Az alábbi kocsi beazonosításában szeretném kérni a segítségeteket: ki lehet a gyártója? Nem Piko, legalábbis nem az, ami tucatszámra előfordul. Márkajelzés nincsen rajta sehol, eredetileg műanyag kerekes volt.
A különbségek a Piko KPEV hasonló kocsijához képest:
- kapcsoló, ugyan C rugós rögzítésű, de műanyag testű, a kengyel pedig a Mehano által (is) régen használt nagydarab fémhez hasonló (és természetesen nem kinematikás a kocsi),
- a kocsi ablakainál a "szellőzők" rácsai mélyen ülnek, valami bepattintós alkatrész lehet, a kocsi ablakai gyárilag kivágottak.
Egyetlen alkalommal láttam hasonlót itthon, annak az ablakai mögött fém rács volt.
Ma lehetőségem volt elmenni a kiállításra ..... hát mit ne mondjak elállt szemem-szám!
Szuper!! .......és ez még enyhe kifejezés annak tudatában, amit a hátsó színfalak mögött láthattam és hallhattam. Külön dicséret illeti a tárlatvezető hölgyet, kitűnő felkészültségéért és kommunikációs készségéért. Csak úgy röpködtek a méterek- tonnák - darabszámok (ennyi fa, annyi tonna homok, stb.)- kilowattok.... és azonnal válaszolni tudott bármilyen "okos" kérdés lett feltéve neki. Hab a tortán, hogy ma mutatkozott be először Minimundus-földön az emeletes Flirt ..... :-)))) Nagyon hasznosnak tartom az eltöltött időt, nekem nem tűnik kidobott pénznek a tárlatvezetési díj sem. További sikeres építkezést-fejlesztést (pld.: Car-System) kívánok a Csapatnak!
hallo to all friends a new from austrian firm Jagerndorfer the Hungarian Electric Locomoitve 1116 059 Taurus of the GySEV-
details-
The Jägerndorfer JC28140 electric class 1116 “Taurus” locomotive is a very impressive model with an exceptional running performance. The model has extensive detail, comes in a beautiful livery, includes sprung pantographs, is equipped with a 5 pole motor with flywheel and includes white and red LED headlights that coordinate with the direction of travel. This model would make a nice addition to any collection. The manufacturer offers several versions of this model in both 2-Rail DC and 3-Rail AC with and without sound.
Sötétebb póló mindenféle csíkokkal, szemüveg nélkül. És igen, a szakállamat sem tudtam lenyírni egy ideje, mert az intenzív Zircépítés miatt összevissza aludtam mindenféle haveroknál, műhelyekben, plotterek és vágógépek alatt hálózsákban :)
Így azért még nem tudom, ki vagy. :-) Pénteken mi volt rajtad, kék-fekete vízszintesen csíkos ing (plusz szakáll), szombaton meg valami zöldes-szürkés (szar a benti monitorom), vastagabb fehér sávokkal (bennük 1 ill. sok csíkkal) vagy fehér póló valami piros cakkos keretes emblémával, benne valami ...STOP felírattal (plusz szemüveg)? :-)))
Kíváncsi vagyok, hány ilyen ismeretlen ismerős lehett kint?
Egyesek menet közben felírták a nicküket a kitűzőjükre. De ez a nazareth annyira gáz... Legközelebb nem a kedvenc együttesemről, hanem a kedvenc mozdonyomról nevezem el magam, az menőbb :)
Többnyire rendelkeztem, Iván volt a "táblás". Néha cseréltünk, olyankor a TrainController vicces húzásait próbáltam megkerülni. Van neki egy-két 1.0-s verzióhoz méltó hibája/logikátlansága, pedig mi az 5-öst használtuk... :)
(Igen, én voltam az az emberke, aki az idegbaj határán veszettül telefonálgatott összevissza, és néha beszólt a lábatlankodóknak :)
Illetve kint volt a DigiTools vadonatúj, fejlesztés alatt álló WiFis vágányút-állítgató és hangosbemondó alkalmazása is, úgyhogy néha meg tudtuk osztani az állomást :)
Igen, váratlanul jól sült el a dolog. Annak ellenére, hogy a festéstől a vágányfektetésen, villamos munkákon, dekóderparaméterezésen, jelzőszerelésen át a biztosítóberendezésig 4 és fél nap alatt(!) készült el az asztal, és a csarnokban állítottuk először össze, tulajdonképpen alig voltak problémák. A találkozó 3 és fél napja alatt
- a hózin áthaladt kb. 200 szerelvény (számtalan házi készítésű kocsival és géppel),
- plusz rengeteget tolatgattunk (többnyire a hózi kitérő-irányát használtuk kihúzónak);
- volt két "spontán" siklásunk (mindkétszer egy gabonás irányvonat ugyanazon Rivarossi kocsija ugrott ki a 6-os angol környékén, tehát a kocsival lehetett hiba),
- leégett egy Viessmann jelzőállító hajtómű (valószínűleg a dekóder hibás beállítása miatt),
- egy dilatációs problémával találkoztunk: egy szívpolarizációnál, ami nem a váltón volt kialakítva, hanem odébb, a Tillig flexi-sínek sínszálai elmászkáltak, zárlatot okoztak(30 fok volt, és a nap is rásütött a váltókörzetre),
- illetve egy PIKO Metrans-os Herkules döccent egyet (ugyancsak a 6a környékén) – ez viccesen hangzik, de még ez a döccenés is feltűnő volt, annyira zökkenőmentesen ment át minden a váltókon.
(A siklásokhoz nem vettem hozzá a TrainController hülyeségéből adódó aláváltásokat, azokból volt vagy 4-5...)
Van nekem három PIKO kocsim, a feketéből kettő, a fehérből egy. Kérdésem az lenne, hogy ezek mely magyar vonatkoztatású kocsikra hasonlítanak a legjobban? Magyarosítanám őket. Sajnos amiket én találtam olyanok, hogy a lenyitható szellőzök közötti távolság nem passzol a feketénél, a fehérre pedig egyáltalán nem találtam példát a magyar teherkocsiknál. (A mobilos fotókért bocsi.) Segítségetek előre is köszönöm!
Ha csak sötétben mutatna hülyén... De ez világosban is félelmetesen gagyi. Engem leginkább az zavar, hogy a valóságban ez lengő-tolóajtó. Tehát az, hogy az utas eltűnik, még hagyjá' , de hova tűnnek az ajtószárnyak? Bár Maerklin-t sok esetben a valóság csak összezavarja, de ez pl. nem a szegecsszámlálás kategória, ez elég látványos különbség. Ráadásul zárt állapotban sem tűnnek az ajtók szimetrikusnak.
Ennyi erővel kifejleszthettek volna ténylegesen működő ajtót is - na az látványos lenne.
ad 1: Persze a modellgyűjtő majd a nyílt vonalon egy peron mellé állítja .... :-)))))))
ad 2: Ha majd a peron mellett áll a vonat, nem fog lepottyanni az utas.
Amúgy ezt a rendszert tovább lehet építeni: - Elmész a családoddal hétvégi vonatos túrára és felveszed őket amint integetve ki-beszállnak a vonatról/ra, majd később a felvételt az átépített motorvonattal lejátszod. :-))))))
Nekem az egész videóban a környezet+hatás tetszett a legjobban.
Érdekes, hogy ezen itt senki sem akadt fenn :)))
1; A nyílt vonalon áll a motorvonat. Kinyitja az ajtaját....
2; kiszáll belőle egy utas... és még le sem pottyan. Bocs, de ezen csak nevetni tudtam. :)))))
Látszik, hogy egyszerűen nincs mi újat kitalálni.
Egy bontott okostelefonra feltöltött videó lejátszása, ekkora pénzbe kerüljön (100 eur 30eft).... Legalább hang van hozzá (ezt nem tudom meghallgatni most)?