Mar tegnap akartam hozzaszolni, de az index este meghibasodott es nem lehetett csak uj nicckkel hasznalni.
Szoval, a V100 realis ara szerintem 4000-5000 korul van, tekintve, hogy nagyon elterjedt modellrol van szo. A PIKO kidolgozasa nem a legszebb...viszont, jo a vonoereje, mind a 4 tengely hajtott es minden tengely aramfelvevo. A mechanikaja a szokasos Guetzold elpusztithatatlan fajta, viszont eleg hangos...A futasa lehetne jobb - mint azt irtak.
Mi lenne, ha most szombaton is osszegyulnenk a borzen?
Hali!
Lesz börze, a jövő héten marad el. A webzin meg tar.hu/vasutazas. Lehet, hogy megint lassú a "tarpöttyhu", de a "BELÉPÉS ITT" feliratra kel kattintani.
csíkosháTTú
Hali khotje
Nekem van V 1oo .Nemrég sikerült vennem a börzén7800 Ft ért.Szerintem nagyon megbizható konstrukció,bár Roco sineken a kanyarban billeg .Véleményem szerint az új gützold nem ér 15őt a sárga túl mezei a DB Cargós meg randa.A régi szebb volt,inkább néz körül a börzén ott szokott lenni BR 110 meg V 100 bár ez ritkán.
Kivánok!
A légtartálynak az az előnye, hogy többé-kevésbé egyenletesen tartja a levegő nyomását. Kb. olyan, mint egy akku.
OFF
L-39: Muha Józsit üdvözlöm, ha látod, vagy beszélsz vele!
ON
csíkosháTTú
a hütögép kompresszorral egy baj van. Ha ujabb gyártasu (kb 1995 utáni) akkor abban állitolag az olaj kiszárad ha levegöt kap. (A régiekbe rendes motor olaj volt, az ujakban valami környezetvédö ize, ami csak a hütöfolyadék atmoszférájában stabil - egy hütöszerelö mondta). Nekem is sokáig az volt, mig tönkre nem ment a motor, most egy másik kompresszort szereztem be (száraz, azaz olajmenteset) - membrános és csendes.
Az enyémböl annak idején bizony jött egy kis olajpára, amit a vizkicsapo meg is fogott (egy finom szinteres szürö), és néha - évente utánna is kellett tölteni. (A kompresszor már vagy 20 éves volt mikor én kezdtem el használni).
Tartálynak jo egy öreg tüzoltokészülék is (autoba valo). Az kicsi, de nekünk elég.
Keletnemet vagy nyugat-nemet V100 kell?
Kelet-nemet valtozatot a BRAWA gyart (gyonyoru szep) 30kHUF koruli aron; tovabba a Gutzold is nyomja a regi, PIKO idokbol ismert valtozatot - ennek nem ismerem az arat.
Hutogep-kompresszorban gondolkodom en is. Lattam egyet, amit igy epitettek, a katonasagnal egy szazados (igen, O az L-39 Albatros bemutato pilota :-) ) epitett repuloket es o mutogatta meg, hogyan kell jol osszerakni. O nem hasznalt legtartalyt hozza. Ez feltetlenul szukseges?
Két dologra reagálok,először a kisszériás modellek:
-Szerintem türelem,kitartás és alaposan végiggondolt tervezési és gyártási folyamat nagyon jó minőséget eredményez.Találkoztam már én magam is naygon szép öntvényekkel,amelyeken minden megvolt,és még hasonlitott az igazira is.
Cseh öntvényem nekem is van egynehány,ott igazából csak a a falvastagsággal voltak problémáim,de ez mozdonynákl annyira nem volt zavaró(legalábbis a számomra).A siklapokból kiöntött dolgok csak a ragsztás miatt macerásabbak,maga az öntés lényegesen egyszerűbb.
Festés:
Nekem egy TESTORS,mostmár AZTEK pisytolyom van,egy alapkivitel,de nagyon szépen lehet vele dolgozni,egyetlen problémája,hogy nehézkes tisztitani,igazából csakl a fejet kellene lecsavarni,és azt kipucolni,de az sajnos nem elég.Mindig bele kell piszkálni,és budipapirral kiganézni belőle.Régebben vattát használtam,de mikor a modelleken elkezdtek megjelenni a finom pamutszálak,akkor gyorsan váltottam a wc papirra,egyszerű,gyors és hatékony.Ja és többfunkciós:)))))))))).
Én is hűtőgépkompresszort ajánlok,mert az olcsó és megbizható,bár én tettem egyolajszűrőt a tartály és a pisztoly közé,mert az a dög egy kicsit köpi az olajat.Most akarok beszerzni egy néhai csehszlovák fogorvosi szék kompresszorát,mert azon a nyomáskapcsoló,lábkapocsoló is van.
Szerintem az AZTEK pisztolyai nagyon jók,a kezdő kivitellel is naygon jó munkát lehet végezni.
Minden jót
Barnabás
Hali,
A Szív utcai boltról sokminden elhangzott már. Én most nem véleményt akarok mondani, csak az alábbiakat láttam:
PIKO BR24 jó állagú 11eHUF
PIKO BR64 brand new, gyári állapot
Rengeteg igen jó állapotú, alig vagy nem futott PIKO teherkocsi, továbbá sok TT mozdony és kocsi. Érdemes benézni...
Én nem vagyok abban biztos, hogy a dual action mindenre jo.
ne felejtsd el, hogy az ilyen pisztolyhoz igen jo festékek kellenek, mert az ujjaddal adagolod a levegöt is nemcsak afestéket, tehát a festéknek olyannak kell lenni, hogy a legkisebb légnyomás is kivigye, különben beragad a dőzni, és fujhatod.
Normélis modellfestésre én inkább a single action pisztolyt szeretem, mert ott a levegönyomás adott (beállithatoan), igy csak a festékmennyiséggel kell törödni. Persze nagyon jo, ha több düzni is van kéznél - én 2-3 fajtát használok.
Pont ez a fö elönye az AZTEK pisztolyoknak, hogy ott egy csomo düznit kapsz, nem kell a tükkel babrálni stb. Igaz az egész ABS müanyagbol van, de egy egység az egész fuvoka.
Igaz, hogy a dragabb jobb.. inkabb fizetek egy par ezerrel tobbet a pisztolyert, de legyen ketfunkcios, es amellett, hogy allithato, cakk-pakk cserelheto legyen a duznije... En most fogom venni a masodik pisztolyomat, mert az elso tonkrement....
Ja, es az aranyszabaly : festekszoro-pisztolyt ne adj kolcson senkinek sem, akarhogy is keri....
Szia rezgaras!
Én nem írtam olyat, hogy egyfunkciós és kétfunkciós szórópisztoly! Azt írtam, hogy jobb inkább egy picivel drágábbat venni, mert hosszabb távon ez az olcsóbb. (Vagy valami ilyesmit.) Szó sem volt arról, hogy egy, vagy két funkciós a kicsike. A többi stimmel.
csíkosháTTú
Attól függ, mit értesz azon, hogy "frizírozás utáni festése". Ha az oldalát, tetejét fested, akkor egy egyszerű egyszeres működtetésű is megteszi. Ha apró kosz-foltokat akarsz a forgóváz fölé, vagy a lefolyt gázolajat odafesteni a tanksapka alá, ahhoz egy nagyon drága pisztoly kell kicsi (0,2mm) fúvókával.
Lehet kevés festéket egyszerű pisztollyal is fújni, de
1./ A szórás ezeknél elég nagy szögben történik, ezért nem lehet apró mintát készíteni
2./ Ha a mennyiséget lecsökkented - amit minden valamirevaló egyszeres működtetésű pisztollyal is meg lehet tenni, ha a fúvóka-tűjét beljebb csavarod - akkor kevesebb festék jön ki, de a cseppek nem lesznek kisebbek, tehát a foltok jól látható módon apró pöttyökbôl fognak állni.
> még mit kell beszerezni (kompresszor,)
A kompresszor nagyon fontos. Hidd el, én megpróbáltam minden mást, flakonos levegôt (valójában butángáz), felfújt teherautó abroncsot, stb. Minden másnak az a baja, hogy a levegô pont akkor fogy ki, amikor a legjobban lenne rá szükséged. Réadásul a nyomása is ingadozik - pontosabban folyamatosan csökken.
Én magam készítettem kompresszort egy hűtôszekrény kompresszorból meg egy tartályból. Elvileg egy kiselejtezett 5 literes PB palack is megfelel tartály céljára. Kell hozzá még egy biztonsági szelep, egy nyomáskapcsoló és egy manométerrel egybeépített nyomáscsökkentô is. Meg négy kerék alája, mert az egész olyan nehéz, hogy nem lehet emelgetni ;-(((
Nagyon hasznos egy festôkamra is. Én elôször két összeragasztott másológép-papíros dobozból készítettem, aztán csináltam egyet farostlemezbôl. Ennek a tetejére jól jön egy ventillátor is légszűrôvel, mert a zárt dobozba a szórópisztoly benyomja a festékes levegôt, és ami nem ragad a modellre meg a falakra, az pont a képedbe fog visszajönni.
Én a festéshez mindig gumikesztyűt húzok. Ez megakadályozza, hogy összefogdossam a letisztított modellt és a kezem sem lesz (annyira) mocskos. Legyen mindig oldószer kéznél és papírszalvéta a tisztításhoz.
A festés legutálatosabb része a pisztoly kitisztítása a végén. Ha nem teszed meg, összeragad az egész. De kipucolni az összes csövet, fúvókát, tűt és tartályt sokszor tovább tart, mint a festés maga.
Nekem még abszolút nincs tapasztalatom ezen a téren, de lassan be kell szereznem egy szórópisztolyt. Nem használnám sokat, egyelőre egy Csörgő frizírozás utáni festése van tervbevéve, de bármikor jöhet más is :-) A kérdésem az, hogy ilyenkor milyen pisztolyt ajánlanátok, ill. az, hogy ehhez még mit kell beszerezni (kompresszor, ilyesmik)? Na meg hogy mindez mennyibe kerülhet :-))
Nekem is ugyanilyenek a tapasztalataim az epoxy modellekkel. Ha valaki profi szinten csinálja öket akkor nincs baj. (Vákuum kamrás öntés, forma kialakitás). Sajnos sok ilyen fajta dolog mifelénk nem éppen profi. Kb. 10 éve találkoztam egy cseh gyártmányu (2 dimenzios) mozdonykasznival, ami igen szép volt (eltekintve attol, hogy az mester modell nem volt pontos). A 3 dimenzios modellekkel az szokott lenni a baj, hogy a mestermodell egy igazi modell, nem pedig egy öntési formamodell. Az ilyen dolgokat azután nem lehet jol beformázni, igy ami kijön az sokszor sz@r....
Nekem is van 3 epoxy modellem (3D), amelyek igen szépek, és senkisem vette eddig észre, hogy nem azok.
Vannak kissorozatu modellek, amelyek majdnem hasonlo eljárással készülnek mint a fröccsöntö formák (sok részes), csak éppen nem fémböl, hanem gumibol. Minden ettöl primitivebb eljárás csak rosszab lehet. Ennek ellenére én is csináltam egy csomo gumi formát (nem mozdonykasznikrol, hanem egyébb 3 D aproságokrol), amelyekböl majdnem ugyanolyan minöséget hoztam ki mint az eredeti mestermodell volt.
Nekem van egy orosz klonom (?) is, remekül müködik, kivéve a a szabályzogombot, amelyik az elsö használatkor eltört. Csináltam egy ujat, és immár 10 éve ezzel is fujok. A drága amerikai szoropisztolyokat csak igen finom munkákra használom (dual action), (sajnos ugyanannyi a munka velük mind az orosszal, ezeket is tisztitani kell. Most készülök megvenni az AZTEK pisztolyt, amit állítolag nem kell tisztitani (az egész szerkezet egyben kicsavarhato, és egy erre szolgálo, higitoval töltött edénybe helyezendö a következö festésig). Eddig sokan dicsérték. (igaz ök rendszeresen festenek, én meg csak egyszer kétszer félévente.)
A single action eljárásnak az az elönye (szerintem ez elöny), hogy ha jol van beállitva a kompresszor, akkor egyenesen is dogozhatok (nem kell tartály). Valamikor vettem egy kicsi (zsebb) lamellás kompresszort 220-ra, amelyik igen csendes, alig nagyobb egy H0-ás mozdonydoboznál, így bárhova vihetem. Bekapcsolás után azonnal nyomja a levegöt. Csak egy tulnyomás szelep van rajta (ez utobbi csak késöbb lett beépítve, hogy a dual action fej is használhato legyen).
Viz nem csapodik ki belöle a rövid (neopren) vezeték, meg a kis méret miatt. Csak mindenkinek ajánlani tudom.
Természetesen a mühelyben nekem is tartályom van annak minden elönyével meg hátrányával.
Jo, ha lehetöseg van a pisztolyok gondos tanulmányozására, hogy mi is mehet bennük tönkre, illetve azt meg-e lehet otthon javitani (az AZTEK erre igen rossz példa), mert sajnos igen körülményes az alkatrészek esetleges beszerzése. Én elönyben részesitem a fém szerkezeteket, mert azok alkatrészeit utánna lehet csinálni (-tatni) (lásd feljebb).
Nekem úgy rémlik, hogy az ajtóba ki van rakva a fényképezéssel és videozásal kapcsolatos árak. Én is innen tudtam meg, hogy ki kell váltanom.
Fotókat én is készítetem rengeteget az épülő LGB-röl is.
Lejjebb meg írtam a véleményem az asztalokról, de senki nem reagált rá, most csikosháTTú barátunk is feldobta a kérdést.
JSB
Ki csinálta a hernyót H0-ban és lesz e belőle több, szeretnék belőle mert a ROCOtol meg vettem a hozzá hasonló vagonokat amiket átfényezek.
Heljan NOHABal kapcsban a hónap vége felé meg nézhetitek élőben nálam.
> Az olcsóbb biztosan drágább: alkatrészek, karbantartás.
Nem értek ezzel teljesen egyet. Szerintem a modellek festéséhez nem kell kettôs működtetésű (dual action) szóró ("légecset"?), csak ha szuperelni vagy öregbíteni akarsz. A kínai klónokkal persze lehet bajod, mert olyat is láttam már, amiben a csô gyárilag el volt dugulva.
> a kompresszorból kijövő levegőt szűrni kell, különben "szemetes" lesz a festék.
Ha nem használsz légtartályt - amit egyébként mindenkinek melegen ajánlok - akkor igazából nem szűrô, hanem vízleválasztó kell. Az összesűrített levegôbôl ugyanis kiválik a nedvességtartalom, és tönkreteszi a szórást. Ha van tartály, akkor a víz abban válik ki, úgyhogy a vízleválasztó nem annyira fontos. De a tartály aljára mindenképpen kell egy vízleeresztô csap, amit a munka végén, amikor még van egy kicsi nyomás a tartályban, ki kell nyitni, és a levegô kifújja a vizet a tartályból.
> DE! a technológia ennél jobb minőséget nem tesz lehetővé.
Ezzel nem értek egyet. Van egy amerikai Westerfield kitem. Öntött uretán darabok, tökéletesek, olyanok, mint egy álom. Azt hiszem, hozzáértés meg gondosság kérdése az egész.
Még valami. A Westerfield kitekben (http://users.multipro.com/westerfield/) NEM egy egész 3-dimenziós doboz van kiöntve, hanem a falak síkban - sokszor, mint pl. nyitott kocsiknál mind a két oldalukon. Ezeket össze kell ragasztani, ami az uretánnál nem megy mással, mint pillanatragasztóval, esetleg epoxival.
De lehet 3 dimenziós öntvényeket is tökéletesre készíteni. Egyik barátom elküldte a Pioneer Zephyr N-es kaszni modelljét, az is tökéletes.
En bevallom oszinten, egyszer jartam a Kozlekedesi muzeumban, kb masfel-ket eve. Akkor sok modellt lattam, de terepasztalt csak egy nagyon vanyadtat. Hol vannak ezek elrejtve??