Mégegyszer köszönöm a válaszokat mindenkinek. A gyerek elmúlt 12 éves és már túl vagyunk a "szőnyeges" korszakon és asztalt szeretne építeni. Az én elgondolásom is az volt, hogy a külső kört építenénk meg először mert az független és nem tartalmaz emelkedőket.
Közben egy fórumtárs segítségével átterveztem a pályát a PIKO A sínesre valamint készítettem egy összehasonlító ár táblázatot mely tartalmazza az U sínes rendszer még beszerzendő tételeit és a PIKO A komplett síneit új áron számolva. Így azért már lett egy jó nagy különbség de a dilemma még mindig ott lebeg.
U sínes rendszerhez még kell 300 Ft-os áron számolva a síneket ( + 8 db váltó 5000/db ) = 105 000 Ft. A 9 db blokkjelzőt még nem is számoltam mert a neten sem találni, így erre még további 40-50 000-t kalkuláltam akár az eredeti akár valamilyen helyettesítést kellene használni.
A PIKO A "I" profilos rendszer eddig 250 000-re jött ki melyből 87 000 csak a váltót működtető elektromos váltómű. Illetve még nincs benne a kapcsoló sín és az U sínes blokkjelző helyettesítése.
Végeredmény lényegében +150 000 Ft-al drágább az "I" profil.
Nyilván nem egyszerre terheli a családi kasszát de azért jelentős különbség amit talán lehetne faragni használt alkatrészek beszerzésével. Szóval még gondolkodom, vagy ha van részetekről javaslat szívesen fogadom.
Ha rendelkezésre áll a hely és elkészítitek az alapot, akkor a DigiNewl által javasolt visszalapozás nélkül lehetne kezdeni csak a külső ovál elkészítésével. Az hamar megvan és már futhatnak rajta a vonatok, van élmény. Kevés vágányanyaggal is kijön és tanulónak is jó lesz. Azután, ha még mindig jó móka, éehet beljebb haladni, bonyolítani a dolgot. Ha mégsincs, akkor oda jöhet terep.
Mennyi idős a gyermek?
Egy kis saját tapasztalat: Jól visszalapoztunk. Talán 1-es terv. Később kiegészítettük két csonkavágánnyal. Talán 2-es terv. Még ma sincs kész teljesen, de padlóvasút mellé jó móka. (7,5 év, 4év, 0,5év fiúk) Azt vettem észre, hogy ebben a korban szükségük van a padlóvasutazásra és a rendszeres saját, új pálya építésére. Ez az egyszerű pálya pedig fent van az asztalon. Lehet finom mozgásokat csinálni, épületeket rakni. Később lesz közvilágítás is, figurák, stb.
A PILZ kitérök valoban tuningolásra szorulnak,én polarizáltam a szivdarabot. és összekötöttem a csucssint elektromosan,mert állando az érintkezési hiba ott.Igy megbizhatobban müködik, de ezzel együtt nem egy szép látvány .... alagutba elmegy.
A projekt lényege, hogy apa-fia közösen barkácsol.
Azt javasolnám, hogy lapozzatok vissza abban a bizonyos piko könyvben úgy 10-15 oldalt. :)
Nem egy dilikörre gondolok, de van ennél egyszerűbb, amiben már van emelkedő is.
Nem-nem nem sértésképpen mondom, hanem tapasztalatból.
Ha ez lesz az első asztalotok, és valamennyi sínanyag már megvan, NE az egyik legbonyolultabb tervvel kezdjetek.
Az első asztalt/pályát úgy érdemes csinálni, hogy hamar legyen eredmény megerősítés, főleg ha ketten csináljátok.
Amint elkészül, rá fogtok jönni, hogy mit csinálnátok másképpen, vagy jobban. Így ha szükséges, át lehet építeni, vagy egy másikat készíteni. Ott viszont már tudni fogjátok a buktatókat.
Egy egyszerűbb asztalon a hibákat is könnyebb megtalálni mint egy bonyolultabbon.
****
Attól hogy régi a mozdonypark még lehet később digitben gondolkodni - kis munkával nagy változás érhető el a pályán! :)
A 2,5mm- sínkorona magasság viszont valószínű fontos lesz erre figyeljetek, bár egy tolómérő sokat segít. A régebbi gördülők között is van nekem olyanom, ami vígan elmegy a 2,1-en is! Meg kell mérni!
Egy rövid ideig volt egy PILZ összefont kitérőm. A csúcssineknél rendszeres volt az érintkezési hiba, nem volt rugóerő, ami a csúcssínt a tősínhez szorítsa. Eladtam, mert a régi PIKO-nál is sokkal rosszabb volt.
Én egy kicsit komplexebben világítanék rá a dolgokra. Az első kérdés, mennyi pénzed van. Mind a vágány, mind a váltók kb. 5-10-szeres árban vannak (újonnan) a régi PIKO sinekéhez képest, ráadásul azok (egy része már meg is van Neked. Ha rá tudsz szánni asztal mérettől függően többszázezer forintot a sinekre (16 db váltóra számíthatsz állítóművestül 160.000 Ft-ot, és akkor még 1 db sínt sem vettél), akkor azt mondom, érdemes áttérni. De mivel régi járműveid is vannak, arra figyelj, hogy ezek igénylik a 2,5 mm magas sineket. Vagy mindent kezdhetsz elölről.
Ha a költségvetés szűkös, akkor a jó állapotú régi piko sinekből is lehet pályát építeni. (A magam részéről 7 éves az asztalom, amin ezt a régi, avult rendszert használom, de érdemi problémám azóta sincs.) Pár dolgot azonban érdemes figyelembe venni: nedves, dohos, hideg helyiségben valóban megindulhat a korrózió, de ha állandóan a fűtött lakásban van a pálya, akkor nincs gond. A sineket egyenként szét kell szedni, a sínszálak végeit egy párhuzamos pofájú fogóval össze kell nyomni. Ha sikerült így szorossá tenni a kapcsolatokat, akkor érintkezési hiba nem fordul elő. Legalábbis nekem az elmúlt 7 év tapasztalata ez. Ettől függetlenül nem árt több helyen betáplálást létesíteni. Arra is figyelni kell, hogy a papírtalpfás kalapsín és a műanyag talpfás fordított U sín nem szereti egymást, bár elvileg csatlakoztatható lenne. (A kalap tüskéje szétfeszíti az U-t.)
A sinek tisztítását sebbenzines fülpucolóval végzem, a sínradír a csiszoló hatása miatt felejtős. Nyilván kell kompromisszum a látványhoz is, de az egyik itteni fórumtárs korábban nagyon szép asztalt csinált a régi sinekből.
Nálam nagyon nem vált be a régi Pilz geometriáját használó Tillig Standard. A kitérők botrányosak: hiába a szívdarab-betáplálás, a legrosszabb ezeken az áramszedés, aztán itt van a legtöbb siklás, és esztétikailag sem azok a vonzó darabok. Persze a 40 éves U-profilos Pikónál jobbak. :-)
Akkor az U profil felejtős. Sajnos a rendelkezésre álló hely 2,8 x 1,6 méter. A projekt lényege, hogy apa-fia közösen barkácsol. Rendelkezésre áll 8 db mozdony és egy motorvonat + vagonok, kocsik. Főleg emiatt eröltetném a meglévő analóg készletből az építést.
Melyik gyártó termékeit javasoljátok ami ár/minőség alapján elfogadható ?
Sajnos nem haladok vele, lassan a körmömre ég, de pont ezt a pályát építem jelenleg "retro terepasztalként" egy ügyfelemnek. Az ívek, és a hosszabb váltók miatt az alaplap méretét egy kicsit meg kell növelni, és az alsó állomás két végén íves kitérőket kell használni, ha nem géi sínkeből építed fel. A hobbivasúton követhető az építése. PIKO A helyett PECO Settrack, vagy Tillig H0 standard?
Az U profilos sint szerintem sem kell már eröltetni,nem szép,oxidálodik,és a váltok állitomüvei sem megbizhatok már. Blokkjelzöt lehet kapni még ugya,de az is csak U profilnál használhato.
Viszont a Piko A ra valo áttérésnél a váltok tetemesen megdrágitják a dolgot kb 10 ezer egy elektromos válto,tehát ekkora mennyiségnél nem kis tétel.
Nekem is U profilos sinem volt,de 10 éve cseréltem az akkor kaphato Roco Hobbylinera,a hozzá tartozo flexibilis sinekkel. Mivel sok régi modellem vol,t igy maradni kellett a 2.5 sinkoronának,és árba is jok voltak/ 2500 egy elektromos válto/ geometria is hasonlo volt.
Szerintem is érdemes váltani az I profilra. És még egyet: körülnézni, milyen tendenciák mutatkoznak ma a vasútmodellezésben, a képen látható pályarajzhoz képest. A nagy hosszúságú, egzakt méretű vagonok korában egy rövidke állomás használhatatlan. Az ívek is jellemzően nagyobbak, és az ilyen téglalap alakú elhelyezésnél is akadhat jobb.
Mindenképpen javaslom az áttérést az 'U' profilról az 'I' profilra, ég és föld a kettő közt a különbség. Ha nem is cm-re pontosan ezt a tervet de hasonlót a PIKO 'A' sínjeiből is össze lehet hozni.
Kb 40 éve dobozban pihenő PIKO H0 gyűjteményemet szeretném a fiammal terepasztal formájában újra éleszteni. Az életkorából adódólag a rendszer analóg és U profilos sínekből áll. Kinéztünk egy tervet ( csatoltam a képet ) de a szükséges sínek kb 40%-a áll csak rendelkezésre. Nézegettem a hírdetéseket és tulajdonképpen a blokk jelző kivételével be lehetne szerezni a hiányzó mennyiséget.
Az alábbi dilemma elé kerültem:
- Továbbra is az U profilt használom. Használtan lehet csak beszerezni. A szükséges mennyiség váltókkal stb kb 70-80 ezer forint lenne.
- Áttérek a PIKO A típusra így minden sín új lesz. Mivel ezek a sínek hosszabbak mint az U profil kevesebb darabszám kell. Emiatt a fajlagos ár ugyanannyi mint az U profil. Sajnos a kiszemelt terv ebben az esetben a sínek mérete miatt nem használható.
Tudnátok segíteni, hogy valóban jól kalkuláltam-e és hogy a képen látható U profilos tervhez hasonlót hol lehet találni az "A" típusra ? A netet böngészve nem találtam olyan tervet ami egyrészt hasonlítana pl 3 kör 6 vonattal és részletesen ki lenne dolgozva a darabszám és az elektromos kábelezés.
Szerintem az OSB lap nem elég merev. Értsd: egy idő után behajolhat, ahol nincs alátámasztva. Vagy több lábbal oldod(nem négyet, hanem legalább még középre+2-t teszel) meg vagy valami keményebb fával, netán vastagabb OSB lappal
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni az alábbi 0-ás DR VT 137(?) motorvonattal kapcsolatban. Fából készült a kasznija, igényes munkának látszik. Esetleg találkozott-e valaki hasonlóval? Van róla bővebb infója?
Hali. Nagyon szomorú vagyok. Mi is éppen Caf kocsit szereltünk. Sajnos munka közben a kocsi teteje megolvadt és behajlott az asztali lámpa forró kisugárzásától. Tudom figyelmetlenség, és úgy kell nekem, de mérhetetlenül szomorú vagyok... Azt tervezem, hogy veszek egy újat, ami menthetőleszedem a régiről (Forgováz, kinematikák stb). Gondolom különálló kasznit nem lehet kapni, legalábbis nem találtam az Acme honlapján sem... Valaki írjon valami bíztatót :(
Sajnálom, hogy csak most került gyártásba. Egy évvel ezelőtt mennyire örültem volna, ha már ez van, és nem kell a Conrad állítóművet "hegeszteni", hogy működjön. Tidom van belőle olyan amivel nincs gond, de nekem nem abból a szériából jutott...
Félek, itt csak találgatni fogunk: a Conrad webshopjaiban kifutott termékként szerepel, tehát nem rendelhető. Az eBayen - az a kevés eladó darab - már szépen megdrágult.
Fordulj a forgalmazóhoz, van magyar leányvállalata, hátha ott biztos információval rendelkeznek.
A következő kérdésem van tud e valaki valamit a CONRAD padló alatti állítóművekről, lehet e majd rendelni és hol mert pillanatnyilag sehol nem tudok rendelni . Szükségünk lenne 20db –ra ha valaki tud segíteni az előre is megköszönöm.