Kerekeket, síneket letakarítottad, ill. áramszedőlemezeket ellenőrizted? Sajnos a gőzösöd csak két tengelyről szedi az áramot, így a nagyobb mozdonyoknál sokkal érzékenyebben reagál ilyesmire.
Olyan kérdésem lenne, hogy mér jó régen kaptam egy PIKO start készletet (http://shop.modell.hu/piko-57111-startszett-gozos-teherkocsik-4015615571117.html). Szépen bővítgettem. Viszont egy olyan hibajelenség jött elő, hogy a mozdony szaggat. Legfelsőbbképpen a váltóknál, illetve a betáp sínnél. Vettem másik mozdonyt is az is eljátszotta ezt, de teljesen más helyeken. Volt egy FUGGERTH M41-s mozdonyom, az nem csinálta ezt. Esetleg valami tippet tudtok adni, hogy mi lehet a gond? Illetve ha vennék egy új mozdonyt azzal is lenne ilyen vagy sem? :/ Köszönöm a segítséget! :)
Nazareth jól összefoglalta a Roco kurzluplung előnyeit/hátrányait. Ezek között az is ott van, hogy nem valami jól néz ki, tehát ha az ember a vitrinbe nézegeti a gépet eléggé zavaró az ütközőkön bőven túlnyúló hosszú fecskefarok. Szóval gondolkodtam, hogy lecserélem a Roco kurzt Fleischmann Profi-ra, ami ugyanúgy egyszerűen bontható, de sokkal jobban néz ki, mintha egy igazi központi vonókészülék lenne. Aztán úgy alakult, hogy Fleischmann termékekkel is gazdagodott a gyűjtemény, így gyakorlati tapaszlatokkal is gazdagodtam a Fleischmann Profi-val kapcsolatban. A tapasztalat pedig azt mutatta, hogy a Roco kurz marad, ugyanis a Fl. Profi sokkal nagyobb erő hatására kapcsolódik csak össze mint a Roco kurz (nem véletlen az a hosszú fecskefarok), pár kocsis szerelvényeknél csak többedjére, baromi nagy sebességgel beletolva sikerült felcsatlakoztatnom a kocsikat a mozdonyra, mondanom se kell mennyire valósághű, hogy 1000-el bele kell rongyolni a szerelvénybe, majd satufék és elindulhat immár az összekapcsolódott vonat szépen komótosan.
Nekem Fleischmann Profit ajánlottak egyszer és nagyon bevált. Igaz kicsit drágább a többinél, de szerintem megéri az árát. A személykocsijaimon tervezem lecserélgetni a mostaniakat.
Nem vagyok otthon a témában,mert csak fényes,"csacsogó-ragyogó" modelleket gyűjtök. Sikerült megszereznem egy Roco személyvagont. Sajnos porral be van antikolva,ami nincs lelakkozva. Mivel lehetne ezt,eltüntetni és széppé varázsolni az egyébként bolti,vadi új modellt? Szappanos,enyhős vízzel próbáltam. Nem jött le. Sebbenzinnel???? Ha igen/!?),mi a technológiája? Vattával,fültisztítóval,ronggyal.....stb. Nem szeretnék kárt okozni a festésben,feliratozásban. Köszönöm szépen a segítséget!!!
A mai kocsik mind közelkapcsoló-kinematikásak. Emiatt ha tolt szerelvényeket használsz, mindenképp valami közelkapcsolásra alkalmas kapcsolót javaslok, mint a Roco Kurz, Universal, Fleischmann Profi, satöbbi. Szubjektív összehasonlítás következik.
A Roco Kurz
- csúnya,
- ívekben nem akad össze,
- egyenesben is kell némi lendület az összekapcsolódáshoz;
+ viszont alkalmas elő-szétkapcsolásra,
+ és a kocsik is könnyen szétakaszthatóak (elég felfelé megemelni őket);
- ez utóbbi előnye a rosszul összerakott pályán hátránnyá válik, magától is szétakadhat;
- szó sincs magán kívül bármi mással kompatibilitásról.
A Roco Universal
- is rusnya (szerintem alulmúlja a Kurzot),
- ívekben nem akad össze,
+ a Kurz-cal ellentétben nem kell összecsattantani a kocsikat, könnyen összeakadnak;
+ ugyanúgy alkalmas az elő-szétkapcsolásra;
- viszont összeakadásnál talán érzékenyebb a szintkülönbségekre, mint a Kurz,
? de ha egyszer összeakadt, még kézzel is alig lehet szétrobbantani (ez rosszul megkonstruált pályán előny, de engem kifejezetten zavar);
- szvsz. a kengyelessel való kompatibilitás nem működik annyira, hogy előnyként lehetne felsorolni (viszont mivel így adják el, az ember ugye próbálkozik, és csak idegesíti magát).
Egyéb közelkapcsolókkal nem sok tapasztalatom van.
Én a Roco Kurz mellett tettem le a voksomat, a működési elve is jobban tetszik :)
modell matricázásához szükségem lenne a hazai Stadler FLIRT flotta 001, 003, 061, 063 egységeinek felirataira. Mivel én ritkán kerülök megfelelő géppel a megfelelő egységek felé, ezért ha valakinek esetleg megvannak fotón a feliratok, vagy le tudná fotózni, elküldené nekem az ashivalkoinen [k] gmail com címre? Igazából talán egy egységről is elég kellene a fotó, mert a többi pályaszám (és az önellenőrző számuk) már felvihető.
A feliratok, amelyek kellenének:
Fehér
-Pályaszám a vezetőfülke alatt
-Megfékezettség (vagy alami ilyesmi) táblázat
-emelési pontokat jelző piktogramok (ez igazából azért kell hogy lássam, hova kell matricázni)
-járható pályaívsugaras akármi
-REV, honállomás...
Fekete
-az egyes kocsik (régen A,B,C,D) saját pályaszámaik
Nekem is van egy Gysev M62 901. Amikor analógban használtam az izzó bevilágította a gépteret.Beletettem a dekódert és megy szépen ,nem módosítottam rajta semmit.
Az izzó ellenállása változik a hőmérséklet függvényében (ezért is használják egyesek váltók elé "előtétellenállásnak": a váltó gyorsan átáll hideg izzó mellett, majd mire az izzó kigyullad, annyira megnő az ellenállása, hogy nem ég le a váltó akkor sem, ha rajta hagyod a feszültséget).
A világért se szólnék bele, de ha led előtét ellenásnak szánjuk a 6x ohm-ot, abból hamar led csere lesz.
Az izzónak nem az ellenállását, hanem az árambeállítását használja itt ki a rendszer (nálam sokkal okosabbak írták ezt valahol). Legalább 800-900Ohm ellenállás kell a led-nek, de még akkor is nagyon sok áram fog rajta átfolyni. (feltételezünk 12-16V DCC-t) Inkább 1.5kOhm
Itthon van ilyen bontott izzóm, ezért megmértem, 63,7Ohm értéket mutatott. A HESTORE oldalán van 62 és 68Ohm-os ellenállás, de én inkább az utóbbit ajánlom.
Egy izzó ellenállását ha megméred az alig néhány Ohm szerintem, ezt ha 2-3 kOhm-al helyettesíted az ehhez képest rettentő sok!
Az okosak szerint nem is olyan egyszerű azt az izzót helyettesíteni, mert ahogy írod az a motor körrel is valahogy kapcsolatban van.......
Ha digitben használod a mozdonyt, egyszerűbb a világítást kb. felére dimmerelni, ezt a ledek fényén alig venni észre, az izzó viszont éppen hogy csak parázslik, soha ki nem fog égni és szinte kézzel is meg lehet fogni!
Sikerült kicserélnem a Gützgold Szergejemben a "füstölő" izzót egy ellenállásra, működik, viszont a világítás elég halvány lett és a mozdony végsebessége sem túl meggyőző (a lassúmenet viszont páratlan). Ez lehet az ellenállás miatt? (vettem egy 2 és egy 3 kOhm-osat, de mindkettőnél hasonló a helyzet.)
A ledeket pedig tényleg lehet hogy érdemes lenne kicserélni melegfehérre, ezen még gyúrom magam.