Keresés

Részletes keresés

Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94848

Ezt én így oldottam volna meg:

 

 

A könyöksíneket egy vékony huzallal átkötöm a szívdarabra, utána a sárgánál átvágom.

Vagy a kékkel jelölt helyen is átvágom, a csúcssíneket fixen összekötöm a tősínekkel, és a középrészt külön meghajtom (ha szükséges).

Előzmény: rezgaras (94847)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94847

Ismerős a probléma. Ezen a csúcson rendszeres a rövidzárlat. Hiszen a sín feje 1mm széles (a Tillig még ennél is kevesebb, úgy emlékszem, csak 0,9mm), a kerék futófelületének a szélessége pedig 2,1mm. Igaz, a futófelület kúpos, de mégis hozzá tud érni. Sajnos csak 1mm vastag alpakka lemezem volt, amiből a darab készült. Egy újabb kivitelben két 1mm-es lemezt forrasztottam össze, az már jobb.

Előzmény: Váltógyártó (94845)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94846

Az előbb persze méret alatti nyomtávra gondoltam.

Előzmény: Váltógyártó (94845)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94845

Igyekszem a szigetelt szakaszt a lehető legrövidebbre készíteni. A másik oldalon azért nem a könyöksín hajlatában van a vágás, mert volt már rá példa, hogy méret alatti kerék elérte a másik oldalt, és rövidre zárta a rendszert. Ezért egy kicsit előrebb vágom át, ahol már biztos nem érheti el a másik oldalt a kerék.

Előzmény: rezgaras (94844)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94844

Aha, látom. "Szerencsére" a vágás a talpfa mellett van! :-))

 

Előzmény: Váltógyártó (94842)
emts Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94843

Hello, en ilyenbol csinaltam tavat. Iszonyat sok munka volt vele, mire elethu lett. A kek folia a hullamzas alatt nem valami elethu. En leragasztottam a kek foliat, aztan tettem ra egy matt lakreteget, hogy ne azzon at kesobb. Ezutan barna es zold festekek keverekevel sotetitettem rajra. Kinyomtam temperat barnabol, majd zoldbol a foliara, s ott kevergettem ossze. Amikor kesz lett, nyakon ontottem megint lakkal (ugy hogy sik felulet legyen, ez mar fenyes lakk volt). Ezutan ratettem a rucskos folia. Igy szerintem elethu. Viszont: a rucskos foliahoz joszerivel semmi sem ragad, minden ragaszto lehamlik rola. Nalam vegul az valt be, hogy a parti toltes rogziti (gipsz - ragaszto keverek). Nagyon sokat szivtam vele mire valami elethu dolgot ki lehetett hozni belole. 

Előzmény: Törölt nick (94817)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94842

Süni megadta a választ! :-)

Előzmény: rezgaras (94840)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94841

Esetleg "befűzte" a sínszálak közé a fűrészlapot? :)

Előzmény: rezgaras (94840)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94840

Illetve egy dolgot nem értek. Azt írod:

 

"a szerkezet építésének a legvégén 0-ás lombfűrész szállal átvágtam"

 

Ha jól értelmezem, nem a legvégén vágtad el, hiszen a párhuzamos sínszálak nem lehetnek bent, mert akkor az egyenes lombfűrész szállal nem lehet a köztük lévő szívdarabot átvágni. Vagy valamit rosszul értek?

 

Előzmény: rezgaras (94839)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94839

Természetesen az az ötlet tetszik benne, hogy utólag vágtad el.

 

Előzmény: Váltógyártó (94837)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.05 0 0 94838

Szerkezetkész lett a kicsike! Illetve a nagyocska! :-)

 

  

Előzmény: Váltógyártó (94829)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.05 0 0 94837

Sajnos nem mondhatom el, hogy én találtam ki, de ha nem lett volna kitalálva, akkor kitaláltam volna! :-)))

Előzmény: rezgaras (94836)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.04 0 0 94836

Aha! Ravasz!

 

Előzmény: Váltógyártó (94831)
TOM912 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 94835

A bécsi adventi vásár környékén nem tudtok valami jó modellboltot? Esetleg valaki tudna linkelni egy két honlapot? Előre is köszi :) 

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.12.04 0 0 94834

Nem baj, csak többektől hallottam már, hogy a pdf kiterjesztés automatice a levélszemét közé kerül a levelezőrendszer előrelátása miatt. Köszönöm a visszajelentést!

Előzmény: Váltógyártó (94833)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.04 0 0 94833

Köszönöm szépen, megkaptam, csak mostanában nagyon szétszórt vagyok, már többször előfordult, hogy elfelejtettem válaszolni egy mailre. Ezért mindenkitől elnézést kérek!

Előzmény: SÜNÖCSKe (94832)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.12.04 0 0 94832

OFF: Mikulásbácsi nevében küldtem neked ímélt, megkaptad? :)

Előzmény: Váltógyártó (94831)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.04 0 0 94831

Az a szívdarab nem külön lett megformázva, hanem mindkét belső tősín végét lereszeltem szög/2-re, összeforrasztottam, leforrasztottam a helyére, és a szerkezet építésének a legvégén 0-ás lombfűrész szállal átvágtam azon a helyen (is). Ha megnézed a képet, a szívdarab előtt is át van vágva. És persze a kitérők szívdarabjainál is, csak a kitérő elektromos kialakítása miatt ezek nem látszanak ezen a képen.

Előzmény: rezgaras (94830)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.04 0 0 94830

Ezt a szívdarabot hogy keœzítetted? Két sínből? (gondolom) A csiszoláshoz hogy fogtad meg az apró darabot?

Előzmény: Váltógyártó (94829)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.03 0 0 94829

Ma nem haladtam sokat, de kéne már aludnom is egy kicsit, úgyhogy ma csak a szigeteteléseket és a hátsó átkötéseket csináltam meg. Mivel itt a szívdarabok meg lesznek táplálva, ezért ez utóbbi művelet nem volt túl bonyolult, és a vágányzatot is kettővel kevesebb helyen kellett átvágnom. Egy kicsit "fásítottam" is a talpfákat.

 

 

 

A kitérő lelke a szép szívdarab! Ennek a cuccnak igen szép lelke(i) vannak! :-)

Előzmény: Váltógyártó (94826)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.02 0 0 94828

Kész a TT-TTm íves átszelés.

 

Előzmény: Váltógyártó (94790)
Vonatguru Creative Commons License 2013.12.02 0 0 94827

Sziasztok!

 

Van egy DB Cargos Shimmns-tu ponyvás kocsim (Roco 46940) és szeretném eladni. (Persze nem itt.) Kép: https://az95169.vo.msecnd.net/images/roco/46940.jpg 

Tökéletes, alig futott állapotban, minden kis mütyűrrel körülbelül mennyit érhet, mennyiért tudnám eladni? Előre is köszi. 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.01 0 0 94826

Kész a vágányzat. Holnap kezdődik egy újabb horror, az elektromos kialakítás! :-)

 

Előzmény: Váltógyártó (94823)
SchefferJ Creative Commons License 2013.11.30 0 0 94825

Küldtem mailt.

Előzmény: M.machinátor (94822)
rezgaras Creative Commons License 2013.11.30 0 0 94824

Nézd meg, hogy milyen modul! A modul az osztókör átmérő (nagyjából a fogak "felénél") elosztva a fogak számával. A H0 modelleknél leggyakrabban 0,4, régebben előfordult (pl.Piko) 0,5. A modeul és a fogszám ismeretében lehet fogaskerekeket venni. Még két paramétere van, a tengely átmérője és a fogaskerék szélessége. Ezeket több-kevesebb munkával meg lehet buherálni.

 

Előzmény: SchefferJ (94818)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94823

Már csak a csúcssínek hiányoznak.

 

  

Előzmény: Váltógyártó (94816)
M.machinátor Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94822

Szervusz.

 

  Éppen nézegettem a fórumot (több topikot) aztán látom Matiz kartárs éppen ajánlgat!   Én igazándiból nagyobb méretü fogasokat szoktam csinálni(gondolom a tied Ho-s) de ha itt laksz valahol zugló környékén és eljössz , megpróbálhatjuk éppenséggel. Üdv:M.m.

Előzmény: SchefferJ (94821)
SchefferJ Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94821

Köszönöm a gyors választ...

Előzmény: Törölt nick (94819)
somytomy Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94820

Hát az miféle szerkezet a síneken? Valami négytengelyes forgóváz?

Előzmény: Váltógyártó (94816)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.29 0 0 94819

M.Machinátor topictársat keresd.

Előzmény: SchefferJ (94818)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!