A mozdonyomnak DSS jelölése van. Ez, ha jól tudom kiépített dekóder foglalatot tartalmaz. Gondolom, mert Plux22 foglalat van benne. A másikban NEM652. A kérdés. Milyen típusú, bevált dekódert javasoltok ehhez, és pontosan hogyan is működik? mi tárolja a hangot, amit utána a dekóder hanggá alakít és hogyan programozható? Ha esetleg más topikban találom meg a választ, légyszíves irányítsatok oda!
Winter Music Conference, in its 31st consecutive year, is a pivotal platform for the advancement of the industry. During WMC, music enthusiasts, artists, DJs and industry delegates from over 70 countries converge on Miami Beach for a concentrated schedule of more than 400 events, parties, seminars and workshops.
De hiszen ez Miamiban lesz és nem is októberben. Ez volt túl jó tanács.
Októberben egy kis kiruccanást tervezünk a szlovákokhoz, pontosabban Pozsonyba. Ha már úgyis ott járunk meglátogatnánk a városban a modellboltokat is.
Egyet már találtunk a neten "JR Line" név alatt, ez fel is került a listánkra azonban érdeklődnék, hogy tud-e valaki még olyan boltot amit érdemes lehet meglátogatnunk?
Parafát nem használok én se, a töltéseket eddig mindig úgynevezett XPS 5mm-es lapokból raktam össze, táblában lehet vásárolni, ilyen zöldszínű. Könnyen vágható, rakható, nem csúszik el. Kellemesen szigeteli a hangot.
Nem kell, de szerintem az ágyazatot azzal a lekönnyebb modellezni. Ollóval vágható, nagy méretben, olcsón kapható, ragasztható. A másik nagy előnye, hogy hangszigetelő. Ez különösen az olyan terepeknél hasznos, ahol egy nagy lapra építkezel. Ott a lap mint egy óriási membrán erősíti fel a mozdony hangját, a parafa csökkenti a zajt (ami ugye véletlen sem hasonlít egy igazi mozdony hangjára). Ehhez az kell persze, hogy amikor a parafára rákerül a kőágyazat és az ragasztóval meg lesz keményítve, akkor ez ne "zárja rövidre" a hang, rezgés útját a parafát megkerülve.
"Valahol láttam" - FREMO találkozókon nézz körül. Ott a felsővezetékes üzemben ilyeneket használnak, feszítik a vezetéket, az áramszedők nyomása 7 gramra van korlátozva.
Ha pesti vagy, Hűvösvölgyben, a Gyermekvasutas Otthon épületénél is akad egy példány. Ha a villamos végállomástól elindulsz a vasútállomás felé, pont ott fogsz mellette elballagni.
TT modellekre a korlátot és egyéb szerelékeket hogy szoktátok szépen feltenni? Magától nem mindegyik marad meg, gondolom ragasztani kell, és belülről, hogy ne legyen ragasztófoltos. Van erre valami speckó csipesz? Az ütközők közé a kábeleket nem is tudtom feltenni még szemöldökcsipesszel sem ...
Szerintem itt inkább a célszerűségre kell gondolni.
Egyrészt a vonatok néha-néha elakadnak, ezt nagy méretű asztalokon különféle speciális eszközökkel (hosszú bot) noszogatással próbálják újra elindulásra bírni, és ilyenkor ugye nem valami könnyű a hozzáférés a felsővezeték miatt, és ha 2 méterről nem jól céloz a kolléga akkor biztos a felsővezeték rongálódás ami alsó hangon egész napos vágányzárat okoz...
Másrészt nem igazán segít a takarításnál, sínradírozásnál a felsővezeték. Nagyon pepecselős lehet így tisztogatni azt a pár száz méter vágányt.
Szerintem azért, mert a gyári jó drágák, és kicst vaskosak is a tartósság érdekében. Valahol láttam képen egyedileg, vékony acélhuzalból forrasztott felsővezetéket, az nagyon jól nézett ki, viszont elképesztő mennyiségű munka megcsinálni (minden egyes függesztőt külön forrasztottak a helyére).
Értem, de nem működik megfelelően? Egyébként a sínből továbbra is kaphatná az áramot, a felsővezeték pedig csak alibiből lenne. Csak szeretnék egy élethű terepasztal részletet építeni. Vagy vegyek diesel, vagy gőzmozdonyokat? "Ez csak vicc volt." A Brugg-i modellvasút klub terepasztala is csak póznákkal van ellátva. semmi vezeték. Pedig, ha valahol, akkor ott pénz is van. Minden más brutális náluk.
Azért nincsen a legtöbb helyen kiépítve a teljes felsővezeték, mert iszonyatos macera van vele, illetve ha ki is van építve akkor se járnak a gépek felengedett áramszedővel. Jó példa erre a hamburgi miniatur wunderland.
Még egyszer köszönöm ezt a linket! Szuper ez az írás! Még annyi nem tiszta nekem, hogy a felsővezetékes rendszer is lehet digitális? Sok terepasztalról készült videót láttam, és szúrja a szememet az olyan megoldás, ahol felsővezeték nélküli, vagy oszloppal ellátott, de vezetékkel el nem látott vonalon mennek a villanymozdonyok. Ez ennyire bonyolult? Esetleg erről valami leírás?