Egy ROCO E44 áramköri lapot szeretnék átalakítani (a motor marad az eredeti nagy motor), a fojtótekercset is cserélném. Az újabb modellekben 100uH értékű induktivitást használnak, gondolom nekem is megfelelne ez az érték. Viszont a terhelhetőségével nem vagyok tisztában, 300mA-os elég lenne, vagy 1A körüli kellene inkább?
Modernizálok/remotorizálok egy DDR Piko mozdonyt, amibe Motraxx 263 típusú motor kerül, melynek üresjárati áramfelvétele 50mA, és terhelve sem sokkal több. Ebbe a gépbe milyen induktivitású, terhelhetőségű fojtó lehet jó?
Egyenlőre DC analóg üzemben használnám a mozdonyokat.
Olyan kérdésem lenne azokhoz, akiknek van Liliput Br52-es modelljük, hogy a szerkocsi kasznija csereszavatos-e más cikkszámú Liliput szerkocsi kasznival? Gondolok itt arra, hogy például a 105215-ös szerkocsijára rátehető-e olyan felsőrész, ami nem kabintenderes, mondjuk a 230991-es szett egyik szerkocsijáról? Vagy, ha ez nem működik, a komplett szerkocsi ugye cserélhető másik Liliput gépével, hisz a mozdonyhoz való csatlakoztatás mindegyik változatnál ugyanaz.
A Railjet persze hogy nem magyar, de azért a magyar vonatkozást nehéz elvitatni tőle. Hogy a különféle paraméterek (jellegzetes megjelenés, előfordulás gyakorisága, rendszeressége) terén hol van a határ, azt passzolom :-)
Teljesség igénye nélkül: 76460 irányvonatként 15-20 kocsival;76975 gázos kocsi;76921 és 76415 AAE kocsik, sőt a DASCHER egyik logisztikai központja Pilisvörösvárott van; 76938 szénvonatok ;
Cikkszáma még van, de a kereskedők sem kapták még meg, legalábbis tegnap este még Ők sem látták. Amúgy hivatalosan azt akarja jelenteni hogy a 2017-ben meghirdetett, az évi főkatalóguson túli plusz megjelenések, illetve a '18-as évre egy kis előrepillantás.
Igen, én is ezen aggódom, hogy gyenge az anyaga és a sínkorona sem fog stimmelni, mert egyébként Elite vágányokkal készülne - egyelőre - a dioráma. Csak sajna nem tudom beazonosítani őket cikkszám szerint, mert ha találok is egyet mint kifutott termék eladása link, az lehet akár téves elírás is. Ha sokat találnék egy adott számra, az már megerősítene. Nem járok börzére, de gondolom az új Elite síneket még nem szokták adni-venni használtan. Ahhoz túl jók, hogy valaki váltson róla, felszámolni meg ritkán szoktak minőségi asztalokat. 1-1 kimaradt váltót szeretnék levadászni kedvező áron.
Bár nem tudok németül csak ez világos: Herbstneuheiten 2017/2018 alá meg Autumn news 2017/2018 (jövő ősz még elég messze van, vagy most mi van?), cikkszám 81820, de még nincs pdf:
Légy óvatos! A Pilz a régi NDK-ban volt a profil-sínek gyártója. De nem érte meg az NDK végét, már korábban besorolták a Tilligbe (részletekre már nem emlékszem, talán több fokozatban és név alatt történt). A Tillig aztán jó ideig árulta a Pilz készleteket, eredeti csomagolásban. Aztán gyártották tovább maguk is, megtartották a geometriát és talán a talpfarácsokat is. Ez a 2,5mm-es profil.
Az eredeti Pilz sínprofil viszont vasból volt, galvanizált réz bevonattal. Ettől olyan réz-vörös a színe. Sajnos ez a bevonat le tud kopni, akkor ott marad a vas, ami modell-sín anyagának nem ideális. A későbbi Tillig gyártású sínek már alpakkából vannak, az sokkal jobb. A régi, réz-bevonatos síneket olcsón árulják a börzéken, de én nem vennék.
Ez kissé megzavar, mert a dobozra Pilz van írva, ami állítólag a code 100-nak felelt meg, de az Elite code 83-as. Ha rágooglizok a cikkszámra, pl. "Tillig Elite 85352" vagy 85351, nem igazán ad ki találatot a múltból sem. Talán a 85311 stimmel https://www.modellbahn-voigt.de/Tillig-85311-Innenbogenweiche-IBW-rechts , de ott meg a Pilz doboz megzavar a jelenlegi eladásánál. Valaki megmagyarázná ezt az anomáliát? Akkor ez most milyen sínméret és tapfakiosztás? Vagy ez az Elite valami nagyon régi, teljesen kifutott terméke lehet? Akkor is kéne ontania a googlinak.
Nem egészen. A dekoder alap PIC-jébe van feltöltve két hang, és ezeket egy sima tranzisztoros végfokozaton át tudja megszólaltatni. Ez inkább egy kibővített normál dekóder, nem butított hangos.