Persze. Főleg a fizetőképes keresletben. :-)) Csak példának szántam.
A Roco 109-ese is lehetne példa. Mondjuk az is már igencsak az árkategória felső ficakjában van (nagy szériás gőzmozdony modellek). Nem véletlen, hogy a nosztalgiás kivitelt hozták csak ki. Át lehet persze alakítani, de ki esik neki egy több, mint 100 ruppóba kerülő modellnek? :-))
Jó lenne tudni, mennyi került belőle megvásárlásra kishazánkban!
Erre nem emlékszem, de ha így van, akkor nem túlzás azt mondani, hogy évi kétszáz darab sem megy el pályaszámonként. Ráadásul úgy hogy előtte kisszériában sem csinálta senki, nem úgy mint a Bobót például...
Te és én lehet hogy nem látjuk, de szerintem vannak olyanok akik közelítő számokkal rendelkezhetnek (akár itt, körünkben is lehetnek ilyenek). Például egy megrendelésre készült modellről tudja a magyar megrendelő, hogy hány darab készült és mennyi idő alatt adta azt el, konkrétan a Flirt-ök esete elég jó támpont lehet. Népszerű modell, árfekvésben is az elviselhető kategória, két pályaszámmal készült. Aki akar és látja a számokat, tudhat következtetni egy esetleges új magyar modell várható keresletét illetően. Azt kell eldöndeni, hogy a megfinanszírozott pénzt mennyi idő alatt szeretné viszont látni, és a rendelkezésre álló adatok alapján erre mekkora esélye van. Aztán biztosan vannak információk a különböző nagy gyártók magyar modelleit illetően, ha pontosan nem is, de nagyságrendileg azért tudni lehet hogy mennyi Roco Trax/Nohab/Szergej, Acme Gigant, Piko Desiro stb. jött be és mennyi idő alatt ment el... Ezek szintén irányadóak lehetnek. Ötletelni tehát lehet, csak hasraütött számokkal nem érdemes.
Mondjuk pár évvel ezelőtt egy kelet-német kisszériás gyártó azt próbálta felmérni, hogy mekkora lenne a fizetőképes kereslet egy 424-esre és nem jött össze neki semmi sem. Persze ennek az éremnek is két oldala van. Mint közismert, az ilyen kisszériás gyártók összeszedik a pénzt és ha elég összejött, nekiállnak gyártani. Én mondjuk a Micro-Metakitnek küldenék előleget, de egy alig ismert, feltehetőleg sufni-cégnek nem. Szóval tojás-tyúk probléma (is). :-((
Nem az a baj, hogy nem találni olyan magyar mozdonyt, amelyből ne lehetne eladni azt a mennyiséget, hogy megtérüljön, sokkal inkább az, hogy az időtáv és a magyar üzleti hajlandóság nem találkozik. Egyedül senki sem vág bele, közösködni meg ebben az országban senki se akar.
Ha jól értem arról szól a vita, hogy mennyivel szorozzuk meg. Na de mit? Mekkora lehet a magyar modellvasút vásárlók száma? Van erre valami többé-kevésbé hiteles felmérés? Az említett 800-as szám miből ered? Ha az is csak hasra ütve keletkezett, akkor mit is számolgatunk?
Ismert egyáltalán az, hogy Fuggerth Csörgőből mennyi készült és kelt el az elmúlt 25 évben? És a Fuggerth Sziliből az elmúlt 15 (?) évben? Ez lehetne valamilyen számítási alap, de kötve hiszem, hogy barmilyen gyártó egy új termék bevezetésénél 25 éves üzleti tervvel számol! Van más, rövidebb megtérüléssel számítható projekt, mint a Roco Nohab vagy Szergej magyar színezéssel. Ezeknek ismertek az eladási számai?
De ezt nem teheti meg mindenki illetve sokan nem is akarják megtenni ahogy én se. Hiába lenne mondjuk egy új Máv/Gysev mozdony 130 Euró maximum egy darabot vennék belőle mert egyszerűen felesleges több belőle.
Én Epoch 5-6 ot gyűjtök és szégyen szemre nem restellem megvenni a Roco M62-es Epoch 3-as szergejét. Miért??? Egyrészt mert jól nézett ki, másrészt tudom, hogy egy ekkora piacon, ha ma én nem veszek Epoch 3-as szergejt holnap nem lesz epoch 5-ös.
Reálisan szerintem 1,5 mozdony/fő lehet az átlagfogyasztás. Arról nem is beszélve hogy aki mondjuk ep.3-at gyűjt az minek venne 4.-5. korszakos gépeket?
Igen ezaz... Nekem LIMIT-esböl van 3 Db. de annak az ára sem tenne ki 10-et egy 130 eurósból. Az ugye 1300Euro! Sokaknak a Csörgö meg a Szili ára is fáj, hogy tudnának 8-10 Bobot megengedni maguknak.
Persze, nekem is van olyan típus, amiből még a tíz is összejön (M41: sima 6, remot 2, dummy 2), Szergejből öt (de az is felfelé kerekítve: 1 x Roco, 3 x új Gützold, 1 x ó-Gützold), Nohabból 4 + 1 épülő, de aztán másból már jóval kevesebbet harácsoltam össze. Szóval nekem sem kéne több, csak egy vagy kettő M44-es.
Szergejből, Nohabból azért előfordulhat (nálam speciel van) de az átlagos modellezőnél nem valószínű egy kettőnél több. A kemény magnál meg egyébként is van már Dóm vagy Limit M44. Valószínűleg ott sem várható 1-2-nél több beszerzés. A nagyobb mennyiség az ár alacsonyan tartása miatt lenne fontos. Mivel a haza piac nagyon árérzékeny.
Vannak olyan kínai gyártók akik hajlandóak kisebb mennyiséget is legyártani, de azért ott is a min. rendelési mennyiség 1000 vagy 2000db
Legyen 500 fő. Vásárlóként 10 mozdony, aminek darabja 130 EUR. 500×10×130=650e EUR!
Ennek fele elmegy a menedzsmentre, repire és a Wilfert szemüvegkeretjére, marad 325e EUR. 100millió HUF egy mozdony kifejlesztése és 5000db legyártása?