment, Vasarnap is, csak szombaton adta meg magat...

A vitrinek sajna azert nem lettek fullosak, mert kb ket hettel a kiallitas elott fixalodott az idopont...

>A kiallitas egy szombati csaladi programnak megfelelt.
>Kell ennel tobb?

:-)

Előzmény: GEORGIE (4649)
GEORGIE Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4649
Sziasztok,

Szombaton csaladommal (felesegemmel es 10 honapos kislanyommal) megneztuk a LAVA kiallitasat.

A terepasztalok jok voltak, a felig kesz L-alaku TT -palya igen otletes volt.

Azt nem ertem, hogy a modulterepasztalt miert kellett 70 meter hosszunak beharangozni a szorolapokon?
Emberek, itt nem a meret, hanem a reszletek szamitanak!!!
A reszletek pedig jok voltak: temeto, palyaepitok, autobaleset, felszantott fold, megroggyant teteju palyaepitokocsi, szetszerelt teherautok etc.
Amig meg + volt: a szponzorokrol szolo kis+nagytablak, valamint a belepeskor kapott, alkalmi belyegzos kepeslap.
A Hungaromodel kiallitasrol ki tud tobbett?

Viszont amit nem ertettem:
1, Nekem egy A.2/B.1 dizel fovonalnak tunt a palya. Ehhez kepest "kicsit" sok volt a Csorgo. Tul sok is, illetve a sarga nemet ipari dizel zavaro volt a magyar jellegu palyan.
Egy-ket Szergejjel, Boboval, Md-vel meg elethubb lett volna a vasutuzem. (Szandekosan nem irok Nohabot!!)
Tenyleg, letezik ez a vasut, vagy csak a fantazia szulotte?
2, Apropo vasutuzem: ugye lesz majd valamilyen telefonrendszer kiepitve.
Ilyen komoly munkanal "A tudsz fogadni? Igen. (kiabalva)" cimu kommunikacio mar nem elegendo.

Keves cucc volt vitrinbe kiallitva. Inkabb csak a tamogatok cuccai kerultek be a vitrinekbe, meg a penzverdei jarmuvek.

A kiallitas egy szombati csaladi programnak megfelelt.
Kell ennel tobb?

luc72 Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4648
A füstiben írták, hogy működni fog.
A dokumentumokat nagyon várom, mert az év végi pecsa kiállításon már szeretném meg mutizni.
Előzmény: JSB (4645)
Kisbuta Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4647
Már kezdem elég alaposan beásni magam ebbe a dologba...

Esetleg nincs valami olyan program, amivel terepasztalt lehet tervezni? Konkrétan az kéne, hogy ki tudjan próbálgatni, hogy adott helyre mennyi mindent lehet elkövetni...

Aki tud, legyen szives, dobjon egy e-mailt...

Czabalay Laszlo Creative Commons License 2001.06.17 0 0 4646

Sziasztok!

" Ezeken gyakorlott modellezôk mutatják be a modellezés fogásait élôben. "

Nekem nagyon tetszik ez az ötlet. Nem is olyan hülyék ezek az Amerikaiak!
Nem lehetne valamelyik vasútmodellező klubban szervezni ilyen bemutatókat?

Előzmény: rezgaras (4589)
JSB Creative Commons License 2001.06.17 0 0 4645
301 n nem fog működni. Kellene hozzá ca. 150 millió. A hengerek sérültek, a rudazat 424-ből alakított, nem hajtoképes, mert eltörne. A mozdony gurulóképes szobormozdony kategória, egyelőre nem több. Ez se semmi! A 242 lesz működő kéápes, de kérdés mikor.
A készülő asztalhoz, ha kell minden dokumentumot adunk.

Előzmény: luc72 (4642)
JSB Creative Commons License 2001.06.17 0 0 4644
Dehogynem!

Attila azonban abból él, hogy postás. Emellett modellező és komoly leketlenség kell(ene) ahhoz, hogy elvonjam a modellezéstől. Amit csinál, az kalapemelésre kötelez. A 424 több évig készült, ha íratok vele cikket, annyival később lesz modell. Nos, mi a teendő?

Előzmény: joem (4640)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.17 0 0 4643
Mail ment!
Előzmény: luc72 (4642)
luc72 Creative Commons License 2001.06.17 0 0 4642
Szasztok

Kint voltam a MOMban.

Szerintem a TTsek voltak a legjobbak, el is mondom miért.
Mert igaz, hogy nincs még kész a terkojuk, és ahol kész van, ott is van hiányosság (letört jelzők) de élvezték a kint létet, szerelvényt és vágány használatot kombináltak.
A többin csak ment egy vonat, azt slussz. Egyébként voltak kint börzések is.
Utána ki nyomultunk a Füstibe, sikerállt fontos infokat, és dokumentumokat szerezni a készülő füsti terepasztalhoz.
Működött a 424es, sőt láthattuk vizel és szénnel való feltöltését.
Működött a Nohab is, viszont a kinti terkok szörnyűek, ez a MAVOE szégyene, hogy ilyet meg engednek. Egy tízen éves srác üzemeltette őket, üveg hangon.
Viszont meg nézhetem egy ingyen kapott t. asztalt is (ferenvárosi pu. tulajdona volt).
Július közepén működni fog a 301 is kint.

Meg jöttek a cucaim így az új Gützold szergejböl már 5 db van, egyszerűen gyönyörűek.

etwg Creative Commons License 2001.06.17 0 0 4641
Tisztában vagyok a jogi kérdésekkel, ezért nem is gondoltam arra,hogy valamelyik régebbi könyvet vigyenek át CD -re. (erre ott az anyakiadó, ha akarja tegye).
Pontosan arra gondoltam, hogy sem a WEBZINEN, sem az V&M-ben nem jelenthet meg minden illetve, nem mindenki veszi meg a lapok valamennyi számát. Nyilván jobb ezt sok éves háttérrel inditani, mert akkor tényleg ki lehet válogatni a legjobb anyagokat, söt témakör szerint.
Sajnos nem hiszem, hogy valaki is magyarul olyan témákrol irna, ami egy-egy gyár által kifejlesztett eljárásrol szolna (TERRAFORMING stb.) Az ilyen meg hasonlo cikkek töbnyire felkérésre születnek, azaz a gyár ad valamilyen támogatást (reklám, költség stb.) Persze ha meg lesz majd a hazai piac akkor ilyenre is sor kerülhet. Különben a magyar gyártok, és nagyobb bolthálozatok is felkérhetnének egy-két jol iro modellezét, hogy irjanak egy tesztet valamelyik modellröl. Ha jo lesz a teszt (miért is ne lenne jo), akkor az növelheti a forgalmat. Szerintem nincs olyan modell a forgalomban, amire nem lehet valami jot irni, valamit igenis kiemelni, esetleg pont az, hogy mennyi örömet tud szerezni egy kis feljavitás. (nézzd meg a nyugati lapok tesztjeit - negativat biztosan nem találsz...
Az üzleti vállalkozás alatt csak annyit lehetne kezdetben elképzelni, hogy legalább a szerzök ne dolgozzanak ingyen.
Egy lapba elvileg mindenki irhat, aki ki tudja magát fejezni, és közérdeklödesre tart igényt a mondanivaloja. Szvsz senki sincs kizárva abbol, hogy irjon, átadja tapasztalatait. Nyilván kell egy szerkesztö, aki ezeket az anyagokat átolvassa, szerkeszti, rendszerezi, de ez már egy masik dolog.
Amint figyelem a magyar szaklapokat, szinte mindenütt ugyanazok a személyek irnak (ami még legrosszabb rendszerint ingyen, tehát csak az olvasonak van haszna a munkájukbol!!).
Kizárva tehát nincs senki, az egyetlen probléma a nyomtatott lapok kapacitása, mert ha egy lap évente csak 3-4 szer jelenik meg akkor az csak kb. 200 oldalt jelent, beleértve a fedölapokat, hirdetést stb. Ez nem sok, igy tehát mindenki bele sem férhet, de én pont azt hallottam, hogy sokszor azért nem jelenik meg a lap mert nincs anyag!!!! Ez meg pontosan azért is lehet, mert ingyen senki sem akarja az idejét cikkirásal fényképezéssel tölteni, itt zárul be a kör.
Előzmény: joem (4640)
joem Creative Commons License 2001.06.17 0 0 4640
Nekem a Trost és a Linzbauer féle könyv van meg előbbi 1972-es, utóbbi 1986-os. Nagyon sok örökérvényű dolog le van írva, de szögezzük le, hogy azóta nagyot változott a világ. Ezekben a könyvekben nincs szó a digitális dolgokról, a Faller Car Systemről, A Noch Terraforming rendszerről, arról nem beszélve, hogy a jelzők, jelzések, járműszámozások, stb. is az adott kort tükrözik (era IV-ig) Ebből következően ezek multimédiás reprintje nemcsak szerzőijogi szempontból aggályos. A könyvekkel természetesen semmi baj, mitöbb: alapművek. Azonban, ha valamit csinálunk, akkor azt csináljuk meg tisztességesen. Szerintem pl. a V&M jó kiindulási alap lehetne. Pontosabban azok a részletes, nagyobb terjedelmű cikkek, melyek a lapban nem jelenhettek meg, vagy csak rövidített formában. Persze, amíg egy CD-nyi anyag összegyűlik, addig eltelik némi idő. Azon is el kell gondolkozni, hogy egy ilyen CD mennyire legyen profitorientált üzleti vállalkozás.
Magam részéről olyan témájú cikkeket látnék szívesen, amelyekkel a V&M is foglalkozni szeretne: Modellezés: pálya, terep, jármű, felsővezeték stb. építés; gíári remdszerek leírása (Faller, Noch, stb.) elektronika (korszerű analóg és digitális) magyar kisszériás modellek, gyári történelmi áttekintés, stb., stb., stb... Rézgaras komplett honlapja pl. semmiféleképpen nem maradhat ki. Magam részéről Süveges Attilát is szívesen felkérném publikálásra. BTW, JSB! Te még nem gondoltál arra, hogy Ő is írhatna a lapba?
Előzmény: sansan (4639)
sansan Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4639
Hiányt pótolnál vele.Persze az ár sem mindegy.Mindenesetre egy átfogó kiadvány ,melyet kinyomtatva elalvás előtt (is) olvasgathatnék jó lenne.
Az igaz,hogy rég nem jelent meg erről a témáról könyv.
Előzmény: etwg (4634)
Kisbuta Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4638
Úgy látom, kihagytam a gondolataim felét. Na de későnek tudjuk be...

Szóval, arra gondoltam, hogy a CD-re íráshoz megszerezni a kiadó illetve a szerző hozzájárulását, hát nem volna egyszerű és elég borsosan mérnék ==> nagyon drága CD

Arra pedig remény sincs, hogy újra kiadják a könyveket... Ahogy elnézegettem a legtöbbet, ezek egyike sem sokkal fiatalabb 20 évesnél...

Na és ezekre mondtam azt, hogy bárcsak ne lenne igazam.

Előzmény: Kisbuta (4637)
Kisbuta Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4637
Szerintem elég borsosak lennének az árak. És szerintem az érdeklődés nem olyan nagy, hogy igény legyen az újabb kiadásra.

De bárcsak ne lenne igazam...

Előzmény: Törölt nick (4636)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4636
Én szívesen megosztom a könyveimet a nagyközönséggel, ha a szerzői jogi kérdések kezelhetők.

Macibb

Előzmény: etwg (4634)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4635
A könyvespolcom környékén megtalálhatók a felsoroltak "és még sokan mások", ahogy a Muppet-Show végén mondják. :-) Írj mailt, ha érdekel.

Macibb

Előzmény: Kisbuta (4633)
etwg Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4634
Mit szolnátok egy CD-én kiadott könyvre vasutmodellekröl.
Esetleg évente lehetne egy ilyen (magazint?) kiadni, valamelyik szaklap mellékleteként.
Egy CD-re hatalmas mennyiségü anyag kerülhet, és mindenki azt nyomat ki belöle amire éppen kiváncsi.
Ki mennyit volna hajlando áldozni egy ilyen kiadványra?
Amerikában a Modell Railroader ad ki hasonlo összefoglalo kiadványokat, igaz hogy inkább papiron, kb. egy egy havilap 5-10 szeres áráért.

Esetleg csakis megrendelésre lehetne ezt csinálni, hiszen egy egy CD-t nem nehéz beégetni, és ha nincs elég megrendelés meg sem jelenik a dolog.
Természetesen ennek csak akkor lenne értelme, ha nem másolnátok az anyagot feketén, hiszen nem várhatjátok el, hogy ingyen dolgozzanak az alkotok.

Várom az ötleteket.

Üdv mindenkinek.

Előzmény: Kisbuta (4633)
Kisbuta Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4633
Ha valakinek az említett példányokból akad - egy másolás erejéig - kölcsön szeretném kérni, mert úgy tűnik ezekhez képtelenség hozzájutni. Én a Műszaki Könyvkiadónál próbálkoztam, de még csak válaszra sem méltatnak.

Ha netán valaki ismeri ezek fellelési helyét, ahol meg lehet venni, azt is nagyon megköszönném.

Aki felsővezetékes pálya építésében segítséggel tud szolgálni, szívesen venném segítségét, tanácsait...

Motto: Elindultam a nagy úton.

Előzmény: Törölt nick (4598)
sansan Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4632
Egy HO Fuggerth váltó 6-700 ft körül van.Roco 2,5 váltót nemrég vettem2300 ft-ért (elektromos állítószerkezettel)
Előzmény: 424nurmi (4630)
sansan Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4631
Már egy ideje fontolgatom,de most megkérdezem.Aki volt Hatvanban a kiállításon,látta a középkori várat az előtérben,egyszerű eszközökből készítve.Az én kisfiam is látta,sőt,a kiállítás nagy részét előtte töltötte,mert annyira tetszett neki.Meg próbálta otthon megvalósítani,így előkereste a padláson található hugarocell darabokat,a ragasztókat és az ezüstszínű keréktárcsa -festékemet.Az eredmény : A betonon hatalmas ezüst folt,a gyermek,meg mint a barokk templomokban az angyalka szobrok,csak ezüstben.Tehát a neolux oldja hungarocellt...Arra kérnélek benneteket,mondjatok már tippeket,hogyan készül ilyen vár,mert már megint gyűlnek a hungarocell építőanyagok.( a festékeket egyelőre sikerült elzárnom)Köszi!
424nurmi Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4630
Mennyibe kerül egy HO-s váltó??
by az ex bhv Creative Commons License 2001.06.16 0 0 4629
Sziasztok!
Koszonom a pozitiv kritikat a Lava neveben is!
Sajnos en ido probleme miatt nem tudok kijutni a kiallitasra (Nemet kozepfok vizsga, de akit erdekel , hogy,hogy nez ki a pannonos kocsi annak szivesen megmutatom (ott rendelni is lehet)
Egyebkent csikos Nohab meg Szergely kifuto modell nalunk, mar nem sokaig lehet nalunk rendelni!
JSB!
Foto jovoheten keszul (Amint a "kicsi" vontatja a "nagyot"!
Udv es jo pihenest mindenkinek!
Zsolt
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.15 0 0 4628
Hello!

En nagyon varok minden kepet - ha lehet, jo minosegueket, remelem a hetvegen eljutok a kiallitasra... (luc72 sejtheti, mi az az ok, amiert esetleg nem megyek arra: Runner! :-) )

udv, jo hetveget!

luc72 Creative Commons License 2001.06.15 0 0 4627
Szasztok

Mi holnap megyünk a MOMba 10-kor.
Ki jön?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!