Hová forrasztja át? Hogy jön fel a kerekektől az áram?
Ha nem Märklin és digitális, akkor a helyzet könnyebb lehet, mert más gyártók az analóg rendszerhez multiprotokoll dekóderen keresztül kapcsolódnak. Azaz olyan a dekóder, hogy az analóg váltóáramot is felismeri a többi (egyenáram, DCC, MM) mellett.
Ezeken a modelleken is kell - a csúszka leszerelése mellett - az áramszedő lemez, és kerékpár csere. Ez utóbbi nem csak azért, mert a kerekek nem szigeteltek, hamen azért is, mert a Märklin keréknek nagyobb a karimája, így az 2.1-es sínen biztos, hogy felüt.
Így nehéz... Vannak mozdonyok amiket az árához képest fillérekből, akár különösebb hozzáértés nélkül is, át tudsz alakítani mert a gyártók kínálják a megoldást (alkatrészek, leírás) hozzá. Viszont van amit csak szakember tud megoldani akár még egy mozdony áráért. Talán ha megmondod miről van szó könnyebb véleményt alkotni.
Volt már róla szó, eléggé kiveséztük a részleteket, próbálj visszakeresni.
A beszélgetés végső kicsengése az volt (itt és minden más fórumon is), hogy csak nagyon speciális esetekben éri meg. Ha csak az ára miatt gondolkozol rajta, akkor szinte biztos, hogy nem.
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy váltóáramú mozdonyt ( ez a 3 sínes ha jól tudom ), át lehet-e alakítani egyenáramúvá? Régóta keresek egy modellt, de ha nagyritkán akad e-bayen horribilis összegekért megy el, de most találtam elég baráti áron egy váltóáramút és azon filózok, hogy megéri-e megvenni, át lehet-e alakítani egyáltalán? Bocsi, ha amatőr jellegű volt a kérdésem, de nemrég kezdtem bele ebbe a szépséges hobbiba, így rengeteg sötét folt van még a tudásomban :) A segítséget előre is köszönöm!
"faragasztós gipszel" - ezt hogyan kell? Sok faragasztóba kevés gipsz, vagy fordítva? És vizet is raksz hozzá?
Én eddig a gipszet vízzel kevertem, elkentem, osztjónapot. -Igaz, csak "utat" építettem belőle, kb. 3 éve. Eddig nem repedezett meg. Mondjuk csináltam neki fasza alépítményt: faragasztóval átitatott ágyazatkövet raktam alá. Túlzás volt? :)