A hanggal van egy másik probléma is, amiről nem is szoktunk beszélni. Az rendben van, hogy egy apró hangszóróból ne várjunk dörgő basszust. De az is általános, hogy egy modellmozdony gyorsítására olyan 3-5 másodpercet szoktunk beállítani. Én már az 5 másodpercet is elég lassúnak érzem, mintha a mozdony sohasem akarna felgyorsulni. De hanggal párosítva nagyon meghökkentő élmény egy 5 másodperces gyorsítás!
Hát igen komprumisszum ez is akárcsak a hang, és a felsövezeték... A Szergej hangját sem fogja visszaadni egy 23 mm es hangszorocska sosem,ahogy a felsövezeték sem lesz méretarányos.Én most probáltam ezt a füstölést a 109 esembe,de valoban köze nincs az igazihoz.
Én olyat is olvastam, hogy egyszer Hároson az egész állomást lekapcsolták, mert egy daru dolgozott, a közben átmenő vonatok meg egyszerűen lendületből átmentek. Meg Budatéténynél is ez volta megoldás, amikor a 40a fölött épült az M0 felüljárója, és ezért kiszigeteltek egy szakaszt. Mondjuk az nem egy nagy távolság, és normális esetben nem is kell alatta megállni (bár pont ott van egy térközjelző).
A Seuthe cég létezik, amióta az eszemet tudom. Nem sikerült kideríteni, mióta. Mondjuk én nem tartom nagyon életszerűnek; a füstölős modell nagyon nem úgy füstöl, mint egy igazi gőzmozdony, hanem mint egy hamvadó cigarettavég. Állítólag létezik membránpumpás, ami utánozza a kiütéseket, de ilyet még nem láttam.
Jelentős távolságok leküzdésére képesek a villamosvontatású vonatok leeresztett áramszedővel. Volt, hogy Kő-felső - Rákos közötti fázishatártól Gödöllő állami telepen lévő fázishatárig 0 volt volt a felsővezetékben. Semmi nem mozgott az áramszedősök közül, csak egy páratlan IC, ami úgy gondolta, hogy mer egy nagyot, leveszi az áramszedőt, s jön, ameddig jön. Eljött Rákosig, s be is jutott a Keletibe. Mondjuk, nem volt ilyen állapotban a pálya, lehetett jönni végig. ;-)
Ezt nem is tudtam,egy biztos hogy egy 70 es évekbeli Arnold katalogusba már füstöltek a gözösök.Mindez H0 ba csak késöbb jutott el.Elgondolkodtato mindenesetre.
Egyébként a leeresztett pantográffal közlekedő villanymozdony nem annyira életszerűtlen. A Balaton felől Székesfehérvárra érkező vonatok, a bejárati jelző előtt lévő felüljáró miatt csak leengedett áramszedővel tudnak haladni és ezt gyakran elég hosszan teszik lendületből :-)
Igen! Erre a gyártok is kitalálhatnának valamit,mivel nem sok ember táplálja felsövezetékröl a villanymozdonyát.Ezzel a megoldással a kecske is jol lakna,és a káposzta is megmaradna)))
Ha szabad, még egy gondolat a felsővezetékkel kapcsolatban: villamos mozdony tyúkbél nélkül önmagában furcsa látvány. Viszont az sem életszerű, ha a drót alatt leeresztett áramszedővel közlekedik. Márpedig valószínű, hogy - más kiállítási terepasztalokhoz hasonlóan - itt is így lesz. Ez teljesen érthető, számtalan szedőtörést meg lehet így előzni. Tehát véleményem szerint az élethűség kedvéért kell a kiépített drótháló, de csak akkor az igazi, ha a mozdonyok tényleg "pórázon" vannak vezetve :)
"A Viessmann rendszer is csak átalakítás után hasonlít a MÁV-osra. Gondolom, ha gyári lenne, akkor meg az lenne a piszkálódás tárgya."
Nem kivánok tovább rágódni ezen a témán, de azért elmondanám a fentiekkel kapcsolatban véleményem......
A várhatóan és remélhetően igen nagyszámú látogató jócskán túlnyomó része - amint a Hamburgi Miniatűr Wunderland esetében is - egyáltalán nem vasúti szakember, ezért sokkal inkább észreveszi a felsővezeték hiányát, amelyet a nagyvasútnál már megszokott, mint azt hogy az nem pontosan a magyar MÁV pályákon épített rendszer teljesen élethű utánzata.
Ezért az abszolut élethűség megvalósításából nem kell óriási problémát csinálni.
Nekem nem sok közöm van hozzá, csak ismerem a srácokat és tudom, hogy milyen ember feletti munkát végeztek. Egyébként meg igazad van mindenben. De szerinted az átlag Német túrista mit fog ebből észre venni? :-) Már pedig ezt ők fogják eltartani, nem mi. A Német giga terepasztalok sem jobbak ám a tök gyári műanyag épületeivel.
Bocsánat, nem akartam senki kedélyeit borzolni - csak az nem tetszett, hogy volt néhány egyértelműen negatív hozzászólás, mondhatni nem egészen konstruktív bírálat.
A Miniversum német része egyébként részben villamosított - felső vezetékkel épített.
Megértem problémáitokat és teljesen egyetértek veletek. Csupán felvetettem egy észrevételemet és azóta elvi vitát folytatok itt egyes már elveket valló topiktársakkal, akik a ló másik oldalára estek át.
Hatalmas és kiváló munkátokat öszintén nagyra becsülöm és további sikereket kívánok!
Amikor Gábor építette ezt az asztal, már akkor is felhívta a figyelmet rá, hogy milyen brutális összeg a felső vezeték rendszer. A miniversum asztal felső vezeték hálózata legalább egy komoly családi ház ára. Ja és ami senkinek nem tűnt még fel, hogy Magyar oszlopokat nem gyárt senki. ( valószínűleg ezért lett a Magyar rész későbbre halasztva) A Viessmann rendszer is csak átalakítás után hasonlít a MÁV-osra. Gondolom, ha gyári lenne, akkor meg az lenne a piszkálódás tárgya. Egyébként nekem is tetszik a felső vezeték és kell is ahol villamos vonatok közlekednek.
Pedig minél több van, annál több a selejt is köztük, persze itthon nagyságrendekkel több az ilyen. Azért a ".de" végződés megnyugtató ebből a szempontból. :)
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy rendelt-e már tőletek valaki innen : http://modellbahnmarkt24.de/ Mi a véleményetek róla? Fontos lenne, mert csak itt lehet kapni amit kinéztem ( Roco, Weltrekorderes taurus kasztni ) és netről webshopból még sosem rendeltem. Köszi előre is! SR
A "remek kezdeményezés" nem a leg ide illőbb kifejezés! Nem tudom te hány és milyen terepasztalt építettél, de szerintem nem sok fogalmad lehet róla, hogy mivel jár egy ilyen gigantikus modell elkészítése. Nyilván sok mindenbe bele lehet kötni, de ez más műfaj, mint egy diorámát csinálhatni fél évig, vagy egy 1m x 2m es aszalt építgetni.