Lentebb írtam: - minden belefér, még ez is ...... :-))))))))
Pont forgalmi oktatáson volt a beszédtéma, hogy mikor fog valakinek eszébe jutni odafönt (Utasítás módosítás + pénzért), hogy a jelzőre alkalmazott megnevezés ROSSZ! Mert mit ismétel az a jelző, amikor menetirány szerint csak utána jön a Főjelző??? :-)))))))))
Esetleg berakhatnál egy ismétlőjelzőt az ív elé (nagyvasúton azt csinálják, ha valamitől nem látni az előírt távolságból a jelzőt), ahol már nem zavarja a kocsik mozgását. Egy négyoptikás jelzőből akár házilag is lehet csinálni, bár a LED-ek cseréje nem biztos, hogy egyszerű.
Viszont szerintem érdekes részlet lenne, és a valósághűség kívánalmainak is megfelel.
Az optikák száma nagyban függ attól, hogy biztosítottak-e. Ha nem, akkor tudtommal mindenhova elég két optika (V/S), biztosított esetén a bejárati jelző négyoptikás (+esetleg hívójelzés) szokott lenni. A kijárati jelzőt nem tudom, mert még az életben nem láttam csoport kijárati jelzőt. Azt gondolnám, hogy két vagy három optika elég (attól függően, hogy térközös-e a vonal), mert nincs mögötte váltó, ami kitérőben állhatna.
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat. Igaz ez egy teljesen fantázia világ amit csináltam .....
Valószínűleg akkor úgy csinálom ,hogy az állomás végeire rakok egy egy jelzőt.Az ívben lévőt enyhén befordítva És az állomás elé bejárati jelzőket. Mivel csak izgalmasabb a játék ,hogy mikor elindítom a vonatot előtte váltót és jelzőt is állítok. Jó tanácsot adott az STmodell is de ahogy elnézem a modellboltokban a jelzők árát inkább maradok a fényjelzőknél. Igaz gyönyörű szépek a magyar viessmann karos jelzők de elég drágák ha vennék 4db-ot az már több mint 40ezer szóval maradnak a fényjelzők. Esetleg még abba tudnának segíteni ,hogy hány fényű jelzőt kéne vennem bejárati és a közös kijárati jelzőnek?
Van olyan jellegű állásfoglalás, hogy egy szolgálati helyen a vegyes (alak-fényjelzők) jelzőeket kerülni kell. Beruházás alkalmával a vegyes alkalmazást meg kell szüntetni. Ennek ellenére vannak vegyes állomások. Például a 142-es vonalon Gyál. A bejárati jelzők nem biztosított alakjelzők, a kijárati oldalon biztosított fény fedezőjelzők vannak (a kijárati oldalon, illetve az 5V távolságon belüli útátjárók fedezésére. Szóval van vegyes alkalmazás. De ha ennyire szűkös, nyugodtan hagyd el a kijárati jelzőket. Nem biztosított szolgálati helyen úgy sincs. Viszont ha mindenképpen akarsz, akkor tehetsz közös kijárati jelzőt az utlsó váltó után. Ha a párhuzamostól kicsit beforgatod az ív belseje felé, ahogy a nagyvasúton is alkalmazzák, távolabbról lehet látni. Igaz, hogy egyéni kijárati jelzők nem nagyon vannak hídon, de még sem kizárt. Keletinél a második kijárati jelzők a százlábú előtt hídon vannak emlékeim szerint. Fradiban C elágban is hídon vannak. Az meg végképp igaz, hogy fantáziaország mindent elbír. Szóval csak bátran.
A nagyvasúton a jelzőtipusokat általában korszakonként és ebből kifolyólag egyidőben cserélték vagy szerelték fel, ezért szerintem nem lenne hiteles a különbötő típusok azonos területen történő alkalmazása.
Nos köszönöm ,hogy írtatok. Mindenféle képen szeretnék bejárati és kijárati jelzőket is. Csak azt nem tudom ,hogy mennyire lenne hiteles ha az egyik oldalon fényjelző lenn a másikon karos jelző. És a bejárati jelzők pedig fényjelzők lennének.
Én azt mondanám, hogy mivel elég sok magyar mellékvonalon előfordul, alkalmazd azt a megoldást, hogy az állomás mindkét végére raksz az utolsó váltó után egy-egy karos kijárati jelzőt (egy karos, kétfogalmú elég). Így elférnek majd a hosszú vonatok, és valamennyire autentikus marad az asztalod.
Egy kis akadályba ütköztem és nem tudom ,hogyan lépjek tovább.
Szeretnék az állomásomra jelzőket ,de a rövid állomás hátrányai most jönnek elő...
Csináltam pár képet hogy lássák a problémámat. Ahova a jelzőket eredetileg terveztem oda kis piros lapokat tettem. (az első két képen az eredeti tervem látható ,hogy hova tettem volna a jelzőket)
Nos ezzel az a probléma ,hogy az ívben egy hosszabb személykocsi nem tud elfordulni úgy ,hogy ne akadjon bele a jelzőbe. Ezért az ívben lévő jelzőket előbbre kellene tennem. ( amit a következő képeken lehet látni)
De így alig fér be egy két kocsis szerelvény. Nincs túl hosszú hely a két jelző között.
Ezért arra gondoltam ,hogy lenne egy egy kijárati jelző az állomás végein. Ez nem lenne olyan izgalmas de egy picit megnőne a hej. A következő képeken látszódik hogy hova tenném a kijárati jelzőket.
Na de ez sem a legjobb megoldás hiszen az ívben lévő jelzőt nem tudom az utolsó váltó mögé vagy mellé lerakni. És ha a odatenném ahova a képen látszik párhuzamosan a sín mellé akkor a fényjelzőt alig látná be a "mozdonyvezető" . Esetleg ha karos jelzőt tennék az ívbe.
De a többi jelzőm meg fényjelző lenne..... nem tudom ez elég furcsának tűnne szerintem. Vagy ti ,hogy gondoljátok? Kérem segítsetek! Ti ,hogy csinálnátok meg vagy melyik lehetőséget választanátok. Nagyon szívesen várok minden ötletet, tippet.
Hozzáértők tanácsát kérném. A kérdésem, hogy ehhez a Fuggerth jelzőhöz kössek-e ellenállást; az aljára az van írva, hogy "max. 16 V", azonban 4.5 V-ról is gyönyörűen üzemel, nem kötném rá a Piko FZ1 trafóra.
Szia! Elnézést érte. A telefonszámom: 30-281-negyvennégy-0egy email cím: edl.zoltan kukac gmail pont com . Ha lehet az eset sürgőssége miatt inkább a telefon pártján állok, kerületen belül lehet, hogy a szállításban is tudok segíteni.
Ha valakit érdekel még egy-két napig elvihető egy H0 méretre szánt terepasztal alap (egy egyenes falap, körbe erősítéssel, igényesen megépítve.), nem bútordeszkából épült darabról van szó, hanem összeválogatott anyagokból, normálisan méretezve készült, ezért sajnálnám kidobni. Sörért/csokiért elvihető a 18. kerületből, tetőcsomagtartóra felfér, ha nem jön érte senki tüzifa lesz belőle, amit nagyon sajnálnék, de sajnos tovább nem tudják már tárolni. Ha kell képet küldök, minél sürgősebben szeretnék túladni rajta.
Az alábbi kocsi beazonosításában szeretném kérni a segítségeteket: ki lehet a gyártója? Nem Piko, legalábbis nem az, ami tucatszámra előfordul. Márkajelzés nincsen rajta sehol, eredetileg műanyag kerekes volt.
A különbségek a Piko KPEV hasonló kocsijához képest:
- kapcsoló, ugyan C rugós rögzítésű, de műanyag testű, a kengyel pedig a Mehano által (is) régen használt nagydarab fémhez hasonló (és természetesen nem kinematikás a kocsi),
- a kocsi ablakainál a "szellőzők" rácsai mélyen ülnek, valami bepattintós alkatrész lehet, a kocsi ablakai gyárilag kivágottak.
Egyetlen alkalommal láttam hasonlót itthon, annak az ablakai mögött fém rács volt.
Ma lehetőségem volt elmenni a kiállításra ..... hát mit ne mondjak elállt szemem-szám!
Szuper!! .......és ez még enyhe kifejezés annak tudatában, amit a hátsó színfalak mögött láthattam és hallhattam. Külön dicséret illeti a tárlatvezető hölgyet, kitűnő felkészültségéért és kommunikációs készségéért. Csak úgy röpködtek a méterek- tonnák - darabszámok (ennyi fa, annyi tonna homok, stb.)- kilowattok.... és azonnal válaszolni tudott bármilyen "okos" kérdés lett feltéve neki. Hab a tortán, hogy ma mutatkozott be először Minimundus-földön az emeletes Flirt ..... :-)))) Nagyon hasznosnak tartom az eltöltött időt, nekem nem tűnik kidobott pénznek a tárlatvezetési díj sem. További sikeres építkezést-fejlesztést (pld.: Car-System) kívánok a Csapatnak!