Keresés

Részletes keresés

VTAVBK 1 Creative Commons License 2017.02.28 0 0 100710

Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Kör

Mély fájdalommal tudatja

Gombos Mihály életének 79. évében hosszantartó betegségben elhunyt.

 

kavicsasínen Creative Commons License 2017.02.24 0 0 100709

Kerekeket, síneket letakarítottad, ill. áramszedőlemezeket ellenőrizted? Sajnos a gőzösöd csak két tengelyről szedi az áramot, így a nagyobb mozdonyoknál sokkal érzékenyebben reagál ilyesmire.

Előzmény: Tihanics (100708)
Tihanics Creative Commons License 2017.02.24 0 0 100708

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy mér jó régen kaptam egy PIKO start készletet (http://shop.modell.hu/piko-57111-startszett-gozos-teherkocsik-4015615571117.html). Szépen bővítgettem. Viszont egy olyan hibajelenség jött elő, hogy a mozdony szaggat. Legfelsőbbképpen a váltóknál, illetve a betáp sínnél. Vettem másik mozdonyt is az is eljátszotta ezt, de teljesen más helyeken. Volt egy FUGGERTH M41-s mozdonyom, az nem csinálta ezt. Esetleg valami tippet tudtok adni, hogy mi lehet a gond? Illetve ha vennék egy új mozdonyt azzal is lenne ilyen vagy sem? :/ Köszönöm a segítséget! :)

Bakterpartner Creative Commons License 2017.02.22 0 0 100707

Keresd Fordítókorongos kollégát a H0e - H0 kisvasutak topicban.

Előzmény: djt-123 (100706)
djt-123 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 100706

Sziasztok.Tudna nekem segiteni abban hogy ki gyártana nekem C-50 es mozdonyt HOe ben,vagy hajtást mert egy kasztnim az van .Üdv.

SKL14 Creative Commons License 2017.02.19 0 1 100705

Nazareth jól  összefoglalta a Roco kurzluplung előnyeit/hátrányait. Ezek között az is ott van, hogy nem valami jól néz ki, tehát ha az ember a vitrinbe nézegeti a gépet eléggé zavaró az ütközőkön bőven túlnyúló hosszú fecskefarok. Szóval gondolkodtam, hogy lecserélem a Roco kurzt Fleischmann Profi-ra, ami ugyanúgy egyszerűen bontható, de sokkal jobban néz ki, mintha egy igazi központi vonókészülék lenne. Aztán úgy alakult, hogy Fleischmann termékekkel is gazdagodott a gyűjtemény, így gyakorlati tapaszlatokkal is gazdagodtam a Fleischmann Profi-val kapcsolatban. A tapasztalat pedig azt mutatta, hogy a Roco kurz marad, ugyanis a Fl. Profi sokkal nagyobb erő hatására kapcsolódik csak össze mint a Roco kurz (nem véletlen az a hosszú fecskefarok), pár kocsis szerelvényeknél csak többedjére, baromi nagy sebességgel beletolva sikerült felcsatlakoztatnom a kocsikat a mozdonyra, mondanom se kell mennyire valósághű, hogy 1000-el bele kell rongyolni a szerelvénybe, majd satufék és elindulhat immár az összekapcsolódott vonat szépen komótosan.

Előzmény: tomcat#01 (100704)
tomcat#01 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 100704

Nekem Fleischmann Profit ajánlottak egyszer és nagyon bevált. Igaz kicsit drágább a többinél, de szerintem megéri az árát. A személykocsijaimon tervezem lecserélgetni a mostaniakat.

Előzmény: rocoline (100700)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2017.02.18 0 0 100703

Tanácsotokat kérem.

Nem vagyok otthon a témában,mert csak fényes,"csacsogó-ragyogó" modelleket gyűjtök. Sikerült megszereznem egy Roco személyvagont. Sajnos porral be van antikolva,ami nincs lelakkozva. Mivel lehetne ezt,eltüntetni és széppé varázsolni az egyébként  bolti,vadi új modellt? Szappanos,enyhős vízzel próbáltam. Nem jött le. Sebbenzinnel???? Ha igen/!?),mi a technológiája? Vattával,fültisztítóval,ronggyal.....stb.  Nem szeretnék kárt okozni a festésben,feliratozásban. Köszönöm szépen a segítséget!!!

nazareth Creative Commons License 2017.02.13 0 0 100702

A mai kocsik mind közelkapcsoló-kinematikásak. Emiatt ha tolt szerelvényeket használsz, mindenképp valami közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót javaslok, mint a Roco Kurz, Universal, Fleischmann Profi, satöbbi. Szubjektív összehasonlítás következik.

 

A Roco Kurz

 - csúnya,

 - ívekben nem akad össze,

 - egyenesben is kell némi lendület az összekapcsolódáshoz;

 + viszont alkalmas elő-szétkapcsolásra,

 + és a kocsik is könnyen szétakaszthatóak (elég felfelé megemelni őket);

 - ez utóbbi előnye a rosszul összerakott pályán hátránnyá válik, magától is szétakadhat;

 - szó sincs magán kívül bármi mással kompatibilitásról.

 

A Roco Universal

 - is rusnya (szerintem alulmúlja a Kurzot),

 - ívekben nem akad össze,

 + a Kurz-cal ellentétben nem kell összecsattantani a kocsikat, könnyen összeakadnak;

 + ugyanúgy alkalmas az elő-szétkapcsolásra;

 - viszont összeakadásnál talán érzékenyebb a szintkülönbségekre, mint a Kurz,

 ? de ha egyszer összeakadt, még kézzel is alig lehet szétrobbantani (ez rosszul megkonstruált pályán előny, de engem kifejezetten zavar);

 - szvsz. a kengyelessel való kompatibilitás nem működik annyira, hogy előnyként lehetne felsorolni (viszont mivel így adják el, az ember ugye próbálkozik, és csak idegesíti magát).

 

Egyéb közelkapcsolókkal nem sok tapasztalatom van.

 

Én a Roco Kurz mellett tettem le a voksomat, a működési elve is jobban tetszik :)

Előzmény: rocoline (100700)
burgeri Creative Commons License 2017.02.13 0 0 100701

Próbáld ki az Universalt.

Előzmény: rocoline (100700)
rocoline Creative Commons License 2017.02.12 0 0 100700

Tanácsot kérek !

Roco szerelvénynél milyen kuplungokat lenne célszerű használni, ha a terepasztal dombos és a lejtőkön fel-alá vontatás és tolatás is van ?

Jelenleg hagyományos Roco kuplungokkal van a szerelvény összekapcsova, de sok a vagon szétakadás.

Köszönöm a segítségeteket.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.02.12 0 0 100699

Kedves Urak,

 

modell matricázásához szükségem lenne a hazai Stadler FLIRT flotta 001, 003, 061, 063 egységeinek felirataira. Mivel én ritkán kerülök megfelelő géppel a megfelelő egységek felé, ezért ha valakinek esetleg megvannak fotón a feliratok, vagy le tudná fotózni, elküldené nekem az ashivalkoinen [k] gmail com címre? Igazából talán egy egységről is elég kellene a fotó, mert a többi pályaszám (és az önellenőrző számuk) már felvihető.

 

A feliratok, amelyek kellenének:

Fehér

-Pályaszám a vezetőfülke alatt

-Megfékezettség (vagy alami ilyesmi) táblázat

-emelési pontokat jelző piktogramok (ez igazából azért kell hogy lássam, hova kell matricázni)

-járható pályaívsugaras akármi

-REV, honállomás...

Fekete

-az egyes kocsik (régen A,B,C,D) saját pályaszámaik

 

Zs:) Creative Commons License 2017.02.10 0 0 100698

Ha azt keresi, végül is lehet. Bár nem tudom, hogy vannak nyitva.

Előzmény: szuromia (100697)
szuromia Creative Commons License 2017.02.09 0 0 100697

A Marklin már nem játszik?

Előzmény: Zs:) (100696)
Zs:) Creative Commons License 2017.02.09 -1 0 100696

Nagyjából csak a számítógépeden :(

Előzmény: zotyaa123 (100695)
zotyaa123 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 100695

Üdv, érdeklődnék, hogy Győrben van valahol vasútmodell bolt ?
Köszi

Firkaas Creative Commons License 2017.02.07 0 0 100694

Szia!

 

Nekem is van egy Gysev M62 901. Amikor analógban használtam az izzó bevilágította a gépteret.Beletettem a dekódert és megy szépen ,nem módosítottam rajta semmit.

Előzmény: makako293 (100693)
makako293 Creative Commons License 2017.02.06 0 0 100693

Kapcsolási rajz sajnos nincs a leírásában, csak ennyi:

 

Előzmény: ysenyerkesz (100692)
ysenyerkesz Creative Commons License 2017.02.06 0 0 100692

Ezért kérdéses a szerepe az izzónak.

Jó lenne látni egy kapcsolást róla.

Előzmény: V63-017 (100690)
diginewl Creative Commons License 2017.02.06 0 0 100691

Viszont akkor felesleges az a pár Ohm is. Nem igaz?

Előzmény: V63-017 (100690)
V63-017 Creative Commons License 2017.02.06 0 0 100690

A képeken jól kivehető, hogy a ledeknek van külön ellenállásuk, itt csak arról a bizonyos izzóról volt szó.

Előzmény: diginewl (100688)
nazareth Creative Commons License 2017.02.06 0 1 100689

Az izzó ellenállása változik a hőmérséklet függvényében (ezért is használják egyesek váltók elé "előtétellenállásnak": a váltó gyorsan átáll hideg izzó mellett, majd mire az izzó kigyullad, annyira megnő az ellenállása, hogy nem ég le a váltó akkor sem, ha rajta hagyod a feszültséget).

 

Szóval hidegen mérni egy izzót nem túl releváns.

Előzmény: V63-017 (100687)
diginewl Creative Commons License 2017.02.06 0 0 100688

A világért se szólnék bele, de ha led előtét ellenásnak szánjuk a 6x ohm-ot, abból hamar led csere lesz.

Az izzónak nem az ellenállását, hanem az árambeállítását használja itt ki a rendszer (nálam sokkal okosabbak írták ezt valahol). Legalább 800-900Ohm ellenállás kell a led-nek, de még akkor is nagyon sok áram fog rajta átfolyni. (feltételezünk 12-16V DCC-t) Inkább 1.5kOhm

Előzmény: V63-017 (100687)
V63-017 Creative Commons License 2017.02.06 0 0 100687

Itthon van ilyen bontott izzóm, ezért megmértem, 63,7Ohm értéket mutatott. A HESTORE oldalán van 62 és 68Ohm-os ellenállás, de én inkább az utóbbit ajánlom.

Előzmény: makako293 (100684)
tumikas Creative Commons License 2017.02.06 -1 0 100686

Az enyémben megnéztem 470 Ohm-os az ellenállás. A sebbesége a mozdonynak alapból se gyors, ettől a cserétől nem kellene váltognnia.

Előzmény: makako293 (100684)
Dampf Creative Commons License 2017.02.06 -1 0 100685

Ezen nem lehet csodálkozni!

Egy izzó ellenállását ha megméred az alig néhány Ohm szerintem, ezt ha 2-3 kOhm-al helyettesíted az ehhez képest rettentő sok!

Az okosak szerint nem is olyan egyszerű azt az izzót helyettesíteni, mert ahogy írod az a motor körrel is valahogy kapcsolatban van.......

Ha digitben használod a mozdonyt, egyszerűbb a világítást kb. felére dimmerelni, ezt a ledek fényén alig venni észre, az izzó viszont éppen hogy csak parázslik, soha ki nem fog égni és szinte kézzel is meg lehet fogni!

Nálam évek óta így működnek a Gützoldok.:-)

Előzmény: makako293 (100684)
makako293 Creative Commons License 2017.02.06 0 0 100684

Sikerült kicserélnem a Gützgold Szergejemben a "füstölő" izzót egy ellenállásra, működik, viszont a világítás elég halvány lett és a mozdony végsebessége sem túl meggyőző (a lassúmenet viszont páratlan). Ez lehet az ellenállás miatt? (vettem egy 2 és egy 3 kOhm-osat, de mindkettőnél hasonló a helyzet.)

A ledeket pedig tényleg lehet hogy érdemes lenne kicserélni melegfehérre, ezen még gyúrom magam.

Előzmény: V63-017 (100670)
tumikas Creative Commons License 2017.02.04 -1 0 100683

Modellezői szemmel a Roco, viszont ha valaki szegecsszámláló szemmel nézi akkor a Sachsen/Tillig.

Előzmény: aru3v (100682)
aru3v Creative Commons License 2017.02.04 0 0 100682

Bocsánat ezt elfelejtettem, H0

 

Előzmény: tumikas (100681)
tumikas Creative Commons License 2017.02.04 -1 0 100681

H0 vagy TT?

Előzmény: aru3v (100680)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!