Keresés

Részletes keresés

tupolev Creative Commons License 2014.05.27 0 0 96018

Tegyük hozzá, hogy enyhén lejt végig Gödöllő felől a pálya.

Előzmény: Törölt nick (96017)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.27 0 0 96017

Jelentős távolságok leküzdésére képesek a villamosvontatású vonatok leeresztett áramszedővel. Volt, hogy Kő-felső - Rákos közötti fázishatártól Gödöllő állami telepen lévő fázishatárig 0 volt volt a felsővezetékben. Semmi nem mozgott az áramszedősök közül, csak egy páratlan IC, ami úgy gondolta, hogy mer egy nagyot, leveszi az áramszedőt, s jön, ameddig jön. Eljött Rákosig, s be is jutott a Keletibe. Mondjuk, nem volt ilyen állapotban a pálya, lehetett jönni végig. ;-)

Előzmény: magicvideo (96012)
hodika1977 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 96016

Ezt nem is tudtam,egy biztos hogy egy 70 es évekbeli Arnold katalogusba már füstöltek a gözösök.Mindez H0 ba csak késöbb jutott el.Elgondolkodtato mindenesetre.

Előzmény: róbertke (96014)
róbertke Creative Commons License 2014.05.27 0 0 96014

Arnold ezt már vagy harminc éve megoldotta "N" méretben:

A mozdonyok/motorvonatok áramszedője nem ért hozzá a "deróthoz",

ezért azt is valami gumi szerű anyagból készítették.

Előzmény: hodika1977 (96011)
magicvideo Creative Commons License 2014.05.27 0 0 96012

Egyébként a leeresztett pantográffal közlekedő villanymozdony nem annyira életszerűtlen. A Balaton felől Székesfehérvárra érkező vonatok, a bejárati jelző előtt lévő felüljáró miatt csak leengedett áramszedővel tudnak haladni és ezt gyakran elég hosszan teszik lendületből :-)

Előzmény: V43-1123 (96009)
hodika1977 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 96011

Igen! Erre a gyártok is kitalálhatnának valamit,mivel nem sok ember táplálja felsövezetékröl a villanymozdonyát.Ezzel a megoldással a kecske is jol lakna,és a káposzta is megmaradna)))

Előzmény: magicvideo (96010)
magicvideo Creative Commons License 2014.05.27 0 0 96010

Erre a megoldás, a felemelt állapotban rögzített, de a vezetékhez hozzá nem érő áramszedő :-)

Előzmény: V43-1123 (96009)
V43-1123 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 96009

Ha szabad, még egy gondolat a felsővezetékkel kapcsolatban: villamos mozdony tyúkbél nélkül önmagában furcsa látvány. Viszont az sem életszerű, ha a drót alatt leeresztett áramszedővel közlekedik. Márpedig valószínű, hogy - más kiállítási terepasztalokhoz hasonlóan - itt is így lesz. Ez teljesen érthető, számtalan szedőtörést meg lehet így előzni. Tehát véleményem szerint az élethűség kedvéért kell a kiépített drótháló, de csak akkor az igazi, ha a mozdonyok tényleg "pórázon" vannak vezetve :)

Előzmény: csíkos-háTTú (96008)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2014.05.27 -1 0 96008

És még egy adalék:

Pucolt valaki már síneket felsővezeték alatt?

Azt nem lehet csak úgy leprszívózni...:-)

Rendkívül megnehezíti a pálya ápolását, tisztítását.

 

(Végigküldeni alatta egy TOMIX kocsit, vagy egy ROCOClean kocsit, az édeskevé, még odahaza is, nemhogy egy kiállításon.!)

Előzmény: magicvideo (96001)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.26 0 0 96007

"A Viessmann rendszer is csak átalakítás után hasonlít a MÁV-osra. Gondolom, ha gyári lenne, akkor meg az lenne a piszkálódás tárgya."

 

Nem kivánok tovább rágódni ezen a témán, de azért elmondanám a fentiekkel kapcsolatban véleményem......

A várhatóan és remélhetően igen nagyszámú látogató jócskán túlnyomó része - amint a Hamburgi Miniatűr Wunderland esetében is - egyáltalán nem vasúti szakember, ezért sokkal inkább észreveszi a felsővezeték hiányát, amelyet a nagyvasútnál már megszokott, mint azt hogy az nem pontosan a magyar MÁV pályákon épített rendszer teljesen élethű utánzata.

Ezért az abszolut élethűség megvalósításából nem kell óriási problémát csinálni.

Előzmény: magicvideo (96001)
magicvideo Creative Commons License 2014.05.26 0 0 96006

Nekem nem sok közöm van hozzá, csak ismerem a srácokat és tudom, hogy milyen ember feletti munkát végeztek. Egyébként meg igazad van mindenben. De szerinted az átlag Német túrista mit fog ebből észre venni? :-) Már pedig ezt ők fogják eltartani, nem mi. A Német giga terepasztalok sem jobbak ám a tök gyári műanyag épületeivel.

Előzmény: Törölt nick (96003)
G-cart Creative Commons License 2014.05.26 0 0 96005

Ja , a kép:

Előzmény: G-cart (96004)
G-cart Creative Commons License 2014.05.26 0 0 96004

Bocsánat, nem akartam senki kedélyeit borzolni - csak az nem tetszett, hogy volt néhány egyértelműen negatív hozzászólás, mondhatni nem egészen konstruktív bírálat.

A Miniversum német része egyébként részben villamosított - felső vezetékkel épített.

Üdvözlettel, tisztelettel:G'

Előzmény: Törölt nick (96002)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.26 0 0 96003

.......más elveket valló.....

Előzmény: Törölt nick (96002)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.26 0 0 96002

Megértem problémáitokat és teljesen egyetértek veletek. Csupán felvetettem egy észrevételemet és azóta elvi vitát folytatok itt egyes már elveket valló topiktársakkal, akik a ló másik oldalára estek át.

Hatalmas és kiváló munkátokat öszintén nagyra becsülöm és további sikereket kívánok!

Előzmény: magicvideo (96001)
magicvideo Creative Commons License 2014.05.26 0 0 96001

Amikor Gábor építette ezt az asztal, már akkor is felhívta a figyelmet rá, hogy milyen brutális összeg a felső vezeték rendszer. A miniversum asztal felső vezeték hálózata legalább egy komoly családi ház ára. Ja és ami senkinek nem tűnt még fel, hogy Magyar oszlopokat nem gyárt senki. ( valószínűleg ezért lett a Magyar rész későbbre halasztva) A Viessmann rendszer is csak átalakítás után hasonlít a MÁV-osra. Gondolom, ha gyári lenne, akkor meg az lenne a piszkálódás tárgya. Egyébként nekem is tetszik a felső vezeték és kell is ahol villamos vonatok közlekednek.

Előzmény: Törölt nick (95999)
szuromia Creative Commons License 2014.05.26 0 0 96000

Pedig minél több van, annál több a selejt is köztük, persze itthon nagyságrendekkel több az ilyen. Azért a ".de" végződés megnyugtató ebből a szempontból. :)

Előzmény: fúrószár (95998)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.26 0 0 95999

"mivel számomra sokkal zavaróbb egy olyan oszlop és vezeték rengeteg, ami egyrészt zavarja a látványt,"

 

Akkor talán nézd meg az itt található negyedik és ötödik képet:

 

http://martrain.hu/2012_H0/20120716/20120716/20120716.html

Előzmény: G-cart (95986)
fúrószár Creative Commons License 2014.05.26 0 0 95998

Ma már minden webáruházból lehet vásárolni. Olyan már nincs, hogy megbízható, vagy sem.

Vagy az elején nem reagál, vagy minden okés. Innentől nincs kérdés. 

 

Kínából is szoktam.

Előzmény: Sir Rooth (95996)
k robert Creative Commons License 2014.05.26 0 0 95997

Szerintem ne is kezdjünk bele a vitába, hanem örüljünk annak, hogy egy ilyen állandó kiállítással gazdagabb lett Budapest és Magyarország és.

 

üdv Robi

Előzmény: magicvideo (95995)
Sir Rooth Creative Commons License 2014.05.26 0 0 95996

Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy rendelt-e már tőletek valaki innen : http://modellbahnmarkt24.de/
Mi a véleményetek róla? Fontos lenne, mert csak itt lehet kapni amit kinéztem ( Roco, Weltrekorderes taurus kasztni ) és netről webshopból még sosem rendeltem.
Köszi előre is!
SR

magicvideo Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95995

A "remek kezdeményezés" nem a leg ide illőbb kifejezés! Nem tudom te hány és milyen terepasztalt építettél, de szerintem nem sok fogalmad lehet róla, hogy mivel jár egy ilyen gigantikus modell elkészítése. Nyilván sok mindenbe bele lehet kötni, de ez más műfaj, mint egy diorámát csinálhatni fél évig, vagy egy 1m x 2m es aszalt építgetni. 

Előzmény: karikaV43 (95988)
karikaV43 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95994

Akkor elnézést kérek.

Valamelyik fórumon olvastam az uniós forrást és mintha éppen az egyik építő írta volna hónapokkal ezelőtt.

Ezek szerint rosszul emlékeztem.

Ettől függetlenül sok sikert a dologhoz.

Előzmény: Miniversum (95993)
Miniversum Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95993
A Miniversum magántőkéből épült.

Köszönjük a konstruktív észrevételeket!

Üdv, Attila
Előzmény: karikaV43 (95988)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95992

Ma 12mm-re váltottam, de a méretarány 1:87! :-)

Egy H0m RhB témájú asztalra készülnek kitérők egyedi geometriával. Tk. a Tillig TT EW3 geometriát koppintottam le, csak a talpfakiosztást változtattam meg, ami a PECO H0m flexi vágány kiosztásához lett igazítva. Öt kitérő lesz, egy háromutas, és hózentróger angolváltóval. A hármassal kezdtem.

 

Vonatguru Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95991

Sziasztok!

 

Itt vannak a képek a nemrég megrendezett nagyváradi vasútmodell kiállításról: http://indafoto.hu/vonatguru/vasutmodell_kiallitas_2014_nag

Jó nézelődést! :)

karikaV43 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95990

Köszi az infót!

Sok sikert!

Előzmény: róbertke (95989)
róbertke Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95989

Idézet egy másik Fórumoldalról

 

Miniversum 2014.05.04 08:47:42 ©    15724

Viessmann rendszer lesz. Későbbi feljesztésként vállaltuk, hogy mindenhol megépül. Üdv, Attila

Előzmény: taurus124 (15723)

Előzmény: karikaV43 (95988)
karikaV43 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95988

Azért egy villamos pálya felsővezeték nélkül nem néz jól ki,ha jól tudom úniós pénzből lett csinálva,tehát bele is férhetett volna,legfeljebb a határidő miatt lehetett volna probléma.Amúgy nincs baj a dologgal remek kezdeményezés.

Előzmény: G-cart (95986)
karikaV43 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95987

Hát ez gyönyörű!

Előzmény: kozovasut (95981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!