Igen, olvastam a cseréről. Jobb ez így, mint a deszkás megoldás, variálható is. Én is cserélni fogom lassan Trixre a Geoline-t. A Trix jobb is és stabilabb, tartósabb is. Nálunk a gyerekek mindenképpen megfogják a sínfelületeket is a kis kezük miatt. Így sem fogy rohamosan a sebbenzin. ;-)
Motorvonataimhoz és ingavonataimhoz külön "szőnyegvasutat" készítettem: Barkácsboltban vettem 4 darab 240cm hosszú szegőlécet, azokra fixen rögzítettem a Flexi síneket - találkozási pontoknál egy öreg bankkártya segítségével dilatációs hézagot hagytam - kettő végén 50cm hosszban leszigeteltem, egyenirányítót raktam be. Hétvégeken egy perc alatt készre szerelhető a 960cm hosszú pálya. :-)))
Havonta-kéthavonta szedem elő egy-két órára. Más helyen írtam, hogy a Piko A-t és alászabott deszkákat lecseréltem Trix C-re. Meg tudom fogni rendesen, a sín felületét nem koszolom így. Tudom, eléggé drága mulatság, de jobb és tartósabb, mint a Roco Line vagy a GeoLine. :)
Azért használok sebbenzint, mert a környékemen nincs festékbolt, viszont ezt bármelyik gyógyszertárban kapok. Nem vagyok gazdag, de mivel egy két deciliteres üveg sebbenzin évekig elég, nem is tulajdonítottam ennek nagy jelentőséget. A belvárosban/belvárosokban már nincsenek kiskereskedelmi szakboltok. Az ember azt használ, ami van. Ezért külön nem mennék ki egy városszéli festékboltba. ;-)
Biztos kapsz majd ajánlatot (itt is van pl.: http://tomaszmodell.hu/Bhv-kocsi-teli-ablak-kerettel) - de arra készülj fel, adott esetben nem lesz gyerekjáték kivenni a meglévő ablaksorokat. Nálam előfordult, hogy nem is sikerült, annyira brutálisan tartott a ragasztó.
Síntisztításra csak a gazdag olajsejkek használnak sebbenzint.
Már sokszor leírtuk, hogy a festékboltokban vásárolható 'Aromás szénhidrogénmentes mosóbenzin" tökéletesen megfelel erre a célra -sőt hatásosabb- és összehasonlíthatatlanul olcsóbb.
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy Fuggerth Bhv kocsihoz víztiszta ablaksort hol tudok Budapesten személyesen vásárolni? Szeretném kicserélni a kocsim jelenlegi ablakait, mert még eredetiek és nem átlátszóak.
Van kéttengelyes, rövid tengelytávú mozdonyod? Annak is elég ennyi tisztítás? Szoktam néha Z-s pályát fültisztító pálcika+sebbenzin-nel tisztítani, de fél méter után elfeketedik a vatta, másrészt el is párolog róla a benzin. Ezt csak azért írom, mert a NOCH tisztító párna sem nagyobb H0-ban.
Nem lehet, hogy csak nehéz, négytengelyes mozdonyaid vannak? Azok sokszor tisztítatlan pályán is kiválóan mennek.
(ui.: félre ne érts, nem kötekedésként írom ezeket.)
Én használtam mindkettőt, de nálam a Noch síntisztító magasan veri a sínradírt. Ha pedig néha egy kis oldószert csepegtetsz rá, pl.: lakkbenzin, akkor maga a katarzis. :-)
Egész napos üzem mellett sem fordult elő koszolódástól származó elakadás. Digitális rendszert használok, ami bizony érzékeny a koszra.
Köszönöm a filléres megvalósíthatóságú ötletet! Egyelőre csak gondolkoztam rajta, de padlóvasút lévén nem sokszor raknám össze, így talán mégsem éri meg ekkora beruházás (gyári megoldás). :)
Mindkettővel rendelkezem. Egyik sem hatékony. Ami igazán jó, az a többek álltal javasolt pamutrongy+sebbenzin. Rengeteg koszt lehoz és szintén benzines keréktisztítás után nagyon jó, hibamentes pályát lehet kapni. Arra kell figyelni, hogy a benzin pillanatok alatt elillan, ezért nagyobb pályán többször kell nedvesíteni.
Tudomásom szerint 16V váltóáram, de más lehetőségek is vannak.
Pl. nálam a digitális pályáról üzemel egy 8 kimenetű dekóder, ami a 42620-as állítóműveket működteti. Új változatban a Roco digi készlethez stabilizált 20V egyenáramú tápot adnak. Én egy 19V-ra állított laptoptápról használom a rendszert, ezzel is kifogástalanul működnek a váltók.
Véletlenül nem tudja valaki, mekkora feszültségről üzemel a Roco 42620-as számú váltóállító, ami a gumiágyazatos váltókhoz való? Nagy végtelen interneten nem találtam a leírását.
Szia! Néztem, de PIKO nincs nekik. Ráadásul kifutott emeletes személykocsiba kellene, úgyhogy marad a saját készítés. Vagy valahol még meg tudom kérdezni külön az áramszedőt?
Esetleg ha valakinek lenne elfekvőben, megvenném...