A nyelv szépségén túl a helyes írás - vagy törekvés rá - tiszteletadás a többieknek. Aki igénytelen meg nemtörődöm, az lesajnálja a társait. Ez az ÉN véleményem a helyesírásról.
Alokim is elég világosan leírta, hogy miért írtam, amit írtam. Próbáld meg elolvasni az ő hozzászólását is! Direkt írásjelek nélkül írta, hogy észre lehessen venni, mennyire zavaró a hiányuk.
Ha használod őket, el fogják olvasni a hozzászólásaidat és még válaszolni is fognak a többiek.
Csak egy kis igényesség a nyelvünk iránt, semmi több.
Nem az övé az oldal csak nyilván azt próbálta humorosan jelezni a kolléga hogy ha már magyarok vagyunk írjunk magyarul például használva a vesszőt pontot és egyéb írásjeleket mert ennyi erővel már a szóközt is kihagyhatnánk
A fékház nélkülieknél van két félből az alváz (nekem 3 ilyen kocsim van), a fékházasnál, a tartálykocsinál és a kis önürítősnél egyben van. És csak annál van két tető, ami neked megvan.
Majd jó játék lesz az alvázra a részleteket ráapplikálni, meg valami súlyt beletenni.
Jó estét egy kis segítséget szeretnék kérni van egy mozdonyok nyikorgott eljutotam odáig hogy a motor nyikorog nem tudom hogy a szénkefével mit lehetne kezdeni van megoldás ja roco motor
Annak idején mintha 10 Euró alatt lett volna az ára...
A kereket simán lehet cserélni, szét lehet feszíteni a csapágyházat, ahogy a többi kocsinál. Már nem emlékszem, hogy az amerikai tengely pont jó volt-e, vagy készíteni kellett.
Az alvázat nem bántottam. Az egy kicsit furcsa, mert két félből van. Ugyanis a dobozban két egyforma műanyag öntőkeret van. Mind a kettőn van egy-egy oldalfal, egy-egy homlokfal, egy-egy hossztartó, fél-fél alváz :-)) meg talán 2-2 ütköző. Meg mintha 1-1 tető lett volna, tehát a végén megmaradt egy tető. Egy kicsit tartottam attól, hogy az alváz nem lesz elég erős így két félből összeragasztva, de nem volt vele gond.
A súly alatta barkács termék. Fogtam egy 1mm vastag rézlemezt, levágtam úgy, hogy beférjen a hossztartók közé és 4 kis csavarral felfogtam alulról az alvázra. Esztergáltam hozzá egy féktartályt és fékhengert, meg drótból fékrudazatot.
Gondolom a tartálykocsihoz azért adnak fékhengereket, mert az alá nem lehet berakni azt a csúnya cinköntvényt.
Azért van itt olyan, amiről nem is tudtam. És kéne is... :-) Sajnos az Italeri szemlátomást csak párat csinál, ebből 3 volt itthoni boltban, legalábbis ahol én láttam.
Az az autószállítót gondolom nem lesz egyszerű összerakni. :-)
Ezek szerint időközben variáltak vele. Én valószínűleg később vettem, mint te, nem adtak hozzá súlyt. Néztem is, hogy mennyire üres az alja. Viszont a kerék nem volt sorjás, mint a tied. Én itthon vettem, akkor nem volt annyira olcsó (4200 Ft jó pár évvel ezelőtt, ennyiért kész Roco teherkocsit lehetett akkor kapni). Most lehet kapni Italerit 3500-ért, súly most sincs benne.
A kereket simán ki lehet cserélni? Csak mert nem voltam biztos benne, hogy a keréktartó beragasztása után lehet-e kellőképpen szétfeszíteni. Na meg néztem a gyári kerekeket, de pl. a Roconál van vagy 1 mm eltérés a két csúcs között, talán még a Fleischmann volt a legközelebb hozzá.
Az alvázat ill. súlyt hogyan csináltad? Réz önvény vagy egyedi barkács? Nekem sok kocsiba kéne, ugyanis én olaszozok is. :-) Külön gond a tartálykocsi meg a kis önürítős, ott nem sík, tömör az alváz. A tartályhoz legalább adnak fékhengereket műanyagból.
A találkozón ezt nem is figyeltem. Na majd legközelebb... :-)
És szállítanak ide is minden gond nélkül, én két éve rendeltem tőlük az autószállítóból egy példányt a kíváncsiság kedvéért, de azóta a dobozban hever:)
Igen, felkerült, szerintem egész jó lett, nem látszik a matrica széle. Lecseréltem a kerekeket amerikai RP-25 kerékpárokra. A fenéklemezt is kicseréltem. Gyárilag egy ronda cinköntvényt adtak hozzá, ami a padlólemezt és a fék alkatrészeket próbálta utánozni, emellett a súlyozást is ellátta, de készítettem helyette szebbet rézből. Az eredeti rövid kapcsoló kulisszát is kicseréltem Symobára, mert elég nagy, bumfordi volt.
Sajnos nincs több nekem sem. Azt biztos tudod, hogy már nem a Tutto Treno készítteti, ha jól emlékszem az Italieri vette át a formákat és gyártotta - legalábbis egy ideig. Persze drágábban árulták. Aztán lehet, hogy azóta máshová került a gyártás. Az ilyen formáknak hosszú története szokott lenni... (http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/T3/T3_mhis_m.htm)
Egyébként láttad a kocsit nyáron, a fénykép is ott készült. :-))
Rézgaras, ezzel a TuttoTreno kocsival azóta van valami fejlemény? Gondolom a matrica felkerült, de a kerékkel csináltál valamit? Lecserélted fém kerékre vagy maradt a műanyag? Amúgy az enyémek nem sorjásak.
2015. március 27-28-29-én a Fővárosi Művelődési Ház ad otthont az 1-es Villamos Klub vasútmodell kiállításának.
A kiállításon látható lesz:- 40 méter hosszú H0-s méretarányú terepasztalunk vasút-,villamos-, kisvasút és autóbusz közlekedéssel, éjszakaivonatozással.- LEGO város működő vasutakkal, villamossal- LEGO Kincskereső, RC helikopter- Interaktív játszóház: irányítható H0-s Thomas vasút, tologathatóThomas vasút, favonat-
Gyerekcsoportoknak ajándék falinaptár.Helyszín: 1119 Budapest- Fehérvári út 47.Információ: Kovách László 06 30/210-9572Megközelíthetőség: 18, 41, 47, 48-as jelzésű vilamosokkalA kiállítás nyitva tartása: március 27-29.Péntek: 9 00-18 00, szombat: 10 00-18 00, vasárnap: 10 00-17 00Jegyárak: gyermek 500 Ft, felnőtt 700 Ft, családi jegy 2200 Ft.
Akkor a Tied "plafonra felhúzós? Annak meg fedél sem kell, mert ha a szobában egy attika alá húzod fel, azt az utat a por már nem szívesen járja be. Nálam 1m 5 cm az alsó szint, vagyis az asztal lakberendezési tárgy. Így, ha csak bambulok a széken is, látom, és néha még inspirál is, eszembe jut 1-2 ötlet, amivel javíthatok az összképen, élethűségen.
1986 óta, mióta az első terepasztalomat megépítettem fenn áll ez a probléma, de eddig nem jutottam el a megoldás kulcsáig. Mivel gyakran teszek-veszek rajta, illetve látogatóknak mutogatom, nem látom azt a megoldást, ami hatásos is és esztétikus is. Bármely anyagból készül a takarás (fólia, polikarbonát) annak valami tartókeret kell. A fólia eleve kiesik, mert egy lakószobából raktárhelyiség jelleget csinálna, a bármilyen átlátszó műanyaglemez pedig nagy, valahová felnyitva is rögzíteni kellene, mert a kocsiszétkapcsolás nálam kézi munka, én vagyok a vasutas. Azonkívül fotózáskor is akadály lenne. Így inkább vállalom évente kétszer a nagytakarítást, de bármikor akadály nélkül nézegethetem, vagy játszhatok vele. Ellenben egy síntisztító porszívós vagon (30.000,-) nagyon jól jönne, de messze elkerül a lottó ötös. Sajnos!)
Elnézést, hogy belekontárkodom, de egy modellezőtárs hívta fel a figyelmet a hozzászólásodra.
Mivel a vasútmodellezés és a modellek gyűjtése rendkívül drága hobbi, ezért sokan - okkal - féltik a privát szférájukat. Így ismeretlenül, email cím és egyéb támpontok nélkül nehezen találsz majd önként jelentkezőt. Aki egyből rámozdul, annak sem árt az óvatosság.
Javaslom, hogy az elképzelésed megvalósításához keress olyan kollégát ezeken a felületeken, akik már csináltak ilyet, ergo ismerik a vasútmodellező társadalom nagy részét és ő sem ismeretlen a köreikben! Példának okáért az előtted szóló topiktárs is büszkélkedhet nagyon profi terepasztal- és modellfotográfusi múlttal (no és jelennel), de éppenséggel a VasútmodellTV (www.vasutmodelltv.hu) stábjához is csatlakozhatsz egy-egy hasonló témájú forgatásnál, így garantálható a bizalom és a hozzáértő társaság.:-) Sőt, még akár tanácsot is kaphatsz, hogy kit keress fel.
A korábban árusított Noch - kavicságyazatot imitáló - szivacsalátét dobozán 10 év garanciális időt tüntettek fel. Sajnos azonban ez az időtartam sok esetben (normális lakótérben) rövídebbnek bizonyult.
Ha csak ez az akadály, akkor elárulom, hogy görgőkön áll az asztal, elhúzható a faltól. Ez az építés és a tisztogatás miatt is így kellett legyen. Éppen az utolsó három napot porszívózással, meg a járművek, épületek tavasz portalanításával töltöttem, és akkor is el volt húzva, hogy kényelmesen hozzáférjek.
Nagyon szépen köszönöm a felajánlásod! Megnéztem a képeket az asztalodról, sajnos az a baj, hogy ha jól látom 3 oldalt fal veszi körül, így sajnos nem tudnék az elképzelésemnek megfelelő képet csinálni. Mivel úgy képzeltem el, hogy a modellező az asztal mögött áll, míg az asztal az előtérben látható. De azért nagyon köszönöm a felajánlást, nagyon kedves vagy, és szép a terepasztal nagyon! :)