Dettó, az első mondatodhoz csatlakozva. Lakószobában tartva júliusban lesz négy éves az asztal, ebből az első kettőt vegyesen a hat lábán állva, illetve négy ponton alátámasztva a mennyezetre húzva töltötte, azóta lent van. Csavarodás, vetemedés a leírt gyötrés ellenére sincs. (Attól tartok, aki azt a tanácsot leírta, vagy még nem dolgozott az anyaggal, vagy nagyon nedves területen használta. Kezelés nélkül itt a rétegelt lemez sem sokáig húzza.)
Mindemellett a rétegelt lemezzel sokkal jobb dolgozni (nem szakadozik a széle, egyenletesebb a keménysége/puhasága), és egy mai terepasztalnál a felára elenyésző az OSB-hez képest. Ha nem száraz a helyiség, bármely faanyagot kezelni kell.
Erre a felvezetésre félek, nemigen lesz tolongás. Határozd meg, neked mennyit ér - számold bele a donor költségét, az átalakítás munkaóráit és persze a festést, feliratozást.
Az én asztalom fenyőléc keretre épített vázra csavarozott OSB lapból van. 6 év alatt nem vetemedett semmit. A régi asztalomon rétegelt lemez volt, na arról ugyanez nem mondható el. A végére olyan huplik keletkeztek benne, hogy néha szétakadt a roco kurz kupplung is...
A keretelemek 10 mm vastag nyírfa rétegelt lemezből készültek, ragasztva, csavarozva, bordamagasság 12 cm. A vágányok alá 5 mm-es rétegelt lemez. Így készült az én TT-s terepasztalom, de eddig a fázisig teljesen mindegy, hogy H0- vagy TT. Mérete: 5 méter x 1 méter.
A kérdésből nem világos, hogy a kollega az egész asztalt egy lapból szeretné készíteni, mert azt írta "a sínek alá". Szerintem egy egész asztalhoz a 10mm-es rétegelt lemez nem is elég. Arról nem is beszélve, hogy igencsak eltérő minőségben lehet beszerezni. Az olcsó 10mm-es néha hullámos, mint a Balaton. Minél vastagabb, annál simább szokott lenni. De Martisz megmondja, mert neki ez a szakmája ;-))
A másik technológia az, ha az asztal csak egy keret, lap csak a sínek alatt van, a többi egy könnyű héj vagy habanyag. Ilyenkor szerintem a sínek alá a csíknak vékonyabb rétegelt lemez is megfelel, hiszen sűrűn meg van erősítve.
Válasz: Nem, OSB lap nem jó hozzá, mert idővel megereszkedik, elhajlik. Helyette a rétegelt lemez ajánlott alapnak. Legjobb ha egy fenyőlécekből készített vázra fekteted a lapot. A rétegelt lemez vastagsága legalább 10mm legyen.
Hátha valaki tud segíteni: van egy Wintrack 8-asom, ehhez szeretnék PIKO G síneket. A 12-esben már "gyárilag" benne van, de a 8-as nem ismeri fel, hiába másolom. A 12-es meg csak demóverzió, abban nem lehet menteni...
Valaki tudja, hogy össze lehet-e házasítani a Wintrack 8-ast és a PIKO G síneket?
Találtam két képet, amin oldalról látható MÁV és GySEV 520-as. Mindkettőn rajta van a festett felirat és a súlytáblázat jól olvashatóan-láthatóan. Ha ismertek a gép méretei (konyha, ablakok) aránypárral ki lehet számítani a tábla méretét. Ha ez megfelel akkor átküldöm a fotókat (nem saját fotók, úgy mentettem le őket még a saját 1:35-ös építéséhez).
Sziasztok!Kezdő szinten érdeklődnék,hogy a kisfiamnak szeretnék összerakni egy egyszerű pályát.A képen látható pálya formára gondoltam. Találok,kapok valahol olcsóbban,mint ezek a kezdő szettek? Jó nekem a használt is, csakhogy miből mennyi kellene,milyen trafó kell,milyen váltó,meg egyebek. Előre is köszönöm a segítséget.
Egy nemzetközi viszonylatban is egyedülálló, nagyméretű vasútmodellezési irodalmi gyűjteményt ajánlok fel megvételre,
az eziránt érdeklődők számára.
El kívánom adni a Marklin Magazin folyóirat 33 évfolyamánt, az 1981-es évvel kezdődően, a 2013-as évvel bezárólag.
Az ujság rendszeresen beszámolt a Marklin által gyártott 1-es, H0-ás és Z méretnagyságú járművekről és egyéb termékekről,
azokat részletesen is bemutatta és ismertette. Igen sok részletes ismertetés jelent meg a Marklin digitális rendszeréről és más
műszaki vonatkozású cikk is.
Minden évben ugyancsak bőséges, fényképes tudósítást adott az aktuális Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron bemutatott,
vasútmodellezéssel kapcsolatos termékekről.
Rendszeresen találhatók a lapban egyéni és profi modellasztal építők által megépített, különböző méretű, modellasztalok elkészítésének tervei, az építés mindenre kitérő leírása és az asztalok bemutatása kiválló minőségű színes fényképekkel.
A modellasztalok természetesen más gyártású vágányanyagokkal is könnyen elkészíthetőek.
Miután 1997-től a TRIX cég a Marklin tulajdonába került, ezen időponttól a Magazinban megjelentek és ismertetésre kerültek
a TRIX és Minitrix járműmodellek is és N modellasztalok építési cikkei is közlésre kerültek a lapban. 2007-től hasonló eset áll fenn az
LGB gyártmányokkal is.
Meg kívánom jegyezni, hogy az évfolyamok hiánytalanok és minden lapszám teljesen kiválló, mondhatni újszerű állapotban van.
Ugyancsak megjegyzem, hogy az egész gyűjteményt bontatlanul, egytételben kívánom eladni.
Végezetűl megemlítem, hogy a német ebay-en - kis példányszámban - és csak egyedi darabok kaphatók.
Egyébként a magazinok mennyisége olyan nagyságú (190 db.), hogy akár egy magán-, vagy klub könyvtár megalapítását is lehetővé
teszi.
Érdeklődést privátban várok, ott bővebb tájékoztatással is szolgálok.
u.i.: Vásárlás esetén jelentős mennyiségű - többféle gyártó - nagyméretű (régebbi évjáratú) prospektusát adom ajándékba.
Szeretnék nektek ajánlani egy épületmakett építő versenyt! A verseny a YouTube-on zajlik, szeptember 30-ig tart, az első helyezett kb. 65000Ft-nak megfelelő jutalomban részesül(250USD)!
Öntvény az, de te is tudod, csak azért írom, mások meg ne szóljanak. :-)
Sajnos semmilyen. A Bz 8 méteres tengelytávolsága sokkal nagyobb, mint a donorként szóba jöhető motorkocsiké. Kéttengelyes mozdony sincs ekkora, hogy is lenne. Egyedi gyártás, egy vagy két hajtott kerékpárral. Vagy Csehországból a PG: http://www.pojezdypg.cz/index.php?id=pojezd-pro-motorovy-vuz-m1520-810-h0
Finom réz munka, ha nem is a leghalkabb. Igaz, műgyanta alá nem tenném (túl értékes ahhoz), akkor inkább Bramos kasznit érdemes venni.