Sajnos nekem sincs meg egyik sem, helyette tudok menni a 13-sal, de az meg nem volt ott, nem létezik már. Most is 2 készül, az egyik a 7-es, a másik a 8-as tehát ezek is kiesnek.:(
Úgy tervezem, lesz avatás, és ha lesz, akkor biztos akad videós is. :-) Jó lenne a valóságot utánozni. Ehhez a meglévő Nohabjaim nem elegendőek: a Hatos nálam narancs, és 021-es Kárpát sincs. Szegény cssz74 barátom még nem tudja, hogy be akarom vonni a projektbe, hisz' biztos van neki még csíkos, és az ex-strabagost is birtokolja.
A MINIVERSUM (www.miniversum.hu) keresi VEZÉRLŐTERMI TECHNIKUS kollégáját:
Te vagy a mi emberünk, ha:
elektronikai ismeretekkel és tapasztalattal, valamint
szoftveres vezérlési vagy valamilyen digitális modellezési gyakorlattal és szaktudással rendelkezel,
tudsz kommunikálni az emberekkel (ugyanis a látogatókat ki kell tudni szolgálni türelemmel, információval, kedvességgel, stb.) – ez nálunk nagyon fontos!
ráadásul ezt társalgási szinten még egy idegen nyelven, lehetőleg angolul is kéne csinálnod,
szívesen illeszkednél be egy már kialakult és remekül együttműködő közösségbe,
a terepasztalok körüli bujkálás-csúszás-mászás fizikai kihívásaival is megbirkózol!
Ha úgy érzed, szívesen dolgoznál egy ilyen kalandokkal teli helyen, küldd a fényképes önéletrajzod az job@miniversum.hu email címre.
A fizetéseddel, munkakörülményekkel meg fogunk becsülni.
Valamelyik filmben kocsirendezési módszereket mutatnak be terepasztalon. A szemléletesség kedvéért minden kocsin nagy papírszám jelzi az adott kocsi rendeltetési állomását.
köszi. Lehet, hogy ez vasutas iskolában is lehetett esetleg bemutató műszer (modellvasúthoz gyakorlásnak)? Van egy oktatófilm is, amiben vasútmodellen modellezik le a bejárat visszavonását (Bejárat visszavonása c. film 1950).
Tudtommal nem csődöt jelentettek, hanem nem voltak képeset produkálni a kínai törvények szerint előírt éves növekedést, ezért zárt be a bazár. Hogy aztán ezt hogy oldották meg cégtechnikailag, az már más tészta, de az biztos, hogy irgalmatlan mennyiségű szerszám várja, hogy mi lesz vele. Pedig, az utóbbi időben azon szerszámok, amelyeknél csak bérgyártást végeztek, már a megrendelő logójával ellátottak voltak, de ez a Nagy Falon túl senkit sem érdekel.
Dehát még csak nem is Magyarországról van szó, hanem Kínáról! Azok a formák még előkerülhetnek, gyártásba mehetnek, más név, más cég, más ország. De ha elkallódnak, a tulajdonosnak elég baj úgy is.
Csak mit ér egy ellopott szerszámmal az élelmes vállalkozó? Ez nem valami walkman vagy barkácsgép, amit egy (arrafelé) jól csengő új márkanévvel, meg persze féláron el tud helyezni a piacon.
Cifra história. A kínai együttműködés nem fenékig tejfel. Még az öreg Fleischmann mondta: "mi nem engedünk ki semmilyen technológiát Kínába, mert ami oda kimegy, az sohasem fog visszajönni." Persze tönkrementek, most a fene se tudja, hol folyik a gyártás. De a leírt történet pontosan ezt mutatja: az öntőformákban óriási szellemi tőke rejlik, az most ott hever valahol Kínában a csődtömegben. Azon sem csodálkoznék, ha valami helyi élelmes vaĺlakozó már le is nyúlta volna...
A mobiussal kapcsolatban -ha már előjött a téma - annyit jegyeznék meg, hogy közben rendeltem hozzá egy szűkebb lencsét - csereszabatos a a/b lencse. Kiteker/beteker. Kész.
Ezzel a szűkebb lencsével kevéssé görbül a tér, és a közel/távol éles majdnem minden.
Monitor nincs rajta, de egy usb/otg kábellel andridos eszközzel csatlakoztatható. Van hozzá APP, így egy-az egyben átadja a képet a kamera az eszköznek. Az újabb app pedig már nem fagy :) A régi fagyott, ezért hagytam egy kicsit el a kamerázást. Pc-hez meg simán köthető webkameraként, így ott is látható a képe.
Talán lesz időm bemutatni a két lencse között vasútmodell szemmel a különbséget.
Felveszem ugyanazt az utat mindkét lencsével.
Azt nem tudom, hogy a youtube szerkesztője egymás mellé tud-e tenni két videót....hát majd kiderül, csak tartanék már ott. :(
Hopp, minő érdekes információkkal nyit a katalógus! Ezek szerint a nevezett Modern Gala állhat több kisebb modellgyártó cég problémája mögött is (mint pl. az A.F.)?...
Jó nagy látószöge van kicsit halszemoptikás, Full-HD 30frame/s, HD-ready 60 frame/s. A hátsó kijelző nagyon segít, mert eddig mindig azzal volt bajom, hogy nem láttam előre a látószöget és sokszor újra kellett forgatni a filmet.
Emellett rengeteg kiegészítő jár hozzá, vízálló ok, stb. amivel általános célra akciókameraként jól használható. Az aksi cserélhető, kb. 60-90 percig bírja. Time-lapse movie-kat is lehet csinálni vele. Webkameraként is használható. Nekem Class6-os microSD-kártyával simán megy.
Leteszteltem ha egy sima pőrekocsira felteszem, akkor a szabvány magasságú felsővezeték alatt még éppen átfér, ha egy kamionszállító kiskerekes kocsira teszem, akkor meg bőven jó a hely. A szélessége éppen belefér az űrszelvénybe.
Rosszul fogalmaztam, természetesen nem akarom folyton nyomni a gombot.
Viszont tolókapcsolót se szeretnék, mert az újra csak letörne. Kétállású kapcsoló kell, azért írtam a "nyomógombot", mert azt legalább nem lehet letörni.
Ez a legkisebb nyomókapcsoló, amit én találtam, szerintem ennél kisebb már nem nagyon van. Ide nem sima nyomógomb kell, mert akkor folyton nyomni kéne a gombot, hogy menjen a vonat. Ha van hely, esetleg érdemes egy robusztusabb tolókapcsolóra cserélni.