Na meg a a játékbolti 1990 Ft-os vonatszetthez tartozó GMD gőzösimitáció, és a valaha újsághoz melléklet leharcolt és sufnituning festésű 925 is inkább gagyi mintsem játékvasút. Pedig a játékvasút is általában fényévekre van a vasútmodelltől.
...ezért aztán ki is osztottam a mínuszokat az összes mérszavaztakle-hozzászólásra. Kérhetném az eszmecsere folytatását valahol a "Mérszavaztakle", "Használati útmutató a pluszminuszhoz", "A magyar népesség értékelőgomb-használati szokásainak trendje az elmúlt egy hónapban", vagy valami hasonló fórumon folytatni? Azért is lenne előnyös a dolog, mert akkor ez a topik megmaradhatna a vasútmodellezésnek... :)
Az értékeléseknek az lenne a logikája, hogy egy adott hsz-en jelezni tudják a használók, hogy mennyire hasznos számukra, témába vágó vagy OFF, stb. Speciel egy "sima" fórumon nem sok értelmét látom, ott a moderátorok feladata lenne eldönteni az ilyesmit.
Nem olyan rossz az:-) Még digizni is lehet! Ügyesebbek a világítsását is meg tudják oldani.
Az új kétségtelenül szebb, és jobb is. Viszont a motorja az a gyenge pont benne, eléggé kényeske, és szeintem picike is hozzá. (Az N-s Fleischmann gépekben jelent még meg ez a tipus.)
Köszönöm a tippeket, de a BR 98-at szentimentális okokból szereztem be, és igen, tökéletesen eltaláltad, a karácsonyfa körül ment nálunk is. :-)
De ez még nem jelenti azt, hogy ez lesz az egyetlen mozdony a "rendszerben", nyitott vagyok bármire. Főleg a szerkocsi nélküli gőzösök és a "csőrös" dízelek érdekelnek.
Az előző hsz. hiba folytán került ide. neked ezt akartam írni:
A PPIKO BR98-at felejtsd el. Terepasztalra nem való. 6 év alatti korosztálynak ajánlott. Túl játék, túl gyors, túl könnyű. Nálunk a karácsonyfa körül szokott szaladgálni. :-) Ja! A digitalizálását pláne felejtsd el.
Akkor már inkább javaslom a ROCO BR80 mozdonyát. Annak van szép lassúmenete. Érthetetlen módon a kidolgozott vezérműves és a Playtime egyszerű is ugyanannyiba kerül. Nem kérdés, melyik éri meg jobban. Van benne füstöéő előkészítés és dekóderfoglalat is. Hibája, hogy kissé gyengélkedik áramszedésben. Világítás csak a homloklámpán. Az is gyenge.
Amiben nem fogsz csalódni, az a PIKO BR89. Szép lassúmenet, szép, erős, sárga LED-es világítás. Az áramszedése koszosan is szuper, mert a kerék futófelületéről is veszi az áramot. Persze itt a mai, új modellre gondolok. A régit nem ismerem.
Lehet, hogy röhögésre fog okot adni, de be kell valljam, használtam már "tervező szoftvert", hogy lássam, milyen is lesz kb. A "szoftver" pedig a Trainz Simulator 2012 pályatervező opciója. :D
Akkor ezzel betaláltam, mert én is úgy gondoltam, hogy rövid járművekkel lesz a legjobb a cucc. Kéttengelyes vagonokkal, és 2 Piko BR 98-as gőzössel van a pálya "benépesítve". Később még szeretnék rá egy BR 218-ast, meg valami rövidebb fajta "csőrös" dízel tolatómozdonyt.
Teljesen egyetértek amennyiben egy vagy 10x ekkora asztalról beszélünk amin van úgy 60 kitérő, és sok hosszú szakasz de az említett pályatervet és méreteit elnézve, valamint, hogy a kollégának az első asztala, az automata/félautomata rendszer kiépítésének a valószínűsége szerintem jóindulattal felfele kerekítve is 0.
Azt javaslom, hogy fogj egy tervezőprogramot (pl. ingyenes Scarm) és nézd meg, hogy a különböző vágányanyagokkat mekkorára jön ki ez a pálya. A PIKO-A kitérői és ellenívei bazi hosszúak kis pályára. Ugyanazt a pályát Peco Setrack, vagy Trix C sínekből sokkal kisebb helyen ki lehet hozni, vagy ugyanakkora helyen hosszabbak lehetnek az állomási vágányok a rovidebb és kisebb ívű kitérők miatt. Most pont ezzel szórakozom, mert a gyerekeknek tervezek egy a régi PIKO pályatervfüzetben található egyszerű kis pályát. Emiatt tudom ezeket. ;-)