Ha csak ez az akadály, akkor elárulom, hogy görgőkön áll az asztal, elhúzható a faltól. Ez az építés és a tisztogatás miatt is így kellett legyen. Éppen az utolsó három napot porszívózással, meg a járművek, épületek tavasz portalanításával töltöttem, és akkor is el volt húzva, hogy kényelmesen hozzáférjek.
Nagyon szépen köszönöm a felajánlásod! Megnéztem a képeket az asztalodról, sajnos az a baj, hogy ha jól látom 3 oldalt fal veszi körül, így sajnos nem tudnék az elképzelésemnek megfelelő képet csinálni. Mivel úgy képzeltem el, hogy a modellező az asztal mögött áll, míg az asztal az előtérben látható. De azért nagyon köszönöm a felajánlást, nagyon kedves vagy, és szép a terepasztal nagyon! :)
Hát, ha van kedved utazgatni, kamerát, statívot, fényszórókat cipelni, lejöhetsz hozzám, de Szolnok mellett lakom, Bp.-től cca. 120 km-re. Hogy lásd, miről van szó, nézd meg a "terepasztal építése" topicban nagyjából 22 órája feltett két képemet az asztalomról.
Elnézést, ha nem voltam egyértelmű. Tehát én a BKF-en járok most fotográfia szakra, a 4. szemeszterben vagyok. Ezen a főiskolán az egyik kurzusom év végi vizsgamunkájára szeretném készíteni ezt a sorozatot, ami a vasútmodellező és a terepasztala kapcsolátot jeleníti meg, ehhez keresek alanyokat. Tanulmányaim mellett van egy saját cégem, ami termékfotózással és ilyesmikkel foglalkozik, ennek linkeltem a weboldalát, ezt csak azért gondoltam belinklelni, hogy legyen pár mintakép, láthassátok, hogy milyen minőségű képekről beszélnek. Illetve amennyiben mondjuk szeretnétek, tudok csinálni ilyen képeket is köszönetképpen. Tehat a weboldalt, csak azért linkeltem, hogy lássátok, nem a levegőbe beszélek, és úgymond "tudok fényképezni". Linkelek egy tumblr oldalt, ahol az autonóm alkotói munkáim vannak fent, ezek nem kereskedelni célú képek, ezeket készítettem az eddig beadandóimra a főiskolán. Remélem így már egyértelműbb lett a dolog! :)
Lehet, hogy értetlen vagyok, ezért előre is bocsánatot kérek! Az itt megjelent szöveg, illetve a mellékelt weboldal szövege ellentétes értelmű. Ha Tied a weboldal (mert ezt írod), akkor ez egy termékfotózó cég, amely üzleti alapon működik, tehát számláz az elkészült fotókért. De a mondanivaló eleje engedélykérés, valakinek a terepasztaláról készítendő fotó elkészítésére, és vizsgamunkaként való felhasználására. Hogy a vasútmodellezőnek meg miért kell szerepelni a terepasztaluk mellett, azt meg külön nem értem. Nem ártana, hogy mielőtt például jelentkezem erre a fotózásra, valóban mihez is adnám a nevem. Tehát ennél egyértelműbb és részletesebb leírást kérnék!
Én a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Művészeti Karára járok Fotográfia szakra. Nagyon szeretem a vasútmodellezést, régen volt is egy félig kész terepasztalom, de sajnos mostanában nincs időm rá (majd később folytatom ezt a szenvedélyem). Ezért is gondoltam, hogy vizsgamunkámhoz olyan képsorozatot szeretnék készíteni, amelyben vasútmodellezők szerepelnek a terepasztalukkal. Ehhez a sorozathoz keresek olyan modellezőket, akik hozzájárulnának, hogy felkeressem őket, és készítsek róluk néhány képet a terepasztalukkal. A képek csak iskolai körülmények között kerülnének megtekintésre. Természetesen hálám jeléül nagyon szívesen készítek további képeket a terepasztalukról, vagy bármiről, amit szeretnének, ezen felül az összes képet korlátlanul felhasználhatják. Tudunk csinálni részletfotókat a terepasztalról, műtermi fotókat a mozdonyokról, alkatrészekről stb.
A weboldalamon találtok referenciafotókat minden témában:
Hát igen, az borzalmas lenne, ha egy 1500 évvel későbbi ásatások során nem találnák meg épen, eredeti szépségében a terepasztalunkat. Ha ez eszembe jut, neki sem kezdek a magaménak. :-)
Nem elviccelve egyes szivacsfélék viselkedését az idő múlásával, szerintem sokkal nagyobb baj, hogy az egyik 6, a másik 8%-os emelkedéssel visz fel a kívánt magasságba. Ez se nem esztétikus, és bizonyos modellek már nem is biztos, hogy le tudják küzdeni. Ha már Noch emelkedőszivacs, akkor a 99356 - de az meg hiába csak 40 ezrelékes (ami elfogadott maximumérték a vasútmodellezésben), a gyártó honlapja szerint 65 euró - tényleg elképesztő összeg. Mifelénk...
Nekem olyan szempontból érdekes, hogy melyik szkaszt milyen napszakkal modellezzek... egy vasútmodellező kolléga kimásolt egy részletes menetrendet egy könyvből...
Érdekes ez a menetrend. Eszerint az Orient expressz éjjel jött át Bécsből Budapestre. Tehát nem fogadhatta Érsekújváron a cigányzenekar. Gondolom az egy későbbi menetrend alapján történhetett, mondjuk 10 évvel később.