Ismerős a probléma. Ezen a csúcson rendszeres a rövidzárlat. Hiszen a sín feje 1mm széles (a Tillig még ennél is kevesebb, úgy emlékszem, csak 0,9mm), a kerék futófelületének a szélessége pedig 2,1mm. Igaz, a futófelület kúpos, de mégis hozzá tud érni. Sajnos csak 1mm vastag alpakka lemezem volt, amiből a darab készült. Egy újabb kivitelben két 1mm-es lemezt forrasztottam össze, az már jobb.
Igyekszem a szigetelt szakaszt a lehető legrövidebbre készíteni. A másik oldalon azért nem a könyöksín hajlatában van a vágás, mert volt már rá példa, hogy méret alatti kerék elérte a másik oldalt, és rövidre zárta a rendszert. Ezért egy kicsit előrebb vágom át, ahol már biztos nem érheti el a másik oldalt a kerék.
Hello, en ilyenbol csinaltam tavat. Iszonyat sok munka volt vele, mire elethu lett. A kek folia a hullamzas alatt nem valami elethu. En leragasztottam a kek foliat, aztan tettem ra egy matt lakreteget, hogy ne azzon at kesobb. Ezutan barna es zold festekek keverekevel sotetitettem rajra. Kinyomtam temperat barnabol, majd zoldbol a foliara, s ott kevergettem ossze. Amikor kesz lett, nyakon ontottem megint lakkal (ugy hogy sik felulet legyen, ez mar fenyes lakk volt). Ezutan ratettem a rucskos folia. Igy szerintem elethu. Viszont: a rucskos foliahoz joszerivel semmi sem ragad, minden ragaszto lehamlik rola. Nalam vegul az valt be, hogy a parti toltes rogziti (gipsz - ragaszto keverek). Nagyon sokat szivtam vele mire valami elethu dolgot ki lehetett hozni belole.
"a szerkezet építésének a legvégén 0-ás lombfűrész szállal átvágtam"
Ha jól értelmezem, nem a legvégén vágtad el, hiszen a párhuzamos sínszálak nem lehetnek bent, mert akkor az egyenes lombfűrész szállal nem lehet a köztük lévő szívdarabot átvágni. Vagy valamit rosszul értek?
Nem baj, csak többektől hallottam már, hogy a pdf kiterjesztés automatice a levélszemét közé kerül a levelezőrendszer előrelátása miatt. Köszönöm a visszajelentést!
Köszönöm szépen, megkaptam, csak mostanában nagyon szétszórt vagyok, már többször előfordult, hogy elfelejtettem válaszolni egy mailre. Ezért mindenkitől elnézést kérek!
Az a szívdarab nem külön lett megformázva, hanem mindkét belső tősín végét lereszeltem szög/2-re, összeforrasztottam, leforrasztottam a helyére, és a szerkezet építésének a legvégén 0-ás lombfűrész szállal átvágtam azon a helyen (is). Ha megnézed a képet, a szívdarab előtt is át van vágva. És persze a kitérők szívdarabjainál is, csak a kitérő elektromos kialakítása miatt ezek nem látszanak ezen a képen.
Ma nem haladtam sokat, de kéne már aludnom is egy kicsit, úgyhogy ma csak a szigeteteléseket és a hátsó átkötéseket csináltam meg. Mivel itt a szívdarabok meg lesznek táplálva, ezért ez utóbbi művelet nem volt túl bonyolult, és a vágányzatot is kettővel kevesebb helyen kellett átvágnom. Egy kicsit "fásítottam" is a talpfákat.
A kitérő lelke a szép szívdarab! Ennek a cuccnak igen szép lelke(i) vannak! :-)
Nézd meg, hogy milyen modul! A modul az osztókör átmérő (nagyjából a fogak "felénél") elosztva a fogak számával. A H0 modelleknél leggyakrabban 0,4, régebben előfordult (pl.Piko) 0,5. A modeul és a fogszám ismeretében lehet fogaskerekeket venni. Még két paramétere van, a tengely átmérője és a fogaskerék szélessége. Ezeket több-kevesebb munkával meg lehet buherálni.
Éppen nézegettem a fórumot (több topikot) aztán látom Matiz kartárs éppen ajánlgat! Én igazándiból nagyobb méretü fogasokat szoktam csinálni(gondolom a tied Ho-s) de ha itt laksz valahol zugló környékén és eljössz , megpróbálhatjuk éppenséggel. Üdv:M.m.