Keresés

Részletes keresés

Váltógyártó Creative Commons License 2015.07.19 0 0 98219

"... de szívesen építenék egy hasonló nagyságú asztalt.:-)) Lenne egy két jó ötletem.:-))"

 

A kitérőket vállalom! :-)

Előzmény: jelzo (98217)
Tamasch Creative Commons License 2015.07.19 0 1 98218
jelzo Creative Commons License 2015.07.17 0 1 98217

Azt nem építeném át, de szívesen építenék egy hasonló nagyságú asztalt.:-)) Lenne egy két jó ötletem.:-)) De most hogy építem a modulokat, látom hogy nagyon helyszűkében vagyok. 

Előzmény: róbertke (98214)
csibesz2 Creative Commons License 2015.07.17 0 0 98216

Merten 42498

Előzmény: Bubinko (98211)
Váltógyártó Creative Commons License 2015.07.17 0 0 98215

De! :-)

Előzmény: jelzo (98213)
róbertke Creative Commons License 2015.07.17 0 0 98214

Csak nem átépíted a "Nagy Terepasztalod" ?? :-)))

Előzmény: jelzo (98213)
jelzo Creative Commons License 2015.07.17 0 1 98213

Az a hat darab ott középen csak nem az enyém?:-)) Nagyon baba.:-)

Előzmény: Váltógyártó (98210)
kavicsasínen Creative Commons License 2015.07.17 0 0 98212
Előzmény: Bubinko (98211)
Bubinko Creative Commons License 2015.07.17 0 0 98211

Azt szeretném kérdezni, hogy tudna-e valaki katalógusszámot adni (Noch, Preiser...) H0-ás futbalistákról. Sajnos én nem találtam sehol a neten viszont már kiállításon láttam ilyen figurákat.

Váltógyártó Creative Commons License 2015.07.14 0 0 98210

Egy újabb adag kipipálva! :-)

 

Előzmény: Váltógyártó (98209)
Váltógyártó Creative Commons License 2015.07.13 0 2 98209

Pár folyamatban lévő cucc a teljesség igénye nélkül:

 

      

 

Több kép itt!

hegesztő89 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 98208

Jó napot! ki milyen lakkot használ vizes matricázás után? Airbrush pisztollyal fúlyok.Az eddigi tapasztalatom hogy a makett lakkok pl: Revell, humbrol nem igazán bírják a tapintást és a strapát. . Ajánlottak Vallejo spray-t, olyat is hallottam hogy autó fényezésre használatos a jó. Eltudnátok látni tanáccsal?

Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.07.05 0 0 98207

Köszönöm!

Előzmény: róbertke (98202)
pálháza Creative Commons License 2015.07.04 0 0 98206

:-)

Előzmény: enigma1965 (98204)
róbertke Creative Commons License 2015.07.04 -1 0 98205

Örülök, hogy téged a leglényegtelenebb dolog ragadott meg....:-))))))

Előzmény: szuromia (98203)
enigma1965 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 98204

Igen, mert az a brazil dakota törzs vadászterülete. 

Tavasszal kivágják a sápadtarcúak által telepített bizsere fákat, és a belőlük rakott tábortűz mellett eljárják a bodzaszedő táncot, hogy majd Lakatos Winnetou torzsfonók vezénylete alatt harcba szállhassanak a román kézilabdaharcosokkal. :)) 

Előzmény: szuromia (98203)
szuromia Creative Commons License 2015.07.04 0 0 98203

Ez a fajta pózna eltávolítás a környékbeli rézbőrű harcosok áldásos tevékenységének jele.

Előzmény: róbertke (98202)
róbertke Creative Commons License 2015.07.04 0 0 98202

Lépésben haladtunk ma az IC vonattal Rétszílas és Simontornya között - 40. vonal.

Az egykori távírópóznák nem lettek kiszedve (!!!!), hanem csak a beton támok fölött lettek elfűrészelve/baltával szétverve. Többszöri utánszámolást követően a múltkori eredmény jött ki: 2 szelvénykő között (200 méter) négy oszlop volt. Ez most már fix adatnak tekintheted.

Előzmény: Rákóczi expressz (98183)
legviszontabb Creative Commons License 2015.07.02 0 0 98201

Köszi! Nálam is eléggé lötyög.

Szétszedted már valamelyiket megnézni, mi a helyzet?

Mert én 3 üzemóra után tegnap szétszedtem és elkezdte az alátét berágni magát a bronzba. Mivel én 2-2 alátétet tettem oldalanként- egy csigához négyet- így a bronzcsapágyakra egyet-egyet fixre odaragasztottam, a másikat hagytam szabadon. Így ma fogom összerakni, majd újabb 3 üzemóra után szétszedem és most már reménykedem.

Előzmény: nazareth (98199)
somytomy Creative Commons License 2015.07.01 0 0 98200

:-)

Nem hiába olyan erős a Szergej:

Előzmény: róbertke (98197)
nazareth Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98199

Mert a Csörgőbe való nagyobb átmérőjű, ha jól tudom.

 

Minimális az átmérők közti különbség. Az Ázeák csapágya lötyög picit (majd' fél mm-t) fel-le, így nincs probléma :)

Előzmény: legviszontabb (98176)
alsó madárfogás Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98198

Mesterem, tanácsodat köszönöm. Egyetértünk, ez így nem az igazi. Ellenben a vágóprogramom nem tud körbevágni. Továbbá középső vezetőállásos mozdonynál nem is cél, hogy olyan képet mutassak, amit nem láthatunk a fülkéből.

Abban az esetben, ha meglesz a negyedik oldali poszter, oldalra már nem kell szűkíteni a látószöget. Tehát közelebb vihetem az objektívet a szélvédőhöz, és egy kicsit előre megdönthetem a kamerát, valamint csak fentről valami sildet rátehetek. Valószínűleg egy a célra kidolgozott karosszéria készül, mindezek figyelembe vételével.

Előzmény: MTTP (98179)
róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98197

15db 4tg -es kocsi terhelési határig rakva nagyvasúton testvérek között is kb.: 1200 tonna :-))

Előzmény: somytomy (98196)
somytomy Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98196

A vasútmodellezés kicsit olyan, mint a filmes díszletek, hogy az összkép számít igazán. Ha jól néz ki, akkor senki sem veszi észre, hogy nem 8-10 méter hosszú az állomás (kinek van ennyi helye egyáltalán?). A vonatok hossza is hasonló: két méteres szerelvény H0-ban már elég betyár szerelvénynek tűnik, pedig amúgy 15 kocsi nem olyan sok a nagyvasúton.

Előzmény: róbertke (98192)
tatumadar Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98195

...ami kerek 170 grammra jönne ki, ezzel jelentősen alulmúlva a modellt!

Előzmény: róbertke (98194)
róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98194

A 112 tonnás mozdonyról már szót sem szabad említeni ....:-)))))))

Előzmény: tatumadar (98193)
tatumadar Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98193

...és bele se menjünk az anyagvastagságokba! A méretarányos felsővezeték szinte észrevehetetlen lenne. Olyan ez, mint a H0pur vágány. Megszokta a szemünk a 2,1-2,5 körüli profilokat. Amikor meg besokkolnak az 1-1,5 mm magas sínszálakkal, akkor hirtelen olyan kis gyöngusznak tűnik. Pedig csak méretarányos. Mondjuk főleg keskeny nyomközön markáns a különbség, ahol a két sínszál közel van. De nyomkarimák, keréktalpak, kapaszkodók, tetővezeték, áramszedő, mind-mind torzított. És ez így teljesen rendben van :)

Előzmény: róbertke (98192)
róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98192

Azzal én is tisztában vagyok, hogy nem kell törekedni a teljes modellhűségre.... pld: próbaképpen készítettem mérethelyes (H0) felsővezetéket, hát brutálisan hosszú lett.... 

Előzmény: tatumadar (98188)
róbertke Creative Commons License 2015.06.30 0 0 98191

Csak azért, hogy citálhassam :-)))))

Amúgy nagyon sok fő- és mellékvonalunk abban az időszakban épült, a cikkben megadott paraméterekkel. 

A modellezni kívánt vasútvonal első szakaszát 1882-ben adták át Budapest és Dombóvár között. 

1883-ban Szentlőrincig építették tovább a vasútvonalat, ahol összekötötték a kész Nagykanizsa-Pécs-vasútvonallal.

Tehát feltételezhetőnek tartottam, hogy az 1885 -ös cikkben szereplő adatok talán megfelelnek.

Előzmény: tatumadar (98188)
520,065 Creative Commons License 2015.06.30 -1 0 98190

Azt gondolom, mindenben egyet értünk. :-)

Előzmény: tatumadar (98189)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!