Például ha egy kétvágányos vonal egy egy vágány széles hídhoz érkezik. Így mindenféle mozgó alkatrész nélkül lehet átvezetni a két vágányt alig több mint egy vágány szélességen.
Köszi a választ, már semmi. Vagy 20 év állás után kapott egy kis karbantartást, és a keferugók ereje nagyon kicsi volt ( konkrétan hol volt kontaktus, hol nem). Ezért gondoltam, hogy esetleg a kefék is kopottak lehetnek, régen azért viszonylag sokat ment. Picit hajtottam a rugókon, most már tökéletes.
Egyik modellezőtársunk a 2014. február 8-i Láng-börzén felejtette egyedi gyártású - még befejezetlen és festetlen - rézből készült H0-s M40 "Púpos" modelljét. Az alábbi fénykép a modell egy korábbi állapotát mutatja. Azóta a forgóvázmaszkok felkerültek. Aki a modellről információval tud szolgálni, kérem jelentkezzen az alábbi telefonszámok valamelyikén: +36 20 379 0562; +36 20 514 4176
Vigyázz! A használt betétekben mindíg marad a borzasztóan szennyező tinta anyagból, ennek eltávolítása elég körülményas, úgy hogy se a kezedet se a munka asztalt ne kend össze. Először száraz vatta darabokkal, majd a végén egy kis denaturált szesszel vagy festék hígítóval itatott vatta darabokkal lehet tökéletesen kitisztítani a betétet. (csipesz, drótdarabka)
Nos csak a kopás 0,1mm körüli, tehát ennyivel nőtt a játék, nem ennyi összesen :) És tekintve, hogy a mozdonyokat főként egy irányba futtatom, elegendő mindkét csiga egyik végéhez alátétlemezt tenni (főként a menetirány szerinti hátsó forgóváz behajtásának csapágya a kényes).
Ilyen alátétet magadnak kell készíteni. Megfelelő vastagságú és keménységű műanyagot a háztartásban használatos tisztítószerek vagy egyébb anyagok csomagoló dobozai között lehet találni. A megfelelő méretre vágást ugyancsak saját készítésű lyukasztóval lehet végezni. Én ilyen lyukasztókat elhasznált, fém anyagú golyóstoll betétekből (pl. Parker tipusú) szoktam előállítani, nem nagy munka.
A magyar vonatkozású modellek c. topikban már említettem az A.C.M.E. LE5100-asaim problémáját. Tekintve, hogy a V63-asok belseje egy az egyben ugyanaz, mint a Csauruszoké, érdekes lehet a dolog.
Adódott, hogy az egyik gépem elkezdett "ciceregni". Ezt nem tudom jobban leírni; nem nyikorgott, nem is zörgött, nem is darált, hanem bemelegedés után változó (leginkább magas) hangon cicergett egyik irányban, lassú menetben hallani lehetett, hogy a cicergés üteme a motor fordulatszámával egyezik meg.
Szétkaptam hát a gépet (amihez ugyebár kell egy pár forrasztás, aztán a letörés határáig kell feszegetni egy-két(-nyolc) fület. A cicergés oka, mint azt kizárásos alapon előre kikövetkeztettem, a hajtáslánc elején található csiga motor felőli csapágyjának és a csiga falának berágódása. Ugyebár a csigahajtások esetén a csigára a tengely irányában is elég jelentős erők ébredne, ezt nem tolerálta a csapágy...
A csapágyban a kopás jól látható, szétszedni és lemérni nem tudtam, de ránézésre elérheti a tizedmillimétert. A lemorzsolódó fémrészecskék jól láthatóak voltak a kenőzsírban, illetve a csiga utáni egy-két fogaskerék környékén is. Úgyhogy nem maradt más választásom, mint az egészet kipucolni, kimosni, majd újrazsírozni.
Kérdésem az, hogy idehaza csak grafitos szilikonzsírom van, kenhetem-e azzal?
Próbálnék rakni alátétet a csiga és a csapágy közé, segítene? Hol találok megfelelő (2mm lyukméretű) alátétlemezt ilyen célra?
A funkciók használhatóságában van különbség, míg a 8-asban a világítás kapcsolható külön, az annál nagyobbakban már a fényszóró, fülkevilágítás vagy az ingamenet fény is kapcsolható.