OFF:
MTU motor, a vasutbuzulas topicban reszletesen ki lett targyalva. Tovabbi kepek a Gigant Club szerveren, engedelyt kertem a felhasznalasukhoz (link) de meg nincs valasz, remelem lesz.
mail ment, a videokazettaval kapcsolatban.
ON
OKÉ!
Kb. 9.30-ig érek oda, és 11-ig biztos ott vagyok. Én meg kiviszem a Tillig 120-at, legalább összevetjük... Bővebben szerintem emilben.
Off
Küldtem Neked egy e-mailt, nem terheltelek túl?
On
A Vasút&Modell honlapjára teszek fel majd az idézett cikkből egy-két részletet. Készül a nürnbergi újdonságok rövid összefoglalása, szintén képekkel. Ez már a jövő hétre fog maradni, mert meló..meló...meló..és mindig csak a meló :-)) Egyébként épp most frissitettem, de modelles dolog nincs benne. A Modell Eisenbahner legtutibb beszerzőhelye a Sajtó Pont jelzésű üzletek. Bp-en a Városház utca elején található meg (nem hosszú utca egyébként sem, de ez a Ferenciek tere felőli oldala), mindenféle külföldi újságuk van, többfajta modellvasutas is, de én ezt kedvelem és ezt szoktam venni. Annyit tudok, hogy van majdnem minden nagyvárosban üzletük. Kecskeméten is sokat voltam náluk, nagyon rendesek voltak, félretették, segitettek ha már nem volt...szóval ajánlom őket.)
A "nagy" V200-hoz: hát, mihez képest drága, szerintem ahhoz képest, hogy működő és az utólsó centiméterig élethű, nem sok. Bár valószinűleg nekem csak álom marad :-( pár havi fizetésemet vinné... A Deák-nagy-Szili árát ismerem, ki volt téve mellé. Azt nem tudom, az milyen részletes volt, és hogy gyártják-e vagy csak egyszeri volt.
Igen én is láttam a M&H nál használt TTs cuccokat, egyébként nekem még mindig meg van a TT vonatok nagy többsége valahogy nincs szívem meg válni tőlük.
csíkosháTTú
Vettem egy magazint és nagyon szép TTs vontatási telep van benne, érdemes lenne neked meg nézni.
Matiz
A modell magazint amiből idéztél hol vetted? Arra gondolok, amiben a mozdonyok és a hozzá való vagonok vannak.
A Váci úton besétáltam a vasútmodell boltba és vettem két olyan váltót, amit a Szabadság hídnál már két hónapja csak ígérgetnek...
Azért van üröm is az örömben: bakot náluk se lehetett kapni. ICE középkocsik közül volt 1. osztályú és étkező. Másodoszály nuku.
Valaki bejött, és kipakoltott a fiúkkal néhány fiókot, amik tele voltak - láthatóan használt - TT járművekkel. Volt közöttók két darab Nohab is (ha jól láttam, bordó festésű). Emlékszem, annak idején mindenki ilyet keresett. Hát ott most volt kettő.
Sziasztok
Az ATV-s műsort Sz. Sz. terepasztaláról én is csak láttam felvenni nem tudtam.Másnap betelefonáltam az ATV-be ,de azt nem tudták megmondani hogy mikor megy újra adásba,azt mondták figyeljem az újságban..Nekem a Kepes Oázis műsorában leadott kb. fél órás anyag van meg.Nagyon szivesen lemásolom bárkinek,ha ez igy jó./LP-s felvétel,de jó minőségű/.Hello mindenkinek
Egyik kecskeméti modellező barátomat nagyon érdekelné az Sz. Sz. asztaláról szóló (1 órás?) ATV-műsor.
Hogy lehetne megoldani a másolást? Te lemásolnád, ha eljuttatok üres kazettát, vagy inkább kölcsönzöd, hogy én lemásoljam?
Köszi: pg
A Deák-féle nagy Szili 0-ás, (1:45), és egyszer a boltjukban érdeklődésemre 300 eFt árat mondott.
Az 1999-es kecskeméti kiállításon egy környékbeli modellező állított ki I-es (1:32) járműveket, azok is hasonló árúak voltak, pl. egy V200 kb. 340 eFt (de gyönyörű volt...!!!)
Ma délelőtt Kecskemét felé haladva szembetalálkoztam egy olyan teherautóval,aminek a felső légterelőjén nagy Roco matrica volt.Itt elkezdtem álmodni.Mi lenne ,ha a nagy modellgyárnak esetleg lenne magyarországi raktára,ahonnan az igényeket kielégítenék.Mi lenne,ha lenne üzletkötő(mint a colásoknak,cigiseknek,kekszeseknek,még az ovszereseknek is:-))) ),aki sorrajárná a modellboltokat és összeszedné a rendeléseket meg tájékoztatna az újdonságokról.Itt természetesen nem arra gondolok,hogy mindenhol modelleket kéne árulni,csak a meglévő boltok jobban el lennének látva. Tudom,az elején említett teherautón akármiért is lehetett matrica,és nem hiszem ,hogy 4 tonna teherbírás kellene a magyarországi igény kielégítéséhez.De kicsit elmerengtem.Kérlek benneteket ébresszetek fel!JSB véleményére meg különösen kíváncsi vagyok!
1014! Erről régebben írt by az ex bhv,hogy Pozsonyban hol van modellbolt és ha jol emléxem Sturovon van egy vámos,aki modelleket készít.Nem olvastam vissza,de azt hiszem ezt írta néhány hónappal ezelőtt.Ő biztosan többet tud erről.
A lentebb emlitett Bockholt mozdonyokrol hallott mar valaki? Mennyibe kerulhet egy ilyen modell, 2-300 eFt korul? A Deaknal levo nagy Szili is 1:32 volt, nem?
Két kérdéssel zavarlak Titeket, hátha van ötletetek: Szlovákiában hol lehet modelleket kapni? Van-e esély arra, hogy szombaton Léván, vagy Sahyban találok valamit?
Köszönöm!
Nem gondoltál rá, hogy a 377 sor valamelyik változatát
> készítsd? Tudnék jó rajz anyagot adni. Szép a külső keret és
> az excenter hajtás. Maradt is belőle HÉV és MÁV változat.
A véleményem sokban egyezik rézgaraséval. Sajnos a külsö kerethez a modellban nagyon kevés a hely. Van 2 darab ilyen mozdonyom, de ott igen sokat kellett csalni a rudazattal (igen vékonyra kellet csinálni, mert különben igen széles lett volna a mechanizmus).
A mozgási dinamikája is rosszabb az ilyen mozdonynak (de vagonnak is), mert a terhelés (egy belsö keretes mozdonytol eltéröen) megemeli a kereket (kivül van feltámasztva). Ettöl aztán a mozdonynak rosszabb az áramfelvétele, a vonoereje.
A másik mozdonyban már többet csaltam, ott van egy belsö keret is meg egy külsö keret imitácio, ami bizonyos problámákat megold, viszont sok dolgot duplán kell csinálni.
Majd ha lesz idöm beteszek egy cikket a problémákrol, amelyek az embert érik, ha ilyen vállalkozásba ugrik.
> Ha azt vesszük viszonyítási alapnak, hogy a 4 tengelyes
> Pannónia a Hársfa u.-ban 50000 Ft...
Asszem nem jó a hasonlat. A Pannóniának ritkaság értéke van, nem használati értéke, mint ahogy egy Mauritiust sem ragasztasz a borítékodra. A ritkaság értéket az adja, hogy régi, kevés van belôle és van rá kereslet. Ha most legyártanál egy Pannóniát, senki nem adna érte annyit, mint egy eredetiért. (Ez nem csak elméleti feltevés. Nyugaton sok hamisított "háború elôtti" Trix, Maerklin és Bing vonat tűnik fel a börzéken)
A 0-ás Kandónak van ritkaság értéke, hiszen csak egy van belôle, de régiség értéke nincs, azaz ha csinálsz egy másikat, azt ugyanannyiért adhatod el.
Mielôtt megköveznének, sietek leszögezni, hogy engem személyesen az ilyen ritkaságok nem érdekelnek.
> A O-ás Kandó mozdony eladó volt ,de nem tülekedtek érte,az ára 180 ezer ft.volt
Ennyit biztos megérne, ha tökéletes volna. De szvsz. baj volt az arányaival. Én a rudazatot is egy kicsit vastagnak találtam. De ettôl még lehet, hogy talál vevôt. Nagy az Isten állatkertje...
> Nem gondoltál rá, hogy a 377 sor valamelyik változatát
> készítsd? Tudnék jó rajz anyagot adni. Szép a külső keret és
> az excenter hajtás. Maradt is belőle HÉV és MÁV változat.
De gondoltam már rá, de elvetettem a gondolatot. Még a '93-as Bemutatón körbefényképeztem a Nosztalgia 377,041-et. Két kép látható a web-oldalon (http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/picmenu/377prot_m.htm), de van még egy pár részletfotó, amiket nem szkenneltem be.
Hogy mégsem akarom megépíteni, annak több oka is van. Egyrészt már többen megépítették, és éppen akkoriban láttam egy egész helyes 377-es modellt egy veszprémi kiállításon. Le is fényképeztem, de elfelejtettem, ki készítette. A másik ok az volt, hogy a külsô Stephenson vezérművet igen nehéz modellezni. A T3-as Allan vezérműve (nagyon hasonló a Stephensonhoz, de nemcsak a lengôívet állítja, hanem a tolattyúrúdat is) természetesen nem mozog. Akkor még azt hittem, hogy ilyesmit H0-ban nem is kehet készíteni. Károly Imre bácsi DV 29-ese, ami szerintem a legtökéletesebb Magyarországon készült modell, meggyôzött, hogy ez nem lehetetlen. Igenis lehet H0-ban működô kettôs excentert készíteni. Csak éppen én nem tudok. Akkor meg minek erölködjem.
Bajaim vannak a külsô kerettel is. Most szenvedek a 326-ossal, és két hétig tartott, amíg összehoztam azt, hogy viszonylag simán guruljon. Az a meggyôzôdésem támadt, hogy egy küslô keretes modellt aránytalanul sokkal nehezebb konstruálni és megépíteni, ment egy belsô keretest. Írtam is errôl: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/326/326_des_m.htm (az oldal közepe táján a csôtengelyrôl). Azért lesz még más modell is, de most éppen túl sok félkész szerkezet van a fiókomban.
Hello
A O-ás Kandó mozdony eladó volt ,de nem tülekedtek érte,az ára 180 ezer ft.volt. Én nem ismerem a O-ás árakat ezért fogalmam sincs hogy megérte-e.
Matiz
Nekem megvan a kazetta Sz. Sz. terepasztaláról ha érdekel oda tudom adni.Hello