Keresés

Részletes keresés

Wolf27 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 100156

Ezen az állomáson miért van magyar zászló? :-)

Az holland! Csak a fényviszonyok!

Előzmény: RhB (100152)
nazareth Creative Commons License 2016.10.14 0 1 100155

Szerintem azért, mert hollandok. És feltehetőleg azért is használtak annyira hideg zöldet, hogy az már-már kék :) Sajnos nem láttam az állomást élőben (egyszerűen kevés volt az idő még arra is, hogy legalább futólag mindent megnézzünk), pedig az a saját készítésű fésűs bizber is megért volna egy misét... :)

Előzmény: RhB (100152)
nazareth Creative Commons License 2016.10.14 0 0 100154

Csak magamat tudom ismételni. Bár az oldalon a Felhasználóbarátoldalbarát felhasználók kedvéért a cserélni kívánt márkák alapján csoportosították a kerekeket, ha kattintgatsz, mindegyiknél fel van tüntetve a tengelyhossz és az átmérő, szóval bátran lehet csemegézni (bár az átmérőt illetőleg nem túl nagy a felhozatal). A kerekek sötétítettek.

Előzmény: RhB (100151)
rezgaras Creative Commons License 2016.10.14 0 0 100153

Megnézem, lehet, hogy van még egy eredeti kerékpár a fiókomban. Azt le tudom mérni.

Előzmény: RhB (100151)
RhB Creative Commons License 2016.10.14 0 0 100152
Előzmény: nazareth (100148)
RhB Creative Commons License 2016.10.14 0 0 100151

Én alapvetően nem a kerék átmérőre gondoltam, hanem a tengely csúcs távolságára...

Előzmény: rezgaras (100150)
rezgaras Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100150

Egy dolog az átmérő. Régebben a legtöbb európai kocsi kerekének 1050mm volt az átmérője. Ez a magyar érték, mert nálunk a kereket új korában mérték. A németeknél a kopott kerék középértékét mérték, ott 1000mm-nek definiálják. Láttam 1040mm-t is, ez azt jelenti, hogy 100mm kopás helyett csak 80mm-t engedélyeznek. De mindez valójában ugyanaz a kerékméret. Volt persze eltérő is, pl. pőrekocsiknál.

 

Ezért írtam az amerikai 40"-os kerékről, ami 1016mm. De ahogy írtam, ott ez ritka volt. Amerikában régebben 33"-os (838mm) kocsi kerekeket használtak, később - úgy tudom, manapság is - 36"-ost (914mm). Ezért nehéz nekünk való modell kereket ott venni. Csak az NWSL és a Jaybee gyárt ilyen méretet, a Jaybee az olcsóbb.

 

A Jaybee tengelye 2,32mm ármérőjű. (ez valami standard méret arrafelé, sok mindennek ez a mérete, de nem tudom, hogy minek a hányadrésze) Tehát ha a Jaybee tengely hossza nem OK, nem triviális az átalakítás. A Jaybee kerékpárok csak egy oldalon vannak leszigetelve.

 

Mindemellett érdemes kipróbálni az átmérőt is. Ugyanis az európai modell gyártók a nagy nyomkarima miatt az arányosnál kisebb kerekeket raknak bele. De emiatt lehet, hogy a 40"-os kerék még RP25-ös nyomkarimával sem fér be!

 

Előzmény: RhB (100146)
somytomy Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100149

Tudom jól, csak hát a játékstílust meg nem tudom, hogy hívják :-)

Előzmény: nazareth (100148)
nazareth Creative Commons License 2016.10.13 -1 0 100148
(Csak a tisztánlátás kedvéért: a FREMO egy német egyesület, nem egy játékstílus.)
Előzmény: somytomy (100147)
somytomy Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100147

Most nagyon kedvet kaptam a Fremo-hoz, bár nekem amúgyis tetszett a dolog.

Előzmény: nazareth (100129)
RhB Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100146

És ez milyen európai kocsikba jó? Mert ugye a különböző gyártmányúakba más-más kerék jó.

Előzmény: rezgaras (100141)
RhB Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100145

Még tovább csökkenthetem, mivel a jelenlegi helyzetben esélyem sincs külföldre kijutni, itthonra meg jó, ahogy van. :-)

 

Csak belföldi forgalmú FREMO-s kocsim szerintem nincs, Ep. V/VÍ is egyelőre csak egy pár darab.

 

A G kocsik kint nem játszanak? :-)

Előzmény: nazareth (100139)
RhB Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100144

Ha legközelebb rendeltek, szóljatok. :-)

Előzmény: nazareth (100138)
burgeri Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100143

Decs megújult vagy vadiúj?

Előzmény: nazareth (100131)
legviszontabb Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100142

Szegény Nohabod kaszniját a helyére tehetnéd.....

Előzmény: Izé bizézé (100113)
rezgaras Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100141

Pl. ez itt négy kerékpár $6,50-ért, ami most ~450 forint per kerékpár (de siess, amíg erős a forint! :-))

 

http://greenwayproducts.com/greenway-products/wheel-sets-trucks-and-drivers/jaybee-wheelsets-40-inch-4-pack-pointed-axle/

 

(egyébként az enyém is Jaybee)

 

Előzmény: rezgaras (100140)
rezgaras Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100140

Miért, tanyán laksz? :-)) Budapesten sokaknak van esztergája és szerintem könnyű találni műszerészt, aki ezt a munkát elvégzi. Van az Index fórumok között is olyan, ahol a mechanikai műszerészek összejönnek.

 

Az óceán túlsó partján árulnak is megfelelő kerékpárt, de nem könnyű találni. Ugyanis a 40"-os kerék nem volt arrafelé általános (a 33"-os meg a 36"-os egyértelműen túl kicsi). De nekem is volt amerikai kerekem, csak már mind beépítettem. Pl. ez olyan:

 

http://erojr.home.cern.ch/erojr/Content/Pictures/Model/G-car/g2_vaz2.jpg

 

Előzmény: RhB (100137)
nazareth Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100139

Tovább csökkenthető a projekt költsége, ha kihúzod a listáról a nemzetközi forgalomra nem engedélyezett kocsikat (magyar modulokon közlekedhetnek NEM-kerekekkel), illetve az V-VI-os korszakos kocsikat sem igazán kell RP25-ösíteni, mert ezek a korszakok nem divatosak nyugat-Európában :)

 

Azaz kezdd a III-IV-es (esetleg V-ös) korszakú E, R, S-kocsikkal, a többi ráér :)

Előzmény: RhB (100137)
nazareth Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100138

Megnéztem, egy pár kerék kb. 2300 Ft - hát ha a felső határt keresed, akkor biztosan van ennél drágábban is. Ha meg olcsóbbat szeretnél, mi pl. csapatostul rendelünk innen: http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/h0/radsaetze-h0-rp25/roco/index.php

Előzmény: RhB (100137)
RhB Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100137

Mivel, a bugylibicskával vagy a kávédarálóval? :-) 10 km-es körzetben nincsen eszterga. :-)

 

Megnéztem, egy pár kerék kb. 2300 Ft, a meglévő FREMO kártyás kocsikat közel 100ezer Ft lenne átszerelni, és kb. ennyi kocsi van még tervben.

 

Előzmény: rezgaras (100136)
rezgaras Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100136

Elég, ha leesztergálod a nyomkarima egy részét...

Előzmény: RhB (100134)
nazareth Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100135

Királyrét tároló valami német modul volt, ők nevezték el Királyrétnek és tervezték be a layoutba.

 

Én is fotóztam, de egyelőre nincsenek fent a neten, még a write-only vinyómon tárolom őket.

Előzmény: RhB (100134)
RhB Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100134

Melyik a Királyrét tároló? Nem rémlik...

 

Nekem van egy darab kocsim RP25-tel, majd mindig átteszem az épp aktuális kocsiba, a kocsikártyán meg átragasztom. :-) Amúgy most van vagy 30-40 kártyás kocsim, és lesz majd még egyszer ennyi, átkerekezni egy vagyon lenne... :-/

 

Te is fotóztál?

 

Előzmény: nazareth (100131)
nazareth Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100133

Egy óra volt az összes rendszerhez, vagy mindegyiknek külön?

 

Természetesen rendszerenként volt óra, különben sok lett volna az álldogálás :)

 

Vannak igen szép, szívvel-lélekkel készített modulok, de van amolyan vasvillával összehányt is (fűtakaró körös-körben, azt annyi)

 

Zirccel pl. ismét nem sokat haladtunk, viszont a két kis modulunk (Hollófalva és az átjárós) teljesen újjáépült: új fű, új növényzet, kerítés, kapu, út, lézervágott budi; pont azért, hogy ne egy élénkzöld, játékfüves dobozzal állítsunk oda. Illetve előtanulmányként Zirchez.

 

Az USA-világ természetesen a növényzet szempontjából (is) teljesen külön világ, leginkább az... ingerszegény kategóriába raknám :)

 

Budapest???

Egyszerű kis tárolópályaudvar, fordítókoronggal. Kisebb találkozókhoz ideális :)

 

Lengyelek vennének dudari szenet?

 

Nemzetközi találkozó lévén a Yellow Pages használata kötelező volt. Azaz mindenki hozzáfért a központi nyilvántartáshoz, láthatta, hogy melyik állomás mit ad fel. Így nem a helyszínen kellett rohangászni, hanem előre elkészített fuvarlevelekkel lehetett operálni. Egy ekkora találkozón ez már erősen ajánlott, különben fejre állna az ÁFU :)

 

 

Előzmény: rezgaras (100132)
rezgaras Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100132

> nincs infrastruktúra a kártyás fizetéshez

 

Németország közismerten készpénzes ország, Svájccal együtt. Pl a franciáknál már 15 évvel ezelőtt is még egy doboz gyufát is kártyával vettek. (sokkal lassabban persze, mint a pénzt előszedni rá)

 

> nem voltak kimérve és jelölve az állomások; sehol nem volt kiragasztott alaprajz

 

Jaj! Az ember azt hinné, ezeknek már negyed évszázados gyakorlata van a Frmoban...

 

> nem lehetett tudni, hogy mikor megy az óra

 

Egy óra volt az összes rendszerhez, vagy mindegyiknek külön? (mert ha egy az összesnek, azt nem lehet ám megállítani :-))

 

> Budapestet is mindig magyarok vitték

 

Budapest???

 

> a magyar modulok minősége megfelel az átlagnak

 

Igen, a képekből is ez jön át. Vannak igen szép, szívvel-lélekkel készített modulok, de van amolyan vasvillával összehányt is (fűtakaró körös-körben, azt annyi)

 

> Zirc mindjárt az elején megtelt lengyel és német szénrendelésekkel

 

Lengyelek vennének dudari szenet? :-))

 

> Az RP25 biztos-ami-biztos-alapon lett bevezetve

 

Szerintem nem kell ebből akkora cirkuszt rendezni! Elmennek a NEM kerekek is, csak röccennek az RP25 váltón. Meg fordítva is.

 

Amúgy egy kicsit irigykedem... :-((

 

 

 

Előzmény: nazareth (100131)
nazareth Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100131

Összességében véve megállapodtunk abban, hogy jó magyar módra picit ismét eltúloztuk a fejlett nyugat-Európa istenítését (ezalatt értek olyan általános malőröket, hogy pl. sok helyen nincs infrastruktúra a kártyás fizetéshez – a Visa szinte használhatatlan –, vagy hogy a 4-csillagos hotel bárjában a pincérnő nem látott még PayPass-kártyát, mindenáron le akarta húzni :)

 

De a találkozó szervezésében is voltak érdekes mozzanatok, pl. nem voltak kimérve és jelölve az állomások; sehol nem volt kiragasztott alaprajz a csarnokban (mi kiragasztottunk egyet, a fél csarnok odajárt); nem létezett olyan, hogy RUT-terv; nem voltak egyértelműen kijelölve felelősök a szervezők részéről. Azt sem értettük, hogy csütörtök reggel miért kellett a belépéskor mindenkinek újra leadni a kajarendeléseket, ha már egyszer összegyűjtöttük és elküldtük (voltak, akik emiatt egy órát vártak a bejáratnál). Illetve a lebonyolításban is akadtak érdekességek (az egyik holland állomás annyira félkészen érkezett, hogy miatta a teljes holland szakaszt diszkvalifikálni kellett, végül kiszedtek egy modult az állomásból, és összedrótozták a maradékot; Chiasso pedig rendszeresen bedőlt és a fél rendszert elverte. A hangosítás 0-val volt egyenlő; nem lehetett tudni, hogy mikor megy az óra. Ezen malőrök jó része természetesen az infrastrukturális adottságokra és a találkozó méretére vezethető vissza, valószínűleg nem unatkoztak a szervezők a megelőző hetekben.

 

Ettől függetlenül szerda esti kezdéssel csütörtök kora estére összeállt a 6500m2-nyi csarnok, ami nagyon jó teljesítmény :)

 

A magyar szakaszon emlékeim szerint 0 műszaki probléma lépett fel, és a csarnokban elsők között nálunk mozgolódtak a szerelvények. Találkozó közben sem voltak komolyabb problémák, bár a várakozásoknak megfelelően Zircre külföldről senki nem jelentkezett (egy végtelenül belassult német fickótól eltekintve, akit folyamatosan támogatni kellett); emlékeim szerint Budapestet is mindig magyarok vitték.

 

A találkozón az ember nyilván első sorban a látványosabb elemeket fotózza, de azt kell mondani, hogy a magyar modulok minősége megfelel az átlagnak, voltak a többieknél is félkész modulok. A magyar vonal Bp. tároló –> Hollófalva -> Nagyberki -> Zirc -> Magyarszerdahely -> Tolmács -> Királyrét tároló, illetve (Zirc->)Decs(->Spenglerhäusl->Chiasso) állomásokból állt.

 

Az ÁFU-ra mi mostanában igyekszünk nagyon ráhajtani, viszont a sokféle résztvevő miatt az ilyen nagyobb találkozókon sosem annyira zökkenőmentes az ÁFU (pl. Zirc mindjárt az elején megtelt lengyel és német szénrendelésekkel – rakomány nélkül, így hiába voltak ott a fuvarlevelek, nem tudtunk mit feladni :)

 

Az RP25 biztos-ami-biztos-alapon lett bevezetve, a magyar szakaszon egészen a határállomásig jó volt a NEM is. Egyébként én is meglepődtem, amikor számba vettem a modelljeimet, hogy mennyire belopakodott az RP25 Európába: a teherkocsiállományom kb. fele RP25-ös úgy, hogy sosem volt szempont nálam ilyen kerekeket beszerezni.

 

Összességében véve a magyar szakaszon a legnagyobb problémát mindig az előző esti FREMO-Café által okozott mentális amortizációk reggel 9-es határidőre történő kipofozása jelentette :)

 

 

Előzmény: RhB (100128)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100130

Hát ezt így végignézve, kedvet kap az ember a fremozáshoz.

Előzmény: Wolf27 (100123)
nazareth Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100129

Igen, nagyon sok szép gőzös volt. Manfredék (III. korszak, BBÖ Lokalbahn) természetesen szertartályos gőzösökkel közlekedtek (egyébként kb. a szokásos felhozatalukkal érkeztek, önálló rendszert építettek, és eljátszadoztak magukban). A mi rendszerünkön (IV. korszak) főleg a lengyeleknek voltak szép nagygőzösei, mind frizírozottak, vagy saját építésűek; gyorsvonati fordában is előfordultak. Nekem különösen tetszettek a fehér peremű kerekeikkel. Elég sokban láttam kiépítve végzárvilágítást is – ez ugyebár az eredetik esetében a nagyméretű fényszóró fényvisszaverőjébe alulról beépített kis izzó, amit üvegszálas optikával egészen ügyesen megcsináltak 1:87-ben is.

 

A DR-nél már kevesebb gőzös akadt (főként teherfordások), DB-éknél már alig; a svájciaknál viszont már a villanygépekkel lehetett Dunát rekeszteni. Az infrastruktúra egyébként úgy volt kiépítve, hogy nem volt probléma a gőzösöket forgatni.

 

Emlékeim szerint bolgárok is voltak, de a TT-s részen. Sőt, megérkezett az első fecske román is (bukaresti, bár Párizs mellett él :)

 

 

Előzmény: rezgaras (100126)
RhB Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100128

Nagyon klassz lehetett. :-) Különösen az amcsikat néztem volna meg.

 

A magyar modulok (minőség, megbízhatóság) és a személyzet (állomás kezelők, áfusok) hogyan állták meg a helyüket, mi volt a visszajelzés? Mely állomások voltak kint?

 

Ezek szerint ezt az RP25 dolgot ennyire komolyan gondolják? Nektek voltak ilyen kocsijaitok?

 

Előzmény: nazareth (100125)
Váltógyártó Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100127

És akkor ne csak a konstrukcióról beszéljünk, hanem arról is, hogy a 30 éves PIKO sínek még mindig gyári fényűek voltak, míg a Fuggerth sínek rozsdásodtak, mint állat!

Előzmény: nazareth (100122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!