Csak az előbbi nevezhető érdemnek (modelleket vásárolni könnyű - csak meg kell keresni vagy örökölni a rávalót :-), de az meg csalóka: ahogy említettem, ügyesen fotózok. :-)
A síntisztításnál a probléma leginkább a hozzáférhetetlen szakaszoknál (alagutak) jelentkezik. Ezeknél a szakaszoknál egy önjáró (motoros) síncsiszoló jármű a legnagyobb segítség. A sín nedves és száraz áttörléséhez, egy a sín felső részére (lehetőleg rugózva) ráfekvő, cserélhető, ill. tisztítható filcdarabbal rendelkező kocsi a legalkalmasabb. Ilyen házilag is készíthető, magam is csináltam egy ilyet. A drága sebbbenzin helyett teljesen megfelelő a festékboltokban olcsón kapható mosóbenzin is.
Lehet kapni úgynevezett síntisztító radírokat, nekem azok váltak be. Előtte sebbenzinbe itatott régi poló darabbal tisztítottam.
Radírozás után is célszerű szárazon valamivel áttörülni a sínt, mert a radírból leváló darabok rajt maradnak a sínen és a kerék fölszedi. Ilyenkor olyan hangja van, mintha kisiklott volna a szerelvény. Ha nem törlöd át a sínt, akkor sincs semmi, mert jó 6 kör után lejönnek a kerékről a radírdarabok és minden rendben.
Radírból van többféle, nekem Tillig van, ezt sokan szidják, nekem bevált. Jó nagy, kiadós tömb.
Próbálkoztam síntisztító kocsival is, de azt nehéz húzni és nem mindenhonnan szedte le a koszt.
Van ez a mostani motoros, polírozós tisztítókocsi, ezt nem tudom milyen.
Még a Noch-féle kocsikerékre kapcsolható tisztító van, ez jó, de ha már jól rajt van a kosz a sínen, azt nem tudja leszedni, ellenben használatával nehezebben koszolódik el a sín. Van olyan vagon, amire nem megy rá.
-Pl a régebbi fajta kiszigetelt kerekekre, ezt reszelővel meg lehet oldani. A tisztító kiszigetelésre eső felét megreszeled
-és a Tillig Halbikra, az akku ládák miatt.
Én a radírt és a Noch kocsikerékre kapcsolhatót ajánlom.
Ezek használata mellett sem lesz 100%-ban tiszta a sín(ha utána meghúzom kézzel, kicsit még fogja a kezemet, de ez nem befolyásolja a játékot), az csak úgy lesz, ha utána még valamivel áttörlöd vagy eleve sebbenzines ronggyal tisztítasz.
Én akkor tisztítom a sínt, mikor látom, hogy nagyon fekete, de egy idő után a mozdony is akadozva fog menni( jelez:)).
Szerintem sín, sín, mindegy, hogy milyen, ha koszos, tisztítani kell.
És talán éppen ezért nem is mondhatók alacsonynak az átlagáraik. Én is adtam el olyan Märklin gyártmányú ÖBB Schliereneket Ausztriába, amelyek egyetlen porcikájukban sem hasonlítottak az eredetire; mégis, a kultusz kelendővé tette őket.
Nyilván ezeknek a gépeknek nem is az az értéke, hogy élethű, hanem egy olyan korszakot képvisel, ahol még nem volt ennyire kiforrott, egzakt a modellezés.
Nézd, ha kimennék az épülő szfvári vasútra és lefotóznám azt, aztán emellé a képed mellé tenném, bajos lenne eldönteni, hogy melyik az igazi és melyik a terepasztal :)
Akad is olyan képem, ahol egymás mellett vannak. Nyilván még nagyobbat torzít az összképen, hogy a Fleischmann belga kiadás, felső lámpa nélkül - de persze ez sem mentség. :-)
Bő ötven éve adták ki az első példányt. Nem sikerült szépen, azt szentigaz; műszakilag is egy borzalom, kár lenne tagadni - de mindezt mai szemmel értékelni semmiképp sem sportszerű.
Persze ha mellétesszük a korabeli Pikót, arra jó, hogy utóbbi ázsiója nagyot emelkedjen. :-)
Szia! Nagyon köszönöm az infót , én is ilyesmire gondolok csak ne legyen a foggyöke átrepedve mint az számos roco N-es mozdonynál tapasztaltam régebben . Mindenesetre, neked is még egyszer köszönöm az értékes információt !!! Üdvözlettel Attila .
Van a motor tengelyén egy fogaskerék, ez képes elfrogni a tengelyen, így a motor csak forog, de nem tudja meghajtani a mechanikát. Szét kell szedni, kivenni a motor forgórészét, és rögzíteni a műanyag fogaskereket.
Már nagyon szeretnék róla beszámolni, hogy mit tud. Itt van egy nekem.
Ha bekerül a vitrinvonatba, akkor napi szinten lesz nyüstölve ország-világ szeme láttára. A conrad már nagyon elkopott, de nehezen szánom rá magam a cserére... :)
Működtetés egyenárammal történne, állandóan feszültség alatt maradna a hajtómű, tehát véghelyzetkapcsolósnak kell lennie, ezen túlmenően a váltószív polarizálásához szabad kontaktusok is kellenek.
Fontos a strapabíróság, megbízhatóság és természetesen a megfizethető ár.
Rátaláltam egy cseh (?) oldalra: "mtb-model.com".
Tapasztalatokra vagyok kívncsi, no meg arra, hogy itthon van-e forgalmazója, és ha van, akkor mennyi a forintosított ára.
Amint leveledben hivatkoztál "2xilion" válaszára, néki és néked is köszönöm segítségedet, amit megnyugvással fogadtam, tehát sem a mozdonyon, sem az íven nem kell változtatnom.
Így van. Szerintem teljesen fölösleges egy komplett fórumnak azon rugóznia, hogy valahol Németországban van egy 27 éves Piko modell, ami nem működik. :)