Meg mindig megvan a regi terepasztal alapja (rajta sinek, ut, fu); akinek kell, jelkepes osszegert viheti. Nemsokara felujitas lesz nalunk, a helyet foglalja, ha nem viszik el, szomoru sorsa lesz.
Tovabba van meg: TT-s valto/jelzo kapcsolok, hibatlan allapotban, dobozzal; magyar gyartmanyu jelzok, magyar gyartmanyu relek. Ha valakinek kell, szoljon, viheti fillerekert!!!
Aztan van meg 3db ROCO 10520 kapcsolopult visszajelzessel vegallaskapcsolos eszkozokhoz. Vadi uj, nem volt kibontva, garancialis - csak felesleges. Uj ara 4250Ft az Erkel utcaban, ha valakinek kell, sporttarsi aron viheti.
Sajnos valtom nincs, csak felszerelt, de egyenest tudok adni nehany db-t. Ha kell, egy borzen talalkozhatunk; ugyanis amit adtak papirt, azon olyasmi volt, hogy a jovo honapban meg lesz egy-ket borze!
Ehhez meg a hasonlo balhékhoz csak annyit, hogy az emlitett meg a nem emlitett szupercégeknek halvány (még fáradt sem) gözük sincs az elektronikához, és amit beépitenek a modellekbe, azt a legjobb esetben valakitöl megveszik - vagy ami még rosszabb - azt épitenek be amihez éppen hozzájutnak. Igy született a MINITRIX ügy is (ami ugye Maerklin már). Beszereltek egy nagy szürökondit, ami ugyebár egy elég kis ellenállást képvisel váltoáramon (ami ma már minden jobb tápbol kijön - impulzus, DCC, Maerklin). Ilyenkor mit csinál a MINITRIX jol nevelt kondenzátora - rövidre köti a mozdony áramszedöit, azok legkisebb örömére, és a huzalok egyet tudnak csak csinálni, elkezdenek melegedni. Nyilván a tulaj ezt csak akkor veszi észre ha már füst is jön a mozdonybol. Ennyi az egész.
Korabban is voltak allitolag gondok a Minitrix modellekkel. Allitolag pl azt a sorozatot is visszahivtak, amelybol az en szergelyem valo... Ott diodahibarol volt szo, es allitolag ket modell ki is egett.. Persze az enyemre nem ervenyes a garancia, mert mar atfestett, magyarositott...
Szoval a Nagy Trix, aki kivalo kulsovel (az N-es Minitrix szergely reszletessegeben raver a H0-as Pikokra... ), de csapnivalo belsovel hozza ki a cuccait.. pl a kezdokeszletes Roco v220-asa jobban el van latva lendkerekileg, mint a high tech Minitrix szergely... Az elobbi full sebessegrol akar 10-15 cm kifutasi hosszt produkal, mig a masiknel nem is eszreveheto... gondolom csak a futas egyenletesebbe tetele erdekeben ven benne az a pici lendkerek... Viszont otpolusu,meg nemtomhogymodjak, de meg van csavarva a forgoresz, meg ilyen nyalanksagok jellemzik jellemzik a Minitrix cuccokat... A lendkerek viszont ..., es az "elektronikarol" nem is beszelve :-(
Feltalálási hely ugyanaz. A tekercset viszont sorba kell kötni a motorral, egyet-egyet mindkét pólusára. Az értéke majdnem mindegy, de vigyázz a terhelhetőségére, vannak olyanok, amik úgy néznek ki, mint egy ellenállás, ezeket könnyű beépíteni. Az értékhatárok: kb.2,2 - 8,2 mikroHenry.
Közel van Hozzád:
XX. ker. Jókai u. KonPat antennabolt melletti alkatrész üzlet. 100nF-os kerámia kondenzátor, "lap" kivitelű. Abban nem vagyok biztos, hogy nekem még van.
Ha már lett ma hirdetési rovat, elmondom, hogy a következőkből vásárolnék:
- Piko vagy Fuggerth egyszerű kitérő, kb. 10 db
- Piko kocsiszétkapcsoló vágánymező kb. 10 db
- Piko vagy Fuggerth egyenes vágánymező, kb. 20 db
Ajánlatokat mailben várok.
AHHA!!!
Szóval ez az a kondi, amit a jobbak az egyenáramú motor két bevezető kapcsa közé forrasztanak, hogy ne kerregtesse a Kossuth rádiót középhullámon.
Egy Trix mozdony 350DM, ez a kondi meg max. 5Ft kiskereskedelmi áron, és akkor az jó minőségű. No comment...
Megjegyzem, az a kondenzátor nagyon sz@r, ami egyenáramúlag vezet úgy, hogy hevülni tud. Valaki rendesen átb@szta Trix-éket...
überhitzung des Kondensators der Funkentstörung- azaz: a rádiózavar kondi túlhevülése. Ennyi, lényeg, hogy folyós mongyi a vége (jobb esetben) Hogí csinálják én sem értwem, de egy jobb Trix biz 350 DEM től fel mint hajunk az égnek.
Hacsak úgy nem...!
De ez egy eléggé sz@r kondenzátor lehet. Minden esetre az én praxisomban még nem fordult elő ilyesmi, pedig csak nemrég van meg az első kapitalista gyártmányú modellem. Jut eszembe: a Tillig Szergejben is van digitális előkészítés!!!
Én nem értek ennyire hozzá, de ha rossz minőségű, mondjuk zárlatos, vagy hasonló, akkor biztosan melegszik. Az előbb említett V200-nak sérült a kasznia, hasonló okból!
A nem németeseknek pg 54 Trix textjének magyarítása:
"A modell széria egy része üzemeléskor a zavarszűrő kondenzátor túlhevül, ami a mdellház (alias kaszni) olvadásához, egyes esetben a modell elégéséhez vezethet."
Bocs hogy itt a fórumon kérdem: érdekelne más, darabos esetleg hiányos TT modell? Egy gőzös van, némi sínanyag, esetleg egy V200 is akad....de hangsúlyozom, sérült és/vagy hiányos. Egy ismerős gondolkozik a dolgon, hogy TT-ről H0-ra váltana.
Kivánok Mindenkinek!
Először itt teszem közhírré, hátha érdekel valakit, aki TT-zik:
Eladó egy CSD455 sorozatú szertartályos gőzös (ex. BR86), felújítva, LED-es menetirány szerinti világítással, kitűnő mechanikával. Ára megegyezés szerint, fél éves garanciát vállalok rá. Érdeklődni emilben, ha kérhetném...
csíkosháTTú
Luc72 A korong a tied lehet, én "lökött" új hobbiba kezdek a héten. Mégpedig íjászat. És hát egyébként sem lenne pénzem most rá. Ja és kéne már vagy a jogsi és autó, vagy egy robogó. Na lassan elszáll már az agyam!! d:-)))
A H0 Dácia kaszni kint volt a börzén is. Megnéztük csikosháTTúval, de tényleg csak barkácsolósoknak való. Sok elnagyolt részlet volt az öntvényen, és nagyon vastag volt az anyag - ebből jött az a kérdés, hogy csinálsz ilyen kis helyre meghajtást? Talán ez később majd jobb lesz.
Köszi,CsíkosháTTú.A következő üzenetet kaptam Söveges Attilától:Most már van Dácia kasztni és bhv kocsiba való üléssor.Más. Leballagtam Szageden a körúti Antikváriumba és rögtön megláttam egy érdekes könyvet.Károly Imre: Vasútmodellezés.Nem volt szívem otthagyni,ha már egyszer rátaláltam,bár régebben talán irtatok is róla,pár hónappal ezelőtt.Gondolom páran ismerik közületek.