A TrainCAD 1996 óta letölthető a honlapomról is. Ott van az aktuális TT-fájl is.
http://www.fortunecity.com/underworld/genesis/605/ws_h.htm
Már régebben is igyekeztem felhívni rá a figyelmet...
Egyébként egy norvég srác írta, alapvetően N-re..
Az emlitett honlapra (Artur Schwarz oldala) is van régóta rá linkem...
Ha már honlap és lengyel: Van egy még újabb:
http://www.kolej.pl/~chylin/
A srác fotómaratással foglalkozik. Ha beletúrtok, találhattok egy érdekes képet. Fotómaratott M44...
Már próbáltam Sz.L. asztalát, de az egyik bedolgozó - aki munkáját fényképeztem, mielőtt beépítették - oly körülményes (bocs, kimondom: nagyképű) volt, hogy... Nem tudom hol lakik. Néha összefutunk Szabolccsal, akkor majd megemlítem, ahogy Őt ismerem nem lesz akadálya.
Az öt Szili meg szegedi, nem Deák. Szép dolgai vannak, loptak tőle rendesen egynémely bedolgozók. Ne csoldálkozzon senki, ha nem szívesen mutogatja.
Üdv Matiz!
"...mi az, amin ennyit lehet rágódni..."
A komplett Nyugati pályaudvar, csarnokostul, Ferdinánd hidastul, rendezőstül, Kacsoh hidastul 18 méteren. A csarnokban a peronon még az újságárus stand is stimmel!
Szóval irígykedünk, na! Ki csodálattal, ki "savanyú a szőlő" alapon.
csíkosháTTú
Végetért végre a húsvét...
Megnéztem a szombathelyi asztalról készült képet, nem Köf volt, egy másik típus, ezt elnéztem... :(
A Szörényi-asztal műsorról lemaradtam. Akinek van anyaga (VHS, MPEG, egyéb) szeretném kölcsönkérni! Kíváncsi vagyok már rá, mi az, amin ennyit lehet rágódni :)
A BRAWA sajnos nem az olcsó modellekről híres. Megéri-nem éri meg, már lerágott csont, ki-ki döntse el maga. Az új PIKOra kíváncsi lennék, milyen minőségben gyárt! Az egyik katalógusukban A4 képeken mutattak modelleket, és nagyon részletesek voltak.
Szeretnék két szerelvény modernizált 4 tengelyes kocsikból (zöld, zöld-beige) ezeket ők gyártották és gyártják ma is.
Szia Intersziti!
Rosszul érzed, tudok az Arnold csöppségről, ezért kérdezetem, hogy mekkora lehet N-ben. (A Z-ről meg ne is beszéljünk!)
A vizes ragasztóval nekem rossz tapasztalatom van, a JORDAN ágyazat anyagot nem fogta meg. Ha van egy jó tipped szívesen fogadnám, mert így a sínek "rajta ülnek" az ágyazaton.
csíkosháTTú
„miszerint az új fejlesztésű modellek SOKKAL CSENDESEBBEK, SÍMÁBBAN FUTNAK.”
Szerintem, hogy maradjunk Matiz járműjénél, a BR-130 anya típusnál a régi PIKO által forgalmazott modellnél nem volt probléma a hanggal, mert (lévén nekem ebből kettő van) csendesek és szépen futnak de, hogy beszereztem egy ROCO 132-est más problémákra lettem figyelmes. A kasztni szélesebb és laposabb mint a ROCO plusz szerintem hiányzik egy ablak az oldaláról.
A nagyon szakértőkhöz lenne kérdésem.
Ki néztem magamnak a LILIPUT 105203 BR52-jét magyar 520-nak, szerintetek jó alternatíva?
A Szörényi asztalhoz.
Tudjátok nem, hogy örülnétek egy ekkora terepasztalnak, hanem elkezditek marni öt. Én, pl. nagyon szívesen meg nézném élőben és egy régebbi műsorban (VHS-ben meg van) mondja, hogy nem egyedül készült hanem nagyon sok jóbarát segítet neki, ő meg csinálta az első db. és az alkalmas ember legyártotta a többit.
Valaki itt azt írta, hogy többnyire fuggerth kocsija vannak. Ha egyszer csak ö gyártja ezeket a típusokat akkor nem tud mit tenni. A másik hogy kb. 1500 vagonja és 50 mozdonya van Sziliből van neki állítólag 5 db. Azért ez nem csori mennyiség.
Ebben a műsorban azt is kijelentette, hogy maga szórakoztatására készült de majd később kiszeretné valahol állítatni ha ö már nem lesz az élők sorában. És ez így helyes, ti se azért építitek az asztalt, hogy mondjuk a KözMúzeumban porosodjék, és akkor lehessen vonatozgatni amikor nyitva tartás van.
Most meg a szállítása kicsit macera lenne az biztos, főleg ha halódtátok a méretét. Gondolom azt se szeretné, ha zarándok hely lenne a pincéje, de egy egyesület keretében belehetne hozzá jutni szerintem.
A V&M magazinnak pedig már rég fel kellett volna keresnie, ha meg próbáltad, akkor bocsi. Egyébként az újság jó, csak most a terepasztal mellékletet hiányoltam, további sok sikert.
Mint feljebb már említettem van egy ismerősöm aki érdeklődik az eladó mozdonyaim és vagonjaim iránt, de ha neki nem kell akkor itt áruba bocsátom őket amik a következők:
4 db. M 62 MÁV festéssel ebből kettő belső festéssel és szelőző rácsal.
2 db. BR 130 Piko
3 db élőállat szállító Piko
1 db Poggyász kocsi Dge Piko
1 db. Age
1 db. Abge
1 db.Bgre ezek belső festéssel
4 db. MÁVos önürítős vagon imitált szénnel az ajtók működnek és fém kerekesek.
A vagonokat azért adom el, mert nem lehet kicserélni a kapcsolójukat kurzkuplungra.
A mozdonyokat pedig azért mert rendeltem helyettük új Gützoldokat ill már van ROCO.
Üdv és sok locsolót!
Csíkos! Jól érzem, nem tudtad, hogy az Arnold TT-ben is kihozta a Köföt???
Ágyazatragasztás: mindenképpen vízzel oldható ragasztót ajánlok. Én hülye, a régi terepasztalomon nem ilyet használtam, és amikor átépítettem, ill. végleg szétbontottam az asztalt, a ragasztó rendesen megfogta az aljakat is, a sín eltávolításakor az ottmaradt, a sínszál meg kitépődött belőle. Eredméy: a sín nem javítható selejt lett.
Matiz
A Brava modellek szépek és jok egyetlen gond van velük az áruk pl. a V15 egy tájékoztatás szerint /külön köszönet érte/ 230 DM ez ugyebár 30000ft és ha jol emlékszem Te a 132 est 35 ért vetted :( .
Macibb
Örülök hogy van közöttünk olyan aki szereti az automodelleket . Nem vagyok egyedül.
Szia Zsolt!
Te a KÖF mekkora lehet N-ben? Már H0-ban is akkorka, hogy a szokvány digit dekóder bele sem fér... Egyébként egy nagyon szép, érdekes modell, üde színfolt egy asztalon, minden német témával foglalkozó N-es kollégának ajánlhatom.
István
Nekem csak a Tillig-féle 120-ról van tapasztalatom, de úgy tűnik ez általánosítható: miszerint az új fejlesztésű modellek SOKKAL CSENDESEBBEK, SÍMÁBBAN FUTNAK. Matiz! Te tudsz erről mesélni, neked volt régi modelled, meg van új...
OFF
_Liar_!
Valami rémlik: jelen volt Julius Ceasar perforálásánál?
ON
Kivánok!
Örülök, hogy segítettem. Nem mindenkinek tellik ugyebár ágyazatos sínekre, amik az állomási vágányzatban elég ügyetlenül néznek ki...
Van még egy két adatom, amik még jól jöhetnek:
Állomási vágányoknál az ágyazat szélessége - H0/TT sorrendben - 46/34mm. Vonali szakaszon a töltés alapja 46/34mm, a felső szélessége 38/28mm, a magassága 5/4mm. Forrás: Gerhard Trost Modellvasút.
Ragasztónak én a Palmatexet használom, igaz szagos, de ragaszt... Azon jogerősen gondolkodom, hogy az építési sorrendet meg kéne változtatnom...
TT-s lévén eddig ez volt: töltésanyag-ragasztó-szóróanyag-döngölés-sín. Viszont ebben a nagyságban is illik ma már precízebbnek lenni...
Kiprobalni nem tudtam, csak egy boltban erdeklodtem utana:
A Gutzold 120-asa uj hajtassal keszul, sokkal csendesebb lett. Lendkerekek is vannak benne.
(Kereskedo mondta, keretik kettovel elosztani es gyokot vonni, aztan kiderul az igazsag :-)) )
Erdekelnenek engem is konkret tapasztalatok.
csikoshaTTu:
Koszi a kiegeszitest, ez lemaradt. Sajnos, pont az altalam emlitett cikk nincs fent rajta. :-( Scanneltem belole kepeket, gaz lenne, ha felraknam valahova? (szerzoi jogok? eleg lenne, ha a forrast megjelolom?)
Amit irtal, kiteszem ide is:
Ezen a cimen lathato egy otlet, hogyan keszitsunk agyazatot. En is ilyen modon kepzeltem el majdan. A sin ala parafa csikot fektetunk, erre ugye a sin, utana bekenjuk ragasztoval, erre pedig kinek-mi-tetszik alapon raszorjuk a zuzalekot. Namost, parafa: megvan. Sinek: (majdnem) megvan. Zuzalek: megvan. Viszont, a ragaszto meg nincs meg. Segitseg kellene, mit hasznaljak. Eddig kutya kozonseges papirragasztot hasznaltam, es bevallt, olcso is. Erdekelne, van -e ettol jobb, ki mit hasznal es kb mennyibe kerul.
Tajekoztataskeppen az en araim:
parafa lapok, 30x30-as 3mm vastag 0.9m2: 2190Ft / csomag
papirragaszto: kenofejes, szintelen, szagtalan: 250 Ft/tubus (az egesz asztal agyazatara kb. 4 tubusral lenne szukseg)
Van egy olyan kérdésem, hogy valaki halott és látott működésközben új Gützold BR-120 mozdonyt ? Azért érdekel, hogy ez is zajos mint a régi vagy ez már új motorral készül, esetleg lendkerékkel? Azt látom a képen, hogy váltófényes, mert ha franko ez az új, akkor lecserélném 4 db. M62-re fényezettet újakra.
Köszönöm segítségeteket.
A Feri
A Körút neveivel mindig bajom van, de lakik egy modellbolt az Oktogonnál, ha a Blahától megyünk a Nyugati felé a jobb oldalon, pont az Oktogon előtt. Ki is vannak írva.
Na, mielőtt reggel lesz, legyen holnapra nézegetnivaló:
A honlapra felkerült a Modellezés részbe néhány kép. H0-ás V40 kaszni, Krassy munka, és egy régi festésű TT-s szili. A szilit ajánlom megtekinteni, igényes munka! Ilyen kasznikat árulnak más festésben is (kék, papagáj).
A képtáramba felkerült 16 új kép a füstiről, hát, csak 2 modelles van benne. Akit érdekel, itt keresse.