Régi Piko digitális rendszert nem annyira ajánlom...a tv-távirányítóhoz hasonló tévvezérlőkén nincs kjelző, ami nem túl praktikus. És amúgy is nehézkesebb a kezelése, mint a multimaus-é.
Szóval szerintem Roco multimaus-os rendszer, a klasszikus, nem a z21-es.
Tanácsot szeretnék kérni, hogy lehetne a leggazdaságosabban átlendülni a digitális vasútmodellezés világába.
Elég sok digitális előkészített PIKO mozdony van jelenleg a gyűjteményeben, főleg start készleteket szoktam megvenni. PIKO A sínrendszert használok és az is maradna.
Érdemes-e lépni a ROCO Multimaus, Z21-rendszer irányába vagy vegyek régi PIKO digitális vezérlőt? Vegyek-e meg egy ROCO digitális kezdőkészletet pusztán a vezérlés miatt? Milyen dekóderek kellenek általában a PIKO mozdonyokba?
A kocsikban van világítás, vagy valami áramfogyasztó, amire bejelez a foglaltságjelzés? Ha nincs is, érdemes ilyenkor kivenni a pipát a vagon tulajdonságai között, a no contact opciónál. Sok esetben a fém kerekű vagonok egy pillanatra beütik a foglaltságérzékelést, amikor az egyik szakaszról a másikra érnek (nálam is ez a helyzet), így ha a kocsi tulajdonságai között be van pipálva az, hogy "no contact" (tehát hogy rá nem jelez a foglaltságérzékelés), akkor jelentkezik az általad leírt jelenség.
Jelenleg itt tartok a modul féle asztalommal. Már csak valami pályaterv kéne ami pont elfér és nem is lesz túl zsúfolt tőle.A méretei 220x290x150 és 41 centi széles.
TC7-val van egy problémám. Beállítottam egy stop markert ami csak akkor él ha tolatva érkezik egy szerelvény és a vonat végének kell megállnia a markernél. Tehát mivel tolet. a mozdony elejének. Jól működik, ha csak egy mozdonyt állít meg. Ha összeállítok egy szerelvényt aminek a hossza a mozdony + 2 vagon hossza,pl 10+10+10cm, akkor rossz helyen áll meg. Ha a vagonok hosszát 0-ra állítom és a mozdony hossza a teljes szerelvény hossza pl. 0+0+30cm akkor szintén jó. Van valakinek valami ötlete?
Nézz körül a boltokban, ha van, annak a cikkszámával meg lehet találni robbantott ábra keresővel, ami egyenlőre nem elérhető. De lehet kapni, tehát ha bemész egy boltba és elmondod, kell, hogy segítsenek. Ha értik egyáltalán, mit szeretnél.
Mondjuk nagyon kevés repülőmodell van meg 1:87-ben. Volt egy pár, már nem emlékszem, ki gyártotta (nem makett gyártó, hanem valamelyik modellautós cég), megvolt a Junkers F13-as (az "Ad astra" a Közl. Múzeumból, amivel a királyunk érkezett haza visszavenni a hatalmát) és volt egy két kisebb modern gép.
Sajnos az idő vasfoga mindent elpusztít. Rájöttem arra, hogy ha az ember házat épít azt a legérdemesebb lenne 30 év után eladni és helyette egy újat építeni. No persze ezt igen kevés ember engedheti meg magának (sajnos én sem!).
A modellasztalt is legalább 10-12 évenként elkéne bontani vagy kihajítani és bele kéne fogni egy (sokkal ötletesebb és mutatósabb) készítésébe, nadehát kinek van erre elég energiája és pénze. :-)
És mi a helyzet a ragasztással? Az OSB valami impregnált cucc, mennyire áll meg rajta a terep? Én úgy tapasztaltam, hogy a rétegelt lemezből készült asztal szélén is hajlamos felpattanni az anyag.
Nekem erről az OSB/rétegelt lemez kérdésről Matrisz honlapja adta meg az utolsó, és egyértelmű választ:
mindegy. (ez a nagy titok :)
Idézet a honlapról: [...] az eredeti tervek szerint csatlakoztak volna a meglévő, régi elemekhez [...] Ez a szép terv az idő múlásával azonban egyre inkább kezdett elvérezni.[...]az alaplemezek behullámosodtak [...]
Tudni kell, hogy ott is volt egy leázás, azaz kapott bőven párát a jó 14 éve megépített első asztal - ami akkor is profi munka volt.
Azaz a saját, eddigi itt olvasott leírások, véleményem az, hogy bármelyik anyag megfelelő az építés céljára (OSB, vagy rétegelt lemez), de mindegyiknél kell alámerevítés lécháló/merevítő bordák/stb. A nedvességtől mind a kettőt óvni kell (ez talán a legnehezebb).
Örülnék, ha én is be tudnék végre számolni már a saját építési tapasztalataimról, de én a szokásomhoz híven vegyesen fogom őket alkalmazni (külső keret rétegelt lemez, belső hálószerkezet osb :)))) Kb 1-2 év és indul a munka :(.
Köszi szépen az infókat és a tanácsokat. Egy ideje már informálódok ez ügyben,azt tudom,hogy ehhez sok pénz,még több pénz és mások pénze kell...:) Furikkal tolni. Hát fel is akadt a szemem,mikor megláttam,hogy a V63-as 63 illetve 69 ezer.Szinte egy havi fizetés. Amúgy nem akarok én olyan nagyon profi terepasztalt (bár elfogadnék egyet),mert bizony némelyikőtöknek olyan terepasztala van,hogy hanyatt dobom magam,felakadt szemekkel,hogy milyen profi,gyönyörű,élethű. Szóval egyelőre én ilyen szintre nem terveztem, mert se időm annyi,se tapasztalatom nincs rá,csak alap amit megtudok csinálni,dombok házak,alagutak. De még egyelőre ott tartok,hogy milyen sínrendszerek vannak,melyik jobb melyik nem,miért,hogyan,miként,merre. Azt is nemrég fedeztem fel,hogy Miskolcon van vasútmodellező egyesület. No de majd szép sorjában....akit egyszer gyerekkorában megfertőz a "villanyvasút" szelleme....:)
így a modellezés aranykora leginkább a nyugdíjba vonulással kezdődik.
Tudod, TE (ilyen szempontból) szerencsés ember vagy. "De jó neked" tipikus esete - de ezt még véletlenül se vedd sértésnek! Minden tiszteletem a Tiéd, hogy ennyi idősen is van lehetőséged, és egészséged ehhez a csodálatos hobbihoz!
Az a baj, hogy a jelen - aktív korú - generáció már erről nem is álmodhat, így kénytelen előrébb hozni a modellezés életérzését. Ezért kell bizonyos sajnálatos egyszerűsítéseket is kivitelezni, amivel Te nem biztos, hogy mindenben egyet fogsz érteni :)
Csak hogy valaki a kérdésre is válaszoljon: a jelenleg boltban kapható Roco ágyazatos sínt ("Geoline") nem lehet leszedni az ágyazatról, valójában a teljes alépítmény talpfákkal együtt egy darab. A (már csak használtan beszerezhető) régi, gumiágyazatos sínről levehető az ágyazat (kivéve a váltókat), de ennek végeredménye egyezik a boltban ma is kapható Roco Line sínnel.